مدتی بود میخواستم یک دستگاه پیشرفته برای له کردن انگورهای ملوکانه بخرم! هر چی گشتیم و گشتند توی نروژ چیز بدرد بخور پیدا نکردیم، عاقبت امر با خودم گفتم مگر من با اون دختر کوچولویی که توی زیر زمین خانه شان راکتور اتمی ساخته بود چه فرقی دارم! در ضمن با اینکار میتوان یک تو دهنی امام پسند هم به استکبار جهانی زد و خلاصه اینکه تصمیم بر این شد که مگه ما چی چی مون از دیگران کمتره! باید توی زیر زمین خونه اگر هستهاتم رو نمیشکافیم حداقل هسته انگور رو که میتونیم له کنیم که، و کلی از این صُبتا! در ضمن دیدیم که رهبر اَنقلاب فرمودهاند که امسال سال خودکفایی و از این صُبتا ست در نتیجه دست با کار شدم!
پس از غور کردن در چند نمونه از این دستگاههای معظم و پیشرفته، مغزمان نزدیک بود بترکد که خوشبختانه یادمان افتاد به گوشت چرخ کن ننه جون. البته اون گوشت چرخ کن اینجا هم گیر میومد ولی خوب برای شکافتن هسته انگور نمیشود از گوشت چرخ معمولی استفاده کرد زیرا همه هستهها را خرد خمیر میکند و این برای شراب سازی خوب نیست.
عاقبت تصمیم گرفته شد دستگاه رو برای اینکه ضد زنگ هم باشد از چوب بسازیم و اینکه هم چوب در نروژ به وفور پیدا میشود و هم علم سرهم کردن آن بیشتر در دسترس است.
این شد که رفتیم سراغ ایکا (Ikea) و مقداری آت آشغال برای غنی سازی آب انگور خریدم.
مقداری هم پیچ و مهره ضد زنگ و مقاوم در برابر اسید خریدیم و شروع کردیم به طراحی. سرتون رو درد نیارم روم به دیفال ایشالو که چش نخورم! همچین دستگاهی درست کردم که اگر آمریکا و اسرائیل جهانخوار بفهمند یقینا سازمان انرژی اتمی و شورای امنیت رو میفرستند به سراغ من و از فردا ست که تحریمها علیه من هم شروع خواهد شد، آن هم چه تحریمهایی! تحریم شراب از نوع کالیفرنایی یا اسرائیلی!
زیاد روده درازی کردم این شما و این هم راکتور غنی سازی انگور بوسیله دستگاه فوق پیشرفته تولید شده در زیر زمین خانه خُسن آقا.
آنهایی که رفتارهای سیاسی خاندان هاشمی را زیر نظر داشتهاند، میدانند که این خانواده از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکنند حتی خود زنی.
نمونههای زیادی از این خودزنیها هست که جای پرداختن به آنها در این نوشته کوتاه نیست در ضمن دیگران به وفور به آنها پرداختهاند.
من حتی آن واقعهای که در گورستان پیش آمد و فیلم آن هم پخش شد را هم شک دارم که تعرض واقعی بوده و بیشتر به این میماند که خودزنی است برای محبوب کردن سلطان بهرمان و خانداناش.
این ماجرای اخیر هم دارد بوی همان نوع خود زنی را میدهد که باید منتظر ماند و دید نتیجه واقعی آن چه خواهد شد.
توجه داشته باشید که همه طرفداران این خاندان و آنها که چشم امیدشان به سلطان بهرمان است، بر این عقیده بودهاند که برملا شدن گفتگوهای مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر باعث خواهد شد که مهدی در زندان بماند و حتی باعث شود که بتوانند احکام سنگینی را بر او تحمیل کنند. حال دیدیم که درست نتیجه برعکس شد. یعنی برعکس آن سختگیریها که قرار بود پیش از برملا شدن این گفتگوها بر مهدی گرفته شود هم میسر نشد و برعکس تو گویی “عدو شود سبب خیر اگر … خواهد”!
به گمان بنده این افشاگری با برنامه ریزی قبلی انجام شده و یقینا با این افشاگری صوتی به سران رژیم (خامنهای) گوشزد کردهاند که گفتگوهای بیشتری در خارج از کشور انجام شده که اگر اوضاع آنگونه که سلطان بهرمان میخواهد پیش نرود، یقینا افشاگریهایی شدیدتری در راه خواهد بود. در حقیقت این گفتگوها پیش درآمدی است بر افشاگریهای بعدی، البته اگر ولی فقیه از خر شیطان پایین نیاید که دیدم در کمترین زمان ممکن مهدی آزاد شد. حالا باید دید پیامدهای بعدی چه خواهند بود، آیا مهدی را همانگونه که گفتهاند سر دسته فتنه گران میشناسند و در نتیجه عواقب چنین اتهامی یقینا زندان طولانی مدت و شاید هم حکم اعدام برای او تعیین خواهند کرد، یا اینکه مثل دیگر موارد این اتهامها را هم به بایگانی بی انتهای فراموش خانه رژیم خواهند سپرد!
شاید در چنین شرایطی بد نباشد دست به دامان آقای نیک آهنگ کوثر شد و از ایشان خواست تا هر آنچه از این خاندان میدانند و هر آنچه را از پستوهای عالی جناب سلطان بهرمان و خاندانش ضبط کردهاند را روی داریه افشا بریزند شاید پردهها افتادند و ملتی را از این همه رنج و بدبختی رهاندند!
فعلا برای شروع ویدئو(گفتگو تلفنی) را ببینید تا برویم سر سوال و جوابهای لازم در باره این ویدئو.
پس از شنیدن این گفتگو سوالهایی که مطرح میشود هزاران است و جوابها اکثرا بی دلیل و مدرک، حالا عرض خواهم کرد تا ببینید که این یک سوژه چقدر مشکل است که در باره آن نتیجه گیری منطقی کرد.
سوال اول آیا انتشار چنین گفتگوی تلفنی از نظر اخلاقی صحیح است؟ بر اساس دادههای دموکراتیک و آزادی مطبوعات چطور؟ آیا از آن نظر انتشار چنین گفتگوهایی آزاد است و عواقب حقوقی ندارد!؟
سوال دوم آیا این گفتگو با آگاهی مهدی هاشمی و موافقت او منتشر شده است؟
سوال سوم آیا این گفتگو به وسیله نیک آهنگ کوثر یا مهدی هاشمی ضبط شده، یا کسان دیگری و بدون آگاهی این دو ضبط کردهاند.
جهت آگاهی عرض کنم که با اینکه این ویدئو دارای پارازیت (noise) هست ولی باز دلیل نمیشود که از راه دور ضبط شده باشد. منظورم این است که این گفتگو میتواند بوسیله یکی از دو طرف گفتگو ضبط شده باشد، بعد برای وانمود کردن اینکه از راه دور صدای آنها ردیابی الکترونیکی و ضبط شده این پارازیت به آن اضافه شده است. پس تنها به این دلیل که صدای گفتگو پارازیت دارد نمیتوان مدعی شد که از راه دور و بدون اراده این دو نفر ضبط شده است.
این بحث رو من باز می گذارم تا هم نظر دیگر دوستان رو بشنوم و هم خودم بعدا مسائل دیگر را در همین رابطه مطرح خواهم کرد تا این موضوع باز شود. اینکه چنین عملی رو کورکورانه تایید یا محکوم بکنیم ما را به جایی نمیرساند، برعکس اگر با اینگونه مسائل با دید باز نگاه کنیم و آنها را صادقانه و بدون غرض ورزی بحث و تجزیه و تحلیل کنیم به نفع همه طرفهای درگیر خواهد بود. بدون آگاهی از این مسائل نمی توان به یک جامعه باز و دموکراتیک رسید پس لطفا بدن احساساتی شدن این بحث رو پیگیری کنید تا به یک نتیجه منطقی برسیم.
بخش دوم
پ.ن. اول:
این موضع رسمی نیک آهنگ کوثر رو من همین حالا دیدم
راستش رو بخواهید بداند! مطلب رو عمدا بدون چک کردن خودنویس یا منابع دیگر نوشتم چونکه نمیخواستم تحت تاثیر مواضع یکی از دو طرف درگیر قرار بگیرم
پ.ن. دوم:
این پیام رو دیروز پای متن نیک آهنگ نوشتم:
برادر جان بنده مخالفتی با سرنگونی رژیم و دار و دستهاش ندارم، در نتیجه برملا شدن هر چیزی از این رژیم خوش آیند است برای من. با این حال ولی مجبورم مسائل را تجزیه و تحلیل کنم و خوب و بد را کنار هم بگذارم و نتیجه گیری کنم.
اینکه میفرمایید مجبور بودهاید نوارهای خود را به دادگاه تحویل بدهید کشک است! هم شما میدانید و هم من که اگر میخواستید ندهید هزار و یک راه برای سر به نیست کردن نوارها بود. در ضمن نه دادگاه خبر داشت که شما چنین نوارهایی دارید نه وکلای طرف مورد بحث شما، از موجود بودن این نوارها تنها شما و آقای هاشمی خبر داشتهاید، مگر اینکه بگویید که این گفتگوها با همراهی و آگاهی دیگران بوده که در چنین شرایطی باید آن روابط را هم توضیح میدادید. در ضمن اگر تنها شما و وکلای نامبرده به این مدارک دسترسی داشتهاید میتوانید از آنها به علت افشای این مدارک شکایت کنید خلاصه میبینید که وارد بازی بسیار پیچیده و خطرناکی شدهاید که شاید به خود شما هم آسیب برساند، امیدوارم که چنین نشود!
در ضمن از کی تا حالا ایرانیها از آن جمله شما تا این اندازه قانون مدار شدهایم که این چنین خود را در برابر دادگاه تسلیم مینمایانیم!؟ آقای نیک آهنگ جان همانگونه که پیشتر نوشتم و همچنین همگی مرا و مواضع مرا را می شناسند، با اینکه میخواهم سر به تن خاندان هاشمی و دیگر ملاها از کوچک تا بزرگشان نباشد، ولی اینکه کسی در روز روشن این چنین مسائل را واژگونه بنمایاند عصبانی میشوم. به نظر من شما در این نوشته مسائلی را گفته اید که اصلا قابل باور نیست. شما خوانندگان خود را بیشعور تصور کردهاید و این مرا رنج میدهد. اینکه یک روزنامه نگار، کاریکاتوریست، فعال سیاسی و مشاالله ماشاالله هزار و یک عنوان دیگر که شما یدک میکشید این چنین در روز روشن مسائل را واژگونه بگوید هست که مرا رنج میدهد.
اینکه عدهای خوشحال شدهاند که شما پته خاندان هاشمی را بر باد دادهاید به این مساله فکر نکردهاند که هدف وسیله را توجیه نمیکند! اگر خواستار ساختن جامعهای دموکراتیک هستیم، نمیتوانیم از ابزار غیر دموکراتیک برای رسیدن به چنین جامعهای استفاده (سوء استفاده) کنیم. اگر از حقوق بشر دفاع میکنیم نمیتوانیم در راه رسیدن به حقوق بشر حقوق بشر را پایمال کنیم. اشتباه نکنید من هم خودم گاهی اوقات در عصبانیت ممکن است مواضعی بگیریم که با خواستههای اصلی من متضاد باشد، ولی بعد که عصبانیّت ام فروكش کرد از آن عمل تبری میجویم! خلاصه امیدوارم که شما هم در این راهی که رفتهاید دچار اشتباه نشده باشید!
در بین این مذهبیهای خرافه پرست و عقب افتادگان ایرانزمین بسیار معمول است که نامهای بسیار طولانی دارند. گاهی اوقات تا اندازهای که باید یک تریلی آورد اسامی آقایان را یدک کشید! برای مثال بعید نیست که پشت اسم بعضیشان صفت زلفعلی یا نورانی یا دین پژوه یا کربلای ووو پیدا کنید.
مثلا بعد از انقلاب بعضی از این حرامیها که میخواستند درجات پیشرفت را سریع تر بپیمایند، پسوندهایی مثل امامی یا اسلامی، حسینی یا کربلایی و حاجی و سید و مفتی و خلاصه هزاران نام چرند دیگر از این دست به پس و پیش نام هایشان چسباندند!
حالا هم که همه ولایت مدار شدهاند، بعید نیست به مرور زمان برای اینکه بهتر دستمال یزدی را نشان رهبر معظم شان بدهند اسامی خود را با پسوند و پیشوندهای ولایتی و ولایت مداری یا وقاحت پژورهی وقاحت مداری و از این دست تغییر دهند.
من به آقای علاءالدین بروجردی پیشنهاد میکنم ایشان از پسوند با مسمای “وقاحت پژوه” استفاده کنند و نام خود را از این به بعد این چنین بنویسند “علاءالدین بروجردی وقاحت پژوه” دلیل پیشنهاد این نام همین طوری شکمی نیست ها! اینکه ایشان را به لقب وقاحت پژوه مفتخر کردهایم این است که ایشان در وقاحت دست ولی وقیح را هم از پشت بستهاند و خودشان در این زمینه یک پا ولایت وقیح وقاحت پیشه هستند! شما فقط به یک نمونه از وقاحت پیشگیهای ایشان توجه بفرمایید: ایشان فرمودهاند:
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، یادآور شد: رئیس پلیس تهران همچنین درباره ضرب و شتم این وبلاگنویس، صراحتا اعلام کرد هیچ گونه ضرب و شتم صورت نگرفته است.
وی گفت: بر اساس اظهارات رئیس پلیس تهران، با خبرنگاران صحبت کرده و تاکید کردم که اظهارنظر من بر مبنای گفتههای رئیس پلیس تهران است.
نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: انتظار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مراجع مسئول این است که مطالبی که به کمیسیون اعلام میکنند، دقیق و مبتنی بر واقعیت باشد.
میبینید بی زبون اصلا ایشان هیچ تقصیری ندارند! اگر هم میبینید که ایشان گاهی اوقات در باره همه چیز اظهار نظر میفرمایند بدون اینکه اطلاعات دقیقی داشته باشند، تنها به دلیل ولایت مداری ایشان است وگرنه ایشان و وقاحت!؟ در ضمن لقب و تیتر و اتیکت ایشان را هم در متن خبر داشته باشید! منظورم این “عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس” هست.
خلاصه اینکه بی دلیل و مدرک نیست من پسوند جدید را برای نام ایشان پیشنهاد دادم! ایشان هم در وقاحت، هم در پر رویی و هم در چاخان دست ولی وقیح را از پشت بسته است!
در باره قتل ستار بهشتی باید بگویم که این رفتار رژیم بیشتر برای ساکت کردن مردم است، چون این ماجرای ستار بهشتی هزینه هنگفتی بر رژیم وارد کرده و همه سعی رژیم در این است که بدون هزینه بیشتر این ماجرا را جمع و جور کنند. به همین دلیل هم هست که دیروز گفته شد که رئیس پلیس فتا برکنار شده. خوب برکنار شدن که کافی نیست! قتلی انجام شده و قاتل و دیگران که در این قتل مقصر و همکار قاتل بودهاند باید دادگاهی شوند و به مجازات برسند. برکناری یک مسئول که مجازات کافی برای قتل نیست که!
خلاصه باید مواظب بود که به روش و خواست ولی وقیح تن ندهیم، همان که او پیشتر گفته بود کشش ندهید! درست برعکس این قتل را باید تا آنجا که امکان دارد کش داد، تا بلکه همه کسانی که مسئول این قتل بودهاند مجازات شوند. تا آنجا که من میدانم مسئول اصلی هم کسی نیست جز ولایت وقیح که راس هرم حکومت خون آشام آخوندی است.
آنهایی که به دنیای لینوکس آشنایی دارند ماجرای هاوتو ها (HOWTOs) را میشناسند. این هاوتو ها نوشتههایی هستند که برنامهها و روشهای بکارگیری آنها و روش های استفاده از دنیای لینوکس را با روشی بسیار سیستماتیک آموزش میدهند. این روشها بسیار کار آمد هستند، من خودم دنیای لینوکس را تا حد قابل قبولی از همین آموزشها یاد گرفتهام. به همین جهت فکر کردم شاید بد نباشد با همان روش، هاوتو هایی برای تولید دیکتاتوری و مبارزه با آن نوشت. البته منظور از نوشتن هاوتو برای تولید دیکتاتوری به منظور تولید دیکتاتوری نیست، بلکه پیشتر برای مبارزه با آن است. باید توجه داشت که برای مبارزه با پدیدهای بهترین راه این است که اول آن پدیده را شناخت و زوایای مخفی آنرا شکافت، بعد دست به کار تخریب آن شد.
دلیلی که این نوشته را مینگارم این است که دیدم این مرسی ننه مرده میخواهد به همان سبک خمینی ملعون یک دیکتاتوری در مصر بوجود بیاورد. یعنی مدام و هر روز دارد راه دموکراسی را با گفتن اینکه میخواهد یک دنیای دموکراتیک در مصر بپا کند را بیشتر و بیشتر مسدود میکند. هر چیزی که میتواند به روند رشد دموکراسی در مصر کمک کند را تخریب میکند ولی هم زمان داد و فریاد میزند که ای ملت ببینید من دارم برای شما دموکراسی میآورم. ملت بی خبر هم تا بجنبند خواهند دید که همه راه ها به دموکراسی مسدود شده است. البته باید دید که آیا جامعه مصر به اندازه کافی رشد کرده تا بتواند جلو این بلدوزر دموکراسی خراب کن را بگیرد یا نه. شاید بتوان گفت که آغاز کار را ملت مصر خوب پیش رفتهاند بجز این حماقت شورای عالی قضایی “با موافقت شورای عالی قضایی مصر فرمان مرسی بدون تغییر باقی ماند” دیروز که مردم خوب عمل کردند به نظر می رسد که امروز هم دموکراسی خواهان به خیابان بیایند هفته پیش هم که خوب زدند و ریختند و آتش زدند و جلو این الدنگ ایستادند.
اینکه در مصر جماعت مخالف مرسی دست به خشونت زدند و مقرهای اخوان المسلمین را در چند شهر تخریب کردند، کار درستی است یا نه را باید در آینده قضاوت کرد و دید که آیا اخوان المسلمین از این رفتار سود خواهد برد یا ضرر!
آیا بطور کلی می توان و باید از روشهای خشونت بار برای متوقف کردن دیکتاتورها استفاده کرد یا باید با روشهای بی خشونت با آنها مبارزه کرد!؟ کسانی که روند رشد دیکتاتوری آخوندی ایران را دیدند میدانند که در آن روزها اصلا این سوسول بازی ها قابل اجرا نبود و شاید هم بود ما آنرا تجربه نکردیم! هر چه بود روشهای خشونت باری که در ایران بکار گرفته شد و حتی روشهای مبارزه مسلحانه به نتیجه نرسید و بدتر باعث شد تا آتو بدست آخوندها بدهد و آنها نیز از خشونت بیشتری برای مقابله استفاده کنند.
حالا به مرور زمان باید کشورهای عربی را رسد کرد و تجربههای پیش رو در این کشورها را به صورت “HOWTO” هایی تدوین کرد تا ما در فردای سقوط رژیم بدانیم با چه ابزاری باید از بروز مجدد و باز تولید دیکتاتوری جلوگیری کنیم.
یقنا کاری که نباید بکنیم این است که دست روی دست بگذاریم و بنشینیم ببینیم چه میشود. از همین حالا باید یاد بگیریم که در مقابل عمل دیکتاتوری باید عکس العمل شدید نشان داد و بلافاصله جلو ریشه دواندن آنرا گرفت. دیکتاتوریها شباهت زیادی به غدههای سرطانی دارند آرام به پیش میروند و اگر در مراحل اولیه جلو آنها گرفته شود امکان بهبود مریض وجود دارد، ولی اگر در جلوگیری کوتاهی شود، یقینا غده سرطانی رشد خواهد کرد و مریض را به لقا الله پرتاب خواهد کرد!
شاید بد نباشد در این دوران سخت به یاری مصریها هم رفت تا بلکه دموکراسی در خاورمیانه همه گیر و ریشه دار شود.
جنگ ایران و اسرائیل میرود که به پایان برسد. درست خواندید جنگ اخیر اسرائیل و حماس به دستور ایران و با منابع مالی نظامی ایران انجام شد. آتش بس بین اسرائیل و حماس به این معنی است که جنگ فعلا متوقف شده و نتیجه آن هم این شد که مصر در این بازی سیاسی نقش آفرینی کرد و خود را در منطقه مطرح کرد. موشکهای ایران هم نشان دادند که تنها بدرد شکار گنجشک میخورند. نتیجه جنگ هم شد 3 بر صد به نفع اسرائیل(تعداد کشته های دو طرف). من گمان نمیکنم بعد از این درگیری دیگر حماس جرات کند با طناب پوسید آسد علی آقا ته چاه اسرائیل برود!
یقینا از این به بعد باید منتظر کمی امتیاز دادن سیاسی اسرائیل به فلسطینیها آن هم نه به حماس و نوکران حکومت آسد علی بلکه به دولت خودگردان و محمود عباس. به زبان ساده کار حماس تمام شد با این جنگ. حسن نصرالله هم که معلوم نیست توی کدام پستو از ترس مخفی شده. میماند رژیم بشار اسد که آن هم با به رسمیت شناخته شدن نیروهای مخالف او بوسیله کشورهای اروپایی میرویم تا آخرین میخ تابوت این یکی هم کوبیده شود. تا تمام شدن ترقههای حکومت اسلامی و پایان جنگ سوریه و غزه اقتصاد ایران هم چنان از هم پاشیده شده، که عاقبت تنها یک تکان جزیی برای کشیدن دندان پوسید اسلام از دهان ایران راه زیادی باقی نمانده. در بهترین حالت یا بهتر است بگویم در بدترین حالت انتصابات سال آینده بزنگاهی است که آسد علی آقا باید جام زهر که چه عرض کنم سطل زهر را تا ته سر بکشد!
ای کاش مردم ایران کمی فعال تر عمل میکردن و اینگونه منفعل در برابر مسائل نبودند. بیچاره آنهایی که جانفشانی میکنند. بیچاره پرستو فروهر هر سال از آلمان میآید ایران بلکه داد پدر و مادرش را بستاند و تحرکی ایجاد کند، ملت بی بخار ایران هم که انگار نه انگار! هیچ کس اهمیت نمیدهد. فعلا هم که همه مشغول آش و پلو خوری محرم هستند و سینه زنی و دیگر خریت های اسلامی!
فیلمی از مناظره تلویزیونی “امروز دیروز فردا” بین اصغر زاده و شریعتمداری در بین ایرانیان در شبکههای اینترنتی بلوا بپا کرده و مجددا تو گویی خر دجال دیدهاند…
باز مجددا رژیم یک فیل هوا کرد و عدهای آدم از همه جا بیخبر دراز شدهاند و خوشحالی میکنند که ای ببینید چه نشسته اید که در ایران هم دارد انقلاب دموکراتیک میشود! توی تلویزیون دوتا نشستهاند و دارند از مذاکره با آمریکا دفاع میکنند و آقا ملوکانه هم قربانشان بروند! نشستهاند و سعه صدر دارند و نمیزنند تو پوز این اصغر زاده ننه مرده که خودش اولین کسی بود که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت!
اگر میبینید که آقای شریعتنداری و آقای اصغرزاده اجازه پیدا کردهاند بیایند در تلویزیون و به این راحتی در رابطه با آمریکا اظهار نظر کنند و دعوای مذاکره بکنند به این دلیل است که حضرت آقا (همون همایونی ملوکانه منظورم هست) درک کردهاند که جام زهر را باید حتما سر بکشند و همزمان میدانند که جام زهر سرکشیدن همانا و سرنگون و چپه شدن همانا! به همین دلیل این دوتا دلقک دست نشانده را فرستادهاند جلو برای اینکه افکار عمومی را آماده کنند، به قول معروف زمینه سازی بکنند تا بلکه بتوانند به ملایمت از این پیچ خطرناک عبور کنند! آخه فکرش را بکنید آقا که امیدوارم این دوتا الدنگ قربانشان بروند، همین چند مدت پیش فرمودند”عدهای دم از مذاكره با آمریكا میزنند كه این افراد یا با الفبای سیاست و یا با الفبای غیرت آشنایی ندارند” (منبع).
پس به این سادگی نمی توانند آقا ملوکانه همینطوری یک مرتبه بساط عیش و نوش با آمریکا راه بیندازند. آنوقت همین بسیجیها و مافنگیهایی که تا امروز مرگ بر آمریکا میگفتند از فردا خواهند گفت مرگ بر آقا ملوکانه خدای نکرده!
حالا فکرش را بکنید اگر آقا ملوکانه این مذاکره و مراوده با آمریکا را نمیخواستند، یقینا آقای شریعتنداری آن یکی دیگر را میبرد توی اتاق بازجویی یکی دو تا شیشه پپسی کولا میکرد آنجای نه بدتر اصغرزاده تا دیگه از این غلط ها نکند روی حرف ملوکانه حرف بزند و تقاضای مذاکره با شیطان بزرگ بکند!
خلاصه گفته باشیم این شامورتی بازیها برای فرار از سرنگونی است ولاغیر! به قول معروف یک نوع فرار به جلو است! وگرنه ملوکانه میداند که مذاکره با آمریکا چه عواقبی دارد. آسد علی آقا همچنین میداند که اگر هر چه زودتر مذاکره نکند، و تحریم ها را متوقف نکند، جمعیت میلیونی گرسنگان راه خواهند افتاد و دیر یا زود به در منزل ملوکانه خواهند رسید و آنوقت دیگر نه توپ و نه تانک و نه بسیجی هیچ غلطی نخواهند توانست کردن!
[۵ تیر]: کشورهای عربی خلیج فارس: رسیدن به صلح مستلزم مقابله با موشکها و نیروهای نیابتی ایران است
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل
[۲۰ خرداد]: ترامپ: ایران بالگرد آپاچی ما را سرنگون کرد؛ ناگزیریم به این حمله پاسخ دهیم
رادیوفردا: رئیسجمهور ایالات متحده روز سهشنبه ۱۹ خرداد تأیید کرد که ایران یک فروند بالگرد بسیار پیشرفتهٔ آپاچی این کشور را سرنگون کرده است.
دونالد ترامپ در پستی در شبکهٔ اجتماعی خود، تروث سوشال، نوشت: «بهتازگی از سوی نیروهای نظامی بزرگمان مطلع شدم که شب گذشته ایرانیها یکی از بالگردهای بسیار پیشرفتهٔ آپاچی ما را ... متن کامل