Jan 27 2003

سخنی از بیرون گود به

نوشته:     :::       Comments Off on سخنی از بیرون گود به

سخنی از بیرون گود به داخل گود!
این مشکل اسلام گویا حل شدنی نیست، مطلب دیروز رو یادتون هست! کامنتی رو داروگ بر نوشته من گذاشته که دوست دارم یک بار برای همیشه این مشکل گروه‌های اسلامی رو حداقل برای خودم حل کنم، چون فعلآ سرم خیلی شلوغه فعلآ این نظر نوشته شده بوسیله‌ی داروگ رو بخونید و همچنین سرورگرامی والد بمونعلی یک پاسخ خوبی دادند آنراهم بخوانید تا من وقت کنم یک مطلب درست حسابی برای این مشکل ملی‌مذهبی‌ها بنویسم، داروگ مینویسه:
حسن آقای عزيز !
بعضی در تاريخ امتحان خود را پس داده اند. بعضی بیرون گود نرفته اند ، داد و بیدادی گوش خراش کنند. بعضی یک سال نشده است که از انفرادی در آمده اند ، که این چیزی در برابر تحمل و حرف زدن و فرار نکردن در بدترین شرایط دهه ی ۶۰ نبود.
ادب حکم میکند ، قدر خود و قدر مردان خود را بدانیمو مثل گفته ات درباره ی استاد بزرگوار جامعه شناسی ، دکتر توسلی ، حرمت بزرگان نشکنیم ، که :
از خدا جوییم توفیق ادب
بی ادب محروم ماند از فیض رب
دوست عزیز! پایدار و صبور باشی
دوست عزیز فقط یک چند جمله کوتاه برای دفاع از آنان که بقول شما “بعضی بیرون گود نرفته اند ، داد و بیدادی گوش خراش کنند” دوست گرامی افرادی مثل من اگر از گود خارج نشده بودند، ملایان تهران همان اوایل انقلاب بکمک اصلاح طلبان امروزی و ملی مذهبی‌هایی که شما سنگشان را به سینه می‌زنید سلاخی شده بودند، همانطور که عده‌ی زیادی از همفکران من و دیگر دگر اندیشان سر بباد دادند. پس خواهشمندم سخن از داخل گود و اینگونه بحثها را پیش نکشید تا داغهای ۲۵ ساله‌مان تازه نگردد.
و این هم پاسخ کوتاه ولی مفیدی از والد بمونعلی، پاسخ خودم بماند یک زمانی که وقت به اندازه‌ی کافی داشتم چون اینبار واقعآ تصمیم دارم برسی جامعی از این لغت دهن پرکن “ملی مذهبی” بعمل بیاورم.
والد بمونعلی مینویسه:
خسن آقا جان
نميدونم سن و سالت قد ميده که روزای اول انقلات رو بياد بياري. اون روزايی که مثلث بيق همه کاره بود: بنی صدر اقتصاد توحيدی تراوش مي فرمود- قطب زاده زهرا خانم پتياره (سلف ده نمکی) رو به امر بمعروف گسيل مي کرد و يزدی به لهجه آمريکائی بسم اله قاسم الجبارين ميگفت و سر تمام اونائی رو که ميتونسن اسرار سيه روزی اين ملت رو فاش کنن به تعجيل مي بريد. از اين سه تا يکي در عزلت غربت و ديگري به پاسخ آنچه از وي رفت گرفتارند. اما اين سومي شايد به ميمنت همون لهجه هنوز و همچنان اسباب و علل تداوم ظلمت تاريخي اين مرز و بوم رو ميچينه.

نوشته: در ساعت: 12:06 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on سخنی از بیرون گود به  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی