Nov 28 2012

دیکتاتوری هاوتو (به سبک HOWTOs)

نوشته:     :::       1 پیام

آنهایی که به دنیای لینوکس آشنایی دارند ماجرای هاوتو ها (HOWTOs) را می‌شناسند. این هاوتو ها نوشته‌هایی هستند که برنامه‌ها و روشهای بکارگیری آنها و روش های استفاده از دنیای لینوکس را با روشی بسیار سیستماتیک آموزش می‌دهند. این روش‌ها بسیار کار آمد هستند، من خودم دنیای لینوکس را تا حد قابل قبولی از همین آموزش‌ها یاد گرفته‌ام. به همین جهت فکر کردم شاید بد نباشد با همان روش، هاوتو هایی برای تولید دیکتاتوری و مبارزه با آن نوشت. البته منظور از نوشتن هاوتو برای تولید دیکتاتوری به منظور تولید دیکتاتوری نیست، بلکه پیشتر برای مبارزه با آن است. باید توجه داشت که برای مبارزه با پدیده‌ای بهترین راه این است که اول آن پدیده را شناخت و زوایای مخفی آنرا شکافت، بعد دست به کار تخریب آن شد.
دلیلی که این نوشته را می‌نگارم این است که دیدم این مرسی ننه مرده می‌خواهد به همان سبک خمینی ملعون یک دیکتاتوری در مصر بوجود بیاورد. یعنی مدام و هر روز دارد راه دموکراسی را با گفتن اینکه می‌خواهد یک دنیای دموکراتیک در مصر بپا کند را بیشتر و بیشتر مسدود می‌کند. هر چیزی که می‌تواند به روند رشد دموکراسی در مصر کمک کند را تخریب می‌کند ولی هم زمان داد و فریاد می‌زند که ای ملت ببینید من دارم برای شما دموکراسی می‌آورم. ملت بی خبر هم تا بجنبند خواهند دید که همه راه ها به دموکراسی مسدود شده است. البته باید دید که آیا جامعه مصر به اندازه کافی رشد کرده تا بتواند جلو این بلدوزر دموکراسی خراب کن را بگیرد یا نه. شاید بتوان گفت که آغاز کار را ملت مصر خوب پیش رفته‌اند بجز این حماقت شورای عالی قضایی “با موافقت شورای عالی قضایی مصر فرمان مرسی بدون تغییر باقی ماند” دیروز که مردم خوب عمل کردند به نظر می رسد که امروز هم دموکراسی خواهان به خیابان بیایند هفته پیش هم که خوب زدند و ریختند و آتش زدند و جلو این الدنگ ایستادند.

اینکه در مصر جماعت مخالف مرسی دست به خشونت زدند و مقرهای اخوان المسلمین را در چند شهر تخریب کردند، کار درستی است یا نه را باید در آینده قضاوت کرد و دید که آیا اخوان المسلمین از این رفتار سود خواهد برد یا ضرر!
آیا بطور کلی می توان و باید از روشهای خشونت بار برای متوقف کردن دیکتاتورها استفاده کرد یا باید با روشهای بی خشونت با آنها مبارزه کرد!؟ کسانی که روند رشد دیکتاتوری آخوندی ایران را دیدند می‌دانند که در آن روزها اصلا این سوسول بازی ها قابل اجرا نبود و شاید هم بود ما آنرا تجربه نکردیم! هر چه بود روش‌های خشونت باری که در ایران بکار گرفته شد و حتی روشهای مبارزه مسلحانه به نتیجه نرسید و بدتر باعث شد تا آتو بدست آخوندها بدهد و آنها نیز از خشونت بیشتری برای مقابله استفاده کنند.
حالا به مرور زمان باید کشورهای عربی را رسد کرد و تجربه‌های پیش رو در این کشورها را به صورت “HOWTO” هایی تدوین کرد تا ما در فردای سقوط رژیم بدانیم با چه ابزاری باید از بروز مجدد و باز تولید دیکتاتوری جلوگیری کنیم.

یقنا کاری که نباید بکنیم این است که دست روی دست بگذاریم و بنشینیم ببینیم چه می‌شود. از همین حالا باید یاد بگیریم که در مقابل عمل دیکتاتوری باید عکس العمل شدید نشان داد و بلافاصله جلو ریشه دواندن آنرا گرفت. دیکتاتوری‌ها شباهت زیادی به غده‌های سرطانی دارند آرام به پیش می‌روند و اگر در مراحل اولیه جلو آنها گرفته شود امکان بهبود مریض وجود دارد، ولی اگر در جلوگیری کوتاهی شود، یقینا غده سرطانی رشد خواهد کرد و مریض را به لقا الله پرتاب خواهد کرد!

شاید بد نباشد در این دوران سخت به یاری مصری‌ها هم رفت تا بلکه دموکراسی در خاورمیانه همه گیر و ریشه دار شود.

نوشته: در ساعت: 1:05 pm در بخش: سیاسی

1 پیام  |           

1 پیام به “دیکتاتوری هاوتو (به سبک HOWTOs)”

  1. http://www.azadegi.com/link/2012/11/29/281122

    لعنت بر پدر و مادر موافقان حکومت اسلامی و حزب الله و بسیج و سپاه و وزارت اطلاعات

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی