Sep 05 2010

برادر مکتبی نیک آهنگ کوثر! سانسور چی شاخ و دم ندارد که

نوشته:     :::       4 پیام

برادر نیک آهنگ مالک و صاحب سایت خودنویس در مطلبی خبر از ممیزی و سانسور مطالب خودنویس داده، البته بنا به گفته او قرار نیست چیزی سانسور شود ولی فقط قرار است کمی تا قسمتی نوشته‌ها بازخوانی و ممیزی شود! با اجازه دوستان می‌خواهم چند گوشزد و تلنگر کوچک به نوشته ایشان بزنم شاید مثمر ثمر واقع شود و ایشان را از سانسور و ممیزی بیش از حد سایت خودنویس برحذر دارم.
برادر مکتبی! نیک آهنگ عزیز! برای یک بار هم که شده سرنا را از سر تنگ اش بزن ببین چقدر خوش صدا میشه!
برادر جان! شما به من توضیح بده که چه زمان ملت از حرف مفت ضرر کرده که حالا مرتبه دوم اش باشد و برعکس کی ملت از سانسور منفعت برده که حالا مرتبه دوم اش باشد!؟ برادر جان می‌دانی این واژه “توهین” چه فلاکت‌ها و بلاها به منافع ملت وارد کرده!؟ نگاه کن به اوضاع دوران شاه! هر کس را که می‌خواستند از خایه آویزان کنند، اول به او مهر توهین به اعلیحضرت همایونی می‌زدند و بعد هم طرف را می‌فرستادند آنجا که عرب نی انداخت.
زمان این یکی دیکتاتور که اوضاع صد برابر بدتر هم شده و به اینجا رسیدیم که اگر به دسته بیل باغبان رهبر هم گفتیم دسته کلنگ! به جرم “توهین” به مقدسات، آدم را راست راست از خایه آویزان می‌کنند.
حالا با این توصیفات شما زحمت بکشید و تعیین کنید ملت ایران از کدام سوراخ مار بارها گزیده شده!؟ از آزادی بیان یا از “توهین” به این یا آن دسته بیل!؟
سانسورچی‌های رژیم هم یک مرتبه که همه چیز را سانسور نمی‌کنند که برادر! اول رهبر عظیم الشان خمینی ملعون می‌گوید من روزنامه آیندگان نمی‌خوانم، بعد تهدید به شکستن قلم ها می کند و عاقبت هم یواش یواش مخالفین را می‌گیرند و از خایه آویزان می‌کنند. خلاصه اینکه اگر می‌خواهید سانسور برپا کنید رودربایستی را کنار بگذارید که ما خسته شدیم از این همه قایم موشک بازی‌ها! صاف و پوست کنده بگویید می‌خواهید سانسور کنید!
چند مقطع از نوشته شما را اینجا منعکس می‌کنم و چند سوال مطرح می‌کنم اگر قلم رنجه فرمودید و پاسخی دادید بسیار سپاسگزار می‌شوم و اگر هم به تخم مبارکتان فرض کردید که بی خیال!
می‌فرمایید: “طنز آمیز کردن بیش از حد کامنت، پیام مخاطب را دچار خدشه کند.”
چطور شد!؟ حالا طنز آمیز کردن هم خدشه ایجاد می‌کند!؟ پس من هم می‌توانم مدعی شوم که کاریکاتورهای شما هم به ساحت مبارک قاعد اعظم خدشه وارد می‌کند!! چطور بود خوشتان آمد!؟ برادر جان وقتی کسی زحمت می‌کشد و کسی را نقد می‌کند، معمولا هدف اش خدشه دار کردن (زیر سوال بردن) آن نوشته یا نظر است، برای تفنن که کسی نقد نمی‌کند که برادر جان! این چه منطق‌ای است که شما دارید!؟
می‌فرمایید: اگر فضای سالم گفتگو تبدیل به محل زد و خورد غیر مسوولانه شود، نهایتش هرج و مرجی است که تندترین مخالفان هم تحملش را ندارند.
زد و خورد قلم به دستان!؟ ای بابا مگر قرار است کلاشنیکف بدست بنویسند!؟ اصولا نوشتن باعث هیچ هرج و مرجی نمی‌شود این تئوری را شما را از کدام دکان عطاری پیدا کردید!؟
می‌فرمایید: … به عنوان مثال نویسنده‌ای را متهم به دست داشتن در جنایت‌های بیشماری کرده بود. این دوست که با هویتی پنهان شده، بدون ارائه سند چنین کرده بود، چقدر قابل اطمینان است؟ فکر می‌کنم می‌توانیم کمی منطقی‌تر هم باشیم.
ای بابا مگر قرار نیست خوانندگان مطلب خودشان قضاوت کنند!؟ نکند شما خودتان را برتر از خوانندگان تان خیال می‌کنید و خوانندگانتان را انسانهای نادان و بی شعوری فرض کرده اید! که باید هدایت شان کرد!؟
راستی نگفتید ممیزی سایت را چه کسی قرار است به عهده بگیرد!؟ نکند خدای ناکرده حاج آقا سعید مرتضوی را قرار است به خدمت بگیرید!؟
یک توضیح: اگر از واژه‌هایی استفاده کردم که شما را رنجاند به فلان اسب حضرت عباس! منظور همین بود! شاید تلنگری باشد برای اینکه بعضی را بیدار کنیم. گاهی اوقات برای بیدار کردن بعضی باید از ابزار پرقدرت استفاده کرد وگرنه طرف از خواب بیدار نمی‌شود. یادتان هست بچه که بودیم صبح ها برای بیدار کردن گاهی اوقات پدر یا مادر تهدید می‌کردند که اگر از خواب بیدار نشویم با پارچ آب به سراغ ما خواهند آمد!؟ استفاده از واژگان که شما آنرا مصداق توهین می‌دانید هم بعضی مواقع برای بیدار کردن است نه برای توهین!
بخش دوم را که بخوانید بیشتر با اهداف ایشان آشنا می شوید!!

نوشته: در ساعت: 10:44 am در بخش: آزادی بیان

4 پیام  |           

4 پیام به “برادر مکتبی نیک آهنگ کوثر! سانسور چی شاخ و دم ندارد که”

  1. ضد حماقت says:

    کس شعر گفتی! این وصله های احمقانه به نیکان و سایت خودنویس نمی چسبه. اگه یک ذره انصاف توی وجودت بود چنین حرفی را نمی زدی.
    برو گیر بده به جرس و کلمه و بقیه سایت های “سبز” که همه اش سانسور هستند. تا حالا دیدی یک مطلب غیر مذهبی توی این سایت های “مدعی سبز” چاپ بشه؟
    99.199.97.128

  2. چی برای خودت دور برداشتی خسن آقا داری از حسودی اراجیف سرهم می کنی مرد حسابی بلاگستان رامن می چرخوندم تو کجا بودی که بخوای برای من تعیین تکلیف کنی که چیکار کنم . جمع کن کاسه و کوزه ات را . تو همون هستی که به اعتقادات یک میلیارد انسان توهین می کنی و به خیال خودت ازادی بیان داری . مردحسابی تو کی هستی که بخوای برای من ازادی بیان را تشریح کنی . حیف دست و بالم بنده و گرنه حسابی رسوات می کردم که بفهمی که هرکی با نیکان در بیفته بساطش دو روزه جمع میشه . یه فکری به حال خودت بکن که دو نفر خواننده نداری که بخوان نظر بدن . من روزانه ده هزار نظر ار وارسی می کنم و منتشر می کنم ولی تو یه لا قبا که هشتت گرو نه ت است برای ازادی بیان در خودنیس راهکار ارائه میدی . از به بعد هم درباره سایت وزین خودنویس نظر نده . تو کم مونده تو سایتت برینی به هیکل محمد وعلی ولی انگار مردم خر هستند و نمی فهمند که داری مردم را گمراه می کنی که از مبارزه دستن بردارند .
    دیگه تموم شد دوستی من و تو حیف که تو را زودتر نشناختم. از اسمت معلوم چیکاره هستی . خسن هم شد اسم . هشت ساله که می خواستم اینو بگم منتظر فرصت بودم . شرت کم دیگه هم به خودنویس سر نزن
    نیک آهنگ کوٍثر
    83.170.92.9

  3. دوست خسن اقا says:

    انسانی که اسم خودت را ضد حماقت گذاشتی
    چی میگی همین نیک اهنگ شما هم دست کمی از جرس و کلمه نداره خودت برو نگاه کن ببین یه نوشته ضددینی در خودنویس منتشر شده که درای این حرف را می زنی . این یارو نیکی از دسته خرهایی مثل ارش سیگارچی هست که مثل سگ واق واق می کنند . درود بر خسن آقا
    خسن اقا این نظر را به خاطر ازادی بیان پاک نکن
    83.170.92.9

  4. ارش سیگار چی says:

    اینجا چه خبره خسن اقا این دعوای شما با این ارو دماغگنده (نیک اهنگ ) چه ربطی به من داره که از من مایه گذاشتی . مرده شور خودتو و دوستت را ببره کهبه من می گید خر . ابز اگر به نیک اهنگ خالی بگید خر یه چیزی . حالا چرادوستت به من میگه خر . مگه من سم دارم که میگه خر . اصلن خوشم نیومد که به من گفتی خر . چون من هرچی باشم خر نیستم .
    216.224.124.124

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی