جالب است هرچه سعی کردند آب را گلالود کنند و فیلم دانشگاه را در دیگر مسائل حل کنند، نشد که نشد و حالا آقای بروجردی که بلا نسبت رئیس کمیسیون امنیت مجلس آخوندی هستند میفرماید فیلم مونتاژ است و “مونتاژ” راحت ترین کار در فیلمسازی است! گویا آقایان به راهکارهای فیلم و مونتاژ هم خیلی وارداند، البته که وارداند! خودشان 31 سال است که دارند مردم را فیلم میکنند! صبح تا شام کارشان این است، حداقل ما که میدانیم که اینها 31 سال است دارند فیلم بازی میکنند. جالب است بعد از اینکه مدعی میشوند فیلم مونتاژ است با این حال میروند و در مجلس آخوندی بررسی میکنند و باز شروع میکنند به فیلم بازی کردن و میفرمایند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی میگوید که فیلم پخش شده در شبکه بیبیسی درباره حمله 25 خرداد به کوی دانشگاه تهران در جلسه هیئت رئیسه این کمیسیون بررسی شده و حاضران بعد از تماشای این فیلم 18 دقیقه ای به این نتیجه رسیده اند که فیلم هیچ مطلب جدیدی ندارد و آنها قبل از دیدن این فیلم نیز هر آنچه در آن بود را می دانستند.
جالب است آقایان میفرمایند این فیلم نکته جدیدی ندارد، این بدان معنی است که آقایان از 8 ماه پیش هم میدانستهاند که مزدورانشان چه جنایاتی در دانشگاه انجام دادهاند. باور کنید اگر چنین جنایاتی را سربازان اسرائیلی که یک ارتش خارجی اشغال گر در غزه هستند کرده بودند، دولت اسرائیل سربازانش را مجازات میکرد. مدام نیروهای اشغال گر عراق و افغانستان باید در برابر دادگاههای آمریکایی یا اروپایی پاسخگوی جنایاتی کمتر از اینها باشند، ولی در ایران نیروهای مزدور آخوندی هر بلایی میخواهند سر مردم خود میآورند و آب هم از آب تکان نمیخورد که هیچ، برعکس جنایتکاران را به مقامهای بالاتر و بهتر هم ارتقاء درجه میدهند. عجیب نیست اگر گروهی یواش یواش دست به اسلحه ببرند و یک جنگ مسلحانه را در ایران سامان دهند. اینها فکر کردهاند به همین سادگی میتوانند این همه جنایت بکنند و مکافاتی در کار نباشد!؟ یقین بدانید گرچه عده زیادی این جنایات را زیر سیبیلی در میکنند ولی یقین بدانید به مرور زمان عدهای به این نتیجه خواهند رسید که بجای کشته شدن بدون مبارزه، دست به یک مبارزه جانانه بزنند و بجای مردن این حرامزادگان را به مکافات جنایاتشان برسانند.
میگویند آدم دروغ گو کم حافظه است. این را حداقل رژیم دروغ و نیرنگ آخوندی به وفور به ما ثابت کرده است. در هر ماجرایی ده ها سناریوی متفاوت را به خورد مردم میدهند. وزیر یک چیزی میگوید، آخوند نماز جمعه یک چیز دیگر، وکیل مجلس یک دروغ جدید دیگر! خلاصه هر ماجرایی که در حکومت اسلامی اتفاق میافتد دهها بلکه بعضی اوقات صدها نسخه متفاوت دارد، یک دروغ از دیگری شاخدار تر. دستگیری ریگی از همه جالب تر است. تو گویی آقایان زیاد از حد فیلمهای جیمزباند نگاه میکنند، به همین خاطر قوه تخیل شان برای دروغ گفتن بسیار فعال است. بیچاره ریگی را یک بار در آسمان خلیج فارس دستگیر میکنند، یک بار در فرودگاه بندر عباس، یک بار بوسیله یک خانم مامور امنیتی (فاطی کماندو)، یک بار بدست سربازان گم نام امام زمان. چاخان ترین نمونه آن این داستان است بخوانید و بخندید:
منابع غيررسمي نقل كرده اند عملیات بیحس کردن ریگی با چنان سرعتی از سوي يكي از خانمها انجام میشود که فرصت هیچ واکنشی را نه به او، نه به نفر همراهش و نه به محافظانش نمیدهد. از آن مهمتر ريگي وقتي متوجه تغيير احوال خود ميشود كه دستبند بر دست داشته است و مأموري مراقب عدم اقدام او به خودكشي بوده است. محافظان قرقيز او حتي فرصت تغيير مكان خويش را هم پيدا نكردند. «ریگی از نحوه دستگیریاش بهتزده شده بود» این سخن را وزیر اطلاعات در جریان کنفرانس خبریاش به زبان آورد. خبر دستگیری ریگی، دنیا را بهتزده میکند.
منبع سایت پرچم وابسته به مموتی
اول پاراگراف منابع غیر رسمی این خبر را بازگو کردهاند، ولی یک مرتبه آخر همان پاراگراف دروغ گو چنان کم حافظه میشود که همین خبر را در آخر پاراگراف از قول وزیر اطلاعات نقل میکند. خدا بدهد قوت به این سربازان گمان امام زمان کم حافظه. کم حافظه گی تا این اندازه!؟ بابا میخواستی این سوتی را در چهار پنج پاراگراف پایین تر بدهی تا شاید خواننده هم مثل شما کم حافظه باشد و یادش برود چند پاراگراف پیشتر چه خوانده!! فکر نکنید این خبر فقط در این سایت منعکس شده ها! باور کنید اگر واژه های این خبر را با گوگل جستجو کنید میبینید همه سایتهای ریز و درشت رژیم همین مهملات را به خورد ملت دادهاند در این چند روز.
حالا برای اینکه داستان شیرین دروغگویی آقایان تکمیل شود، شو تلویزیونی آنرا هم ببینید و بخندید. باور کنید مرغ پخته هم از این شامورتی بازیهای رژیم به قهقهه میافتد، من و شما که جای خود داریم.
پس از نمایشهای تلویزیونی رژیم با هنرپیشگی ریگی، دو مامور دارند ریگی را برای اعدام میبرند.
ریگی به مامور همراه: میخوام با خود رهبر قبل از مردن صحبت کنم.
مامور با پوزخند: خواب دیدی خیر باشه! فکر کردی رهبر بیکاره با تو حرف بزنه؟
ریگی: اون چیزی که من میخوام بهش بگم یقینا وقتشو داره!
مامور: چی میخوای بهش بگی!؟
ریگی: باید به خودش بگم
مامور تلفن همراهش رو در میاره شماره آقا رو میگیره.
مامور: آقا! ریگی میخواد با شما صحبت کنه!
سید علی: گه خورده ببرید دارش بزنید.
ریگی میپره نزدیک تلفن،
توی گوشی: آقا جنس افغان درجه یک از افغانستان براتون سوغات آوردیم!
سید علی به مامور: این پدرسگ رو بیار ببینم حرف حسابش چی چی هست!
پ.ن.: خبر رسید جنس افغان درجه یک را رهبر دارد استفاده میکند! فتوا برای سگ راهنما!
از یک کشور اسلامی بودن هم توی این مملکت کفار برای ما شده دردسر! بعضی وقتها نروژیها اگر سئوالهایی در باره مسائل اسلامی داشته باشند میآیند سراغ حقیر! خیال میکنند من هم میتوانم فتوا صادر کنم و بر مسائل اسلامی اشراف دارم! خانمی نروژی دیروز میپرسید، راستی نابینایان در ایران چکار میکنند، سگ راهنما دارند یا در اسلام سگ راهنما هم ممنوع هست!؟ گویا این خانم یک مطلبی را روی نت خوانده بود در باره اینکه یک راننده تاکسی مسلمان از سوار کردن یک سگ راهنما همراه یک خانم نابینا خودداری کرده بود.
گفتم والله تا اونجایی که من یادم میاد 31 سال پیش که در ایران بودم سگ راهنما برای نابینایان ندیده بودم، حالا در حکومت اسلامی را نمیدانم. ولی تا آنجایی که می دانم آقای رئیس جمهور از آقا فتوا گرفته و برای خودش از آلمان سگ محافظ وارد کرده. حالا اگر شما اطلاعاتی در این باره دارید حقیر را هم باخبر کنید، تا فتوای آنرا برای این خانم کافر نروژی صادر کنم!
گاهی اوقات فکر میکنم شاید بد نباشد روی سینه لباسهایم این جمله را بنویسم تا از شر این گونه سوالهای بی ربط خلاص بشم:
یک توضیح: بنا نبود به حکومت آخوندی اجازه دهیم با مطرح کردن مساله ریگی اخبار دیگر را تحت الشعاع قرار بدهد! ولی چه میتوان کرد قدرت رسانهای رژیم بیشتر از ماست، پس باید از این مساله استفاده بهینه کرد و در مقابل حیلههای حکومت آخوندی ضد حیلهای زد و با بدل زدن به رفتار حکومت آثار این حیله را کم و خنثی کرد.
واژه ترور به معنی ایجاد وحشت است، واژه تروریست هم به معنی کسی است که ایجاد وحشت میکند. همه اینها هم برای این است که فردی یا گروهی که ایجاد وحشت میکند به این وسیله میخواهد به اهدافی برسد.
اگر این معانی را بپذیریم میتوانیم به راحتی بپذیریم که مشکل اصلی سیاسی امروز ایران حکومت آخوندی است، این دولت اسلامی ایران است که بزرگترین و گردن کلفت ترین ایجاد کننده وحشت و تروریست ترین است.
حالا بیایید برای خود تصویری واقع بینانه تر از این ماجرا ترسیم کنیم.
حکومتی داریم که همه ابزار سرکوب و ترور را در اختیار دارد. سرکوب و آزار و ایجاد ترور در جامعه به حدی میرسد که وضع استیصال بر جامعه مستولی میشود و اکثریت جامعه به شکلی به انفعال کشیده میشوند. همه راههای اعتراض صلح جویانه بسته میشود، کوچکترین مخالفتی با دستگاه حکومتی به سختی سرکوب میشود. اکثریت جامعه مورد تعرض قرار گرفته، سرکوب شده، حقوق اولیهاش پایمال شده، هیچ راه نجاتی هم وجود ندارد. در چنین شرایطی گروهی که دیگر برای خود هیچ راه مبارزه و مخالفت مدنی را میسر نمیبیند دست به مقابله به مثل میزند و با ایجاد گروه چریکی به مبارزه مسلحانه با حکومت بر میخیزد. آیا این گروه هم تروریست است. در معنی واژه ترور هیچ تردیدی نیست، این گروه هم یک گروه تروریستی است، ولی یک گروه تروریستی که از مشروعیت برخوردار است، مشروعیتی که به علت سرکوبگری رژیم بدست آمده. گروه تروریستی که وحشت را بجای اینکه در دل مردم بیگناه ایجاد کند در دل نیروهای حکومت سرکوبگر ایجاد میکند و نیروهای رژیم را از میان بر میدارد. آیا به نظر شما ترور پیشین که تعداد زیادی از مزدوران رژیم را به درک واصل کرد عمل ناشایستی بود!؟ آیا شما از این ترور خوشحال نشدید که تعداد زیادی از پاسداران خونخوار رژیم به درک واصل شدند!؟
چنین گروهی در اغلب موارد مورد حمایت و سمپادتی مردم نیز واقع میشود. مشکل گروههای چریکی از آنجا آغاز میشود که این گروهها از ایده آل ها فاصله میگیرند و از عقلانیت دور میشوند، با نیروهای خارجی همکاری میکنند و ننگ سرسپردگی را برای خود میخرند. اگر گروههای چریکی از ابزار مشروع برای مبارزه خود استفاده کنند و در راه مبارزه به جان و مال انسانهای بی گناه تعرض نکنند، بسیار سریع محبوب مردم خواهند شد و راه مبارزه شان هموار تر خواهد شد. اگر بخواهیم گروههای چریکی درگیر در مساله ایران امروز را بررسی کنیم میبینیم که اکثر این گروهها در دو زمینه راه خطا پیمودهاند، اولین خطا همکاری با نیروهای خارجی است و دومین خطا آسیب رساندن به انسانهای بیگناه است.
گرفتار شدن ریگی رهبر جندالله در تور اطلاعاتی رژیم، نشان از این اشتباه دارد. گروه ریگی وابستگیهایی به دولتهای بیگانه داشته که باعث شد در مراودات سیاسی او و گروهش را به حراج بگذارند، حالا فرق نمیکند دولتی که او را فروخته پاکستان بوده یا آمریکا.
ممکن است عدهای بر این عقیده باشند که اصولا راه رسیدن به دموکراسی با مبارزه مسلحانه میسر نمیشود! در پاسخ به این ادعا کافی است به نمونههای بارز بعضی از دموکراسیهای موجود اشاره نمود که از راه مبارزه مسلحانه به این مهم دست یافتهاند. اخیر ترین نمونه، کنگره ملی آفریقا (ANC) است، که با مبارزه مدنی همراه با مبارزه مسلحانه موفق شد ملت آفریقای جنوبی را به دموکراسی برساند. فراموش نکنید که اکثر کشورهای اروپایی در دوران جنگ جهانی دوم دولتهای مشروع خود را از دست دادند و بجای آن گرفتار دولتهایی خودکامه و دست نشانده شدند. در اکثر این کشورها گروههای آزادی بخش (تروریست) با ضربه زدن به دولتهای دست نشانده آلمان، موفق شدند همراه و همگام با جنگ نیروهای متفقین شر نازیسم و فاشیسم را از سر اروپا کم کنند. اکثر کشورهای اروپایی نیروهای پارتیزان و چریکی در داخل خود پرورش دادند و همگام با جنگ به مبارزه با رژیمهای موجود پرداختند.
اگر بخواهیم این حکومت را سرنگون کنیم باید با روشهایی در دل دست اندرکاران آن ترس و وحشت ایجاد کنیم، در غیر این صورت آنها به هیچ عنوان حاضر به ترک صندلیهای قدرت نخواهند بود. برای ایجاد ترس کافی در ارکان رژیم راه دیگری به ذهن من نمیرسد، مگر اینکه عدهای بخواهند به سبک آلفرد هیچکاک در دل ارکان سرکوبگر رژیم وحشت ایجاد کنند! فراموش نکنید! وقتی که روز عاشورا مردم تهران تقریبا شهر را در کنترل خود در آوردند، تنها با کتک زدن نیروهای سرکوبگر موفق به این کار شدند نه با روشها مسالمت آمیز. این رژیم با روشهای مسالمت آمیز قابل سرنگون کردن نیست.
در همین زمینه: زنده باد ساندیس که همه جا بکار میآید.
عجب داستان جالبی است! عبدالمالک ریگی دستگیر شد! به همین سادگی!؟ من در عجبام که چطور هست که مدتی است از عبدالمالک ریگی خبری نبود! در تمام این مدت بعد از انتخابات که رژیم نزدیک به سرنگونی بود، هیچ سرو صدایی اطراف عبدالمالک ریگی نبود!؟ حالا یک مرتبه سرو کله او پیدا میشود! آن هم دست بسته در دستان وزارت اطلاعات رژیم!؟
راستی این خبر دستگیری ریگی قرار نبوده سایهای روی این خبر بیندازد؟ چرا در کمتر از چند ساعت که فیلم وحشیانه سرکوب در دانشگاه تهران بوسیله بیبیسی فارسی نمایش داده میشود، یک مرتبه سرو کله عبدالمالک ریگی پیدا میشود!؟
یک سوال دیگر، این فیلم کوی دانشگاه را چه کسانی از درون تنگ ترین دالانهای قدرت در جمهوری آخوندی به بیرون فرستاده بودند!؟
قرار است پشت پرده عدهای قربانی شوند؟!
پ.ن.:
برای اینکه کلاه سرمان نگذارند! برای اینکه خبر را با خبری دیگر از دید جامعه مخفی نکنند، برای اینکه خون سرفراز ترین فرزندان ایران زمین بیهوده بر زمین ریخته نشده باشد، ویدئو را برای همه دنیا بفرستید، نگذارید تا سرنگونی این رژیم این تصاویر از خاطره ها برود.
دکاندار همیشه دکاندار است، فرقی هم نمیکند چه جنس بنجلی بفروشد، فقط یاد گرفته بفروشد. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هم در دکان خود دارد! هر چه خواستی فراهم میکند. دکاندار حرفهای و کارکشته و موفق، آن دکانداری است که بر اساس نیاز مشتری شکل و شمایل دکان خود را تغییر میدهد و بر اساس نیازهای موجود جامعه جنس عرضه میکند. دوران اسلام، مهر، تسبيح و جانماز میفروشد، وقتی مذهب از مد افتاد، عرق سگی و آب جو فرد اعلا در ویترین میگذارد و عرضه میکند.
آیت الله دوزیستی هم دقیقا همین نوع دکاندار است.
بگذارید آیت الله دوزیستی را کمی تا قسمتی برایتان مثال بزنم. دوران انقلاب یکی دو ماه مانده به انقلاب، عدهای که پیشتر هیچ بویی از مذهب نبرده بودند و در همه جور کار فسق و فجوری شرکت میکردند، حرام و حلال هم برایشان یکی بود، یکشبه ریش گذاشتند و بعضی حتی پا را از این هم فراتر گذاشتند و عبا و عمامهای را هم به دوش انداختند و تبدیل شدند به ملا. (اگر خواستید با نام و نشانی معرفی خواهم کرد). بروید شناسنامه بعضی از اینها را نگاه کنید، حتی اسامی خود را هم از اسامی ایرانی به اسلامی تغییر دادند.
در همین راستا، روشنفکر نماهایی هم بودند که تا قبل از آن هیچ آثاری از مذهب در وجود آنها مشاهده نمیشد ولی همین که اوضاع را در حال تحول دیدند، ریش گذاشتند و بجای تئوریهای گوناگون چپ و راست، آیههای قرآن بلغور کردند و شدند روشنفکران دینی. از آن روز بود که به وفور مثل علف هرز روشنفکر دینی از زمین سر بر آورد. اکثر این افراد شباهت زیادی داشتند به همان دکاندارانی که در اول مطلب توضیح دادم.
جالب اینجاست که همان آدمها که روزی ریش گذاشتند و پای منبر آخوندها چمباتمه زدند و روشنفکر دینی شدند، این روزها بیشتر از همه دارند در توضیح و تشریح سکولاریزم و فواید آن یقه پاره میکنند و گوش فلک را کر کردهاند از ایدههای بکر خود. اینان درست مثل دکانداران، ویترینها را تغییر میدهند و اجناس قدیم را به قیمت ارزان میفروشند یا حتی اگر لازم باشد به دور میریزند تا هر چه سریعتر ویترین را برابر با مد روز تزئین کنند و جنس نو را در ویترین برای فروش عرضه کنند. این روشنفکران(بخوانید دکانداران) را به واقع چیز دیگری نمیتوان نامید جز آیت اللههای دوزیستی. اینها اگر لازم شد زیرآبی میزنند تا به اهداف خود که فروش اجناس بنجل است برسند.
نمونههای این نوع روشنفکران دکاندار هم این روزها چنان زیاد شده که تو گویی سنده سگ همه جا پخش هستند. هر جا میروی باید مراقب باشی که پایت را روی آنها نگذاری!
این پدیده جالبتر میشود وقتی که میبینی تلویزیون بیبیسی هم شده مثل حوزه علمیه برای این روشنفکرهای دوزیستی! ماشاالله ماشاالله هر شب هم چندتایی از اینها را میآورند در تلهویزیون تا برای عوام از مزایای سکولاریزم بگویند. هنوز هم با اینکه دارند از فواید سکولاریزم میگویند، از آیههای ریز و درشت قران هم برای اثبات و فروختن جنس بنجل خود آیه و سوره میآورند.
باور کنید اگر در ید قدرت من بود، نام تلهویزیون بیبیسی فارسی را میگذاشتم حوزه علمیه آیت اللههای دوزیستی!
همان حوزه علمیهای که خمینی را به ایران صادر کرد!
راستی اگر گفتید مرجع تقلید این آیت اللههای دوزیستی کیست!؟
پ.ن.:
مطلب بسیار روشنگرانه در وبلاگ بلوا خواندم که در همین رابطه است حتما آنرا بخوانید و از دست ندهید.
فیلسوف اسلامی که دست آخوند خامنهای را در همه زمینهها از پشت میبندد، و اگر در این 20 سال بجای خامنهای بر مردم حکومت کرده بود، یقین بدانید که از کشتهها پشته ساخته بود.
این مردک کلاش یک روز در زورچپان کردن اسلام عقب افتاده خمینی و شرکا به پاچه ملت از هیچ شامورتی بازی عجیب غریبی کوتاهی نمیکرد و در ابراز عقاید قرون وسطایی دست آخوندهای 5 تومانی را از پشت میبست و حالا که دیگر چرند گویی آخوندی خریداری ندارد، یک مرتبه در کمتر از چند ماه تبدیل می شود به یک روشن فکر سکولار و بیانیه سکولار صادر میکند! خدا قوت بدهد به این همه نان به نرخ روز خوری! یکی نیست از این آقای فیل سوف بپرسد مردک این 31 سال گذشته بجای مغز توی کله شما پهن بوده که 30 سال وقت لازم داشتید تا به همان نتایجی برسید که امروز رسیدهاید!؟ ای بابا باور کنید بودند انسانهایی که هیچ ادعایی نداشتند و بیش از 30 سال است که این حکومت را محکوم کردهاند، در عوض آقا فیلسوف ما تازه از خواب خرگوشی بیدار شده. حالا بخوانید ببینید چه چرندیاتی این مردک کلاش به خورد ملت داده این بار.
نسبت حکومت آینده فرضی در ایران با دین و فقه اسلامی چیست؟
ـ نسبت حکومت آینده با دین در چند نکته خلاصه میشود:
۱ دینداران هم در آن مجال عمل دارند و باید از آزادی برخوردار باشند.
۲ . دینداران بنا بر تکلیف دینی شان با نابرابری و استبداد مبارزه خواهند کرد.
۳. بنا بر تکلیف دینی شان قوه قضاییه مستقل برپا خواهند کرد.
۴. بنا بر تکلیف دینی خود، عدالت را در همه جامعه سایهگستر خواهند کرد.
۵. بنابر تکلیف دینی خود، دیگران را هم انسان و دارای حقوق برابر با خود خواهند دانست. و همه اینها می تواند بنابر یک مسئولیت دینی صورت گیرد.
دموکراسی دینی هیچ تفاوتی با دموکراسی ندارد و تنها چون مسئولیتش بر عهده دینداران است میتواند نامش دموکراسی دینی باشد. در یک دموکراسی دینی حداکثر سعی میشود قانونی که منافات با قوانین قطعی دینی دارد به تصویب نرسد، این قوانین قطعی و ضروری در اسلام هم بسیار محدود هستند. فتاوی زیادی ممکن است وجود داشته باشد اما میتوان به مهمترین آنها اکتفا کرد و حتی در صورت لزوم اجتهاد تازه کرد. همین ضامن اسلامی شدن قوانین است و بقیه دین به پایبندی قلبی خود مومنان باز میگردد که چقدر در عمل به شریعت اهتمام دارند. منبع: گویا نیوز
شما فهمیدید این آقای فیل سوف تازه سکولار شده چه چرندیاتی به هم میبافد!؟ لطف کنید اگر توانستید چرندگویی حضرت فیل سوف را ترجمه کردید! برای من هم بفرستید شاید من هم به راه راست هدایت شدم!!
آخه من هرچی خودنم نفهمیدم ایشان سکولار اسلامی شده اند یا بیانه اسلامی سکولار از خود در کرده اند یا سکولارشان با اسلام سکولارشان با دیگر چیزهای ایشان با هم قاطی پاتی شده و الخ.
خلاصه لطف کنید حرفهای این مردک مجنون را برای حقیر بی سواد ترجمه کنید!
[۶ تیر]: گزارش صداوسیمای ایران از حمله به اسکله طاهرویی سیریک. سنتکام جزئیات بیشتری از حملات آمریکا به ایران در واکنش به حمله به کشتی تجاری منتشر کرد
بیبیسی: خبرنگار صداوسیمای ایران در سیریک گزارش داد که ساعت ۲۳:۱۵ جمعهشب به وقت محلی، صدای انفجاری در محدوده اسکله طاهرویی شنیده شده است.
او به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت این صدا ناشی از اصابت یک پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است. جزئیات بیشتری درباره خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل