Jun 05 2012

جنگ سایبری!

نوشته:     :::       2 پیام

کشف ویروس اخیر “Flame” همزمان با خبرهای مربوط به دست داشتن آمریکا و اسرائیل و همزمان اقرار مسئولین امنیتی اسرائیلی به این موضوع که آنها در جنگ سایبری شرکت دارند و الخ. تحولاتی را بوجود خواهد آورد که باعث رویارویی حداقل مجازی بیشتر بین این دو جبهه یعنی اسرائیل، آمریکا از یک طرف و ایران همراه با دولت های پشتیبان آن از طرف دیگر خواهد شد.
زمانی که شرکت امنیتی یارانه‌ای روسی “کسپرسکی لب” Kaspersky Lab به این ویروس که مشخصآ تاسیسات ایران و دولت خود گردان فلسطینی را نشانه گرفته بوده دسترسی پیدا می‌کند، نشان از این دارد که روسها در این امور دستی دارند و از کمک به دولت آخوندی هیچ کوتاهی نمی‌کنند. خصوصا وقتی که به شکل علنی وارد بازی می‌شوند. چند مدت پیش زمانی که هکرهای ایرانی چند سرور اسرائیلی را هک کرده بودند، نوشتم که این هک کردن‌ها نمی‌تواند کار هکرهای حکومت آخوندی باشد، ولی بعید نیست که روسها یا چینی‌ها در این مساله دخیل باشند. دلیلش این بود که همان روزها هم اینجا و آنجا نامی از شرکت‌های امنیتی روسی چینی برده می‌شد، ولی هیچگاه بطور علنی و رسمی مثل امروز این شرکت‌ها مثل Kaspersky وارد عمل نشده بودند. برای روسها و چینی ها بسیار راحت تر است که جنگ سایبری خود را به نام ایران هدایت کنند حتی اگر شده از داخل خود ایران. چه کسی می تواند ثابت کند که شخصی که از داخل ایران یک سرور یا سایتی را در اسرائیل یا آمریکا هک می کند چشم هایش بادامی است یا پوست سفید یا زرد دارد یا چشمانی مشکی و چهره‌ای برنزه دارد!
برملا شدن نقش اسرائیل گرچه از قبل هم همه حدس و گمانه زنی‌ها انگشت اتهام را به سوی اسرائیل و آمریکا نشانه می‌رفت، ولی پس از اتفاقات اخیر و کشف ویروس فلیم و اقرار اسرائیلی‌ها به دست داشتن در بعضی عملیات جنگ سایبری، دیگر نباید توقع داشت که حکومت ایران دست روی دست بگذارد. در نتیجه در روزها و ماه‌های آینده اگر مساله اتمی ایران حل نشود و درگیری‌های سیاسی ادامه پیدا کند، بعید نیست جنگ روانی و سایبری اسرائیل/آمریکا با ایران وارد مرحله جدیدی شود و ابعاد آن از مرزهای ایران خارج شده و چین و روسیه را هم بشکلی علنی‌تر وارد بازی کند. وقتی شرکت Kaspersky برخلاف خواسته شورای امنیت و تحریم‌ها با ایران در زمینه اتمی همکاری علنی انجام می‌دهد، باید باور کرد که روسها به شکلی عملی و علنی وارد این مناقشه شده‌اند.
این بازی زمانی جالب تر خواهد شد که ایران از این به بعد با دستی باز تر به شکل “علنی” در یک جنگ سایبری با آمریکا و اسرائیل درگیر شود. در چنین درگیری یقینا ایران خواهد توانست هم از کمک‌های روسیه و هم چین بهرمند شود، البته تا اطلاع ثانوی!
فعالیت‌های دیگر شرکت کسپرسکی لب در رابطه با ایران:
رمز و راز دوکو
The Mystery of Duqu: Part Six (The Command and Control servers)

خارج از بحث: زمانی که نام دامنه‌ای که برای فعالیت‌های فلیم از آن استفاده شده بود را دیدم، در نظر اول فکر کردم دامنه چنچنه است! آدرس را نگاه کنید با کمی چشم ضعیف یا خواب آلوده می‌توان این دامنه را chchengine.com چنچنه دات کام پنداشت! با خودم گفتم یا قمر بنی هاشم یا امام نقی! دیدی به چه دام مخوفی گرفتار شدیم بدون اینکه خودمان بدانیم! بعد از کمی مالیدن چشم و نگاه دقیق‌تر خیالم راحت شد.

نوشته: در ساعت: 11:49 am در بخش: بحران اتمی، جنگ,روابط خارجی,سیاسی,کامپیوتر و اینترنت

2 پیام  |           

2 پیام به “جنگ سایبری!”

  1. استاد،

    این نوشته مرا درباره دکتر سروش ببین:

    http://gomnamian.blogspot.com/2012/06blog-post_05.html

    مقاله دکتر سروش بر «ضد آزادی بیان»، یادآور نقش ایشان در بستن دانشگاه است!/ شرمی از مظلمه خون سیاووشش باد!

    • دوست عزیز حیف وقت که برای سروش بگذارید. سروش آدم فروشی است که بعد از دوران تصویه کردن دانشگاه ها حالا برای غرب شده متخصص عرفان و مذهب و الخ. او را باید در بی توجهی به انزوا کشید. این حرامی را نباید بها داد تا بمیرد!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی