امروز بی خبر از اینکه سیزده بدر است رفته بودم کنار آکروپولیس جایی بنام (پلاکا) شامی جای شما خالی خوردیم و برگشتیم.
در راه بازگشت توی یک حوضچه نزدیک هتل اقامتام، دیدم کسی چند سبزه نوروزی انداخته توی آب. نزدیک بود شاخ در بیاورم! وقتی تاریخ را چک کردم دیدم امروز سیزده بدر بوده. یقینا ایرانیان فراری از وطن در این دیار غربت، سیزده بدر را گذراندهاند و سبزی نوروزی را در آبهای حوضه شهر آتن رها کردهاند.
کسی سبزه نوروزیاش را در آتن گم نکرده!
خودم هم فراموش کرده بودم که وبلاگ خُسن آقا ده ساله شده. 27 مارس 2002 بود که شروع کردم به نوشتن وبلاگ! آن روزگارها شاید تعداد وبلاگهای فارسی به 30 عدد هم نمیرسید. خدا بیامرزد حسین درخشان را همان که خود را پدر وبلاگ نویسی فارسی می پنداشت، هم او که حالا به علت حمایتهای بی دریغ اش از حکومت آسد علی حالا توی زندان همان آسد علی دارد آب خنک میخورد! هم او بود که یک روزی فرمود اگر تعداد وبلاگ نویسهای ایرانی به 100 برسد شاهکار کردهایم! جل الخالق این تعداد از ده ها هزار بلکه صد هزار هم گذشت و هیچ شاهکاری هم به وقوع نپیوست!
حداقل در این 10 سال وبلاگ نویسی میتوانم به جرات بگویم که سواد خواندن و نوشته من یکی که بیشتر شده. ماشاالله ماشاالله سه سوت یک صفحه A4 را سیاه میکنم، حالا مهم نیست اگر محتوای آن چرند و پرند باشد!
حالا که این طور شد به میمنت ده سالگی وبلاگ خُسن آقا فردا صبح با اجازه دوستان میروم یک سفر به آتن و به مدت ده روز آنجا بست خواهم نشست.
تا برگشتن اگر اینترنتی برقرار بود، چیزی اینجا خواهم نوشت وگرنه تا بعد!
مملکتی که چهارتا و نصفی بچه ریقوی بسیجی دوتا فیلم مجوز دار از دارالخلیفه مسلمین جهان را سه سوت از اکران پایین بکشند دیگر حتی تنبان ننه رهبراش هم ایمن نیست. بخوانید اولتیماتم را:
سینمانگار:
اولتیماتوم 48 ساعته انصار حزب الله به وزارت ارشاد: اگر اكران اين دو فيلم را متوقف نسازید رأساً وارد ماجرا شده و كار را يكسره خواهیم ساخت
آقای خامنهای این خط این هم نشان! یک روزی همین بچه کون نشستههای انصار حزب الله یا چمیدانم بسیجی، جلو ننه شما را هم خواهند گرفت و خواهند گفت میکشی پایین یا بکشیم برات پایین!
خانم 50 سالهای همسایه ماست، او شوهر ندارد و در عوض هر از چند مدتی سرو کله یک دوست جدید در زندگیاش پیدا میشود. این روزها هم یک [1] یونانی زبان نافهم را به تور زده.
توی حیاط خانه به جهت هوای بهاری داشتم با درختهای انگور ور میرفتم. همسایه و دوست اش داشتند روی تراس عرق خوری میکردند. دوست پسر همسایه با دیدن من از روی تراس آمد پایین و به انگلیسی دست و پا شکسته شروع کرد صحبت کردن. پرسید درخت انگور است؟ گفتم بله! گفت از محصول آن شراب درست میکنی؟ گفتم بله! با شوق برگشت روی تراس، یک گیلاس راکی برداشت آورد داد دستم. گفت بخور ببین خوشت میاید! با اینکه میانه خوبی با عرق سگی ندارم، گیلاس راکی را بالا کشیدم. پرسید خوب بود! برای اینکه بی ادبی نکرده باشم با سر علامت دادم که خوب بود. گفت این را خودش درست کرده. در جوابش گفتم عرق گیری در نروژ غیرقانونی است. گفت پس تو چرا شراب درست میکنی؟ گفتم شراب درست کردن غیر قانونی نیست! تو گویی از پاسخ من داشت شاخ در میآورد! دیدم بدجوری گیج شده، برایش توضیح دادم که فرق است بین شراب درست کردن و عرق گرفتن. اولی تخمیر است و دومی تقطیر! دیدم باز دارد نگاه عجیب عاقل اندر سفیه به من میکند. برایش توضیح دادم که قانون در نروژ بین تقطیر و تخمیر تفاوت قائل شده است، به همین جهت هم اولی را ممنوع اعلام کرده و دومی را قانونی! دیدم مثل اینکه اصلا قادر نیست درک کند. بی خیال توضیح دادن بیشتر شدم، در عوض او برایم توضیح داد که حتی اگر در نروژ عرق سگی گرفتن غیر قانونی است میتوان آنرا مخفیانه در منزل با کمک یک دستگاه کوچک درست کرد! هم زمان با توضیح این جملات با انگلیسی دست و پا شکسته با حرکات دست و شکلک در آوردنهای عجیب و غریب برایم شکل یک دستگاه تقطیر را هم در فضا کشید.
در پاسخش گفتم فرقی نمیکند که میتوان مخفیانه با یک دستگاه کوچک عرق سگی درست کرد یا نه، بطور کلی من با کار غیر قانونی کردن مخالفم، حالا فرقی هم نمیکند این بی قانونی برای درست کردن چند بطر عرق سگی باشد یا بریدن سر یک آدم!
دیدم گویا این صحبتها توی کت طرف نمیرود و کلا با مقوله قانون گرایی آشنایی ندارد و بیشتر به فکر راکی ساختن و خوردن است! رو کردم به دوست دخترش و به نروژی توضیح دادم تا بلکه به زبان خودشان به او حالی کند. زن همسایه چون نروژی است درک درستی از مقوله قانون و قانون گرایی دارد با این حال او هم هرچه تلاش کرد نتوانست توی کله یونانی بکند که قانون گرایی بهتر از هرج و مرج است! خلاصه اینکه، هم من خسته شدم هم خانم همسایه، به همین جهت یونانی هرج و مرج طلب را به حال خودش رها کردیم.
نگاهی به اوضاع نابسامان اقتصادی در یونان به ما نشان میدهد که فرقی نمیکند که در کشوری دموکراسی باشد یا نباشد، همین که مردم با بی قانونی زندگی کردن عادت داشته باشند، اوضاع نابسامان خواهد شد فرقی هم نمیکند دیکتاتوری برقرار باشد یا دموکراسی! بیچاره آنهایی که در اینگونه جوامع سعی در اصلاح امور میکنند با چه قوم نادانی باید سرو کله بزنند!
[1] به جهت توهین از واژه “یونانی زبان نافهم” استفاده نشده! دلیل استفاده از این واژه برای آن است که نامبرده زبان نروژی نمیداند و برای مکالمه زبان انگلیسی دست و پا شکسته ای صحبت میکند.
فرا رسیدن بهار بر شما فرخنده باد سالی که در پیش است را برای شما بدون مفتی و مفت خور و آخوند آرزو دارم.
به امید آنکه این سال آخرین سال حکومت ننگ باشد.
قوی دل، سربلند و پیروز باشید
به قول ولی وقیح خدا به شما بصیرت بدهد!
بعد از اینکه خاتمی رفت رای داد عدهای مثلا شوکه شدند! حالا هم که حضرتاش نه زیر گذاشته و نه رو فرموده:
ما هیچگاه انتخابات را تحریم نكردیم بلكه به صراحت گفته شد كه ندادن لیست و عدم معرفی نامزد به معنی تحریم انتخابات نیست ولی از دو سو این طور القاء شد كه اصلاحطلبان تحریم كننده انتخابات هستند بخصوص از سوی بعضی محافل تندرو و انحصار طلب در درون كشور كه میخواستند بهانهای پیدا كنند و مدعی شوند كه اصلاحطلبان براندازند و از این راه تنگناهای جدیدی را ایجاد كنند.
آخه برادر مگر نه اینکه بنده حقیر هزاران مرتبه حضرت خاتمی و شرکاء را اسهال طلب نامیدهام! فکر میکنید بی جهت آنها را اسهال طلب مینامم!؟ خیر عزیز! بنده هم دلم میخواهد که مشکلات مملکت هرچه زودتر حل شود. برای من اصلا هم مهم نیست که چپ قدرت را در دست دارد یا راست، جمهوری است یا پادشاهی، مذهبی است یا غیر مذهبی! مهم برای من سربلندی ایران و خوشبختی ملت ایران است و اگر اصرار دارم که این حرامزادگان سید اولاد پیغمبر را اسهال طلب بنامم به این دلیل است که عاقبت نتیجه کار این حرامیها چیزی بجز نابودی ایران نیست. اینها دست کمی از طالبان ندارند، فقط کمی حرامزاده تر و مکار تراند، همین! وگرنه در تحجر دست طالبان را اینها از پشت میبندند.
حالا مجددا در انتخابات بعدی عدهای از همه جا بی خبر میروند پای صندوق رای و رای میدهند. رای به چی! رای به نابودی ایران و ایرانی!
پ.ن.:
در مورد گه خوری های بعضی از آخوندها در باره چهارشنبه سوری باید آنها را تهدید کرد اگر به فرهنگ ایرانی توهین کنند از این به بعد در مراسم ایرانی قران سوزی خواهیم کرد و روی قران مسلمین خواهیم رید! با این جانوران ماقبل تاریخ باید به روش خود آنها مقابله کرد!
اگر داوینچی، میکل آنژ، رامبرانت، یا هر هنرمند نقاش دیگری زنده بود پریروز نمیتوانست به این زیبایی این لحظه را نقاشی کند. هنرمندی که این تصویر را گرفته، افکار آقایان را روانکاوی کرده و در یک لحظه حساس دکمه شاتر را فشرده است، درست مثل شکارچی که در یک لحظه حساس ماشه را میکشد.
به چهره ها، فرم دهان ها و نگاه ها، به حالت سر و دست ها و خلاصه به همه اجزاء دقت کنید!
بردگانی که چشم در چشم مالک خویش دارند. در چنین صحنههایی تماشاگر این نمایش مسخره تنها میتواند برای این مفلوکین احساس ترحم یا تنفر داشته باشد.
[۵ تیر]: کشورهای عربی خلیج فارس: رسیدن به صلح مستلزم مقابله با موشکها و نیروهای نیابتی ایران است
رادیوفردا: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه اعلام کردند که مقابله با نیروهای نیابتی و برنامه موشکی ایران برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه ضروری است و هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با تهران نیز قابل بازگشت بوده و به پایبندی ایران به توافق با آمریکا بستگی خواهد داشت. آنها در بیانیهای مشترک ... متن کامل
[۴ تیر]: روایتی از گفتگوهای پشت پرده؛ از طرح «تغییر رژیم» در ایران تا جمله «اسرائیلیها دیوانهاند»
ارونیوز: این اظهارات تند رئیسجمهوری آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با جرد کوشنر، داماد او و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین نتانیاهو مطرح شده است.
طبق این گزارش، طرفین در حال بررسی طرح ۲۰ مادهای صلح غزه بودند؛ طرحی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۵ ... متن کامل
[۲ تیر]: قالیباف در مسقط؛ ایران: هرمز به قبل از جنگ بازنمیگردد، عمان: بر عبور بیعوارض کشتیها تاکید کردیم
ارونیوز: میانجیگران اعلام کردهاند که ایران و ایالات متحده توافق کردهاند تا خطوط ارتباطی مستقیمی برای باز نگه داشتن این مسیر حیاتی کشتیرانی و پایان دادن به درگیریها در لبنان ایجاد کنند. محمدباقر قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مسیر بازگشت از سوئیس به عمان سفر کرد. مذاکرهکننده ... متن کامل
[۱ تیر]: نامه سرگشاده صدها دانشجوی شریف در اعتراض به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه
رادیوفردا: بیش از یک هزار دانشجو و فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف، در نامه سرگشاده به رئیس این دانشگاه، به «تشدید فضای امنیتی» در دانشگاه اعتراض کردند و خواستار استعفای او در صورت ناتوانی در دفاع از دانشجویان و دانشگاه شدند.
فشار بر دانشجویان منتقد و مخالف حکومت جمهوری ... متن کامل
[۱ تیر]: «سردار دیپلمات»؛ قالیباف کیست و چطور به مهمترین مذاکره کننده ایران تبدیل شد؟
ارونیوز: حاشیهها نیز در اطراف نام «آقای خلبان» کم نیست؛ در طول سالهای فعالیت سیاسی او، مجموعهای از پروندهها و حاشیههای مدیریتی درباره او و اطرافیانش مطرح شده است؛ از ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: افشای جزئیات تازه از ترور نصرالله؛ از پنتهاوس ضاحیه تا پناهگاه مرگ، «او همیشه زیرزمین نبود»
ارونیوز: از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶ تا اجرای عملیات «نظم نوین/Operation New Order» که در جریان آن حسن نصرالله در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ کشته شد، اکثر اسرائیلیها معتقد بودند که رهبر حزبالله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین مخفی شده است. سالها به اسرائیلیها گفته میشد که نصرالله به ندرت از مخفیگاه خود خارج میشود و حتی سخنرانیهای ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: معاون دفتر رئیسجمهور خواستار برخورد قانونی با مداح تهدیدکنندهٔ پزشکیان شد
رادیوفردا: مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهور، در شبکه اجتماعی ایکس مداحی را که رئیس جمهور ایران را تهدید به قتل کرده، «فردی گستاخ» نامید.
مهدی طباطبایی ضمن استفاده از عبارات توهینآمیز علیه این مداح خواستار «برخورد قاطع و قانونی» با او شده است.
[۳۰ خرداد]: توافق اخیر ترامپ با ایران در مقایسه با برجام؛ چه چیزی تغییر کرده است؟
رادیوفردا: توافق اخیر آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور و بازگشایی تنگه هرمز، بهناچار با توافق برجام مقایسه میشود که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ میان تهران و دولت وقت آمریکا به ریاستجمهوری باراک اوباما منعقد شد.
البته برجام با انتقاد شدید دونالد ترامپ، که بعد از اوباما به قدرت رسید، روبهرو شد و او در نخستین دورهٔ ریاستجمهوری خود در ... متن کامل
[۳۰ خرداد]: اکسیوس: فرستاده کاخ سفید راهی سوئیس شده است
رادیوفردا: استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، در آستانه برگزاری احتمالی گفتوگوهای هستهای با ایران راهی سوئیس شده است.
یک مقام آمریکایی با ذکر این خبر به اکسیوس گفت انتظار میرود نخستین دور مذاکرات درباره توافق احتمالی هستهای با ایران در سوئیس برگزار شود.
[۲۸ خرداد]: پزشکیان یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد
تهران_ ایرنا_ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق بامداد پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.
[۲۸ خرداد]: انتشار تصاویر امضای توافق بهدست سران دو کشور
رادیوفردا: کاخ سفید و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، تصاویری از امضای سند کاغذی توافق بهدست روسای جمهوری دو کشور منتشر کردند. کاخ سفید در حساب خود در شبکۀ ایکس، ویدیویی را منتشر کرده که دونالد ترامپ را در حال امضای نسخۀ کاغذی این سند نشان میدهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا هم عکسهایی را از امضای این سند بهدست ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: توافق با آمریکا و صندوق سرمایهگذاری در ایران؛ رویترز: تعهد تامین نیمی از ۳۰۰ میلیارد دلار گرفته شد Copyright AP Photo
ارونیوز: به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، در چارچوب توافق ایران و آمریکا یک صندوق خصوصی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای جذب سرمایهگذاری ... متن کامل
[۲۷ خرداد]: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران از آغاز جنگ در حملات آمریکا آسیب دیدهاند
بیبیسی: تصاویر ماهوارهای نشان میدهند که از زمان آغاز جنگ، بیش از ۵۰ پایگاه نظامی ایران، از جمله مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند.
تصاویر بررسیشده توسط بخش راستیآزمایی بیبیسی نشان میدهند پایگاههایی در سراسر ایران در حملات آمریکا به شدت آسیب ... متن کامل
[۲۵ خرداد]: تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد؛ ترامپ دستور لغو محاصره دریایی را صادر کرد
ارونیوز: آقای شریف ضمن تشکر از آمریکا و ایران به دلیل «تعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه» از تلاشهای میانجیگرانه قطر، عربستان سعودی و ترکیه قدردانی کرد.
آقای شریف نوشت: «اکنون که توافق برقرار شده است، میانجیها مجموعهای از نشستها را در این هفته تسهیل خواهند کرد. ... متن کامل
[۲۴ خرداد]: امید مقامات ایرانی به نهایی شدن تفاهمنامه اسلامآباد؛ رسانهها: هیئت قطری بار دیگر وارد تهران شد
ارونیوز: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده نوشت که تهران هنوز تصمیم نهایی خود را درباره تفاهمنامه پیشنهادی اعلام نکرده و «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و فنی» پیشنهادهای مطرحشده همچنان ادامه دارد. به گفته این منبع، نهادهای مسئول در حال «ارزیابی ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفاهم با آمریکا: در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم
بیبیسی: اسماعیل بقايی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: «ما در مرحله پایانی جمعبندیهای داخلی قرار داریم. از این رو، نکتهای که آقای دکتر عراقچی درباره نزدیک بودن به تفاهم مطرح کردند، نکتهای دقیق و قابل توجه است.»
او در مصاحبهای که در رسانههای داخلی ایران منتشر ... متن کامل
[۲۲ خرداد]: ترامپ: جنگ با ایران را به پایان رساندیم
بیبیسی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجددا در خصوص ایران صحبت کرده و از جمله گفته است که ایالات متحده امروز به «جنگ با ایران پایان داد.»
آقای ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که که دو طرف بر سر یک «یادداشت تفاهم بسیار قوی» برای توقف جنگ به توافق رسیدهاند.
[۲۱ خرداد]: ایران تنگه هرمز را «تا اطلاع ثانوی» بست
ارونیوز: شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تنگه هرمز، صدا و سیمای ایران بعدازظهر پنجشنبه گزارش داد که صدای انفجاری در سواحل خلیج فارس و در محدوده تنگه هرمز شنیده شده است، اما منشأ و علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.
خبرنگار صدا و سیما که در نزدیکی این منطقه مستقر است، بدون ارائه جزئیات ... متن کامل
[۲۱ خرداد]: چرا ترامپ به جزیره خارگ چشم دوخته است؟
بیبیسی: خارگ جزیره صخرهای کوچک است که تنها ۱۵ مایل دریایی (۲۴ کیلومتر) با ساحل ایران فاصله دارد.
با وجود مساحت نسبتا اندک آن، این جزیره یکی از حیاتیترین بخشهای زیرساخت انرژی ... متن کامل
[۲۰ خرداد]: ترامپ: ایران بالگرد آپاچی ما را سرنگون کرد؛ ناگزیریم به این حمله پاسخ دهیم
رادیوفردا: رئیسجمهور ایالات متحده روز سهشنبه ۱۹ خرداد تأیید کرد که ایران یک فروند بالگرد بسیار پیشرفتهٔ آپاچی این کشور را سرنگون کرده است.
دونالد ترامپ در پستی در شبکهٔ اجتماعی خود، تروث سوشال، نوشت: «بهتازگی از سوی نیروهای نظامی بزرگمان مطلع شدم که شب گذشته ایرانیها یکی از بالگردهای بسیار پیشرفتهٔ آپاچی ما را ... متن کامل