داستان چاپ ضمیمه روزی نامه ایران بنام “خاتون یک” و بازیهایی که در پی آن اجرا شد، نشان از خر تو خر تر شدن اوضاع حکومت ولایت فقیه دارد. از همه جالبتر اینکه به نوشته بعضی از رسانههای حکومتی از دیروز نوشتند که “از عصر دیروز یگانهای ویژه نیروی انتظامی اطراف روزنامه ایران مستقر شدهاند”.
جالب اینجاست که به نوشته بعضی از همین سایتها، نیروهای ویژه بخاطر این به محل اعزام شدهاند که از این روزنامه در برابر مردم عصبانی دفاع کنند!
جالب اینجاست که زیر یکی از همین خبرها هم یکی دو نفر از خوانندگان هشیار، پنبه آقایان را بد جوری زدهاند و زیر مطلب پیام گذاشتهاند:
کدام گروه از مردم اعتراض کردند؟؟؟ میشه نام ببرید؟؟
توان حل مشکلات بزرگ جامعه را ندارند برای انحراف افکار عمومی سناریو سازی می کنند ولی دیگر دوره این بازیها گذشته است.
تو گویی که دیگر خودشان هم می دانند که مردم آگاهاند و دیگر حتی سعی هم نمیکنند این بازیها را کمی لاپوشانی کنند.
با پوزش از اینکه در دوران تعطیلات کم کاری میکنم و مسافرت باعث کم نوشتن میشود، خلاصه اینکه شرمنده!
گزارش سفر را اگر بخواهم بنویسم خلاصه میشود به اینکه روزها به استراحت، بعد از ظهرها به بازی و تفریح، شنا و شراب خواری میگذشت، شبها تا نیمههای شب به شرابخواری و رقص و اگر وقتی دست میداد چند ساعتی هم میخوابیدم! دوستان دوران جوانی را دیدم و با آنها خوشگذرانی کردم و یادی از دوران دانشگاه!
خوشبختانه وقتی تعطیلات میرسد از حجم گه کاریهای رژیم هم کمی کم میشود، تو گویی به علت تعطیلات جلادان و گزمههای رژیم هم میروند تعطیلات و از این نظر ملت ایران کمی نفس میکشند. امسال تعطیلات گویا خبری مهم تر از شوشول فرنود خان وجود نداشته به همین دلیل امت همیشه در صحنه هم اکثرا وقت خود را گذاشتهاند روی این مساله! و بحثهای داغ گروه های سیاسی هم متمرکز شده روی شوشول مربوطه!
این چند روز در پیگیری خبرهای مربوط به انفجار و کشتار تروریستی نروژ به سایتهای ایرانی و فارسی زبان هم سر میزدم تا عکس العمل آنها را هم بخوانم.
در یکی از خبرها که از تلویزیون فارسی بیبیسی پخش شده، یکی از هموطنان کرد که فرزنداش در بین جوانان مورد حمله قرار گرفته بوده، از پلیس نروژ گلهمند است و برای خبرنگار بیبیسی گلهمندانه توضیح میدهد که، چرا پلیس نروژ به او اجازه نداده تا خود شخصا به جزیره اوتویا (Utøya) برود و با تروریست مربوطه دست به جنگ بزند! او حتی از پلیس نروژ خواسته که به او اسلحه بدهند تا خود بتواند به جزیره برود و … باقی را خودتان میتوانید در فیلم خبری بیبیسی در این لینک ببینید (از دقیقه 1:50 به بعد).
گویا هموطن عزیز ما حتی پس از مدتی اقامت در نروژ هم هنوز شناخت درستی از قوانین و رفتار ملت نروژ ندارد! گویا او هنوز در جنگل متوحش حکومتهای خودکامه زندگی میکند و نمیداند که در مملکتهای قانونمند هیچ شهروندی حق ندارد دست به اسلحه ببرد و خود قوانین را اجرا کند و این تنها وظیفه ارگانهای رسمی است تا قوانین را اجرا کنند، از آن جمله درگیری مسلحانه یا غیر مسلحانه با متهم تروریست!
شاید بد نباشد برای این گونه هموطنها توضیح بدهم که بعد از اینکه تروریست نروژی دستگیر شد، بلافاصله برای او وکیل مدافعی به انتخاب خودش معرفی کردند تا از او دفاع قانونی کند و از همان لحظه اول دستگیری این وکیل بر همه امور حقوقی مربوط به او نظارت و دخالت داشته!
در همین رابطه گوشه دیگری از وقایع این چند روز را توضیح میدهم شاید برای روشن شدن اذهان بد نباشد! در این چند روز به علت تعطیلات تابستان و کمبود نیروی پلیس در بعضی از امور مثل بستن خیابانهای منتهی به مکان انفجار، پلیس از مامورین خصوصی امنیتی مثل شرکتهای نگهبانی استفاده کرد. در این رابطه بلافاصله افکار عمومی با کمک رسانهها به این عمل پلیس اعتراض کردند و پلیس توضیح داد که این نگهبانان تنها برای بستن خیابانها استفاده خواهند شد و آنها در هیچ امر دیگری دخالت نخواهند کرد!
هموطن عزیز تنها رژیم ایران مقصر بی قانونی در ایران نیست! گاهی اوقات خود ما بزرگترین قانون شکنان هستیم و باید رفتار خود را اصلاح کنیم در غیر این صورت هیچگاه به یک کشور قانونمند نخواهیم رسید!
اصلاح را باید از خود شروع کنیم!
پ.ن.:
حالا که بحث قانونمندی شد این عمل دانشجویان بسیار مفید است برای قانومند کردن بعضی اشخاص. و خصوصا تشخیص شامورتی باز از انسان پاک و بی شیله پیله!
پ.ن. آخر:
با اجازه دوستان، هشت روز میروم جنوب فرانسه. گمان نمیکنم آنجایی که میروم اینترنت در اختیار داشته باشم، ولی اگر اینترنتی بود در خدمت خواهم بود
انفجار بزرگی مرکز اسلو را لرزاند. ساعت 15:30 امروز صدای انفجار اسلو را از خواب تابستانی بیدار کرد.
انفجار در میدان اینار گرهاردسن (Einar Gerhardsens plass) اتفاق افتاده که چند ده متر بیشتر با دفتر نخست وزیر نروژ فاصله ندارد!
تا این لحظه کشته شدن دو نفر گزارش شده، ولی از تصاویری که تا این لحظه منتشر شده نشان از این دارد که تلفات جانی یقینا بیشتر از این خواهد بود.
از شواهد چنین به نظر می رسد که مواد منفجر در یک اتومبیل جاسازی شده بوده. بی بی سی انگلیسی زبان از رسانه های نروژی سریع تر اخبار را منتشر می کند
پ.ن.:
حادثهای دیگری در اطراف اسلو در حال اتفاق است. در یک همایش شعبه جوانان حزب کارگر نروژ، شخصی که لباس پلیس به تن دارد به طرف شرکت کنندگان این همایش تیراندازی کرده، باعث کشته شدن 4 نفر شده است. گفته میشود این حادثه با انفجار اسلو رابطه دارد!
پ.ن دوم:
وقتی که یک بیمار روانی مسیحی دست راستی میخواهد با آموزش از اسلام ناب محمدی و روشهای شناخته شده آن تمرین ترور بکند، مثل گاو پیشانی سفید میزند به کاه دان!
واقعه از این قرار است یک بیمار روانی که گرایش به مسیحیت و راست افراطی دارد مسئول خونریزی عظیم دیروز نروژ معرفی شده، آدم تازه میفهمد که اسلام آقایان چه بلایی سر جهان امروز ما آورده! آره برادر! اگر آن گانگستر بازیهای مسلمین نبود، یقینا این جوان نروژی هم امروز به کشتار به این سبک روی نمیآورد، اینها همه آموزههای مشعشع اسلام ناب محمدی است که به دیگر مذاهب سرایت کرده و گرنه مذهب مسیحیت رو به انقراض بود. بخش خنده و طعنه آمیز این داستان آنجاست که این آدم بیمار دو روز پس از وقوع انقلاب اسلامی متولد شده! تو گویی در روزهای اول انقلاب اسلامی متولد شده تا افکار پوسیده خمینی و اسلامیون ایران را در ردای مسیحیت به خورد مردم نروژ بدهد!
در عجبم این مهران مدیری با اجازه چه کسی چنین بی محابا حکومت سید علی آقا را به ریشخند گرفته است!
تو گویی همه آن طعنهها و نمایش خریتهای حکومتی در ایران کم بود که در آخرین بخش قهوه تلخ، کل حکومت جهانگیر شاه را با همه عمله اکرهاش به دوران جدید انتقال دهد!
حالا با این طنز، تازه درک میکنیم که چگونه امکان دارد حکومت قرون وسطایی آخوندی را از دوران جادو و جنبل به دوران امروز انتقال داد.
در خبرها خواندیم که حاج هوگو چاوز سرطان گرفته! آخه مردک مگه ما نگفته بودیم که رابطه نامشروع با مسلمانها عاقبت ندارد!؟ حالا دیدی سرطان گرفتی! آن هم کجا!؟ لگن خاصره! ای بابا گفته بودیم که نزدیکی با مسلمونها در بهترین حالت سیفیلیس دارد! حالا جونت در آد! کی قراره ایشاالله حلوای شما رو بخوریم!؟ دست راست ات زیر سر سید علی آقا باشد ایشاالله!
با اجازه دوستان قراره از پس فردا برویم سفر! یک سر میزنیم کراکوف بعد هم مشرف میشویم به براتیسلاوا و عاقبت از راه آبی دانوب به وین خواهیم رفت. باشد که بیماری و گرفتاری سال گذشته را از بدن خارج کنیم و سرحال تر برگردیم خدمت شما! البته بعد تر آخرهای تابستان قراره یک سفر یک هفتهای هم برویم فرانسه!
[۶ تیر]: گزارش صداوسیمای ایران از حمله به اسکله طاهرویی سیریک. سنتکام جزئیات بیشتری از حملات آمریکا به ایران در واکنش به حمله به کشتی تجاری منتشر کرد
بیبیسی: خبرنگار صداوسیمای ایران در سیریک گزارش داد که ساعت ۲۳:۱۵ جمعهشب به وقت محلی، صدای انفجاری در محدوده اسکله طاهرویی شنیده شده است.
او به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت این صدا ناشی از اصابت یک پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است. جزئیات بیشتری درباره خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل