راستش را بخواهید وقتی تولیدات حکومت آخوندی را نگاه میکنیم متوجه میشویم که این اراذل و اوباش در این 33 سال چیزی که بیشتر از همه تولید کردهاند “واژه جدید” است که این مساله هم زیاد باعث تعجب نیست! از آدمهای حراف بجز حرف مفت زدن و تولید گاز معده چه توقع دیگری میتوان داشت!
حالا همه واژههای تولید شده دیگر آخوندها را ول کنید، فعلا بچسبید به این واژه جدید “اینترنت پاک” تا برای تان ثابت کنم که در این زمینه هم عاقبت کار به کجا خواهد کشید.
معمولا آدمهای حراف در پشت حرفهایی که میزنند هیچ اعتبار و پشتوانهای ندارند! این واژه آخوندی هم چیزی بجز حرف مفت نیست.
اول از هر چیز پدیدهای بنام اینترنت کثیف وجود ندارد که آخوند بتواند آنرا تمیز یا پاک کند! اینترنت هم مثل هر پدیده دیگری بستگی دارد به کسی که از آن استفاده میکند، میتواند کثیف یا پاک باشد. وقتی آخوند آنرا استفاده میکند کثیف میشود و وقتی دیگران استفاده میکنند تمیز تمیز است.
دوم اینکه این حرافیها که این روزها میشنویم همه از روی استیصال رژیم است که دارد در همه زمینهها میدان را به مخالفین خود میبازد، در نتیجه مجبور است برای روحیه بخشیدن به نیروهایش رجزخوانی بکند! وگرنه چه کسی است که نداند اینترنتی که حکومت دنبالاش است اینترنت نیست، بلکه اینترانت است و اینترانت هم یعنی خداحافظی کردن با پدیدهای که دنیای امروز ما روی شاخ آن میچرخد.
پس در نتیجه با پاک کردن اینترنت(البته به قول آخوندها) منافع عظیمی از دست آخوندها که از قبل ورشکسته هستند خواهد رفت و آنها را بیشتر در این ورشکستگی فرو خواهد برد و ضریب شکنندگی رژیم را افزایش خواهد داد.
سوم اینکه اگر هم رژیم مجبور شود با هزینه گزاف اینترنت را به قول خودشان پاک کند (به کل از اینترنت جهانی قطع کند) در چنین حالتی یقینا این کار را در هفته ها یا شاید هم یکی دو ماه باقی مانده به انتخابات دست به این کار بزند تا بلکه از تکرار اتفاقی که دو سال پیش روی داد جلوگیری کند، غافل از اینکه دیگر این برف را سر باز ایستادن نیست. تازه تو گویی آقایان نمیدانند که تعداد زیادی از آیاسپی ها بطور غیر قانونی دارند از ماهواره برای اینترنت خود استفاده میکنند. در نتیجه مسدود کردن کامل اینترنت داخلی در عمل غیر ممکن خواهد بود.
وقتی که بیچاره ملت ایران بی سرپرست میشود اینگونه میشود که هر حرامزادهای به خود اجازه میدهد از کیسه این ملت خرج اعطینای خود کند!
این حکم جدیدی که در یک دادگاه در آمریکا صادر شده دیگر نمونه منحصر به فردی از عدالت آمریکایی است!
افسوس و صد افسوس که یک وکیل شیرپاک خورده ایرانی یا حتی یک تیم وکلای باغیرت ایرانی پیدا نمیشود لباس عدالت خواهی به تن کنند و درس درست و حسابی به این کابویهای بی شعور بدهند، که حتی اگر حکومت ایران یک حکومت جائر و بی منطق و تروریست است نباید رفتار آنرا به گردن و گرده ملت ایران گذاشت. همین شما کشورهای غربی هستید که بخاطر منافع کوتاه مدت خود باعث طول عمر این رژیم خیانت پیشه شدهاید!
اگر کودتای آمریکایی شما در سال 1332 نبود ملت ایران هیچگاه گرفتار حکومت نکبت بار آخوندی نمیشد. ملت ایران مرض نداشت حکومتی مردمی را پایین بکشد و بجای آن آخوندیسم را مستقر کند. اگر شما آن پیر فرزانه را از مقام نخست وزیری به زیر نکشیده بودید، شاید امروز ایران در جایگاهی بسی رفیع تر از آمریکا قرار داشت. افسوس و صد افسوس که غیرت ملت ایران در این 33 سال حکومت آخوندی به فنا رفته و دیگر در هیچ ایرانی غیرتی نمانده که از مرز و بوم وطن خود دفاع کند.
اگر کودتاهای ریز و درشت و دخالتهای ننگین و نابجای شما آمریکاییهای جهان خوار در گوشه و کنار جهان نبود، شاید همین اتفاق 11 سپتامبر هم نمیافتاد. بطور کلی میتوان ثابت کرد که همه بدبختیهای خاورمیانه در این دوران معاصر به جهت سیاستهای کوته بینانه غرب و خصوصا آمریکا ست که به خاطر منافع مادی کوتاه مدت خود و تامین منافع شرکتهای فرا ملی خود با مداخلات گوناگون خون همه را در شیشه کرده و حالا هم با این آراء احمقانه خود باعث مسخر تر شدن سیستمهای حقوقی جهان میشود. بر هیچ کسی این اوضاع نا بسامان سیستم حقوقی آمریکا پوشیده نیست، چه این سیتسم چنان مسخره خواص و عام است که برای اثبات آن نیازی به هیچ دلیل و توضیحی نیست.
حضرات شما که دست به کابوی بازی تان خوب است، چرا کماندو نمیفرستید ایران بروند آسید علی را کت بسته بیاورند به آمریکا!؟ چه شده نکند زور این سید چلاق بر شما گنده لات جهان خوار میچربد!؟ چگونه است، نکند زورتان فقط به آن پیرمرد دموکرات بیچاره استخوانی رسیده بود!؟ همین است ابر قدرت برتر جهان!؟ زورش به ملتی بی سرپرس میرسد تا از منابع مالی بلوکه شده آن خرج اعطینای خود کند! مملکتی که تا ورشکستی سیاسی اقتصادی کامل فاصله زیادی ندارد چگونه میخواهد مدعی ابرقدرتی جهان را داشته باشد!؟
بعضی بر این گماناند که حکومت آخوندی چنان قدرتمند شده که جاسوس آمریکایی میگیرد و هواپیمای بی سرنشین پیشرفته آمریکایی هک میکند!
این بعضیها یا از نظام تکنولوژی امروزی جهان بی خبراند یا مجنون سیستم آخوندی شدهاند. برادر جان اصولا هرچه تکنولوژی است در دنیا ساخته و پرداخته غرب است و اگر چیزی هم در شرق مشاهده میکنید، کپی مدلهای غربی است، یا اینکه شرکت های غربی پشت آنها هستند. یک نگاه به تولیدات چین بیندازید میبینید همه مارکهای غربی خصوصا آمریکایی در چین تولید میشود. بعضی حتی به چین به دید کارگر آمریکا نگاه میکنند که شده حیاط خلوت شرکتهای چند ملیتی غربی. حالا با این اوصاف باز هم گمان میکنید ادعاهای جمهوری اسلامی در نشاندن هواپیمای پیشرفته RQ 170 درست است؟ همان برنامه اتمی رژیم هم که در آن زاییده، دست ساخت پاکستان نوکر سابق آمریکا است.
خیر قربان! اینها همه نشان از فعالیتهای زیاد آمریکا در ایران دارد که باعث شده یکی از هواپیماهای آنها سقوط کند و آقایان هم با چسب دوقلو بهم بچسبانند و در مقابل دوربین قرار بدهند. مگر ما رژیم آخوندی را نمیشناسیم!؟ اینها در چسب و لحیم کردن استاداند، یادتان رفته وقتی پروندههای سفارت آمریکا پس از اشغال سفارت که بوسیله shredder پاره پاره شده بودند را نشستند بهم چسباندن!؟ این آقایان در وصله پینه کردن استاداند ولی دیگر کار از وصله پینه کردن هم گذشته و دیگر آن دوران سپری شده و این بار همه میدانند چگونه آقایان را سرنگون کنند.
خود رژیم هم میداند که این روزها روزهای آخر است و دیگر راه مانور و فراری باقی نمانده! این مانورها همه از ترس سرچشمه می گیرد نه از اعتماد به منفس!
از همه خندهدار تر داستان جاسوس گیری آقایان است. تو گویی کسی نمیداند که حفيظ الله امين را همین آمریکایی ها کشاتند زیر سبیل استالینیستهای کمونیست! من ماندهام چه کسی زیر عبای آخوندها جاسوس آمریکاست! اگر روزی نام احمدی نژاد یا مشایی یا حتی یکی نزدیک تر از مژههای سید علی به عنوان جاسوس آمریکا عیان شد زیاد شوکه نخواهم شد!
در ضمن من متوجه نمیشوم منظور آقای کلینتون از “کندن پوست گربه” در این خبر چیست! اگر منظور ایشان از “پوست گربه” همان پوست نقشه ایران است که باید به عرض مبارکشان برسانم که در آن صورت چنان پوستی ملت ایران از ایشان و ملت شان خواهند کند که دیگر از این غلطها نکنید. ولی اگر منظور از کندن “پوست گربه” همان پوست سیاستمداران ایران است، که باز هم در اشتباه هستند باید به عرض مبارک ایشان برسانم که آن دیگر پوست گربه نیست و بیشتر شباهت به پوست خر دارد. اگر آقای کلینتون میخواهند پوست آخوند بکنند باید چند تا پوست خر کن کار کشته اجیر کنند تا پوست کلفت آقایان را بکنند.
دلم میخواست یک جایزهای چیزی بود میدادند برای حماقت و بلاهت آدمها! اگر این چنین میبود، یقینا نه تنها در بین ما ایرانیها برنده زیادی در این زمینه پیدا میشد، بلکه در بین آن طرف آبی ها هم آدمهای شایسته چنین جاِزهای زیاد پیدا میشود.
از آن طرف آبیها شروع میکنم که چنان در حماقت از احمقهای وطنی پیشی گرفته اند که تو گویی لایق جایزه نوبل حماقتاند. منظورم کسی نیست جز حضرت اوباما! درست خوندید حضرت اوباما لیاقت بردن جایزه حماقت رو دارند. شما نگاه کنید حضرت برداشته به رژیم گفته اوباما: از ایران خواسته ایم هواپیمای بدون سرنشین را برگرداند
زکی این یارو رو نگاه کن! بعد از این همه سال هنوز نفهمیده که آخوندها چیزی رو که گرفتن دیگه پس نمیدن! ببین این عمامه به سرها 33 سال پیش آمدند توی خانه ملت ایران و آنرا دزدیدن و هنوز بعد از 33 سال و این همه مبارزه و خون و خون ریزی قادر نبودهایم خانه خودمان را از این غاصبان پس بگیریم! حالا این احمق الدوله فکر کرده با نوشتن یک نامه و گفتن اینکه هواپیمای ما رو پس بدید! آخوندها هم فردا مثل بچه آدم هواپیماشو دو دستی پس میدن! بابا اینو دیگه در حماقت و بلاهت دست خودیها رو از پشت بسته!
وقتی که نگاهی گذرا به فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی عربی میاندازی تازه متوجه میشوی که چرا مسلمین این همه با ایران و ایرانی و فرهنگ و تاریخ آن دشمنی دارند.
توجه داشته باشید که اینهایی که امروز بر ایران دارند حکومت میکنند اکثرا یا سید هستند، یعنی اصل و نسب آنها به محمد و خاندانش میرسد، یا در بهترین حالت ایرانیانی هستند که به علت همنشینی با مسلمین، فرهنگ اصلی ایرانی خود را از دست داده و بی ریشه شدهاند.
خود نگاه و قضاوت کنید!
برای مشاهده فرهنگ اسلامی عربی به این لینک مراجعه کنید
گند و کثافت محیط های ایرانی را گرفته. اگر به کسی اعتماد کردی هیچ اعتمادی نیست که فردا از پشت به تو خنجر نزنند یا آبرو یا حتی مال تو را نبرند.
این را که میگویم بارها به تجربه به من ثابت شده وگرنه به این سادگی اتهامی به این سنگینی نمیزدم.
بارها برایم اتفاق افتاده که از این یا آن گروه سیاسی بخاطر ایدههای درست و منطقی شان حمایت کردهام ولی درست سر بزنگاه یا وسطهای راه یک مرتبه خنجر را در پشت خود احساس کردهام.
این گروههای فیسبوکی که دیگر نگو و نپرس تو گویی مثل سمندر (Salamander) دقیقهای یک بار رنگ عوض میکنند و یک آدم درست و حسابی نمیتوانی پیدا کنی که پدیدهای را تشویق و تبلیغ کند و فردا یک مرتبه با جمع شدن جمعیت زیادی دور ایده اولیه، کل ایده را عوض کنند و به شکلی همه طرفداران را به بیراهه بکشند.
بگزارید یک مثال بزنم برای اینکه منظور خودم را روشن تر بیان کنم.
دوران سربازی یکی از هم سربازیهای ما شب کور بود ما چند نفری بودیم که این موضوع را میدانستیم. هر از گاهی زمانی که مانور شبانه یا همان رزم شبانه داشتیم، این بیچاره شب کور را جلو میانداختیم و تمام شب را به خنده و مسخره بازی میگذراندیم. بیچاره بخاطر شب کوری هیچ چیز را در شب نمیدید در نتیجه همه را به بیراهه میبرد، تا اینکه گروهبانی یا مسئولی این موضوع را متوجه میشد و گروه گم گشته در صحرا را به مسیر اصلی باز میگرداند.
کار بیشتر این گروههای سیاسی فیسبوکی هم همین شکل شده! یک کوری میافتد جلو و بقیه را به راه کج میکشاند.
چند مدت پیش یک گروهی برای تحریم انتخابات راه اندازی شد، من هم که همیشه از تحریم انتخابات در این رژیم استقبال کردهام عضو این گروه شدم (لایک زدم)، حالا پس از گذشت مدتی و جمع کردن عدهای پشت این ایده، این گروه برداشته در لوگوی صفحه اول خود نوشته “عاشورا شام غریبان همراه شو هموطن”.
ترکمون به خودتان و ترکمون به ایدههای سیاسیتان! یا شما از هیچ چیز خبر ندارید، در نتیجه بهتر است خفه خوان بگیرید و دیگر مردم را به بیراهه نکشید، یا میدانید و از قماش اسهال طلبها هستید و سعی دارید مردم را در بزنگاه به راه اسهال طلبی بکشانید!
ای کاش میشد همراه با لایک (Like) زدن بر روی ایدههای فیس بوکی دیس لایک (Dislike) هم میشد زد تا مشخص شود که این ایدههای ترکمان گرفته چقدر طرفدار و چقدر مخالف دارند!
خُسن آقا از همین جا اعلام میکند که این ایده ترکمان گرفته اسهال طلبی را دیس لایک میکند!
دو انفجار تهران را لرزاند/انبار مهمات بیدگنه ملارد منفجر شد
پیش از این مطرح شده بود که انفجار یک پمپ گاز در قلعه حسن خان، واقع در جنوب غرب تهران، باعث این لرزه ها شده بود.
اخبار ضد و نقیض از انفجار مهیب در اصفهان
رییس کل دادگستری استان اصفهان با تایید اینکه صدای یک انفجار حوالی بعد از ظهر در اصفهان شنیده شده است، گفت: گزارشی در این زمینه دریافت نکردیم.
به گزارش مهر در حوالی ساعت 14:40 امروز توسط برخی از شهروندان صدایی مهیب شنیده شده که برخی از رسانه ها با انتشار خبری مبنی بر گفتگو با محمدمهدی اسماعیلی معاون سیاسی استاندار اصفهان این صدا را مربوط به انفجار پمپ گاز در دولت آباد اصفهان اعلام کرده بودند.
این خبرگزاری اضافه می کند که مهاجمان پس از ورود به ساختمان سفارت بریتانیا شیشههای این سفارتخانه را شکسته و «برخی از مدارکی که در طبقه اول ساختمان بوده» را بیرون آورده و به آتش کشیدهاند.
حمله به سفارت بریتانیا در تهران وقتی میدانیم که پلیس و نیروهای امنیتی در تهران قادرند یک جمعیت دو تا سه میلیونی را کنترل و سرکوب کنند، امری بسیار بسیار بعید به نظر میرسد که نتوانسته باشند جلو چهارتا و نصفی بسیچی ریغو را بگیرند!؟ در تصویرها هم دیدیم که پلیس و نیروهای امنیتی عملا هیچ مخالفتی با اشغال سفارت نداشتند و بیشتر نظاره گر بودند تا مامور حفاظت!
در چنین شرایطی تنها میتوان نتیجه گیری کرد که دستور حمله از بیت رهبر صادر شده! حال باید از خود پرسید به چه علت سید علی آقا در چنین شرایطی ترجیح داده وارد چنین چالشی شود وقتی که میدانیم، درگیری او با احمدی نژاد و دولت کودتایی منتخب خودش به مرز طغیان نزدیک میشود.
راستی چرا سید علی که که این روزها پیرمردی 72 ساله است وارد چنین چالشهایی میشود!؟
پاسخ را باید در انفجارهای تهران و اصفهان جستجو کرد! منطق بی منطق سید علی آقا به ایشان گفته است که آمریکا، اسرائیل و انگلیس در این انفجارها دست داشتهاند و این دولتهای متخاصم قصد دارند با این انفجارها جلو دستیابی سید علی آقا به بازیچه اتمیاش را بگیرند. توجه داشته باشید که اینکه رژیم مدعی است درگیری با بریتانیا به علت تحریم ایران بوده را نباید جدی گرفت چه دیگر کشورها از آن جمله فرانسه هم در این تحریم ها نه تنها شرکت داشته که حتی پیش قدم هم شده است. فرانسه حتی اولین کشوری بود که تحریم نفت ایران را پیشنهاد داد و خود دست به کار شد. پس میتوان نتیجه گرفت که این درگیری سیاسی فرا تر از مساله تحریمها است.
آمریکا و اسرائیل که سفارتخانهای در تهران ندارند به همین دلیل هم سید علی آقا فرمان حمله به سفارت بریتانیا را صادر کرده تا به خیال خودش به مدارک محرمانه انفجارها در سفارت انگلیس دست یابد، تا شاید باز هم به خیال خودش با آن مدارک بتواند خود را در پیش چشم جهانیان مظلوم جلوه دهد، غافل از اینکه بعد از حمله قبلی به سفارت آمریکا و دیگر حملات بسیجیها به دیگر سفارتخانهها دیگر هیچ سفارتخانهای پروندههای محرمانه را در سفارت نگهداری نمیکند که چهارتا و نصفی بسیجی بتوانند به آنها دست یابند. دوما دنیا دیجیتال شده و اطلاعاتی از این دست مستقیما در دیتا بیسهای (database) وزارت خارجه انگلیس نگهداری میشود نه در سفارتخانه در تهران.
خلاصه اینکه این سفارت گیری و دیگر چالشهای منتج شده از آن، بیشتر به این مربوط میشود که پای لشکریان غرب برای تصرف خاورمیانه به پشت بیت آقا رسیده، به همین دلیل هم آقا بدجوری به وحشت افتادهاند و به همین دلیل هم دست به خودکشی و عملیات انتحاری از این دست، دست می زنند!
فقط جهت کنجکاوی: راستی چرا هر دو خبر انفجار تهران و اصفهان اول رژیم مدعی شد که پمپ گاز منفجر شده!؟
[۶ تیر]: گزارش صداوسیمای ایران از حمله به اسکله طاهرویی سیریک. سنتکام جزئیات بیشتری از حملات آمریکا به ایران در واکنش به حمله به کشتی تجاری منتشر کرد
بیبیسی: خبرنگار صداوسیمای ایران در سیریک گزارش داد که ساعت ۲۳:۱۵ جمعهشب به وقت محلی، صدای انفجاری در محدوده اسکله طاهرویی شنیده شده است.
او به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت این صدا ناشی از اصابت یک پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است. جزئیات بیشتری درباره خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل