May 26 2002

اين هم ادامه اعلاميه جهاني

نوشته:     :::       Comments Off on اين هم ادامه اعلاميه جهاني

اين هم ادامه اعلاميه جهاني حقوق بشر بی مرض (ببخشيد بيغرض) همراه با عکس بيغرض وحُسن آقا در حال ورزش صبحگاهی.
اعلاميه جهاني حقوق بشر
ماده 21
هرشخصي حق دارد كه در اداره امور عمومي كشور خود مستقيما يا به وساطت نمايندگاني كه آزادانه انتخاب شده باشند، شركت جويد.
تفسير ماده 21 بند يك
هر نماينده اي هم حق دارد كه آزادانه پس از انتخاب شدن، وظايف خود را در قبال مردم از ياد ببرد، تا زمانيكه مهلت انتخابات بعدي نزديك شده و بخواهد كه دوباره انتخاب شود.
بند (2)
هرشخصي حق دارد با شرايط برابر به مشاغل عمومي كشور خود دست يابد.
تفسير بند (2)
بيچاره يادش رفت كه اعلام كند، كه در تمامي كشورها ، تمامي مشاغل عمومي نيستند و بدينوسيله فقط نصيب از ما بهتران ميشوند و شرايط چندان برابر هم نيستند.
حُس آقا و بیغرض
بند (3)
اراده مردم، اساس قدرت حكومت است. اين اراده بايد در انتخاباتي سالم ابراز شود كه بطور ادواري صورت ميپذيرد. انتخابات عمومي بايد عمومي، با رعايت مساوات و با راي مخفي يا به طريقه اي مشابه برگزار شود كه آزادي راي را تاءمين كند.
تفسير بند (3)
اگر منظورتان اراده مردم ما هست، كه آن بر سر حقه وافور گذاشته شده، ولي قسمت دومش درسته، چونكه اساس قدرت حكومت درست همينجاست و در مورد مخفي بودن جريان هم زياد ناراحت نباشيد، چونكه با وجود اينكه همه كس از همه چيز خبر دارند، ولي با وجود اين در موردش صحبت نميكنند تا مخفي بودن جريان بهم نخورد، ضمن اينكه از نظر سلامتي هم، سالمتر است. حالا هركس كه ميخواهد هر ناسزايي به بيغرض بگويد، بگويد، ولي اين نظر بيغرض است.
ماده 22
هر شخصي بعنوان عضو جامعه، حق امنيت اجتماعي دارد و مجاز است بياري مساعي ملي و همكاري بين المللي، جقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ضروري براي حفظ حيثيت و كرامت و رشد آزادانه شخصيت خود را با توجه به تشكيلات و منابع هر كشور به دست آورد.
تفسير ماده 22
يعني به عبارتي ديگر اگر ْ توجه به تشكيلات و منابع هر كشور ْ را دقيقتر بخوانيم يعني حيثيت، كرامت، حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي شخص، همه اش پرت است.
بيغرض

نوشته: در ساعت: 1:44 pm در بخش: حقوق بشر

Comments Off on اين هم ادامه اعلاميه جهاني  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی