Jan 18 2003

ایمنی اینترنت چند وقت پیش

نوشته:     :::       Comments Off on ایمنی اینترنت چند وقت پیش

ایمنی اینترنت
چند وقت پیش از برادرم که در امور ایمنی شبکه بیشتر از من اطلاعات دارد خواستم که مطلبی را در این مورد بنویسد، امروز عاقبت این کار را انجام داد که مطلبش را بدون دست کاری بنظرتان می رسانم قسمتهایی از مطالبش را قبلآ توضیح داده ام ولی مقدار زیادی از نوشته اش برای من هم تازگی داشت امید دارم که مورد توجه واقع شود.
چگونه کسی رد ما را نگیرد.
در این نوشته سعی میکنم تا به ساده ترین روش آگاهیهایی در مورد اینترنت به دوستان اینترنت باز بدهم تا از نظر تکنیکی کاربر بتواند با خیال راحت سایتهای متفاوت را ببیند و از استفاده بهنه از خط خود بنماید.
اول از هر چیز جهت ارسال Email هیچ وقت از آدرسهایی که توسط سایتهای محلی به شما داده می شود استفاده ننمایید . و از سایتهایی که Email رایگان ارايه میدهند استفاده نمایید . مثل Yahoo – Hotmailیا از این قبیل که ترجیها از سایتهای خارجی استفاده
کنید. از خریدن اینترنت دايمی خود داری فرمایید و از کارتهایی استفاده کنید که هیچ نشانی از شما جایی ثبت نشود. این قسمت برای این است که شما خیالتان از ردیابی راحت شود .
البته باید خدمتتان عرض کنم که حتی این هم نمی تواند جلو رد گیری را بگیرد و چون راههای دیگری برای ردگیری وجود دارد . البته من در این مقاله به این راهها اشاره نمیکنم چون راستش را بخواهید کسانی که قرار است مردم را ردیابی کنند یک مشت آدم بی سواد هستند پس من سعی میکنم که این گونه اطلاعات را ندهم 🙂 تا آنها نتوانند از آن استفاده کنند . به هر حال این راهها اگر چه غیر ممکن نیستند ولی به اندازه ای سخت و هزینه ساز است که فکر نکنم این آخوندها حاضر به انجام همچین هزینه باشند و سعی میکنند که از همان راههای شستشوی مغز جلو مردم را بگیرند. که به نظر من چندان ناموفق هم نبوده .
یک بخش دیگر که کاری به رد گیری ندارد ولی دوست دارم به آن اشاره کنم جلوگیری از سو استفاده از حساب اینترنتی شما می‌باشد. این یکی از مشکلات بزرگ تمام سایتها میباشد که خیلی از کاربران شکایت از Hack شدن میکنند و اینکه از حساب آنها استفاده می شود . برای جلوگیری از این گونه سواستفاده ها من به کاربران محترم پیشنهاد میکنم که :
1- حد المکان از کلمات رمز مشکل استفاده کنند. کلماتی که درآنها هم از حرف و هم از عدد و علايم استفاده شده باشد مثل R7pi6&9 و تا جای ممکن کلمه عبورتان از 6 حرف بیشتر باشد .
2- از کسی فایل برنامه یا عکس از طریق Yahoo Pager یا دیگر برنامه‌های Chat قبول نکنید و اگر کسی میخواهد چیزی برایتان بفرستد از او بخواهید که از طریق Email آن را برای شما ارسال کند . چون حتی بعضی از دوستان شما برای شوخی ممکن است که Trojanرا به شکل یک عکس برای شما ارسال نماید که البته وقتی فایل را برای دیدن اجرا میکنید به شما یک پیغام خطا می دهد که (
The file might be corrupt,please download it again) ولی از این به بعد فایل مورد نظر خود را در سیستم عامل شما نصب می کند و هر بار که شما وارد اینترنت شوید کامپیوتر شما در دست هر کسی که بتواند آدرس اینترنتی شما را پیدا کند قرار خواهد گرفت که البته پیدا کردن آدرس شما کار خیلی آسانی میباشد. حال وقتی که یکی از فایلها توسط ایمیل برای شما ارسال گردد چنانچه این فایل یک عکس باشد شما می توانید عکس را در خود متن نامه مشاهده کنید و دیگر بدون دغدغه آن را به کامپیوتر خود انتقال دهید. در
ضمن غالب سایتهایی که Eamil رایگان ارايه میکنند امکان چک کردن فایلهای متصل به نامه را به کاربر می دهند که شما بتوانید قبل از انتقال فایل به کامپیوتر خود آن را جهت نداشتن ویروس چک کنید.
3- چنانچه از طرف دوستان شما آدرس اینترنتی برای شما ارسال میشود خوصوصا توسط برنامه های Chat اول از دوست خود سوال کنید که آیا او این آدرس را برای شما ارسال کرده یا خیر . چون یک سری از ویروسها خود را به صورت اتوماتیک در هنگام Chat برای طرف مقابل ارسال می کنند.
4- حد المکان از سیستم عاملهای جدید مثل Windows 2000 – Windows XP استفاده کنید که از ایمنی بالاتری بر خوردار هستند که
ترجیها Windows XP می توانند بهتر باشد چون خود یک FireWall روی اتصال شما به اینترنت سوار می کند.
5- چنانچه امکانش برای شما هست از یک FireWall روی سیستمهای خود استفاده کنید اگر این کار برای شما سخت است میتوانید از سایتی که خط اینترنت خود را گرفته اید درخواست کنید که شما را راهنمایی کنند و یک برنامه خوب از این نوع را روی سیستم شما
نصب کنند.
به امید اینکه این اطلاعات بتواند به شما کمک کند تا از اینترنت به راحتی و بدون دردسر استفاده کنید.

نوشته: در ساعت: 12:31 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on ایمنی اینترنت چند وقت پیش  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی