برادر جان این مسلمانها چه آنهایی که جن گیر و رمّال هستند، مثل ایل و طایفه احمدی نژاد و مشایی، چه پیرو ولایت وقیح و چه آنها که از نوع فریب کار ملی(!) مذهبی هستند، فرقی نمیکند! اینها جملگی یک چیز را مشترکاً میپرستند و آن هم مرده است.
اسلام دین مرده پروری و مرده پرستی است به همین دلیل هم اگر کسی بجای مردن زودتر با زور میرانده شود، تبدیل میشود به مرده مرغوب! آره برادر جان درست خواندی! در دین اسلام مرده هم بر چند نوع است و اقسام مختلف دارد. مرده بی کس و کار، مرده با کس و کار، مرده منفور، مرده مرغوب و خلاصه مدل های دیگر مرده که شما اگر باهوش باشی یقینا دسته بندیهای دیگر مردهها را هم میشناسی. ملت مرده پرور ایران اسلامی همین را کم داشت که سحابی بمیرد و در راه به خاک سپاریاش فرزندش هم میرانده شود یا بر اثر قضا و غدر بمیرد تا مسلمانان خصوصا از نوع ایرانی آن شهیدی بسازند از او که بیا و ببین!
برادر جان اگر برای ایران دل میسورانی و برای آینده آن نگران هستی، این مردهها و مرده پرستها را به حال خود رها کن، بگذار اینها خود یکدیگر را تکه پاره کنند تا بلکه ایران ما روی شادی و زندگی را دوباره ببیند، در غیر این صورت این داستان مرده پرستی و مرده پروری تا ابد دوام خواهد یافت.
اگر این روزها کمتر مینویسم به این دلیل است که شدیدا گرفتار هستم. تازه دیدم حکومتیان خودشان تیشه برداشتهاند افتادهاند به ریشه حکومت آخوندی و دیگر نیازی به ما ندارند، کافی است ما همراهی شان کنیم!
در این مدت در عوض گرفتار ساخت و ساز هستم به قول سعدی به کار گل گماشته شدهام! از نجاری گرفته تا کاشی کاری و نقاشی. دوتا اتاق کوچک توی زیر زمینی داشتم، که یکی انباری بود و یکی هم شراب سازی و شراب دانی. مدت زیادی بود میخواستم کعبهای برای خودم بنا کنم وقت نمیکردم. این روزها شدیدا مشغول ساخت و ساز هستم.
هر دو اتاق را زدهام سر هم تا کعبهای بسازم برای شراب انداختن. کعبه آمال خُسن آقا!
این هم عکس اگر روزی روزگاری گذارتان افتاد به اسلو، بیایید اینجا یکی دوتا پیاله با هم بخوریم!
سالهای پیش از 1991 اگر کسی مدعی میشد که روسیه شوری فرو خواهد پاشید و بدون هیچ مبارزهای خود به خود مثل حباب توخالی خواهد ترکید، به ریش او میخندیدیم و مطمئن بودیم که چنین اتفاقی هیچ زمان با سیستمی به این مخوفی و عظیم که استالین برپا کرده رخ نخواهد داد!
چنین اتفاقی در برابر چشمان ما یک بار اتفاق افتاد! پس این بار هم شاید که ما باور نکنیم، ولی این اتفاق روز به روز بیشتر مسجل و هویدا میشود.
فروپاشی حکومت خمینی که در مخوفی شباهت زیادی به حکومت کلیسا داشت و هنوز هم در مخوفی دست کمی از حکومت استالین ندارد، روزی نه چندان دور فرو خواهد پاشید.
حکومت اگر قبل از آمدن احمدی نژاد نشانی از یک حکومت در حال فروپاشی نداشت، حالا بعد از آمدن احمدی نژاد و خصوصا اتفاقات دو سال پیش و جنگ قدرت بین احمدی نژاد و خامنه ای دیگر بر کسی پوشیده نیست که روند فروپاشی جمهوری اسلامی شروع شده و با هیچ ابزاری هم نمیتوان از فروپاشی آن جلوگیری کرد.
احمدی نژاد افسار گسیخته چنان به پیشروی در حریم آسید علی آقا پیش میرود که دیگر از آن حریم هیچ باقی نخواهد ماند. اگر آسید علی آقا بخواهد افسار محمود را بکشد باید با او سرشاخ شود و سرشاخ شدن با کسی که پیشتر صد در صد حمایتاش کرده، خود تناقضی است بزرگ و به چاقوی دولبهای میماند که هم سر محمود را خواهد برید و هم سر رهبر را. روزی که رهبر همه سرمایه سیاسیاش را بر روی اسب چموشی مثل احمدی نژاد شرط بندی کرد، باید میدانست که این ابزار روزی بر ضد خود او عمل خواهد کرد.
حکومت های دیکتاتوری بر این پایه استوار هستند که یک نفر فرمان ماشین قدرت را در دست دارد. وقتی چنین ماشینی فرمان برید دیگر قابل کنترل نیست. در حکومت آسید علی آقا هم حالا چنین اتفاقی افتاده و کسی که پشت فرمان بوده، به مرور زمان دارد کنترل را از دست میدهد. همین روزها ست که فرمان ببرد، تنها به این دلیل که دو نفر زبان نفهم با هم و همزمان سعی دارند این فرمان را به سلیقه خود بچرخانند. وقتی آسید علی آقا به راهی و محمود احمدی نژاد به سویی دیگر فرمان را میچرخانند، راهی بجز بریدن فرمان باقی نمیمانده و ماشین قراضه جمهوری اسلامی بدون فرمان راهی بجز سرنگونی به ته دره فروپاشی ندارد.
“فروپاشی در سه سوت” آغاز شده، حالا باید دید طول عمر این سه سوت چه مدت خواهد بود!
شاید در این اوضاع آخوند در آخوند تنها راه نجات آخودنیسم حکومت جن گیران و رمالان باشد تا بلکه با رمالی و جن گیری حکومت فروپاشیده آسید علی را نجات دهند.
در خبر است که چنانچه سگ با دامن یا کت شلوار سیاه در ملا عام آن هم در روزهای عزاداری محرم ظاهر نشود و برای مراجعه به پزشک هم از سبد مخصوص استفاده شود، نگهداری سگ در حکومت اسلامی بلا اشکال است!
جل الخالق! باور ندارید خودتان از متن خبر بخوانید. گوینده این خبر هم هر ننه قمری نیست ها خیر! ایشان سردار احمد روزبهانی رئیس پلیس امنیت اخلاقی بلاد اسلامی سید علی آقا هستند.
راستش را بخواهید در دوران طاغوت امور اسلامی بهتر رتق و فتق میشد. باور بفرمایید برادر حقیر علاقه وافری به حیوانات داشت. اگر اجازهاش میدادند حیاط خانه را اگر طویله اسب و گاو و سگ و بز و بره و شیر و پلنگ نمیکرد، یقینا هفت هشت تا قلاده سگ همیشه همراه داشت. در آن روزگارها، منظورم روزگار طاغوت یا همان شاهنشاه آریامهر است، در آن مملکت، همسایهها پدر پدرسگ صاحب سگ را در میآوردند اگر سگ بیچاره یک سرک ناقابل توی حیاط همسایه میکشید. یادم میآید ما همیشه با هسایهها بر سر این موضوع جر و دعوا داشتیم. بعضی همسایهها پا را از جر و بحث هم پیشتر میگذاشتند و خانواده خُسن آقا را به جرم سگ بازی تحریم میکردن. دروغ چرا تا قبر آ آ آ آ! ما خودمان هم میدانستیم ولی زیر سبیلی در میکردیم که در شرع انور اسلام! داشتن سگ گناه کبیره است و در خانهای که سگ نگهداری شود نماز ساکنین هفت خانه اطراف باطل است.
حالا اما به برکت دولت یاقوت (سید خراسانی) سگ بازی حرام که نیست هیچ! بلکه برای سگ محترم تسهیلات پزشکی هم برقرار است. بیچاره سگهای دوران طاغوت اگر میدانستند چند سالی دیرتر به دنیا میآمدند تا بجای سگ دانی دوران شاهنشاهی به زندگی مرفه دوران یاقوت برسند!
رییس پلیس امنیت اخلاقی در رابطه با گرداندن سگ در سطح شهر نیز عنوان کرد: بحث قانون برخورد با این افراد در مجلس مطرح است اما گاه این سگها پارس میکنند و مردم را میترسانند، بحث نجاست و بهداشت هم هست. در این موارد احتیاج به قانون نیست و بر اساس شکایت برخورد میشود. اینکه در محرم لباس سیاه تن سگ بشود و به خیابان آورده شود، این نیاز به قانون دارد برای برخورد؟ برای حمل سگ به پزشک هم سبدهای مخصوص است که باید از آنها استفاده شود.
قبل از خواندن خبر به خودم میگویم حتما چنان پرونده ای برای آقایان دست و پا کردهاند که میخواهند با بردن آن به کمیسیون اصل نود نسل این دو را برچینند!
خبر را میخوانم، از اول تا آخر تکرار مکررات آن هم تکرار جملات غیر حقوقی، بیشتر شکمی و از روی باد معده! وقتی نام و شغل و حرفه شکایت کننده را میخوانم تازه دوزاریم میافتد که این دعوا هم دعوایی سیاسی بیش نیست، که یک آخوند قصد دارد با شامورتی بازی، رمالی و جنگیری دو جن گیر و رمال دیگر را قلع و قمع کند!
کل گناه مشایی و بقایی در این کیفر خواست خلاصه میشود به اینکه این دو باید ثابت کنند که “چه کسی هستند و از کجا آمدهاند و چقدر سابقه جبهه و آزادگی و جانبازی و ایثارگری دارند”
جل الخالق! یکی نیست به این مردک الدنگ شامورتی باز بگوید، آخه بیچاره اگر قرار بشود در آن مملکت فقط جنگ رفتهها صاحب پست و مقام بشوند که اول از همه خود رهبر معظم لنگش در هوا خواهد بود! وای بر احوال آن ملت!
تازه بیشتر آنها که به جبهه رفتند این روزها یا بازنشسته شدهاند یا بزودی خواهند شد! از این هم اگر بگذریم تازه مگر آنهایی که به قول شما ایثارگر جنگ بودهاند چند درصدشان واقعا ایثارگر بودهاند و چند درصد از آنها مثل شما برای نان و آب به جبهه رفته بودند و حالا گیرم از سر بدشانسی بدست نیروهای صدام اسیر شدند و گرفتار تا آخر جنگ! در عمل من کسی را بنام ایثارگر در بین شما مفت خوران و زالو صفتان نمیبینیم برادر! پس زیاد به پروپای مشایی و آن یکی دیگر جنگیر نپیچ که جملگی از یک قماش هستید و به قول معروف:
گر حکم شود که مست گیرند *** در شهر هر آنکه هست گیرند
تو گویی که جن گیری و رمالی چنان گریبان حکومت را گفته که همگی جن زده و در نتیجه به هذیان گویی گرفتار شدهاند!
ببینید زنده یاد بیژن مفید سالها قبل از انقلاب جن را زیر عبای ملا دیده بود و ما از همه جا بیخبران هنوز آنرا ندیدهایم! جن زیر عبای ملا را میگویم!
در خبرها آمده است که حکومتیان برای چسبیدن به قدرت، جن گیر و رمال استخدام کردهاند! جلل الخالق مگر تا امروز حکومت از این شگردها برای تحمیق استفاده نمیکرده، که امروز اتفاق خارقالعادهای افتاده باشد!؟
یادتان رفته قبل از انقلاب به کمک جن گیر و رمالهای مقیم لندن عکس امام را در ماه نشانتان دادند!؟ دوران جنگ را چه!؟ آن دوران را هم فراموش کردهاید!؟ یادتان رفته در دوران جنگ امام زمان سوار بر اسب سفید به کمک رزمندگان غیور اسلام میآمد!؟ آن هم نه یکی و نه دوتا، بلکه دهها از این امام زمانهای قلابی را صدام دستگیر کرد تا اینکه این شامورتی بازی متوقف شد!
چرا راه دور برویم مگر در همین دوران خودمان، چاه مستراح را تبدیل نکردهاند به چاه جادویی! همان چاه جمکران را میگویم همان که تبدیل شده با ماشین پول سازی و تحمیق برای حکومت، و ملت از همه جا بی خبر هم بازیچه این بازی رمالی و جنگیری.
باور کنید گمان میکردم که دوران جن گیری و رمالی دیگر سپری شده! عجب ملت عقب افتادهای هستیم ما که شارلاتانهایی مثل احمدی نژاد و مشایی امروز در قرن بیست و یکم هم میتوانند با این ابزار بچه گانه ملتی را سرکار بگذارند!
باور بفرمایید با این وضعی که من میبینم لیاقت ملت ایران نه تنها دموکراسی نیست که حتی این حکومت هم از سر آن ملت زیاد است.
برای رسیدن به دموکراسی اول باید ملت را چنان آگاه کرد که با طناب جن گیر و رمال درون چاه نرود! آنگاه میتوان امید داشت که دموکراسی نصیب ما هم بشود تا آن زمان فعلا به همین حکومت جن گیر و رمال دل خوش کنید بهتر است!
خنده دار نیست میبینیم همان ها که با هزار شامورتی بازی، تقلب و کلک، یکی یک عدد مدرک دکترا برای خود دست و پا کردهاند، همانها امروز هم برای اینکه جایگاه قدرت خود را مستحکم تر کنند در جامه رمال و جن گیر هم ظاهر میشوند. شاید بد نباشد دانشگاههای ایران در کنار علوم جدیده علوم قدیمه از آن جمله جن گیری و رمالی را هم در دورههای دکترای خود بگنجانند تا این دکتر رمالهای ما مجبور نشوند به هند و چین و ماچین برای بدست آوردن دکترای جنگیری سفر کنند.
[۶ تیر]: گزارش صداوسیمای ایران از حمله به اسکله طاهرویی سیریک. سنتکام جزئیات بیشتری از حملات آمریکا به ایران در واکنش به حمله به کشتی تجاری منتشر کرد
بیبیسی: خبرنگار صداوسیمای ایران در سیریک گزارش داد که ساعت ۲۳:۱۵ جمعهشب به وقت محلی، صدای انفجاری در محدوده اسکله طاهرویی شنیده شده است.
او به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت این صدا ناشی از اصابت یک پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است. جزئیات بیشتری درباره خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل