Aug 29 2004

مصاحبه شهروند با شکوری راد

نوشته:     :::       Comments Off on مصاحبه شهروند با شکوری راد

روزنامه اینترنتی شهروند مصاحبه‌ای دارد با آقای شکوری راد و یکی از سوال‌هایی را که از ایشان می‌پرسد چنین است:

سوال: آقای شكوری راد روزه ی سیاسی با چه هدفی انجام شد؟‌
پاسخ شکوری راد: اخیرا پس از تعطیلی پی در پی روزنامه های اصلاح طلب سایتهای منعكس كننده نظرات این جبهه از جمله “رویداد” كه متعلق به جبهه ی مشاركت است نیز تعطیل و فیلترگذاری شد. عملا به نظر میرسد برنامه ای در حال اجراست كه صدای ما به مردم نرسد. روزه ی سیاسی در حقیقت اعتراض به این روند است. حال كه امكان داده نمیشود كه جریان اطلاعات به طور طبیعی به مردم راه یابد، ناچار شكل فعالیتهای اعتراضی را به خود میگیرد. دلیل شخصی من برای اعتراضات حاضر به طور مشخص نسبت به محدودیت های افزاینده برای اصلاح طلبان به طور عام و جبهه ی مشاركت به طور خاص است.

آقایان هنوز بعد از این همه این ور و آنور پریدن هنوز به این درک نرسیده‌اند که با روزه کار درست نمی‌شود. مخصوصآ زمانی که می‌دانیم 60 درصد جمعیت ایران را جوانان تشکل می‌دهند و از این 60 درصد یقینآ 50 درصد آنها با اسلام سر جنگ دارند نپرسید چرا که اگر نداشته باشند باید پرسید چرا. حکومتی که بنام اسلام و با ابزار اسلام در عرض 25 سال کشوری را که حداقل اگر پیشرفته نبود فقیر هم نبود و اکثریت ملت ایران نان و آبی داشتند بخورند و امروز به لطف اسلام ناب محمدی و عدل‌علی و مسلمین و ملاها حتی خانواده‌های متوسط هم برای نان شب محتاج‌اند به اینکه اعضای خانواده دو شیفت و سه شیفت کار کنند و عاقبت هم نانی در سفره نخواهند داشت و درعوض آقایان ملاها با مرسدس‌های ضد گلوله این‌طرف و آن‌طرف بروند و هواپیمای خصوصی داشته باشند، همان ملاهایی که قبل از انقلاب اگر خری برای حمل و نقل خود داشتند برای یونجه خر نیاز به کمک ملت داشتند.
ایشان در ادامه جهت اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید تاکید می‌کنند که این یک روزه سیاسی است نه اعتصاب غذا، خودتان بخوانید:

سوال: آیا روزه ی سیاسی خواست مشخصی را دنبال میكند؟
پاسخ شکوری راد: ما نباید روزه ی سیاسی را همچون اعتصاب غذا ببینیم. ما با این نوع حركت به طور عمومی به شرایط و محدودیتهای موجود‌ در رابطه با نیروهای اصلاح طلب اعتراض میكنیم. در صورت تداوم اوضاع به شكل حاضر این حركت میتواند تكرار شده و روزهای بیشتری به عنوان روزه ی سیاسی اعلام شود. یعنی با حذف تضییقات موجود نسبت به جریان اطلاع رسانی نیروهای اصلاح طلب از جمله حزب مشاركت این نوع اعتراضات پایان خواهد یافت.

منبع مصاحبه
نکته جالب دیگری که می‌شود از لابلای گفتگوی ایشان استخراج کرد این است که ایشان به وضوح می‌فرمایند که هدف از “روزه سیاسی” فقط و فقط آزادی بیان برای آقایان “اصلاح طلب” است و شامل حال دیگران نمی‌شود (همان بحث خودی و غیر خودی).
معنی اصلاحات را ایشان به خوبی بیان می‌کنند: قدرت برای اصلاح طلب‌ها چیز بیشتری را ایشان و هم‌پالکی‌هایشان نمی‌خواهند.
باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحرست

نوشته: در ساعت: 7:58 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on مصاحبه شهروند با شکوری راد  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی