تنها با این جملات و عکسهایی که انسان را به گریه میاندازد به زندگی چهار انسان خاتمه دادند! گریه نه برای آنها که اعدام شدند، چه آنها رفتند و از این زندگی نکبت باری که آخوندها برای ایرانی مهیا کردهاند راحت شدند. گریه بر احوال آنها که صبح سحر آمدهاند به تماشای مرگ! تفریح این ملت بیچاره هم چیزی بجز دیدن چهره مرگ نیست! آن که جلو ایستاده همراه با خانواده همراه با همسر و کودک خردسال اش! آمد تا همگی با هم فیض این تفریح را ببرند، بیچاره کودک خردسالی که آغاز زندگی اش با چهره مرگ مزین میشود!
عجیب قیافه آنها که قرار است اعدام شوند آشناست! عجیب شباهت دارند به آن جوانهایی که شبهای عزاداری امامان شیعه علم و کتل بلند میکنند و جلو دستههای سینه زنی برای پاسداری اسلام عزاداری میکنند. حتی شبیه به حزب اللهیهایی هستند که پیشانی بند بسیج بر پیشانی میبندند و با چماق به جان مردم میافتند. عجب شباهتها غیر قابل انکار اند! فقر فرهنگی را در چهره همگی شان به وضوح می توان دید!
بیسوادی و فقر فرهنگی نتیجه اش همین است که میبینید و افتخار جمهوری اسلامی همین که هر روز صبح قبل از طلوع آفتاب باید عدهای از جوانانش را بدار بیاویزد تا بلکه بتواند با ایجاد رعب و وحشت و جو ترور جامعه هرج و مرج زده را اداره کند.
اینجا ایران است سر زمین اهورایی! سرزمین کورش، سرزمین نکبت زده اسلام ناب محمدی!
یکی نیست به ملت بگویید بابا بی خیال اختلاس سه هزار میلیاردی باشید! این اختلاسهای کوچک را بچسبید ببینید چگونه توی روز روشن جیب مردم را میبرند! باور بفرمایید این اختلاسهای کوچک را وقتی جمع کنید میبینید که سر جمع مبلغ آن دهها برابر اختلاس 3 هزار میلیاردی میشود.
اول توضیح بدهم ایدیاسال 2+ (+ADSL 2) چیست، بعد برویم سر اختلاس گرهای وطنی!
ایدیاسال 2+ تکنولوژی جدیدی است (بیش از 3 چهار سال عمر دارد ها! چندان هم جدید نیست) تا با استفاده از همان کابلهای مسی تلفن، بتوان با نسب یک مودم نسل جدید سرعت اینترنت را تا 20 مگا بیت در ثانیه افزایش داد. قیمت آن هم معمولا مثل همان ایدیاسال معمولی است و اینروزها حتی کمتر هم شده، مثلا این شرکت که یکی از شرکتهای معروف نروژی است ایدیاسال 2+ را به نرخ 269 کرون در ماه به فروش میرساند. تازه این روزها همین شرکت ویدیاسال (VDSL) ارائه میدهد که دو برابر پر سرعت تر از ایدیاسال 2+ (+ADSL 2) میباشد(40 مگا بیت بر ثانیه داون لود و 10 مگا بیت بر ثانیه اَپ لود). همین جا توضیح بدهم که این مبلغ برای مملکتی که حتی یک کارگر ساده هم ماهیانه بیش از 25 هزار کرون حقوق میگیرد واقعا مبلغ ناچیزی است!
حالا شرکتهای ایرانی تبلیغ میکنند و ایدیاسال +2 را به نرخ خون پدر آسید علی آقا میفروشند، آن هم با سرعت 512 کیلو بیت در ثانیه، یعنی سرعتی چهل برابر کمتر از سرعت ارائه شده در کشورهای دیگر!
اصلا معلوم نیست به چه جهت در ایران +ADSL2 ارائه میشود، وقتی که میدانیم سرعت ایدیاسال معمولی برای دادن سرعت 512 کیلو بیت در ثانیه کفایت میکند! برادر من این ایدیاسال 2+ را باید اختلاس 2+ نامید نه ایدیاسال 2+ .
دلم نیامد اینو اینجا ننویستم!
توی سایت قالیباف “شفاف” مطلبی نوشتهاند با این تیتر: “فراخوان شفاف: یک اقتصاد خوب را تعریف کنید!”
زیر مطلب در جواب سایت شفاف نوشتم:
اقتصاد مال خَرَه! قالیباف مگه قرار نبود خایه مالی بکنی تا به ریاست جمهوری برسی!؟ خوب پس یادت رفت امام امت منظورم اون اصلیه هست، همونی که از پاریس اومد مظنورمه نه این شیره ایه که چلاقه!)
امام خمینی فرمودند اقتصاد مال خره! تو کره خر غلط میکنی چیز دیگهای بگی!
در این چند روز گذشته آسید علی آقا جنب و جوش بسیار داشته و حرفها بلکه چرندیات زیادی به هم بافته و گفته، حتی زیر میزی هم به احمدی نژاد و شرکا چشمکی زده، آخه اگر این که گفته قضیه اختلاس را زیاد کش ندهید چشمک به احمدی نژاد نیست پس چیست!؟
«اگر توصیه به مبارزه با فساد اقتصادی که چند سال قبل بیان شد جدی گرفته میشد و اگر به آن عمل میشد، این فساد بزرگ بانکی رخ نمیداد و اگر مبارزه میشد این چند هزار میلیارد سوءاستفاده پیش نمیآمد»
اصلا یکی نیست از این رهبر فرزانه بپرسد آقا مگر خود شما نبودی که چند روز پیش فرمودی: بگیرید و ببندید و دست اختلاس گرها را ببرید و الخ!؟ نکند خدای ناکرده مسیر اختلاس از بیت آقا هم گذشته که یک شبه جا زدی و فرمودی قضیه اختلاس را زیاد کش ندهید!؟
تازه نه تنها آقا قربانش بروم زیر میزی به مموتی چشمک میزند، بلکه به نوچهها و سگهای ولایت هم که مقیم مجلس هستند دستور داده تا از گرفتن پاچه دولت دست بردارند! آخه اگر این دستور سید علی نیست پس دستور کیست که 11 سگ ولایت یک مرتبه بدون هیچ بحث و حدیثی شکایت خود از دولت را پس میگیرند!؟ باور بفرمایید بعید هم نیست که احمدی نژاد تعدادی از افشاگریهایی را که قرار بود برملا کند مستقیما به میل باکس آقا فرستاده و به همین جهت آقا یک شبه رام شده!
البته شاید هم این چشمکهای زیر میزی از این سرچشمه گرفته باشد که مموتی نژاد و آقا قربانشان بروم! پیش تر با هم به این توافق و نتیجه رسیدهاند که وضع خیلی بد است، یعنی به زبان لاتی مموتی به آقا گفته (نوکرتم چاکرتام هوا خیلی پسه!) این شاید دقیقا جملههای مموتی به آقا نباشد ولی با شناختی که ما از مموتی داریم، یقینا یک چیزی در همین حدود به رهبر گفته! آخه وقتی میآید در ملا عام میگوید “والله پدر ما نان حلال داده خوردهايم!” با رهبر به زبان لاتی حرف نمیزند!؟
تازه مگر همین دو سه نشانه است که ما به این نتیجه رسیدهایم که اوضاع خیلی خیط است! نه خیر قربان! آقا خودشان یکی دوتا چیز دیگه هم گفتهاند که ما را شدیدا نگران معده آقا کرده! آخه گرچه قبلا ها هم آقا از روی باد معده حرفهای زیادی میزدند و جای هیچ نگرانی هم نبود، ولی این بار باد معده ملوکانه بدجوری بوی گند میدهد.
ایشان که قبلا هیچگاه تره هم برای صنعت ایران خرد نمیکردند، یک مرتبه طرفدار آن شدهاند و در دستوری همین دیروز اکیدا فرمودند “دستگاههای دولتی مطلقا کالای خارجی خرید نکنند”
باور بفرمایید ما که از خودمان این چیزها را در نمیآوریم که! اینها همگی با دلیل و مدرک ارائه میشود تا مبادا خدای ناکرده خوانندگان ما فکر کنند ما هم مثل مسلمین و طرفداران آقا تقیه میکنیم!!
نخیر فقط این درآفشانیها نیست که ما را نگران آقا کرده! نگرانی ما از آن است که آقا این روزها بدجوری از روی باد معده اینگونه در افشانیها را می فرمایند وگرنه همین دجالها و پایچه گیرهای بیت و دور بر آقا هم میدانند که اگر به امر ایشان بخواهند جنس خارجی نخرند، فردا دیگر چین و ماچین و روسیه تزاری همین طوری در راه خدا در مجامع بین المللی از آقا و حکومت ولایتیاش دفاع نخواهند کرد! نکند فکر میکنید چین و ماچین و روسیه عاشق چشم و ابروی آقا شدهاند که اینجوری در مجامع بین المللی خود را برای آقا سکه یک پول بکنند!!؟ خیر جان من! باور ندارید که اوضاع بدجوری خراب است؟ بروید سخنان مموتی پرزیدنت مورد وثوق آقا را بخوانید که همین دیروز فرمودند: “سه ماه به یارانهها دست نزنید” دِ! مگه میشه پرزیدنت!؟ پس نیمرو رو با چیچی درست کنند ملت بدخت!؟ باور بفرمایید این نگرانی ما از نیمروی ملت هم الهام گرفته از این نوشته است و گرنه به نظر ما این امت همیشه در صحنه آقا که ما میشناسیم نیازی به نیمرو هم ندارد! کوفت بخورد! جان و مال آبروی آن امت فدای رهبر!
وقتی آسید علی آقا از این نوع شو ها راه میاندازد و سجده کننده پرورش میدهد، عاقبتاش میشود همین که میبینیم. یادتان هست که، این گونه شوها که آسید علی اقا با مریدانش راه میاندازد و چفیه چرکینش را میدهد خلق الله یا همان عوام لیس بزنند را میگویم! پرورش چنین شهروندانی عاقبتی بهتر از این ندارد که در برابر یک خواننده درجه سوم زانو بزنند و ابراز بندگی کنند!
در مکتب امروزین ما، انسان همان که قرار است اشرف مخلوقات باشد، جایگاهی بجز سجده کننده و سجده شونده ندارد! یا اسیر و بردهایم یا مرشد و رهبر و قائد اعظم!
یادتان هست که خمینی در روزهای اول انقلاب چه گفت! بیچاره ملعون میخواست ما را به مقام انسانیت برساند…! [1]
[1]-[خمینی بهشت زهرا 12 بهمن 1357].
“ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند اینها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم. شما را به مقام انسانیت میرسانیم. اینها شما را منحط کردند. اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را. یکی از اموری که باید بشد همین معناست که خواهد شد. این دارایی ها از غنائم ملت است و مال ملت است و مستضعفین. من امر کرده ام که به مستضعفین بدهند و خواهند داد. و پس از این هم تغییراتی دیگر در امور خواهد حاصل شد. لکن قدری باید تحمل کنید.به این حرفهای باطل گوش نکنید. اینها حرف میزنند. ما عمل میکنیم. اینها شما را میخواهند دلسرد کنند از اسلام. اسلام پشتیبان شماست.”
این هم ویدئوش اگه باور ندارید!
منبع خبر: با اینکه دست علیلی دارم!
با اینکه از بس وافور فوت کردهام دیگر نفسم بالا نمیآید!
با اینکه پایم لب گور است!
با این حال اگر میتوانستم خودم هم همراه شما یک صفر میزدم تا دشمن صهیونیستی بداند که اسلام در همه زمینه ها حرف اول را میزند!
سید علی خامنهای مقام مزخرف رهبری ملقب به سید علی گدا
7 مهر 1390
آقای احمدی نژاد در مباحثات مبارزات انتخاباتی خود اکثر دولت مردان گذشته را به شکلی دزد خطاب کردند و حتی از اشخاصی هم نام بردند و بعد ها هم حتی نامهایی که قبلا مطرح نکرده بودند با دخالت پالیزدار مطرح کردند. با شناخت این پیش شرط ها و دادههایی مثل:
سیدمحمد جهرمی رئیس بانک صادرات، همان بانکی که مسئولیت اصلی اختلاس 3 هزارمیلیاردی را بر گرده دارد.
باز هم سیدمحمد جهرمی داماد ناطق نوری همان کسی که پسرانش بوسیله احمدی نژاد متهم به اختلاص شده بودند
باز هم سیدمحمد جهرمی وزیر انتخابی محمود احمدی نژاد همآن کسی که پدر زنش بوسیله احمدی نژاد متهم به دزدی و اختلاس شده بود! (بابا خجالت داره یک کمی حداقل مراعات کنید، کمی لاپوشانی کنید! تبانی، کلاشی و وقاحت در روز روشن!؟)
باز هم توضیح بدهم!؟ والله نیاز به توضیح بیشتر نیست! شما نیز نیاز ندارید ریاضیدان باشید تا این همه را کنار هم بگذارید و به همان نتیجهای برسید که من رسیدم.
جملهگی آقایان از چپ تا راست! از پائین تا بالا، از اسهال طلب و اقتدار گرا! تا مفتی و ملا! همگی دزداند و همگی با همکاری آسید علی آقا دستشان در جیب ملت فقیر ایران است و تا زمانی که کسی دستهای دراز اینها را قطع نکند همین وضع ادامه خواهد داشت.
جالب اینجاست که شخصی مثل سیدمحمد جهرمی چنان وقیح است که دست احمدی نژاد را هم در وقاحت از پشت بسته و در مصاحبه ای همین یکی دو روز گذشته فرمودهاند:
مسئولان چرا آدرس غلط به مردم میدهند؟!
حق این بود که بنده پس از کشف این فساد بزرگ در شبکه بانکی که منشأ آن از سال 1388- قبل از حضور بنده در بانک صادرات ایران- با تبانی یک رئیس شعبه و مالک یک کارخانه شروع شده بود، از مردم عزیز عذرخواهی مینمودم و استعفا میدادم؛ اما دلایل زیر سبب انجام نشدن آن شد.
باید بگویم علیرغم پیگیریهای انجامشده توسط اینجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای دستگیری متهمان اصلی، کسانیکه پشتیبان اصلی این فساد بودند، موضوع را به نحوی در رسانهها مطرح کردندکه گویی تمام اتهامها و تقصیرها متوجه بانک صادرات ایران و مدیر عامل آن بوده است.
[۶ تیر]: گزارش صداوسیمای ایران از حمله به اسکله طاهرویی سیریک. سنتکام جزئیات بیشتری از حملات آمریکا به ایران در واکنش به حمله به کشتی تجاری منتشر کرد
بیبیسی: خبرنگار صداوسیمای ایران در سیریک گزارش داد که ساعت ۲۳:۱۵ جمعهشب به وقت محلی، صدای انفجاری در محدوده اسکله طاهرویی شنیده شده است.
او به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت این صدا ناشی از اصابت یک پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است. جزئیات بیشتری درباره خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل