Sep 19 2002

پاسخ امید میلانی در مطلب

نوشته:     :::       Comments Off on پاسخ امید میلانی در مطلب

پاسخ
امید میلانی در مطلب 19 سپتامبر خود مینویسد:
۳٫۵. امکاناتِ وسیعی که در اختیارِ رضا پهلوی قرار گرفته‌است می‌تواند نشانی باشد از اراده‌یِ آمریکا که بر تغییرِ وضعیتِ ایران (البته در آینده‌یی نامشخص) قرار گرفته است.
۴. جنگِ زمینی‌یِ ایران و آمریکا تحملِ خساراتِ جانی‌یِ فراوانی را بر آمریکا تحمیل می‌کند. این چیزی نیست که آمریکا دوست داشته باشد.
۵. فرض می‌کنیم سازشِ آمریکا با نظامِ فعلی، به هر دلیل، منتفی باشد.

بگمان من شما کمی در اشتباه باشید اگر فکر کنید که رژیم امریکا خواهان سازش با جمهوری اسلامی ایران نیست. البته که هست. آمریکا منافع بلند مدت ش را نه فقط در ایران بلکه در تمام منطقه ی نفت خیز ما دنبال میکند و برای آمریکا فرقی نمیکند چه گروهی این منافع را برایش تامین کنند. درضمن اگر امکانات وسیعی در اختیار رضا پهلوی میگذارد ممکن است که سیاستی را دنبال میکند تا جمهوری اسلامی را بر سر عقل بیاورد و راهش را برای یک پیمان طولانی مدت با رژیم ملا ها هموار کند. و در ضمن آمریکا همیشه چند آلترناتیو را هم زمان در آستین دارد.
در مورد جنگ هم گمان نمیکنم جنگی در کار باشد چون کافی است که صدام را گوشمالی دهند و دیگر رژیمهای منطقه ماست هایشان را کیسه کنند و در آنصورت خواهید دید ملاهای تهران چگونه فتوا خواهند داد که رژیم آمریکا مظهر اسلام ناب محمدی است، و با سلام و صلوات شیطان را برایتان تبدیل میکنند به فرشته ی! نجات.

نوشته: در ساعت: 1:35 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on پاسخ امید میلانی در مطلب  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی