May 04 2008

صحبت با ایران

نوشته:     :::       18 پیام

امشب با مادرم در شیراز صحبت می‌کردم. طبق روال همیشگی، پرسیدم با گرانی چکار می‌کنید!؟ گفت گرسنگی می‌کشیم. گفتم شنیدم برنج تقریبا نایاب شده! گفت بابا در آمریکا هم برنج را سهمیه بندی کرده‌اند! نزدیک بود از خنده روده بر بشم! بیچاره مادر پیر من هم خیلی ساده انگار است! هر چه بگویند باور می‌کند، چونکه خودش آدم حیله گری نیست. پرسیدم از کجا این خبر را شنیده‌ای، گفت در هفته‌ای که رهبر در شیراز بود همه این موضوع را می‌گفتند. گفتم یقینا این شایعه را هم رهبر به خورد ملت داده تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، اگر در آمریکا برنج سهمیه بندی شود، آقای بوش را توی قیف می‌کنند.
آهای ملت همین پریروز بود رفتم فروشگاه برنج باسماتی درجه یک را خریدم کیلویی 16 کورن، یعنی یک چیزی حدود 2700 تومان، اگر به شما گفتند برنج در آمریکا یا اروپا هم سهمیه بندی شده باور نکنید دروغ می‌گویند. اگر در اروپا یا آمریکا برنج سهمیه بندی شود، یقین بدانید که ملت از گوشت رئیس دولت‌های این ممالک قیمه درست می‌کنند بجای برنج می‌خورند، چنین چیزی در غرب غیر ممکن است.

نوشته: در ساعت: 8:11 pm در بخش: اقتصادی

18 پیام  |           

18 پیام به “صحبت با ایران”

  1. حسن آقا
    هر وقت برنج خواستی بگو از اینجا برات بفرستم.
    برنج اش حرف نداره. هم خوش پخته هم معطر.
    خلاصه تعارف نکنی ها.
    ولی از شوخی گذشته بد نیست یکبار هم بصورت جدی این سوال را مطرح کنیم که اصلا برای یک حکومت که دومین صادر کننده نفت هم هست و درآمدش پنج برابر شده چگونه در تهیه مایحتاج عمومی ناتوان است؟
    یعنی خرید چندتا محموله کشتی برنج برایشان سخت است؟
    چرا اینکار را نمیکنند؟
    آیا عمدا میخواهند مردم گرفتار همین مسایل پیش پاافتاده شوند؟

  2. bozy says:

    doroooooooooooooooooooooooooood
    درود بر خسن آقای__________ی گرامی
    درود بر شما بزی جان

  3. ملاجان دولت ایران شدیدا گرفتار گروه های مافیایی شده. مساله وارد کردن مایحتاج نیست، مساله این است که هر کالایی در دست یکی از سران رژیم است و بهمین دلیل قیمت‌ها چندبرابر بازار آزاد بین المللی ارائه می‌شود. یک نگاه به این مطلب 1400 صحفه‌ای بینداز، نویسنده آن آقای شهبازی از خودی هاست و زیر دست شریعتمداری بزرگ شده، یک طواب سابق است
    http://www.shahbazi.org/Oligarchy/index.htm

  4. تن تن says:

    در كل ايران در يكسال به خصوص در اصفهان و شيراز قيمت زمين بين 3 تا 5برابر شده و همين موضوع موجب شده عده اي باغبان و چوپان و زمين دار به يكباره به ثروت هاي كلاني دست يابند در كنار فقر شديد قشر كارگر و كارمند .شايد علت استقبال گسترده از خامنه اي در شيراز پول هاي باد اورده اي باشد كه نصيب مشتي پا برهنه شده كه قبلا حتي خوابش را هم نميديدند
    اقوام ما در دهات شيراز كه تا سال قبل به نان شب محتاج بودند هم اكنون از صد مليون تومان كمتر را پول خورد به حساب مي اورند
    جالب اينكه بيشترين رنج و فقر و تنگ دستي براي كساني است كه بيشرين نقش را در پيروزي اين انقلاب نكبت بار داشتند

  5. جاوید says:

    حسن آقا این برنج کاروان رو مصرف کردی؟؟؟ده کیلویی ش صدوخورده ای کرونه.برنجه ها ولی حیف که بو نداره.یه راه هم یاد بده واسه این مشکل

  6. جاوید says:

    یه چیز دیگه یادم رفت بپرسم ازت بسمتی هزارنوع هست کدومشو میگی؟؟؟

  7. پیلتن says:

    حسن آقا جون
    شایعه ای که مادر جان گفت حقیقت داره. دوتا از فروشگاه های بزرگ و ارزان در آمریکااعلام کرده اند که بیشتر از شش کیسه برنج به کسی نمیفروشند. توی آمریکا مردم سالی یک کیسه برنج هم مصرف نمیکنند. چه برسد به شش کیسه. این یک نوع مبارزه با کسانی بود که برنج ارزان از آنها میخریدند و با دوباره بسته بندی گرانتر میفروختند. با اینکار در حقیقت قیمت برنج را ارزان نگه داشتند

  8. خوب آخه پیلتن جان به این که نمی گویند جیره بندی توی نروژ هم اکثرا وقتی مغازه ها جنسی را به قیمت بسیار ارزان عرضه می کنند تعدا آنرا برای هر مشتری محدود می‌کنند.

  9. سلام … ياد بابابزگم افتادم … بعد از چند سال يکم مکث ميکرد و فکر ميکرد و بعد ميگفت امام گفت، نميتواند دروغ باشد ….

  10. ali says:

    این شایعه گویا از طرف شبخیز در ایران ‍گفته شده

  11. آيت الله ريشهری says:

    اون مادرت شيرازی ات را گاييدم کاکو!!

  12. شیمبل says:

    آیت الله ریشهری عزیز
    به حق که آیت همان الله معروف هستی که به چیزی جز جماع، آلت و سکس با دو پا، سه پا، چارپا و هزار پا نمی اندیشد. از پیامی که گذاشتی لذت بردم چون به همه خوانندگان وبلاگ نشان دادی الله مسلمانان چگونه آیتی دارد. البته اگر خوانندگان به خود زحمت می دادند قران و حدیث را می خواندند باز هم به ذات متعالی الله پی می بردند. آیت الله عزیز با این کامنتی که گذاشتی به همه خوانندگان نشان دادی که بیهوده نیست که ما کفار الله را کیری لقب داده ایم.
    الله میان دو پایت برقرار باد

  13. Takht jamshid says:

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايجاد مرکزي در شيراز را براي تربيت و پرورش استعدادهاي هنري کشور و تقويت «هنر متعهد و برخوردار از جهت‌گيري ديني» ضروري دانستند و افزودند: هنر از جلوه‌هاي زيباي خلقت است و اگر با روح و جوهره ديني همراه شود از برجسته‌ترين پديده‌هاي عالم مي‌شود.
    لزوم برنامه‌ريزي براي رونق گردشگري در استان فارس از ديگر نکاتي بود که رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار مورد اشاره قرار دادند و يادآور شدند حرم مطهر احمد بن موسي (ع)، آثار تاريخي، و آرامگاه مفاخر علم و هنر و ادب از جمله حافظ و سعدي، جزو جاذبه‌ها و ظرفيتهاي گسترده گردشگري استان است که مي توان با تبليغات صحيح، اين ظرفيتها را بسيار فعال کرد.
    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به دو نگاه متفاوت به آثار تاريخي قبل از اسلام از جمله تخت جمشيد افزودند: از يک منظر، اين آثار متعلق به جباران تاريخ ايران است و نفرت از استبداد و جباريت، اينگونه آثار را در چشم و دل انسانها از جمله متدينين، بي‌جاذبه مي‌کند اما از جنبه مثبت، نبايد فراموش کرد که اين آثار، به هر حال محصول سرپنجه هنرمند، ذهن خلاق، روحيه بلند نظر و «ذوق و ابتکار ايراني» است و اين واقعيات، تخت جمشيد و ديگر آثار تاريخي را در سراسر کشور، مايه افتخار ملت ايران و جزو مفاخر تاريخي اين کشور قرار مي‌دهد.
    ايشان با اشاره به تلاش برخي کشورها براي ايجاد مفاخر مصنوعيِ تاريخي تأکيد کردند: مفاخر حقيقي تاريخ ملت ايران، موجب تقويت اعتماد به نفس ملي است و لازم است مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين اوج‌گيري ذوق و هنر ملت ايران در دوران بعد از اسلام خاطرنشان کردند: ما به مفاخر ِتاريخي قبل از اسلام نيز به عنوان نشانه‌هاي هنر ايراني افتخار مي‌کنيم اما واقعيت و تحقيق علمي نشان مي‌دهد که «تمدن، هنر، فرهنگ و دانشي» که ايرانيان در قرون 4 و 5 هجري يعني بعد از اسلام به آن دست يافتند قبل از اسلام هرگز سابقه نداشته و اين اوج‌گيري به برکت اسلام بوده است
    گوه زیادی خورده رهبر

  14. خیر قربان! گویا رهبر عظیم الجثه، زیاد از حد توی شیراز تریاک خالص دود کرده‌اند که از این گه خوری‌ها فرموده‌اند

  15. نیم says:

    حسن آقا جان جسارتن من یک ماه پیش که ایران بودم 16 کرون می شد کمی بیشتر از 2900 تومان. به برکت برنامه ریزی آقایون ارز ما بی ارزش تر از آخرین اخبار شماست. روزانه تغییر می کند.

  16. azar says:

    nazanin . berenj basmati besyar khoob dar shomal california ;kisehe 20 pondi 15 dlarehhar cheghadr bekhahi mitooni bekhari .
    zemnan man hamisheh az khandane weblog shoma bahreh mand misham . movaffagh bashid

  17. bi neshan says:

    گرانی و تورم وجود داره.اما علت اصلی نایاب شدن برنج خشکسالی .این چیزی که شخصا از زبون شالکارها شنیدم.امسال باران به کفایت نداشتیم
    برنج باسماتی از کیلویی 2100 تومان هست.برنج ایرانی خوب هم کیلویی 3500 تومان

  18. PAYAM says:

    man to america zendegi mik0nam koskh0l jan.ziyadi gharb gharb nakon, berenj sahmiye bandi ke hich asan peyda nemishe dge. harchi monde ano o goh va ashghalash monde. ye moghe hayi kos sher ziyad migi
    ———
    پاسخ:
    مطمئنی از آسید علی پول نگرفتی بیای اینجا از این چرندیات بنویسی!؟
    آخه الاغ جان تو کجای آمریکا زندگی می‌کنی که برنج گیرت نمی‌یاد؟ نکنه توی آمریکای لاتین هستی خودت خبر نداری!؟

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی