25 بهمن نقطه عطف بود! باور کنید روز عطف بود، ثابت میکنم که روز عطف بود! حداقل برای من روزی تاریخی بود.
چرا روز 25 بهمن روز مهمی بود، برمیگردد به این موضوع که تا قبل از این روز اکثر گروههایی که درون جبهه سبز بودند، خواسته یا ناخواسته به جنبش قبلی، همانی که من اسمش رو گذاشتهام اسهالات وابستگی داشتند و اکثرا خواسته و یا ناخواسته رهبری جنبش را به شکلی به دست نیروهای درونی رژیم داده بودند. یعنی به شکلی جنبش سبز امتدادی بود از جنبش اسهال طلبی.
دیروز اما این جهت و سیاست عوض شد. نشانههای آنرا هم به شما نشان خواهم داد تا باورتان شود.
اگر بپذیریم که میرحسین خان موسوی و کروبی رهبران این جنبش هستند، دیروز این دو در چرخشی 180 درجهای به یک برانداز تبدیل شدند، و نقش اسهال طلبی خود را رها کرده جامه براندازانه به تن کردند. دلیل این کار بر دو عمل این دو که دیروز انجام گرفت بر میگردد.
1. حتی پس از اینکه اعلام شد که مجوز راهپیمایی داده نشده است، این دو برخلاف گذشته، تظاهرات را منتفی ندانستند و حتی خود نیز گفتند که در تظاهرات شرکت خواهند کرد.
2. از دیروز اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی شروع کرد به مصاحبه با تلویزیونهای بیبیسی و صدای آمریکا که از نظر جمهوری اسلامی دو تلویزیون برانداز محسوب میشوند. قبول کنید شما نمیتوانید اسهال طلب باشید ولی بروید با تلویزیونهای برانداز مصاحبه کنید! گرچه پیش تر هم کسانی از این گروه با همین دو تلویزیون مصاحبه کرده بودند، ولی مشاور ارشد با هر کس دیگری فرق دارد، این یکی یک بار حقوقی دیگر دارد تا مثلا پسر کروبی که مدتهاست با سایتهای از این دست مصاحبه میکرده است.
حالا باید دید حکومت ایران با یک نیروی برانداز جدید چه میخواهد بکند! از دیروز به بعد حکومت اسلامی دیگر با یک نیروی درونی و اصلاح طلب روبرو نیست، بلکه باید این نیرو را هم نیروی بیرونی و برانداز به حساب بیاورد.
برای شخصی مثل من که 31 سال و نیم از 32 سال عمر حکومت اسلامی جزیی از نیروهای برانداز بوده ام این روز روز میمونی بود.
البته هنوز بعضی کودنها و گاگولهای سیاسی هستند که در قرن گذشته زندگی میکنند و هنوز خیال اصلاح رژیم را در سر دارند!
مبارک است
پ.ن.:
عرض نکردم!؟ گویا آقای لاریجانی اولین کسی بود که دوزاری اش افتاده و با کمک مجلس دست نشانده می خواهند به خیال خودشان سران برانداز را اعدام کنند!
سخنی به آقای لاریجانی: آقا جان به نظر می رسید که تو کسی باشی که کمی از برادران دیگرت با شعورتر باشی حالا با این شامورتی بازی امروز ات به نظر من می اید که تو از دیگر برادران بی شعور تر هم هستی!
یک نکته باریک تر از مو هم در این باره بگویم:
نگاه کنید به این ویدئو ببینید چند راس نیوری بسیجی در این فیلم می بینید؟ این تنها یک خیابان تهران است وای به حال کل تهران و کل ایران.
مهم نیست اینکه این همه نیرو چقدر قادرند رعب و وحشت ایجاد کنند، اصلا مهم نیست که آیا این نیرو قادر است امنیت سردمداران حکومت آخوندی را تامین کنند یا نه! یک نکته باریک تر از مو در این محاسبات همیشه از قلم می افتد! هزینه این همه نیرو بسیج کردن را آیا رژیم در بلند مدت می تواند بپردازد یا اینکه به مرور زمان این مزدوران باید مفت و مجانی کار کنند!؟
خبرها از همه جا این نکته را تایید میکند که حتی با این همه جو امنیتی هم، تظاهرات نه تنها در تهران که در بیش از 6 شهر دیگر هم بسیار گسترده بوده، با این حال سایت تابناک متعلق به محسن رضایی با وقاحت کامل مینویسد: با وجود تلاش مذبوحانه دشمنان ملت، تهران آرام است + تکمیلی
بر خلاف تبلیغات سنگین رسانه های بیگانه و گروهک های ضدانقلاب، تا این لحظه از سوی عوامل فتنه تنها دو تجمع چند صد نفری در محدوده میدان امام حسین(ع) و چهار راه ولیعصر(عج) و چند تجمع پراکنده 10 تا 20 نفری در برخی نقاط شهر از جمله فلکه صادقیه و… شکل گرفته که بلافاصله با تدبیر مامورین انتظامی متفرق شدند.
البته سایت همکار ولی وقیح توضیح نمیدهد که اگر اوضاع در ایران این همه گل و بلبل است، پس به چه دلیل نه تنها سایت تابناک که بلکه اکثر سایتهای حکومتی داخل ایران امروز تقریبا از کار افتادهاند و نشان از آن دارد که حداقل در جنگ سایبری حکومت کاملا مبارزه رو باخته و حتی سایتهایی مثل سایت صدا و سیما هم مشکل دارند.
اگر توانستید مطلب تابناک را بخوانید خودتان امتحان کنید من حداقل یک ساعت سعی کردم خبر مربوطه را بخوانم ولی گویا سایت محسن آقا اسهال گرفته و از حال رفته!
با خودم فکر می کردم اگر رژیم سرنگون بشه! هر وقت به این مساله فکر می کنم یک مربته بدون اینکه خودم بخواهم فکرم میرود در مسیرهایی که شاید به نظر عده زیادی عجیب به نظر بیاد، ولی من چون در این مسائل یک آدم عمل گرا هستم و همیشه دنبال راهکارهای عملی هستم، افکارم به این سو میرود.
فکر میکردم اگر حکومت سقوط کرد با آرامگاه خمینی چکار کنیم!؟ اون همه امکانات و تاسیسات رو که نمیشه خراب کرد که! باید یک فکر عملی برای آن کرد. با خودم فکر میکردم شاید بد نباشد چند تا از هنرمندان مردمی را فراخواند و از آنها خواست تا با ساختن یک معجون هنری روی سنگ قبر خمینی و ایزوله کردن آن از بخشهای دیگر آرامگاه اجازه استفاده از تاسیسات آنرا به مردم داد بدون اینکه هر بار مردم به این محل آمدند مجبور نباشند با شواهد وجودی خمینی ملعون روبرو شوند و یادی هم از دیکتاتور خونخوار شان بکنند.
مثلا میتوان یک تاسیسات بتونی روی قبر او ساخت مثل راکتور اتمی چرنوبیل که آن همه ناپاکی رو در خودش مخفی کند، تا دیگر نشت آن همه رادیو اکتیو نتواند به انسانها آسیب برساند. چه اشکالی دارد میتوان افکار پلید خمینی را هم مثل رادیو اکتیو حبس کرد و با بتون آنرا پوشاند تا افکار پلیدش به مردم آسیب نرساند!
در لابلای یکی از هزاران تحلیل اوضاع مصر که در چند ساعت گذشته خوانده یا شنیدهام یکی میگفت از قرار معلوم ایران هم باید راه مصر را طی کند!
با خودم گفتم طرف گویا خیلی از مرحله پرت است! راه مصر دیگر کدام است!؟ مصر تازه وارد راهی شده که عاقبت آنرا نمیداند! اتفاقا به نظر من مصر وارد راهی بسیار خطرناک شده که از راهی که مبارک میرفت بسیار خطرناک تر است!
در مصر چه اتفاقی افتاده؟ رئیس جمهور مادام العمری بنام مبارک، یک افسر نیروی هوایی از قدرت پایین آمده، آن هم با فشارهای نه ملت، بلکه آقای اوباما! بجای او حالا کل ارتش قدرت را به دست گرفته تا هدایت کننده اتفاقات بعدی باشد!
اجازه بدهید در استفاده از واژهها دچار توهم نشویم، در مصر یک کودتا اتفاق افتاده و نه یک انقلاب!
برادر جان بیخود هیجان زده نشویم، اجازه ندهیم که در چنین شرایطی با شلوغ کردن اوضاع و گل آلود کردن آب جیب مان را ببرند!
ببینید قبل از اینکه مبارک تصمیم بگیرد از صندلی قدرت پایین بیاید، آقای اوباما برای او تصمیم میگیرد. بعد مبارک مخالفت میکند و در نطق دو شب قبل خود میگوید که تا سپتامبر خواهد ماند. کمتر از 24 ساعت بعد تر آقای اوباما مجددا نطق میکند و دستور صادر میکند و اینجاست که مبارک درک میکند که باید برود، درست مثل رژیم شاه! آن گاه است که مبارک که کمتر از 24 ساعت پیشتر گفته بود که قدرت را ترک نمیکند از اریکه قدرت پایین کشیده میشود! تنها تفاوتی که پایین کشیدن مبارک با شاه ایران دارد این است که بجای سپردن قدرت موقت به انقلابیون، قدرت موقت را به ارتش سپردهاند! وگرنه هر دو رژیم دست نشانده آمریکا بودند و هر دو رژیم هم به دستور مستقیم آمریکا قدرت را واگذار کردند!
یقینا آمریکا فشار را زیاد کرد تا مبادا قدرت دست انقلابیون بیفتد و با این روش (یعنی انتقال قدرت به ارتش) در مرحله بعدی این ارتش (یعنی آمریکا) خواهد بود که شکل و شمایل حکومت بعدی را ترسیم خواهد کرد.
با اعدام زهرا بهرامی و حالا اعلام حکم اعدام یک تبعه ایرانی کانادایی به نام سعید ملکپور، جمهوری اسلامی میخواهد پیامی به ایرانیان دو ملیتی برساند که خیال نکنید چون یک پاسپورت خارجی در جیب دارید میتوانید بدون خطر احکام مرگ به ایران بیایید و هر کاری دلتان خواست بکنید و بعد هم به این دلیل که ملیتی غیر ایرانی هم دارید میتوانید به راحتی از مرز خارج شوید!
آقایان بدشان نمیآید ایرانیان مقیم خارج دلارهای خود را بیاورند ایران خرج کنند، ولی بسیار هم با ورود فرهنگ غربی و روشنگریهای گوناگون به ایران از این طریق نگرانند، چونکه حکومت آخوندی هیچ کنترلی بر این روند ندارد. در نتیجه هر از گاهی دانه درشتهایی را میگیرد تا کوچکترها حساب دستشان بیاید و دست از پا خطا نکنند و فقط “مثل بچه آدم بیایند داخل دلارها را خرج کنند و مثل بچه آدم هم بروند بیرون!”
جمهوری اسلامی گویا فراموش کرده که اکثریت مطلق این توریستهای ناخواسته همگی مخالفین بل فطره این حکومت هستند، چه آنها که از سیاستهای حکومت فرار کردهاند چه آنهایی که از دست جلادان آن فرار را بر قرا ترجیح دادهاند.
این یکی دو احکام اعدام ابزار خوبی برای تبلیغات منفی برای توریزم ایران فراهم کرده، اگر ایرانیان خارج نشین هشیار باشند میتوانند با تبلیغ روی همین دو حکم، سرازیر شدن توریستهای ایرانی مقیم خارج را به ایران قطع یا حداقل با مشکل جدی روبرو کنند و از این طریق ضربه خوبی به اقتصاد بیمار ایران وارد کنند.
کافی است در میهمانیها، بین دوستان و رفقای خود، مدام تبلیغ کنید که رفتن به ایران خطر جانی دارد! اگر لازم شد یکی دو شایعه عجیب و غریب هم به آن بیفزاید و از این طریق ماشین تشویش اذهان را راه بیندازید و کیسه دوخته آخوندها برای دلارهای ایرانیان خارج نشین را سوراخ کنید، حتی اگر در این زمینه هم آهنگ عمل شود میتوان کل این کیسه گل و گشاد دوخته شده را پاره کرد و میلیاردها دلار به اقتصاد آخوندی ضرر وارد کرد.
درود به دوستان
گویا قرار بر این بوده که خُسن آقا تا اطلاع ثانوی زنده بماند.
عمل جراحی با کمی اما و اگر به خوبی تمام شد با اینکه نفس کشیدن سخت است ولی نوشتن چند خط میسر شد. از خود جراحی بعدها که سرحال شدم خواهم نوشت.
فعلا این نوشته را برای سپاس از آنهایی که آمدند و جویای حال حقیر شدن خدمتتان تقدیومیکنیم تا بعد.
با خودم گفتم برای آگاهی و افزایش اطلاعات عمومی هم که شده بد نیست تا اطلاع ثانوی این ویدئو را بگذارم شما تماشا کنید.
روزی که برگشتم (اگر برگشتم!) از تجربیات خودم به این پست اضافه خواهم کرد. اگر هم که برنگشتم! که هیچ!
[۶ تیر]: گزارش صداوسیمای ایران از حمله به اسکله طاهرویی سیریک. سنتکام جزئیات بیشتری از حملات آمریکا به ایران در واکنش به حمله به کشتی تجاری منتشر کرد
بیبیسی: خبرنگار صداوسیمای ایران در سیریک گزارش داد که ساعت ۲۳:۱۵ جمعهشب به وقت محلی، صدای انفجاری در محدوده اسکله طاهرویی شنیده شده است.
او به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت این صدا ناشی از اصابت یک پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است. جزئیات بیشتری درباره خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل