Jul 26 2011

وقتی که ملت ایران بویی از قانون و قانون گرایی نبرده‌اند!

نوشته:     :::       10 پیام

این چند روز در پیگیری خبرهای مربوط به انفجار و کشتار تروریستی نروژ به سایت‌های ایرانی و فارسی زبان هم سر می‌زدم تا عکس العمل آنها را هم بخوانم.
در یکی از خبرها که از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش شده، یکی از هموطنان کرد که فرزنداش در بین جوانان مورد حمله قرار گرفته بوده، از پلیس نروژ گله‌مند است و برای خبرنگار بی‌بی‌سی گله‌مندانه توضیح می‌دهد که، چرا پلیس نروژ به او اجازه نداده تا خود شخصا به جزیره اوتویا (Utøya) برود و با تروریست مربوطه دست به جنگ بزند! او حتی از پلیس نروژ خواسته که به او اسلحه بدهند تا خود بتواند به جزیره برود و … باقی را خودتان می‌توانید در فیلم خبری بی‌بی‌سی در این لینک ببینید (از دقیقه 1:50 به بعد).

گویا هموطن عزیز ما حتی پس از مدتی اقامت در نروژ هم هنوز شناخت درستی از قوانین و رفتار ملت نروژ ندارد! گویا او هنوز در جنگل متوحش حکومت‌های خودکامه زندگی می‌کند و نمی‌داند که در مملکت‌های قانونمند هیچ شهروندی حق ندارد دست به اسلحه ببرد و خود قوانین را اجرا کند و این تنها وظیفه ارگان‌های رسمی است تا قوانین را اجرا کنند، از آن جمله درگیری مسلحانه یا غیر مسلحانه با متهم تروریست!
شاید بد نباشد برای این گونه هموطن‌ها توضیح بدهم که بعد از اینکه تروریست نروژی دستگیر شد، بلافاصله برای او وکیل مدافعی به انتخاب خودش معرفی کردند تا از او دفاع قانونی کند و از همان لحظه اول دستگیری این وکیل بر همه امور حقوقی مربوط به او نظارت و دخالت داشته!
در همین رابطه گوشه دیگری از وقایع این چند روز را توضیح می‌دهم شاید برای روشن شدن اذهان بد نباشد! در این چند روز به علت تعطیلات تابستان و کمبود نیروی پلیس در بعضی از امور مثل بستن خیابان‌های منتهی به مکان انفجار، پلیس از مامورین خصوصی امنیتی مثل شرکت‌های نگهبانی استفاده کرد. در این رابطه بلافاصله افکار عمومی با کمک رسانه‌ها به این عمل پلیس اعتراض کردند و پلیس توضیح داد که این نگهبانان تنها برای بستن خیابان‌ها استفاده خواهند شد و آنها در هیچ امر دیگری دخالت نخواهند کرد!
هموطن عزیز تنها رژیم ایران مقصر بی قانونی در ایران نیست! گاهی اوقات خود ما بزرگترین قانون شکنان هستیم و باید رفتار خود را اصلاح کنیم در غیر این صورت هیچگاه به یک کشور قانونمند نخواهیم رسید!
اصلاح را باید از خود شروع کنیم!

پ.ن.:
حالا که بحث قانونمندی شد این عمل دانشجویان بسیار مفید است برای قانومند کردن بعضی اشخاص. و خصوصا تشخیص شامورتی باز از انسان پاک و بی شیله پیله!

پ.ن. آخر:
با اجازه دوستان، هشت روز می‌روم جنوب فرانسه. گمان نمی‌کنم آنجایی که می‌روم اینترنت در اختیار داشته باشم، ولی اگر اینترنتی بود در خدمت خواهم بود

نوشته: در ساعت: 12:40 pm در بخش: اجتماعی,سیاسی

10 پیام  |           

10 پیام به “وقتی که ملت ایران بویی از قانون و قانون گرایی نبرده‌اند!”

  1. پیرو خط رهبر says:

    بسمه تعالی
    امروز فرصتی شد تا خاطرات یکی از علمای اسلام را نقل کنم.
    چندی پیش یکی از علمای شیعه آل علی در سفری که به اروپا داشتند برای تبلیغ اسلام و ارشاد دانشمندان دیار کفر به یکی از دانشگاه های معتبر رفته و در جمع ریاضی دانان آنجا ماجرای تقسیم میراث توسط علی (ع) را نقل میکند:

    “شخصی در حال مرگ بود و قبل از مرگش او وصیت کرد: من 17 شتر و 3 فرزند دارم
    شتران مرا طوری تقسیم کنید که بزرگترین فرزندم نصف انها را و فرزند دومم یک سوم انها را و فرزند کوچکم یک نهم مجموع شتران را به ارث ببرند”

    سخن روحانی مذکور که به اینجا می رسد یکی از ریاضی دانان خودپسند و نادان فورا فریاد بر آورد که این تناقض است و مسئله اشتباه است و جو را متشنج نمود و سایر ریاض دانان هم کور کورانه تبعیت کردند.

    روحانی مذکور با صبر و آرامش و متانت خاص روحانیت شیعه دانشمندان غربی را دعوت به سکوت کرد و ادامه مطلب را نقل نمود:

    “وقتی که بستگانش بعد از مرگ او این وصیت نامه را مطالعه کردند متحیر شدند و به یکدیگر گفتند ما چطور می توانیم این 17 شتر را به این ترتیب تقسیم کنیم؟

    و بعد از فکر کردن زیاد به این نتیجه رسیدند که تنها یک مرد در عربستان می تواند به انها کمک کند

    بنابراین انها به نزد امام علی رفتند تا مشکل خود را مطرح کنند
    حضرت فرمود: رضایت میدهید که من شترم را با شتران شما اضافه کنم آنگاه تقسیم بنمایم. گفتند: چگونه رضایت نمی دهیم. پس شتر خویش را به شتران اضافه نمود و به فرزند بزرگ که سهمش نصف شتران بود، نه شتر داد. به فرزند دوم که سهمش ثلث شتران بود، شش شتر داد و به فرزند سوم که سهم او یک نهم بود، دو شتر داد و در اخر یک شتر باقی ماند که همان شتر حضرت بود.”

    سخن روحانی که به اتمام رسید ناگهان سکوتی بر مجلس حکمفرما شد و سپس یکی از دانشمندان سیحه ای در کشید و در گذشت و بعد از آن گروهی از دانشمندان حاضر در جلسه به نزد روحانی آمدند و خواستار تشرف به دین اسلام شدند و گفتند ما که دکترای ریاض داریم از حل چنین مسئله ای عاجز بودیم و همین حدیث حقانیت شیعه آل علی را می رساند و ما بی صبرانه می خواهیم اسلام آورده و در زیر چتر ولایت نایب بر حق آقا امام زمان قرار گیریم.

    گفتنی است تنی چند از این دانشمندان در حال حاضر در حوزه علمیه قم به سر بده جزو طلاب دینی هستند.

    همچنین گفتنی است مسئله ای که حضرت علی حل نمودند کاربرد در اقتصاد دارد و علما و مدیران اقتصادی کشور اسلامی ایران به شیوه حل آن مسئله مسائل اقتصادی کشورمان را حل می کنند.

    جا دارد شما عزیزان با خودباوری حتی در حل مسائل پیچیده ریاضی و فیزیک به احادیث مراجعه کرده از گنجینه معنوی نهفته در اسلام ناب محمدی استفاده کنید.
    السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

  2. kia says:

    خسن اقا پست جالبی بود حسن اقا گرامی مشکل بزرگ ایران مردم ان کشور است که قانونگرا نبوده و نیستند این مردم احتیاج به اموزش دارند وگرنه هیچ وقت ایران برای کسانی که با زتدگی مدرن غربی اشنایی دارند قالب سکونت نیست و برای خوده مردم ایران هم از این که هست روز به روز بدتر هم خواهد شد حکومت اسلامی باید سرنگدن شود و بعد اموزش را بطور فراگریی برای مردم اغاز کرد و اسلام را تا انجایی که ممکن است غیره قانونی کرد

  3. سارا says:

    البته اون بیشتر گله مند بود که چرا پلیس بیش از یک ساعت واکنش نشون نداده. میدونی قانون برای اینه که سه تا از بچه هات 1 ساعت زیر تیراندازی نباشن.

  4. پریسا says:

    جای تاسف 🙁

  5. حامد says:

    اینطور نیست، اون شهروند داشت به دیر اقدام کردن پلیس اعتراض می کرد و می گفت اگر شما اقدام نمی کنید بگذارید من خودم اقدام کنم چون جون بچه هاش در خطر بود.
    جالبه بدونید که شاخص توسعه انسانی در نروژ بالاترین میزان رو داره و در بین کشورهای جهان اوله، بعد همونطور که تو خبرها هم اعلام کردند پلیس به دلیل دسترسی نداشتن به قایق و هلیکوپتر بعد از دو ساعت به جزیره رسید!!! چه اینکه اگر زودتر می رسیدند شاید جون عده زیادی نجات پیدا می کرد. حالا بازم جالبه بدونید که از پلیس نروژ بعد از حادثه تقدیر کردند!
    ضمنا همینطور که در همین مصاحبه هم می بینید به افراد مهاجر اونجا سر سیاه می گن! عجب ازین همه تمدن!
    پس لطفا یک طرفه به قاضی نرید.

  6. بنفشه says:

    درورد بر خسن آقای عزیز

    اول آرزو می کنم سفر خوبی داشته باشی و آقتاب گرم بهت بچسبه
    بعدشم چون خودم شخصا خیلی درگیرم و وقت ندارم خیلی اخبار خارجی رو دنبال کنم، می شه یه توضیحی درباره این دیوانه که 80 نفر رو کشت بدید؟ دوست دارم بدونم انگیزه اش چی بوده. شما که داخل نروژی ، حتما بیشتر از بقیه از اخبار آگاهید. ممنون. خوش باشی

  7. کافر کیفور says:

    خسن اقای عزیز نامربوطه ولی با شروع رمضان قسمتی از مقاله ای را که نقل میکنم که در ان از مضرات روزه صحبت کرده در ضمن اضافه میکنم این نیز مانند بسیاری سنتها و ایینهای دیگر از یهودیت وارد اسلام شده

    روزه شامل دست کشیدن داوطلبانه از خوردن آب و غذا یا فقط غذا برای مدت مشخص است. روزه دارای سابقه ای طولانی در تاریخ است که به دلایل مختلف مذهبی و سیاسی انجام می شده است. برخی پزشکان مذهبی برای توجیه و تراشیدن فواید علمی برای آن، از روزه به عنوان پاکسازی بدن و یا درمان هر درد! یاد میکنند.از آن جمله می توان به هربرت شلتون نویسنده کتاب fit for life اشاره کرد که در سال 1981 منتشر شد و پر از اطلاعات علمی اشتباه بود.
    برخلاف ادعاهای طرفداران، روزه بدن را پاکسازی نمی کند و باعث استراحت کبد نمی شود.ولی البته باعث انباشت سم در بدن و امراض کبد می شود! چون با فشار بر کلیه باعث انباشت ترشحات سمی مانند اوره می شود.
    روزه می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. به ویژه وقتی به دلایل مذهبی و سیاسی و بدون توجه به مسایل علمی و پزشکی اتخاذ شود. مثلا در رژبم روزه ای شلتون (که همانطور که قبلا اشاره شد پر از اشتباهات علمی هم بود)، شکل و مدت روزه برای افراد در سنین و شرایط گوناگون بدنی کاملا متفاوت بود. ولی در روزه های مذهبی و سیاسی همین مسائل هم رعایت نمی شود.
    طرفداران روزه می گویند به دلیل روزه بسیاری از سموم از بدن خارج می شود. اما باید بدانید در مقابل شما در معرض هپاتیت، اختلالات کلیه، بیماری های خون، بیماری های قلبی، ورم مفاصل بیماری های اعصاب و روان یا حتی سرطان — بسته بر شرایط ارثی و یا نقاط ضعف ساختاری بدن شما – قرار می گیرید
    تغییرات شیمیایی در خون در طول روزه میتواند تاثیرات خطرناکی بر سیستم بدن داشته باشد.از جمله احتمال مسمومیت‌های استامینوفنی که همراه با برخی داروها رخ میدهد. برهم خوردن تعادل گرمایی بدن، تشنگی مفرط، ضعف و نقصان مواد غذایی مورد نیاز بافت‌های بدن از جمله جنبه‌های منفی روزه‌گرفتن است. ایجاد حالات عصبی همراه با سردرد، بیخوابی و خستگی مفرط از دیگر عوارض روزه‌ داری است.
    هنگامی که بدن با کمبود انرژی مواجه می‌شود بدن طی فرآیندی به نام کاتابولیسم شروع به شکستن ماهیچه‌ها و دیگر بافت‌های پروتئنی و تبدیل آن به انرژی می‌کند. این کاتابولیسم (در حالت روزه) در واقع نوعی «خود خوری» محسوب می‌شود که با تولید اوره و آمونیاک (به عنوان مواد فرعی) منجر به افزایش اسیدیته خون می‌شود. نتیجهٔ اسیدی شدن خون ضعف، خستگی شدید، کج‌خلقی، افسردگی، کاهش میل جنسی و احساس کسالت است.
    روزه علاوه بر سمی کردن خون با مواد اسیدی، مانع از دفع کامل آنها از بدن نیز میشود. روزه باعث از دست رفتن سریع آب، پتاسیم و سدیم میشود. کاهش آب بدن منجر به کاهش حجم خون و در نتیجه کاهش فشار خون خواهد شد که به سرگیجه، احساس ضعف و یا غش منتهی میشود. کمبود شدید پتاسیم منجر به بهم خوردن ریتم ضربان قلبی میشود. این افت تپش قلب حتی ممکن است در مواردی به مرگ بینجامد. کسانی که روزه می‌گیرند ممکن است همچنین به کم‌خونی، ضعف ایمنی بدن، آسیب‌های کلیوی یا کبدی مبتلا گردند. همچنین آسیب‌های معده-روده‌ای یا نارسایی‌های گوارشی میتواند تا چند هفته یا چند ماه ادامه داشته باشد. روزه خصوصاً برای کودکان خطرناک است. از دست رفتن آب بیش از حد باعث کاهش سطح هوشیاری و یبوست و سنگ کلیه نیز می شود.

  8. ... says:

    همین الان اولین پست ارسالی شما رو نگاه کردم. مربوط میشه به سال 20002 یعنی حدود 9 سال پیش. اولا جا داره به شما تبریک بگم برای این همه سال صبر و استقامت. ثانیا اینکه گوشزد میکنم 1500 ساله که دارن اسلام ومسلمان رو تخریب میکنن و به هیچ جا نمیرسن. اگر 1500 سال دیگه هم تلاش کنن جواب نمیده. پس فقط کمی فکر کن……

  9. مریم ناصری says:

    البته آن پدر کرد این حرف را از روی احساسات میزد. میدید که بچه هایش دارند کشته میشوند و پلیس دخالت نمیکند. خوب این یک حس انسانی و پدری است درست است که کسی نباید خواسته اش را برآورده سازد اما خوب گناه داشت طفلک. خود شما اگر در چنین موقعیتی بودید چه میکردید؟
    اگر پلیس به این فرد اجازه دخالت میداد چه بسا با اسلحه به شکار قاتل میرفت و شاید هم کشته میشد. اما قانون از آن جلوگیری میکند و این است فرق دولتهایی مثل ایران و نروژ. .
    البته شما اشاره کردید که این فرد بعد از اینهمه سال چیزی یاد نگرفته. شما ترکهای ساکن آلمان را ببینید که بعد از گذشت دو یا سه نسل هنوز از اینکه دخترشان را با پسری میبینند دچار جنون میشوند. خیلی ها هنوز دو کلمه زبان یاد نگرفتند. این بیچاره پدر کرد که بلد بود حرف بزند و با فرستادن بچه هایش به کمپ نروژی ها نشان داده که در آن کشور به خوبی با سرنشینانش کنار میآید
    با احترام
    مریم ناصری

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی