Nov 28 2008

زنگ خطر

نوشته:     :::       24 پیام

دیروز خواهرم از ایران زنگ زد خبر داد که مادرم حالش بد شده و او را برده‌اند بیمارستان. همچنین خبر داد که خوشبختانه بیماری خطرناکی نیست هر نوع آزمایشی که لازم بوده انجام داده‌اند و پزشک‌اش گفته فقط بخاطر استرس حالش بد شده و زمین خورده و الخ.
مادر من و مادر او و مادر بزرگ مادرم همگی انسانهای استواری بوده‌اند. این خانواده همیشه سالم بوده‌اند نه بیماری جسمی داشته‌اند و نه بیماری روحی. مادر مادربزرگم در سن 107 سالگی در سلامت کامل به علت پیری فوت کرد. مادر مادرم چند ماه پیش به علت کهولت سن در سن 98 سالگی فوت کرد. این خانواده همیشه مثل کوه استوار بوده‌اند. من آنها را کوه دنا می‌نامم.
وقتی مادر من که همیشه مثل کوه دنا استوار بوده و حالا در سن نه چندان زیاد به علت استرس به زمین می‌خورد و به بیمارستان منتقل می‌شود باید برای حال و روز ملت ایران نگران شد.
نمی‌دانم حکومت گران ایران می‌دانند که وقتی شهروندان یک مملکت تا این اندازه زیر فشار روحی باشند چه عواقبی به همراه خواهد داشت یا نه. اگر نمی‌دانند بدانند که این سطح از فشار همه شیرازه‌ها را از هم می‌پاشد، این همه فشار هر کوه استواری را به زانو در می‌آورد، حتی کوه دنا را.
افسرده‌ام، بسیار افسرده. خون گریه می‌کنم به حال میهن‌ام. امروز من هم بیمار شدم و نتوانستم بروم سر کار. باور کنید من هم خیلی جان سخت هستم، ولی هر انسانی با هر اندازه توانایی هم روزی به زانو در می‌اید.
ملت ایران در حال به زانو در آمدن است.

نوشته: در ساعت: 8:35 am در بخش: اجتماعی

24 پیام  |           

24 پیام به “زنگ خطر”

  1. دكتر لائيك says:

    داداش ، نگران نباش ، زمستون ميره و رو سياهي به اين ذغالهاي كثيف باقي ميمونه ، تو ايران كيفيت زندگي همه پائينه ، افرادي آسيب پذيرترند، زودتر مستهلك ميشن….
    من تهران هستم و شيراز زندگي نميكنم ، اما دوستان با معرفت اونجا زياد دارم ….
    اگه كمك ي كاري بود ، نه به لحاظ تعارفات بي معني ايراني ، بلكه اينو از صميم قلب ميگم، به من بگم پايه ام….( داروئي اونجا گير نيومد و يا از اين قسم…بگو ما ميريم گير مياريم..ميفرستيم با پست پيشتاز…)
    منم مادرم معلمي بود كه در 27 سال سابقه شغليش مبتلا به سر طان شد..بعدش هم زنده ياد…تمام زندگيش رنج و نگراني فشار هاي بود كه د رمحيط كار از طرف مديرِ تير خلاص زن و…بهش وارد شد….
    به اميد سلامتي مادر خسن آقا و خانواده تمام كساني كه با خون دل مشغول روشنگري و تنوير افكارند…

  2. خسن آقا
    مادر تو مادر همه ایرانیان است خوب شدنش بستگی دارد به همت همه
    اگر توانستند این بوی نفت متعفن رو از سر سفره ها با آورندش پاک کنند هم مادر تو خوب خواهد شد هم مادر ایران
    غم مخور مادر خوب خواهد شد

  3. ممدسوتی says:

    حسن آقا خان
    برای مادرت آرزوی سلامتی دارم. بابا ما که جوانیم از پا دراومدیم. چند هفته پیش اینجا ازم آزمایش گرفتن. گفتن بالای 70 درصد به زودی به یکی از بیماریهای ناشی از استرس مبتلا می شی.
    من فقط حدود 30 سال دارم! زمانی که ایران بودم جاتون خالی دوبار در کمال ناباوری زندان رو تجربه کردم. بالای 100 ساعت در طی 2 سال بازجویی شدم. بگذریم از فشارهایی که به خانواده ام آوردن و … این نوشته ها رو یک قاتل نمی نویسه. یک دزد هم نیستم. جزو 100 نفر اول کنکور سراسری بودم. در بهترین دانشگاه ایران درس خوندم و کلی اختراع و موفقیت و از این حرفها. این وضع من بوده. حالا خودت تا تهش رو بخون. از الان نشستم ببینم این امراض کی میان سراغم!

  4. ممدسوتی says:

    راستی شرمنده که تو این پست آخری چیزی بار مرتضی نکردم. از جمع عذر خواهی می کنم.

  5. مرمر says:

    با سلام برای مادرتان آرزوی بهبودی و سلامتی کامل رو دارم.شما هم مواظب سلامت خودتون باشید.

  6. ماری says:

    برای مادرتان آرزوی سلامتی می کنم شما هم قوی باشید از شما دیگه توقع نداریم مریض و افسرده باشید محکم چون کوه دنا باشید

  7. درود بر خُسن آقا. امیدوارم هر چه زودتر حال ایشان بهبود پیدا کند. اما این داستان استرس یک واقعیت تلخ است که اکثرا آن را تجربه کرده اند. حال نه حتی در سن بالا که در سنین پایین هم این اتفاق می افتد. یادم است در دوره ای که اوضاع مالی شرکت افتضاح شده بود خسته و کوفته که به خانه می آمدم تا ساعت ها خوابم نمی برد، هر غذایی که می خوردم هم بلا استثنا ترش می کردم. مرتب فکر می کردم که فلان پول چه چه شد فلان قسط چه شد و الخ.
    زندگی در این مملکت هزاران تبعات دارد که این استرس هم یکی از آنهاست.

  8. امير says:

    خسن آقا بابا تو هم چه استعداد شگرفی داری که پشه هم از کنار لب ات رد بشه يه جوری به جمهوری اسلامی وصلش می کنی! بابا ايول. عمو آدم های سالخوره احتمال زمين خوردنشون زياده. اين چکار داره به استرس و حکومت خونخوار و از اين حرفها؟ متعادل حرف بزن اخوی! تو که بخاطر زمين خوردن مادر بيچاره فحش و بدوبيراه رو نثار حکومت می کنی مثلاً وقتی عده ای رو اعدام کردن يا دانشجويان رو دستگير کردن و چی ميدونم چه غلطی کردن اون وقت چطور می خواهی عکس العمل نشون بدی؟ بدت نياد اما حتماً اون موقع بايد کون خودتو پاره کنی تا مردم حرفت و اعتراضتو باور کنن. می بخشی ها اما متناسب با عمق مسايل موضعگيری کن. افراط کاری نکن! تو که از احمقی نژاد هم احمق تری.

  9. jay says:

    حُسن جان
    متاسفم ! افسوس که کاری نمیشه کرد . به دوستی به نام امیر :
    من تا به حال چندین مادر ایرانی رو در اروپا وامریکا دیده ام که از اعدام فرزندانشان و دامادوعروس سالیان هست که لبخندی بر لب ندارند … مادری رومیشناختم که در جلوی زندان اوین وقتی بعد از 7 سال از این زندان به اون زندان و قبرستون رفته بود پس از شنیدن خبر اعدام 4 مین و اخرین فرزندنش در جا سکته کرد و مُرد ! اینها هم ربطی به جمهوری اسهالی نداره ؟ حکومتی که ملت رو در تمام عرصه های زندگی تحت فشار گداشته و داره هر روزه له میکنه معلومه که مسئول هست …
    امی دارم که حال روحی مادرت بزودی بهتر بشه . اکغامکانش رو داری چند وقتی بیارش پیش خودت برای روحیه اش هم خوبه 🙂 سکوت و ارامش در اروپا میتونه معجزه کنه
    🙂

  10. اصغر says:

    سازمان حقوق بشر منتظر همواره منتظر است یکی از اراذل و اوباش که به مردم صدمه های جبران ناپذیر زده قصاص شود تا آسمان را به زمین بدوزد.
    چرا آن موقع که خبر کور شدن و آسیب دیدن آن دختر منتشر شد سازمان حقوق بشر این اقدام آن جوان را با دادن اعلامیه محکوم نکرد؟
    سازمان حقوق بشر است یا سازمان حقوق اراذل و اوباش؟

  11. اصغر says:

    http://asriran.com/files/fa/news/1387/9/8/101786_497.jpg
    حسن آقا نیازی نیست وکیل مدافع اهریمن شوی!
    مخالفت با اسلام حدی دارد. حد مخالفت با اسلام این است که وکیل مدافع اراذل و اوباش نشویم.
    آنجا که اسلام گفته شرابخوار را شلاق بزنید و آنجا که حکم سنگسار و مرگ برای رابطه جنسی غیر تجاوزی داده می توانیم 100 در صد بگویم این احکام وحشیانه حیوانی و ضد بشری است.اصلا هیچ کس حق ندارد که شخصی را بخاطر شرابخواری و یا رابطه جنسی غیر تجاوزی محکوم به مجازاتی کند.
    اما حکم قصاص بسیار مترقی است چون دیگران با آگاهی از مجازات قصاص دیگر فکر تجاوز به حق دیگران را در سر نمی پرورانند.
    باید بخاطر داشته باشیم کسانی که قصاص می شوند آگاهانه به حقوق دیگران تجاوز کرده اند.
    اکنون من مطمئن هستم که مجازات این جوان باعث می شود اراذل و اوباش دیگر از فکر چنین کارهایی منصرف شوند.

  12. خسن آقا جان
    میدانی که انسان وقتی از عزیزانش دور است و دستش برای کمک کردن کوتاه، نگرانی اش هم بمراتب بیشتر است.
    امیدوارم کسالت مادر گرامی هرچه زودتر برطرف شود.

  13. اصغر says:

    اراذل و اوباش برای کیف کردن و حال گرفتن دیگران را از حقوق جسمی و روحی خود محروم می کنند.
    به نظر من باید قصاص به شیوه یهودی در ایران اجرا شود. در شیوه اسلامی شخص می تواند مجرم را ببخشد اما در قصاص یهودی طبق تورات چشم در برابر چشم و جان در برابر جان است و اگر شخص مصدوم یا اولیای دم هم شخص مجرم را ببخشند باید حکم قصاص اجرا شود.
    حسن آقا هر وقت خدای ناکرده کسی چشم خودت را کور کرد آن وقت برو جایزه بده به او.

  14. Sanaz says:

    حسن اقا نوشته ات منو ياد ابي ميندازه «كي اشكاتو پاك ميكنه شبها كه قصه داري » اميدوارم حال مامان خوب بشه و يك روزي از اين فلاكت راحت بشيم و همگي بريم شيراز و تاكستانهاي بزرگ انگور درست كنيم و يك كارخانه شراب سازي هم راه بيندازيم مثل جنوب فرانسه . جشنهاي طعم شراب راه بيندازيم و اگر بشتر از مصرف داخلي شد به چين و روسيه كه مصرف شرابشون رفته بالا صادر كنيم . بعد هم همگي گلس شرابمون رو بزنيم به كله پوك مرتضي و براش سلامت عاجل طلب كنيم . و با شيراز استراليايي رقابت ميكنيم . ديروز داشتم به همكارم «National Geographic, Ancient Iran» رو نشون ميدادم گفت پس چرا خميني ؟ گفتم زياد حرف نزن ما اينيم .

  15. افشین says:

    آرزوی سلامت و شادکامی برای خُسن آقا و مادر گرامی

  16. افشین says:

    توی ایران ، همه چیز و همه کس برای اسلامه و داره فدای اسلام میشه، مردم از زندگی سالم و سازنده و شاد محرومند و بخاطر رعایت دستورات و شئونات اسلامی غرق شدن در توحش و حیوانیت مذهبی و مجبورند با انواع و اقسام بیماریهای روانی و روانتنی سر کنند. اشخاص با استعداد و روشن فکری که می تونن دانشمند ، مخترع ویا نویسنده یا هنرمندهای بزرگی بشن توی جامعه دینی فاسد فسیل شدن و استعداد و توانائیشون هدر میره …
    البته ضرر اصلی اسلام متوجه خود طرفداران و مروجان اسلام هست نمونه دم دستش همین حاج مرتضای منحرف موتور عقب که عمر و زندگیش توی تاریکی و جهل و فساد و دروغ و ریا و حقه بازی، مابین کثیف ترین آدمها (و بخشی هم توی بشکه) می گذره، باورهای ضد عقل و خزعبلات رو بجای حقیقت بخودش تلقین می کنه یا بهش تلقین می کنن، مجبوره بر خلاف عقلش به چیزهای خوب بگه بد و به چیزها و افراد پلید و متعفن بگه خوب و به اونها عشق بورزه، شده یه مریض روحی کله شق که دیگه نمی تونه بفهمه، یا به اعتقاد یا از روی ریا سرشو کرده تو مدفوع یه عرب روانی، دنبال معنویت میگرده!

  17. افشین says:

    حامد جان من فردی را با اسم مستعار یا حقیقی افشین ت. نمی شناسم
    برنده شدن تمامی کفار در لاتاری رو از کامپیوتر مربوطه (دامه ظله) صمیمانه خواستارم

  18. مانوش says:

    سلام حسن آقا، برا مادرتون آرزوی سلامتی‌ دارم،نذارید افسرده نشید، افسرده و ناامید که بودید هر مرضی سراغتون میاد .دوران سختی یه هم برا ایرانی‌‌های داخل کشور هم برا کسانی‌ که خارج از ایران اخبار ایران دنبال می‌کنن،اما امید رو از دست بدیم که دیگه چیزی نداریم.مواظب خودتون باشید!

  19. niki says:

    ایشالله خدا شفاشون بده

  20. با ارزوی سلامتی برای خانواده محترم .
    متاسفانه این شتری است که این قرمپف ها دم در منزل مردم نشانده اند !

  21. Naser says:

    omidvaram haale maadaretun zood khub beshe.
    hamishe paaydar bashi

  22. sanaz says:

    حسن آقا من پدرم رو به همین خاطر سالها پیش از دست دادم…تو سالهای جنگ ایران و عراق وقتی موشک باران بود و بابای من دست تنها باید از دو تا مادربزرگ پیر/ مادر باردار من و من و خواهرم که کوچیک بودیم نگهداری میکرد …هر بمبارنی که میشد ما رو به ردیف می برد تو پناهگاه…اول مادرم رو بعد ما و مادربزرگ ها که گریه میکردند و میترسیدند و پاهاشون قفل می شد…من ترس و اضطراب رو در چهره پدرم میدیدم و میدونم بیشتر نگران ما بود تا خودش…به هر حال در همون زمان…روزی که سعی میکرد اخرین نفر یعنی مادر بزرگ پیرمو به پناهگاه بیاره…در سن ٤٨ سالگی سکته کرد..دو روز در بیمارستان بود و بعد فوت شد…برادرم رو ندید..و مادربزرگ عزیزم ١١۰ سال عمر کرد…و خوشحالم که الان نیست چون اگه بود تا حالا ١۰۰ دفعه دیگه سکته کرده بود!!
    با ارزو سلامتی برای مادر شما.

  23. با آرزوی ِ تندرستی ِ كامل ِ مادر ِ عزيزتان خسن‌آفای ِ نازنين !
    اميدوارم همه‌ی ِ مادرها هميشه تندرست و شاد باشند .
    واقع ِ امر همين است كه می‌گوييد . اين دروج‌زادگان ، هستی ِ ما را نمی‌توانند ببينند . امّا ، ما ، هستيم ؛ استوار ، چون كوه !

اخبار و مطالب خواندنی