Mar 24 2009

تولیدات مساجد کم ارزش تر از پشکل!

نوشته:     :::       15 پیام

کشور نروژ در آغاز سالهای 70 میلادی تبدیل شده به یک کشور تولید کنند نفت. اینکه می نویسم تولید کننده نه به آن ابعادی که کشورهای تولید کنند خاورمیانه هستند ها، بلکه در ابعاد بسیار کم. مثلا در سالهای اولی که من به اینجا آمده بودم، تولیدات نفت این کشور کمتر از نیم میلیون بشکه در روز بود.
در مدت نزدیک به 30 سال نروژ موفق شد تبدیل شود به یک کشور تولید کنند نفت بسیار ثروتمند. اگر بخواهیم مشکلات این کشور را در استخراج نفت با کشورهایی مثل ایران یا عربستان مقایسه کنیم آنوقت متوجه می‌شویم که ملت این کشور کم جمعیت چه معجزه‌ای کرده است.
برای نمونه در دورانی که بهای نفت تا 13 دلار سقوط کرده بود (اگر اشتباه نکنم باید سال های 2003 / 2004 باشد) استخراج هر بشکه نفت در این دوران برای نروژ 12 دلار در هر بشکه مخارج بر می‌داشت. در آن سالها وضع به شکلی درآمده بود که بعضی از سیاستمداران نروژی بر این عقیده بودند که شاید بهتر باشد که تولید نفت را برای مدتی متوقف کنند، چونکه مخارج استخراج داشت برابر می‌شد با قیمت فروش. در عوض در همان سالها مخارج تولید نفت در کشورهایی مثل ایران و عربستان کمتر از 2 دلار بود. توجه داشته باشید که نروژ باید برای استخراج نفت کیلومترها به کف دریای شمال نقب بزند.
کشور نروژ در سالهای قبل از کشف نفت فقیر ترین کشور اروپا بوده و امروز ثروتمند ترین کشور دنیا ست. برای اینکه ببینیم این مملکت چهار میلیونی چقدر ثروتمند است، کافی است بدانید که حساب پس انداز نفتی این کشور بالغ بر 2.000 میلیارد کرون است (2 ترلیون کرون).
این ثروت را اگر به دیگر ثروتهایی که در این 30 سال به این کشور افزوده شده را محاسبه کنیم، دود از کله مان بلند می‌شود. از نظر صنعتی کشور نروژ با بزرگترین کشورهای پیشرفته رقابت می‌کند، هم از نظر تکنولوژی هم از نظر تولیدات، در سطح بین المللی، با پیشرفته ترین کشورها برابری می‌کند.
حالا برویم سراغ مملکت گل و بلبل اسلامی خودمان.
مملکت امام زمان از تصدق سر آخوند، زالو و مفت خور، از کشوری تقریبا نیمه ثروتمند در مدت 30 سال تبدیل شده به یک کشور گدا گشنه. تنها تولید حضرات آخوند، مسجد بوده و امامزاده. نه کارخانه درست و حسابی داریم و حتی آنهایی را هم که چین، روسیه و کره در معاملات نابرابر به ما انداخته‌اند، کارخانه‌هایی هستند که بجز جنس بنجل چیز دیگری نمی‌توانند تولید کنند.
تنها تولیداتی که در ایران به خوبی پیشرفت می‌کند ساختن مسجد، تکیه و قبر این یا آن امام زاده است. از جمکران بگیر تا قبر خمینی موسس جمهوری ننگین اسلامی.
منافع یا تولیدات این مساجد و تکایا و قبور برای ملت ایران چیست!؟ می‌خواستم بنویسم “پشکل” دیدم واقعا ظلم است اگر تولیدات مساجد را تا سطح پشکل بالا ببرم! هرچه باشد “پشکل” بدرد کشاورزی می‌خورد و می‌توان به عنوان کود از آن استفاده کرد! متاسفانه تولیدات مساجد و تکایا نه تنها سودی برای کسی ندارند، بلکه برعکس بجز شیون و گریه، افسردگی و غم ارمغان دیگری برای ملت ایران ندارند. تازه وقتی که انسان مفلوکی از این مساجد پس از یکی چند ساعت گریه و شیون خارج شد نیاز به یک روانپزشک هم دارد، تا روان آسیب دیده او را درمان کنند.

نوشته: در ساعت: 6:14 pm در بخش: اقتصادی

15 پیام  |           

15 پیام به “تولیدات مساجد کم ارزش تر از پشکل!”

  1. Nahid says:

    مثل هميشه گل گقتى

  2. افشین says:

    مسجد کارخانه خرسازیست، لاکن ما هرچه خر داریم از این مساجد لاکن داریم.
    امام خمینی

  3. برای یکی این را گفتم، گفت ما جهان باقی را داریم. همین ها که تو می گویی ناله و زاری، لذتی دارد که چون نچشیده ای نمی فهمی. من هم گفتم پس ما هم که مشروب می خوریم لذتی می بریم که تو نچشیده و نمی دانی!

  4. کـیانوش says:

    آره بابا حـیف از پـشگل

  5. مجتبی says:

    تازگیا چه با ترسو لرز چیز مینویسی؟! چن وقت دیگه وبلاگ درپیت تو هم گل گرفته میشه ملحد کثیف. بعدشم توی زندان در حالی که انتظار هلاک میکشی به دوران پوچ و متعفن نفس کشیدنت فکر میکنی.
    خاک بر سرت خسن.

  6. kambiz says:

    آقا مجتبی‌ میدانم که شما خود را بهشتی میدانید مگر ناه خوب پس چرا جهنمی مینویسید همین نوشتار شما نشان از چه دارد با بودن شما‌ها در بهشت من یکی جهنم را ترجیح میدهم چون حد آقل با حسن آقا هم بند میشوم.

  7. واقعا!
    من نمی دانم آخوند چه هنر و علمی دارد؟!! یعنی هر شغلی که به ذهنم می رسد یک فایده ای برای بشریت دارد جز آخوندی.
    پاینده باشید

  8. دربه در اروپا says:

    خسن آقو کاکو, خیلی بی انصافی کردی در نوشته ات, یادش بخیر زمانی که در ایران بودیم هر موقع ریدن یا شاشیدنمان میگرفت, فی الفور یک مسجد جلوی پایمان سبز میشد, انگار الله در همه شرایط بفکر بندگانش بود, اما دریغ از این اروپا , اگر زمانی گلاب به روی امام زمان ریدنتان یا شاشیدنتان گرفت باید 50 سنت معادل 800 تومان مزین به عکس امام واریز کنید تا بتوانید, قضای حاجت را انجام دهید,اما اگر خدایی ناکرده , سکه در جیب مبارک پیدا نشد, و داشتیم شاش بند میشدیم و کنار خیابان مشغول شاشیدن شدیم و اگر در آن لحضه نورانی و عرفانی پلیس سر رسید باید 75 یورو جریمه بدیم, تمام این مشکلات همه از کمبود مسجد است در بلاد کفر,که در این شرایط حساس مسجد بهترین مکان است برای ریدن. که شما محاسن مسجد را فراموش کردید که من یادآور شدم.

  9. دكتر لائيك says:

    باز اين مجُتبي(مُستراح)در ِ گال ِ خرُ باز كرد!!!

  10. فریاد says:

    آقا نمردیم و یه آدم عاقل و روشن و مذهب نزده دیدیم. آقا پاینده باشی.

  11. Nahid says:

    براى مردم و مملكتى كه به جز بدبختى و فقر چيزى ديگه نداره داشتن مسجد لازمه….مردم كجا بتونن درد شان را بيرون بريزند….با گريه كردن براى اون عربها در واقع به حال خودشون گريه ميكنن….در آينده اين مساجد لازم ميشه….بى خانه مان ها نياز به خانه دارن…و كجا بهتر از خانهِ خدا

  12. افشین says:

    روزی عده ای خری را جلوی مسجد کتک میزدند، شخصی که از آنجا رد میشد جلو آمد و گفت بابا این زبان بسته را برای چی انقدر میزنید؟ مسلمانان گفتند این جانور نفهم آمده بود توی مسجد! شخص میگوید خب تقصیر خودش نیست که بدبدخت خر است دیگه! نمیفهمه! مگه من که میفهمم توی مسجد میام؟!
    »«»«»«»«»«»«»«»«»«
    توضیح ضروری: اشخاصی که برای صیغه کردن مومنهای ماده یا برای تحقیق در مورد گلهء موءمنین به مسجد میرن یا افرادی که برای ریدن و شاشیدن بمسجد میرن مشمول قاعده فوق نمیشن

  13. مهیار says:

    صدایت رساتر باد.
    ——
    پاسخ:
    مرسی مهیار عزیز

  14. ایرانی says:

    مسجد محل انسانهای پاک است کثافتهائی مثل شما باید هم از محل پاک خوشتون نیاد مثل مگس که هر چه کثافت هست پیدا می کنه و نوش جان می کنه . « مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست * عرض خود می بری و زحمت ما می داری » حیوان از شما بهتره چرا که سگ قدر صاحب و ولی نعمتش رو می دونه و هرگز خیانت به او نمی کنه ولی شما به آفریننده خودتون هم احترام قائل نیستید . حیف کلمات که نثار شما بشه . البته كسي كه از مادری فاسد به دنیابیاد خدا پرست نمی شه که مثل شما لجن می شه .
    ++++++++
    پاسخ به بچه آخوند:
    مطمئنی تو از مادر غیر فاسد بدنیا آمدی! مطمئنی تخمه آخوند در نژاد تو نیست!
    از طرز نگرشت پیداست که تخمه آخوند هستی

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی