Nov 04 2014

در نگارش دقت کنیم: بسیج یک نیروی تروریست یا نیروی مقاومت؟

نوشته:     :::       12 پیام

متنی را پس از مطالعه بخش فارسی آن در فیس‌بوک شر کردم، سپس با مطالعه بخش انگلیسی آن متوجه نکته‌ای شدم اینجا آنرا گوشزد می‌کنم تا بلکه در نگارش اینگونه متن‌ها دقت بیشتری بکنیم.

در این متن آمده است

This photo was taken in Bandar-e Anzali. The wall on which I’m leaning is adjacent wall of Basij resistance force area in Bandar-e Anzali.

بکار گرفتن واژه “resistance” برای نیرویی مثل بسیج اصلا درست نیست، به چند دلیل بسیار ساده.
در مرحله اول بسیج یک نیروی دولتی است و هیچگاه به یک نیروی دولتی نیروی “résistance” گفته نمی‌‌شود. نیروی رزیستانس یا مقاومت در جایی بکار برده می‌شود که مردم(گروهی از ملت) سلطه خود را از دست داده باشد و برای مقابله نیروی مقاومت بوجود آورد، یا شهروندان کشوری برای مقاومت در مقابل دولت سلطه گر با تشکیل نیروی مقاومت یا به قول این نوشته رزیستان برای مقابله با دشمن یا دولت سلطه گر بکار گیرند. پس بطور کلی برای هر نیرویی که متعلق به دولت آخوندی ایران باشد نمی‌توان واژه رزیستان یا مقاومت را بکار برد. اینها جملگی نیروهای قهری و تروریست هستند.
در مرتبه دوم اینکه یک نیروی مقاومت مزد نمی‌گیرد، اینها بیشتر و پیشتر یک نیروی مزدور تروریست هستند تا نیروی مقاومت.
نکته قابل توجه در باره نیروهایی که بوسیله جمهوری آخوندی در ایران بوجود آمده اینکه در ایران آخوندی تقریبا هیچ نیرویی با مشروعیت قانونی وجود ندارد. چه تمام نیروهای داخل یک حکومت باید جایگاه قانونی داشته باشند در صورتی که هیچ کدام از این نیروها بر روال قانونی نه بوجود آمده‌اند و نه اداره می‌شوند.
در ضمن این نیروها همیشه در حاشیه امن قانون بوده‌اند و نه در متن و بر اساس و مطیع قانون. بسیج و سپاه همیشه با کارهای بی قانونی خود باعث جنایت‌هایی شده‌اند که بیشتر مشخصه نیروهای تروریست است تا نیروهای ارتش منظم یا نیروی مقاومت!
همانگونه که در درگیری‌های جناحی رژیم هم مشاهده می‌شود حتی دولت نیم بند روحانی هم قادر نیست هیچکدام از این نیروها را کنترل کند و جملگی این نیروها در دستان بی کفایت شخص خامنه‌ای است.
برای درک بیشتر از جایگاه نیروهای درون حکومت آخوندی تنها کافی است به واژه تروریسم که یک واژه فرانسوی است مراجعه کنید و رفتار نیروهای درون حکومت را با این تعریف مقایسه کنید.

بسیج نیرویی است شبیه به داعش تنها کمی ملایم تر! دلیل ملایم تر بودن آنها هم این است که بسیج در راس قدرت است و برای کنترل جامعه نیاز به ایجاد ترور به ابعاد داعش را ندارد. اگر روزی نیاز شود یقین بدانید بیسج در بکارگرفتن “ترور” دست داعش را از پشت خواهد بست.

نوشته: در ساعت: 12:32 pm در بخش: اجتماعی,تروریزم,سیاسی

12 پیام  |           

12 پیام به “در نگارش دقت کنیم: بسیج یک نیروی تروریست یا نیروی مقاومت؟”

  1. ناشناس says:

    این یک ندا از درون میهن است.
    این ندای (ا.و.گ.ا) است که تمامی فرزندان ایران را به همبستگی ویک دلی برای نجات ایران و ایرانی فرا می خواند.
    (ا.و.گ.ا) فرزندان ایران را با هردیدگاه سیاسی ، به تشکیل هرچه زودتر اتحادیه میهنی دعوت می نماید.
    ما در این راه ، حرکت را آغاز نموده ایم.
    ما در حال شکل دادن به ذرات بخار آب هستیم تا قطره های باران را برای بارش آماده سازیم تا چهره ی میهنمان ایران را از هرنوع زشتی پاک نمایند ، تا شادی و طراوت را به آن باز گردانند.
    ما بر استقرار آئین ریشه ای نوین ِ پیشگامان کاویانی استواریم.
    مابر فراخوان انجمن پادشاهی ایران راسخیم.
    دعای خیر نیاکانمان حافظ فرزندان ایران باد.
    امروز بهرام شید سیزدهم آبان ماه سال 12783 آریایی
    برابر با سه شنبه سیزدهم آبان ماه 1393 تازی وچهارم ماه نوامبر 2014میلادی
    (ا.و.گ.ا)

  2. فرزام says:

    اسم رسمی بسیج , نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هست و اون چیزی که تو مقاله امده ناحیه مقاومت هستش که یکی از تقسیم بندی های سارمانی بسیجه.

    در ضمن هم سپاه و هم بسیج هر دو در قانون اساسی ذکر شده و بخشی از نیرو های مسلح ایران اند(اصل 150 قانون اساسی).

    در ضمن اعضای داوطلب بسیج حقوقی نمی گیرند.

    ——–
    پاسخ:
    بسیج حقوق نمی‌گیرد! پس یقینا باید ماچ بگیرند!
    اسم رسمی با هویت فرق می‌کنه من هم می توانم روی دسته بیل ام اسم رسمی اش را بنویسم “دسته گل” یقینا کسی آنرا دسته گل نخواهد نامید دسته بیل دسته بیل است.
    قانون اساسی جمهوری اسلامی سالها پیش با سوء استفاده آخوندها از مشروعیت ساقط شده و سالها که دیگر کسی برای آن تره هم خرد نمی‌کند. دلیلش هم این است که اگر آقایان جرات داشتند یک همه پرسی برگزار می‌کردند ببینند چند درصد این قانونی که شما می‌گویید را قبول دارند!
    حالا گیرم بسیج حقوق نگیرد شما که ماشاالله ماشاالله خوب حقوق می‌گیرید این چرندیات را به خورد مردم می‌دهید

    • فرزام says:

      همه می دونن که بسیج حقوق نداره البته هر سال فعالی در بسیج بک ماه خدمت سربازی رو کم می کنه(حداکثر 6 ماه ) و بسیج فعال 10 درصد تو کنکور دانشگاه ازاد تاثیر داره.

      تو متن انگلیسی هم اسم رسمی سازمان اومده که نیروی مقاومته. در ضمن بسیجی ها با دادن ده ها هزار شهید در راه دفاع از کشور مقاومتشان را ثابت کردند .

      شما ادعا کردین که این نیروها نه قانونی بوجود امدن و نه اداره می شن. که من به شما نشون دادم که هر دو این نهادها تو قانون اساسی جایگاه رسمی دارن.

      من هم نیازی به حقوق ندارم که واقعیات رو بگم. من حتی حاضرم از جیبم بدم که این حرفا رو بزنم.

      • خُسن آقا says:

        اینکه شما می‌گویید عده‌ای بسیجی برای ایران شهید شدند مربوط می‌شود به دوران جنگ که آن هم بیش از 19 سال از آن دوران می گذرد و یقینا عده زیادی از آن بسیجی‌ها اگر امروز زنده بودند یقینا از من بیشتر با حکومت دشمنی داشتند. در مورد اینکه حقوق نمی‌گیرند و فقط بدون ضابطه کنکور دانشگاه وارد دانشگاه می‌شوند که خود بدترین گناه است! یعنی مفت و مجانی و بدون داشتن سواد کافی جای دانشگاه یک بدبخت دیگر را می‌گیرند بعد هم بیسواد وارد جامعه می‌شوند تا بازتولید حماقت بکنند! این همان مصداق “پول نمی‌گیرند و بجاش ماچ می‌گیرند” من هست!
        خلاصه اینکه بسیج منفور ترین عضو خانواده حکومتی ایران است، البته بعد از ملاهای مفت خور و حیله گر!

        • فرزام says:

          10 در صد سهمبه بسیج برای دانشگاه ازاد یعنی اینکه اگر یه بسیجی فعال 90 درصد نمره قبولی را هم بیاره قبول می شه . نه اینکه اصلا کنکور نده در ضمن دانشگاه دولتی همچین سهمیه ای نداره. دانشگاه ازاد هم رایگان نیست و شهریه داره.

          الان تقریبا همه ی فرمانده های سپاه و بسیج همون افرادی هستند که جبهه بودند مثل سردار فضلی که جانشین فرمانده بسیج هست و تو جنگ یک چشمشو از دست داده و ….

          بحث این بود که شما گفتین که بسیج نیروی مقاومت نیست ولی سابقه ان کاملا واضحه و تازه یک ربع قرن از پایان جنگ می گذرد(جنگ 1368 تمام شد)

          • سازمان سنجش says:

            خسن آقا اگه اشتباه نکنم شما چند سال قبل در سایتت کارنامه قبولی دانشگاه یک بسیجی فعال را گذاشته بودی که همه دروسش منفی و زیر ده درصد یعنی بیسواد مطلق بود ولی مهندسی قبول شده بود. خوب است برای فرزام بسیجی لینکش را بزاری

          • آقا فرزام این پست را بخوان
            http://blog.hasanagha.org/?p=1991

            بسیجی با نمره صفر در ریاضیات مهندسی قبول شده. کاش حسن آقا اسکرین شات از کارنامه گرفته بود

  3. مش کرم says:

    خسن جان اگر اشتباه نکنم از موضوع اسید پاشی در ایران گذشتی و چیزی در این خصوص ننوشتی! دلیل خاصی داشت؟

    ——
    پاسخ:
    نیازی به نوشتن نیست! همه انگشت های اتهام به سوی رژیم است دیگر نیازی به تحلیل نیست!

  4. فرزام says:

    @سازمان سنجش
    من که نتونستم چیزی ببینم ولی از کامنت ها معلوم بود که انتخاب هفتمش در دانشگاه ازاد قبول شده!

    تازه این ماله چند ساله پیشه که کنکور دانشگاه ازاد جدا بود, الان کنکورهای ازاد و دولتی یکی شدن واسه همین قبولی تو جاهای خوبه دانشگاه ازاد سخت شده ولی اگر حتی الان کسی تو کنکور همه ی درصدها رو هم صفر بزنه حتما یه جایی تو دانشگاه ازاد قبوله.

  5. علی says:

    سلام.منافق جان .افزایش توان مساوی افزایش حوزه نفوذ است سعی کن این فرمول ساده را در کله بی مغز ضد انقلابت فرو کنی بی وطن بدبخت.

  6. ahmad kāvi says:

    سارا مى گویند:
    November 19, 2014 at 1:37 am
    «ا.و.گ.ا» سرواژهٔ چیست؟ «اَن و گهُِ ایران»؟

    =================================
    سارای گرامی
    شما می توانید «ا.و.گ.ا» را بر اساس سرواژه های اندوخته های موجوددر درون ذهنت! وتک تک سلول های تشکیل دهنده وجودت ! تفسیر کنی.این آزادی اندیشه برای شما وجود دارد.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی