Aug 21 2011

جوجه تیغی‌های محله ما!

نوشته:     :::       2 پیام

چند ماهی است که یک خانواده جوجه تیغی اوضاع محله ما را زیر و رو کرده‌اند. اولین بار چند ماه پیش بود که جسته و گریخته بین همسایه‌ها گفته می‌شد که یک جوجه تیغی بچه آورده و در بین بوته‌ها یک جایی در محله ما زندگی می‌کند. کسی نمی‌دانست این جوجه تیغی‌ها کجا زندگی می‌کنند، ولی اکثرا مادر و بچه‌هایش را دیده بودند که ترسان و لرزان از این بوته به آن بوته می‌خزند. در این چند ماهه همه اهل محل بسیج شده‌اند تا مبادا کسی به این جوجه تیغی‌ها آسیبی برساند. یکی از خانم‌های هنرمند محله هم تابلوی رانندگی غیر متعارفی ترسیم کرده و آنرا توی کوچه نسب کرده و از راننده‌ها می‌خواهد که هنگام رانندگی مراقب باشند جوجه تیغی‌های محله را زیر نگیرند!
وقتی به این ماجرا می‌نگرم تازه متوجه می‌شوم که چرا در این مملکت دموکراسی حکمفرما ست و همه چیز سر جای خودش است و برعکس در مملکت ما نه! این پدیده جوجه تیغی مختص محله ما نیست! باور کنید اگر این جوجه تیغی‌ها در هر محله دیگری هم مستقر شده بودند همین وضع برقرار می‌شد، دلیل آن هم فقط آگاهی اجتماعی است و قبول مسئولیت. مسئولیت برای حفظ جان این جوجه تیغی‌های بی دفاع که نسل آنها در حال انقراض است، مسئولیت در برابر محیط زیست و اینکه هر کس باید سهم خود را برای حفظ این محیط بپردازد. جامعه آگاه همین عکس العمل را در مقابل مسائل و مشکلات دیگر هم نشان می‌دهد، فقط جوجه تیغی‌ها نیستند که جلب نظر می‌کنند، هر پدیده‌ای که نیاز به توجه داشته باشد مردم این کوی برزن به آن توجه خواهند کرد.
اتفاقی که چند روز پیش در خیابانهای تهران هم افتاد از همین دست بود. جوانانی که آگاه به مشکلات اجتماع خود هستند و برای رفع آن و پیش گیری از آسیب‌های بیشتر آستین بالا می‌زنند و به کمک می آیند. وقتی جوانان آگاه به کمک کودکان کار آمدند و یک شوک روانی به جامعه ای وارد کردند تو گویی ایران از خواب بیدار شده باشد. با این عمل جوانان تهران، هر چند محدود، شاید بتوان به آینده ایران هم امیدوار شد که روزی همین نوع همیاری و همکاری در همه سطوح اجتماع برقرار شود.
شاید جوجه تیغی محله‌های تهران هم در آینده به خوشبختی جوجه تیغی‌های محله ما شوند! به امید آن روز

و این هم اوضاع حکومت آسید علی آقا
دعای شب قدر از زبان مداح معروف حکومت آسید علی آقا: منصور ارضی: خداشاهده هرکس این یهودی امت را بکشد من پولش را می‌دهم!
بخوانید و بخندید
!

نوشته: در ساعت: 12:33 am در بخش: اجتماعی,سیاسی

2 پیام  |           

2 پیام به “جوجه تیغی‌های محله ما!”

  1. kia says:

    خسن اقا گرامی مطلبی که ازش نوشتید یک فرهنگ جا افتاده در چند کشور اروپا است برای چی نوشتم چند کشور اروپا چون اروپا اروپای قدیم نیست حال چند کشور کمویستی سابق شوروی از جمله اذربایجان ارمنستان البانی ووووووو و ترکیه هم اروپا هستند که فرهنگ اروپایی ندارند فقط از نظره جغرافیایی جزوه اروپاه به حساب گذاشته شدند در مورد ایران بعله این عمل خوشحال کننده بود هرچند مقدار ان کم بود ولی با ازادی و دموکراسی میشود این فرهنگ را گسترش داد و سراسر مملکت را فراگیر کرد ولی تا زمانی که این فرهنگ ضد انسانی اسلامی و یک حکومت ادمکش اسلامی حکم است بیشتر از این هم نباید انتظار داشت شنیدم حتی این حکومت ادمکش اسلامی همان چند دانشجویی که برای کودکان خیابان پول جم کردند گرفته و گفته این عمل از طرف اسرائیل و امریکاست

  2. علی says:

    با درود
    خسن اقا جان باور کن این امت احمق تر از اونی هستند که به این زودی ها به دموکراسی و حقوق بشر رو بیاورند چه برسد به حقوق حیوانات!
    زن اول من در همون بهبوبه انقلاب شکست خورده ما بهم گفت که علی بیا از این مملکت بریم،باور کن این ملت ادم بشو نیستند.شاه رو میزارن کنار یکی بدتر از اون رو میارن سرکار،ما ها هم فقط وایسیم و نگاه میکنیم و کاری از دستمون بر نمیاد و فقط حسرت گذشته رو میخوریم.من باهاش نرفتم ولی اون سال 58 از من جدا شد و رفت.حالا بعد از 32 سال از اون موقع تازه فهمیدم چه اشتباهی کردم که به حرفش گوش نکردم.اون هم خودش رفت و به اسایش رسید هم دخترمون رو به خوشبختی رسوند. من موندم که حق این مردمو بگیرم،ولی نه تنها موفق نشدم بلکه زندگی خودمو به خاطر ارمانی که هیچ وقت وجود نداشته به نابودی کشوندم.این ملت لایق دموکراسی نیستن،اصلا همین که بعد از چهار تا انقلاب در کشورهای همجوار و انقلابی بالنده در سوریه این ملت هیچ تکونی نخوردن و خیزشی اتفاق نیفتاده یعنی اینکه خلایق هرچه لایق!
    این مملکت نفرین شده که هیچ وقت به ازادی نرسه،این وسط خیلی ها هم قربانی مردمی شدن که از انسانیت و ازادی هیچ درکی ندارند.شما هم وقتتو فقط داری تلف میکنی،من شک دارم که حتی بعد از اینکه این اخوندها بروند تغییر خاصی بوجود بیاد.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی