Nov 04 2008

توهم قدرت

نوشته:     :::       11 پیام

majless_kordan.jpgبعضی ها وقتی سوار موج می‌شوند اگر حد و اندازه خودشان را نشناسند گاهی قمارهایی می‌کنند که عاقبت آن شبیه به ماجرا کردان می‌شود. ضرب المثلی است که می‌گوید : دزد نگرفته پادشاه است . حکایت کار کردان مفلوک از این دو جنبه قابل بررسی است. ایشان تا زمانی که گیر رندان رند تر از خودش نیفتاده بود، بر موج سوار شد و یکه تاز تا مقام وزارت کشور پیش رفت. همزمان در محاسبه‌اش این اشتباه را کرد و نمی‌دانست که هر وقت به نوک هرم قدرت نزدیک شدی آنوقت دیگر مثل پائین پلکان قدرت نیست، آنجا در اوج قدرت درست مثل یک موج سی چهل متری می‌ماند که در اقیانوس بالا و پائین می‌رود و اگر موج سوار خوبی نباشی یقینا سقوط خواهی کرد و به قعر اقیانوس خواهی رفت.
حکومت آخوندی چنان بی در و پیکر هست که هر شیادی کافی است، دستمال یزدی بدست بگیرد و دور و بر آنهایی که بر قدرت سوار هستند بچرخد و هر از چندی با دستمال یزدی فلان مبارک این یا آن آخوند را پالیش بدهد، تا کم کم پلکان ترقی را طی کند. کافی است صبر و حوصله داشته باشد و در پروسه مالش و ماساژ خایه علما از خود عجله به خرج ندهد. وقتی شخصی مثل علی کردان (یا همان عوضی علی کردان) از زندان (غیر سیاسی) قبل از انقلاب آزاد می‌شود و در یک پروسه 30 ساله بر مسند وزارت کشور یعنی یکی از مهم ترین پست های وزارت می‌نشیند، این پدیده دو حقیقت را برای ما آشکار می‌سازد.
حقیقت اول این است که اکثر آقایانی که پلکان قدرت را در حکومت آخوندی طی کرده‌اند روزی به همین آسانی از اریکه قدرت پرت خواهند شد و مثل کردان از همه چیز به هیچ تبدیل می‌شوند. این اتفاق اجتناب ناپذیر است، وقتی که بر موجی به این بلندی سوار شدی یا باید موج سوار خوبی باشی یا نابودی ات حتمی است.
حقیقت دوم اینکه این حکومت چنان بی در و پیکر شده که شخصی مثل علی کردان می‌تواند تا آن حد بالا برود. ساختار خود حکومت هم در این پروسه 30 ساله درست مثل زندگی سیاسی علی کردان است. آقایان روزی که به قدرت رسیدند حتی خوشبین ترینشان هم فکر نمی‌کردند بتوانند حکومت را 30 سال نگهدارند. کل حکومت هم امروز دچار همان دردی شد که کردان به آن گرفتار است و آن چیزی نیست بجز توهم. توهم موج سواری بدون اینکه قانون اقیانوس را بدانند. دلیل گلاویز شدن حکومت آخوندی با قدرت‌های بزرگ هم از همین توهم سرچشمه می‌گیرد. صدام حسین و ملا عمر هم همین توهم را داشتند، هیتلر هم دچار همین توهم بود و بلاخره سید علی هم مثل دیگر دیکتاتورها دچار همین نوع توهم است. توهمی که عاقبت این نادانان را به قعر اقیانوس سرنگون خواهد کرد، توهم قدرت.
این فایل صوتی را گوش کنید و قدرت توهم را ببینید!
عکس کنار وضع موجود در ایران را به خوبی به تصویر کشیده است. اگر علی کردان دکترا نداشت به نظر من وضع این نمایندگان صد مرتبه از عوض علی کردان بدتر است. انگاری گله گوسفندان دور بزی که هدایت کننده گله است جمع شده‌اند.
صدای کردان در مجلس
بنا به گفته کردان در مجلس امروز، اکثر قضات در جمهوری اسلامی به همین سبکی که کردان لیسانس و فوق لیسانس گرفته لیسانس گرفته‌اند.
پ.ن.:
گروه کیوسک رو خیلی دوست دارم، این گروه واقعا یکی از بهترینی هستند که در این سالهای اخیر ظهور کرده اند. این یکی به نظرم بسیار به وضع امروز ما هموخانی بسیار دارد.
Peragmatism e eshghi

نوشته: در ساعت: 5:04 pm در بخش: سیاسی

11 پیام  |           

11 پیام به “توهم قدرت”

  1. Sanaz says:

    حسن اقا من نتونستم صداي كردان در مجلس را باز كنم .
    به چند کارگر ساده جهت اداره امور کشور نیازمندیم. شرایط عمومی: متقاضیان دارای پرونده های منافی عفت در اولویت میباشند. مزایا: به پذیرفته شدگان دکترای آکسفورد اعطا میگردد!!

  2. ساناز جان این به فرمت ام‌پی‌3 هست. کافی است برنامه‌ای که بتواند ام‌پی‌3 رو پخش کنه داشته باشی فایل خودش باز می‌شه.

  3. شیرجواد says:

    نردبان این جهان ما منیست
    عاقبت این نردبان افتادنیست
    ابله است آنکس که بالاتر نشست
    استخوانش سخت تر خواهد شکست
    (مولوی)

  4. شیرجواد says:

    ببخشید خسن آقا درستش این بود:
    نردبان این جهان ما و منی ست
    عاقبت این نردبان افتادنی ست
    ابله است آنکس که بالاتر نشست
    استخوانش سخت تر خواهد شکست
    (مولوی)

  5. تخص آقا says:

    درود
    يه سوال:
    چطور يك روح پا يك فرشته سكس ميتونه داشته باشه??
    آخه خريت تا چه حد??(به قوله انشتين(ره):حد نداره)چطور يك روح آلت تناسلي داره??? چه دين كيري اين اسلام….

  6. منوتو says:

    چه باید کرد؟ سی سال است که نالیدیم و نالیدیم گردن اینا کلفت تر شد.

  7. امیر says:

    در برخی ممالک قانونگذاران در تفسیر و تعریف جرائم را تحت عنوان جرائم شرم آور توصیف کرده اند که تجاوز به عنف …دزدی…ارتشاع از آن جمله اند. لذا افرادیکه مرتکب اینگونه جرائم میشوند حق تصدی مناصب دولتی و مهم را ندارند.
    اینک با علنی شدن موضوع کردان و آن ملای تویسرکانی که قطعن قسمتهای مشهود کوه یخ میباشند…ارزیابی کنید اوضاع دولتیان ج.ا ملعون را.

  8. ali says:

    بنده در سال 56 در رشته مخابرات فوق دیپلم گرفته وبعد از سربازی در یکی از شهر های محروم در اداره مخابرات مشغول کار شدم بدلیل محروم بودن شهر وعدم رضایت مسئولان نتوانستم ادامه تحصیل بدهم تا بعد بیست سال خدمت در این شهر مجبور شدم در رشته دیگری کنکور بدهم (مدیریت دولتی) وبعد ازپنج سال وپرداخت شهریه کلان لیسانس مدیریت دولتی گرفتم .اما هیچوقت نتوانستم از این مدرک استفاده کنم زیرا نه عضو بسیج بودم نه پارتی داشتم .اما همکاران دیگری که باهم مدرک مدیریت دولتی
    گرفته بودیم همگی در قسمتهای دیگری جذب شدند اما من هروقت مراجعه میکردم نمیدانم چرا هیچوقت پست خالی وجود نداشت!!!!
    اما برای آنها بود. بهر حال اکنون دیگر بازنشسته شده ام ومدرک لیسانسم بدرد دیگری جز آویزان کردن به دیوار نمیخورد اما اگر مسئولان دلسوزی چون آقای کردان ودیگر برادران همیشه در صحنه که هیچوقت مثل من بازنشسته نمیشوندطالب باشند حاضرم آنرا به زیر قیمت تمام شده بفروشم تا حداقل آنها از مزایای آن تا آخر عمر استفاده نمایند در ضمن مدرک من اصل اصل است وتقلیی نیست

  9. ali says:

    با عرض معذرت از حسن آقا و دیگران تقصیر من نیست بخدا
    تقصیر این فیلتر شکن و سرعت کم اینترنت است خیلی خیلی شرمنده شدم
    که این پست من چند بار ارسال شد

  10. علی says:

    فکر می کنید چند نفر از آقایون در ایران دکترای درست و درمون دارند؟ حدود 10 سال پیش در دانشگاه پلی تکنیک درس می خوندم. اساتیدی بودن که زمان اشغال سفارت امریکا از دیوار سفارت بالا رفته بودن. مدتها بعد اینها رو فرستادن انگلیس و اونجا زدن کتاب سلمان رشدی رو آتیش زدن و از اونجا دیپورتشون کردن و برگشتن ایران و بهشون یک دکترای الکی دادن و الان در دانشگاهها کرسی استادی دارن و نقش جاسوس رو در دانشگاهها بازی می کنند

  11. علی says:

    یا می شناسم شخصاً از آقایونی رو که زمان شاه به دلیل هزار کثافت کاری زندان بودند و انقلاب که شد خودشون رو جای سیاسی ها جا زدن و الان پست و مقامی دارن. نمی تونم اسم ببرم چون احتمال اینکه شناخته بشم زیاده. به این دلیل که با آقایون از نزدیک در ارتباط بودم. از دوستان مجلسی و معاونین رئیس جمهور.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی