Apr 02 2008

سال نو آوری و شکوفایی و شعبده بازی‌های جدید

نوشته:     :::       17 پیام

راستش رو بخواهید من هیچوقت تله‌ویزیون آخوندی نگاه نمی‌کنم چون وقتم با ارزش تر از آن است که با مهملاتی از این دست پر شود، ولی گاهی اوقات دوستان وبلاگ نویس این طرف و آن طرف چنان از بعضی از فیلم‌ها یا برنامه‌های تله‌ویزیونی حکومتی تعریف می‌کنند که من هم خر می‌شوم و فکر می‌کنم شاید انقلابی رخ داده و من خبر ندارم!! تا امروز هم باور کنید فقط یکی دو سه بار بیشتر خر نشده‌ام، یک بار فیلم مارمولک بود یک بار هم فیلم اون یارو چماق دار حزب اللهی و حالا هم “مرد هزار چهره” باعث شد که مجددا خر بشوم و وقتم را به زباله دان بریزم و نگاهی به این فیلم بیندازم. اول از همه یک نیم ساعتی نشستم و آنرا از روی نت دوانلود کردم و بعد هم یکی یکی آنها را دیدم (ده تا بودند آخه) با اینکه بعد از دیدن اولین بخش آن متوجه شدم که دوباره فریب خورده‌ام و خر شده‌ام، ولی چون تصمیم گرفته بودم در باره آن بنویسم تمام ده بخش را دیدم.
این فیلم دقیقا کپی فیلم مارمولک است و دقیقا هم همان اهداف را پیگیری می‌کند. ممکن است بگویید گوز به شقیقه چه ربطی دارد! اگر اجازه بفرمایید ربط آنرا توضیح خواهم داد.
اول از همه اگر گمان می‌کنید که رژیم به همین آسانی، مهم ترین رسانه دیداری که میلیونها تماشاگر دارد را همین طوری شکمی اداره می‌کند، یا همین طوری به هر ننه قمری اجازه می‌دهد که مهمترین ساعات روز را در اختیار بگیرد تا از حکومت و یا مثلا از نیروی انتظامی انتقاد کند! سخت در اشتباه تشریف دارید. اگر دقت کرده باشید در هر کجای دنیا وقتی می‌خواهند حکومتی را سرنگون کنند، اولین جایی را که به آن حمله می‌کنند و به کنترل در می‌آورند، دم و دستگاه رسانه‌ای دولتی است. چون اگر توانستید رسانه اصلی مثلا تلویزیون را به کنترل خود در آورید تقریبا کار تمام است.
حالا چطور است که بعضی گمان می‌کنند رژیم به همین آسانی چنین رسانه‌ای را در اختیار منتقدین خود قرار می‌دهد!؟ درست برعکس رژیم جمهوری اسلامی یکی از باهوش ترین حکومت‌های دیکتاتوری دنیا ست و به همین دلیل هم هست که 29 سال دوام آورده و با این همه دشمن هنوز پا برجا ست. یکی از هنرهای حکومت آخوندی هم همین استفاده (سوء استفاده) از رسانه‌ها و خصوصا رسانه‌های مهمی مثل تله‌ویزیون است، بارها نوشته‌ام اینها گوبلز را درس می‌دهند.
حالا برویم سر آقای مهران مدیری. در این فیلم آقای مهران خان با مصاحبه‌های اول فیلم، اول از همه دارد به مردم القاء می‌کنه که اجرای احکام شدید مثل اعدام و … در جامعه خواسته جامعه (شهروندان) است و این خود جامعه است که یک چیزیش میشه و حکومت فقط دارد خواست اقشار جامعه رو اجرا می‌کنه.
در ادامه فیلم در گوشه گوشه این فیلم همه انتقادها متمرکز شده روی مردم عادی و فرهنگ آنها و همه وقت می‌خواهد القاء کند که اگر این مرد هزار چهره توانسته به این آسانی به چنین مقامهایی برسد، همه بخاطر رفتار مردم است و الخ. همه این اشاره‌ها به رفتار و کردار عوام در این فیلم اگر در یک جامعه آزاد و دموکراتیک اتفاق می‌افتاد می‌شد آنرا توجیه کرد، ولی وقتی در جامعه ایران یکی می‌آید و همه گناهان را گردن مردم عادی می‌اندازد آنجا باید از این آدم (آقای مهران مدیری) پرسید پس این وسط آقایان حکومت گر چه کاره هستند؟ آیا آنها همگی در رفتار شان بی گناه هستند!؟ اینها همه تحمیق کردن مردم عادی است تا به وسیله آن، همه گناهان و مشکلات جامعه را به گردن مردم عادی بیندازند، تا بدینوسیله دست اندر کاران و حکومت گران را بی تقصیر جلوه دهند. چرند گویی و چسناله‌های آقای مدیری در بخش‌هایی که مرد هزار چهره نقش سرهنگ را بازی می‌کند دیگر شورش را در آورد. با این بخش ایشان می‌خواهند به جامعه اول از همه القاء کنند که اگر کسی در نیروی انتظامی مشکلی برای جامعه ایجاد می‌کند اول از همه به این دلیل است که این نوع افراد افراد خودسر و دزد و شیاد هستند و ربطی به حکومت و نیروهای متمدن! و مامانی! رژیم ندارد و از همه بدتر آنجای داستان است که ایشان همه بی قانونی‌هایی که در این فیلم به وسیله سرهنگ هزار چهره اجرا می‌شود را به حساب نیروهایی از نوع سرهنگ هزار چهره می‌انداز. چیزی را که ایشان فراموش می‌کند این است که اکثر این گونه فرمانده‌ها را خود رهبر با دست چلاقش حکم شان را امضا می‌کند و در نتیجه حضور این گونه نیروها مستقیما مسئولیتش به گردن رهبر و دیگر سران جمهوری اسلامی است و ربطی به نیروهای دزد و شیاد یا خودسر ندارد و در حقیقت چیزی را که آقای مدیری دارد القا می‌کند درست برعکس واقعیات است. گویا ایشان سردار زارعی را فراموش کرده‌اند، یا شاید خیال برشان داشته که سردار زارعی هم به همین شکل وارد نیروی انتظامی شده!؟ جالب است که در دیالوگ‌های این قسمت اکثرا نیروهای انتظامی همگی انسانهای شریفی نشان داده شده‌اند و همگی حرف از قانون می‌زنند و اینکه حتی نباید مجرم را بصورت غیرقانونی دستگیر یا شکنجه کرد و الخ. چیزی را که آقای مدیری فراموش می‌فرمایند! ماجراهای اوباش گیری پارسال و زن آزاری‌های نیروی انتظامی است که در رابطه با بگیر و ببندهای همین یک سال گذشته بارها شاهد آن بوده‌ایم.
اگر بخواهم در باره این فیلم بنویسم، می‌توانم یک کتاب هفتاد من بنویسم، ولی متاسفانه تا همین اندازه هم وقت زیادی از خودم و دیگران برای این مارمولک جدید تلف کرده‌ام که حتی ارزش یک ثانیه هم ندارد.
این فیلم بسیار مکارانه ساخته شده تا هم عده‌ای از ناراضیان را به این خیال که از رژیم انتقاد می‌شود کمی تسکین بخشد و از طرف دیگر القاء کند که همه نابسامانی‌ها تقصیر خود مردم و فرهنگ آنهاست.

نوشته: در ساعت: 5:35 pm در بخش: اجتماعی

17 پیام  |           

17 پیام به “سال نو آوری و شکوفایی و شعبده بازی‌های جدید”

  1. خسن آقای عزيزم
    اين مهران مديري هموني بود كه بر عليه تلويزيونهاي سياسي سريال ” از لس آنجلس تا برره” را ساخت و همه مجريان سياسي را مسخره كرد. كلي هم بابت اين سريال هزينه شده بود…
    ولي مردم فرهيحته ما كه طبق معمول حافظه تاريخيشون صفره بمحض اينكه يه سريال ديگه ساخت همه چي رو از ياد بردند و ايشون دوباره شد قهرمان…

  2. bozy says:

    عزیز سلام
    حزف شما درست است.وقتی که مثلا هزینه 30-40 تبلیغ توی تلوزیون اون هم در اوج کاریش سر به میلیارد میرسد—->اینها حاضرند صد برابرش را هزینه کنند و مردم را بلا نسبت خر کنند.تازه خرج این تله تاتر اندازه یک دهم فیلم مستند هم نیست ببینید چه سودی میبرند
    با اجازه بزی

  3. تن تن says:

    خسن اقاي عزيز چند سال پيش فيلمي بسيار مزخرف و مبتذل (به معناي فاقد ارزش هنري) به نام ازدواج به سبك ايراني تنها و تنها به دليل دلغك بازي هاي شريفي نيا به فروش هنگفتي دست يافت كه در ان جوانان ايراني را زنباره تنبل وبيسواد ولوده و حقه باز نشان داده بود بعد از ان فيلم اخراجيها با بيش از سه ميليارد فروش تنها و تنها به خاطر مسخره بازي هاي اكبر عبدي بود يا 180 درجه انطرفتر فيلمهاي كلاه قرمزي و ادم برفي.
    مقصود اينكه اين مردم افسرده حال اصلا توجهي به مفهوم فيلم و سريال نميكنند انها فقط و فقط عقده خنديدن دارندوفرقي نميكند كه اين خنده از فيلم يك پاسدار چماقدار باشد يا كلاه قرمزي باشد يادر خارج از كشور نمايش مسخره مزدور حرامزاده اي مثل هوشنگ توزيع

  4. کافر says:

    ای ریدم به قبر هر چی مزدور خایه مال حکومت جمهوری آخوندی

  5. به نام ايران says:

    درود به ياران ايرانی و ازاد انديشان مهربان
    پاينده بماند ايران و خرد ايرانی و بالنده باد
    خُسن آقای مهربان
    روز پيش تلوزيون پارس در لوس انجلس چنين نمود که به زودی دولت امريکا اهنگ يورش بر ايران کند. اين گاهی رخ دهد که دولت امريکا توان سرکوب همه شبه نظامی های عراق را بيابد. و از سوی دگر به زودی همه پايگاههای تروريستی دولت نا فرخنده ايران در سوريه مزدور به دست دولت امريکا به خاک نشيند.
    از شما خواهانم که در اين مورد مرا روشن نماييد که ايا یورش آن دولت به خاک ما شدنيست؟
    دلم به خويش و به همه جوانان اين مرز و بوم با همه آينده تاريک و بی اميد ميگريد.
    زنده باد ايران
    ———–
    پاسخ:
    دوست عزیز من گمان نمی‌کنم آمریکا چنان خر شده باشه که دست به چنین خودکشی بزند. اول از همه ایران، عراق یا افغانستان نیست. دوم آنکه، دیگر بعد از ماجرای عراق و آن دروغ‌هایی که آمریکا برای حمله به عراق سرهم کرد، کسی با طناب پوسیده آمریکا ته چاه نخواهد رفت و اگر آمریکا قصد حمله داشته باشد، باید به تنهایی حمله کن.
    البته این را گفتم این مطلب را هم اضافه کنم که اگر اوضاع اقتصادی آمریکا از این که هست بدتر بشود بعید نیست که سیاست پیشگان آمریکا برای سرگرم کردن افکار عمومی در آمریکا درست به چنین خودکشی سیاسی بزنند.
    بطور کلی به نظر می رسد که آمریکا تنها در پی سرنگون کردن حکومت آخوندهاست یا اینکه گروهی از آخوندها را می خواهد سرکار بیاورد که بتواند با آنها به راحتی وارد معامله شود وگرنه آمریکا مرض ندارد از آن طرف دنیا بیاید به جنگ آخوندها.
    درضمن باید در نظر داشته باشید که آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد و سرنگون کردن دکتر مصدق هنوز باید از ملت ایران بارها عذرخوایه کند تا بلکه ملت ایران دست از سر آنها بردارد. حرکتهای غیر مردمی ممکن است در کوتاه مدت برای آمریکا منافعی داشته باشد ولی در دراز مدت ضررهای بسیاری دارد در نتیجه گمان نمی کنم که آمریکا به این سادگی دست به حمله به ایران بزند.

  6. جواد says:

    راستش من سریال مهران مدیری را کامل ندیدم ولی یه چیزی می خوام بنویسم که میتونه نقد کارهای مدیری به طور کلی باشه
    اگر کسی لباسی شبیه رابین هود بپوشه و مثل اون بره تو جنگل منتها از فقیرها بدزده بده به ثروتمندها میشه گفت این ادم یه رابین هود وارونه است.
    حالا اگر کسی طرز حرف زدنش رندانه باشه اما عملکردش درست برعکس یه رند باشه میشه بهش گفت رند وارونه
    به نظر من مدیری یه رند وارونه است و احساسات متناقضی که در موردش وجود داره که از تحسین تا تنفر را شامل میشه از همینجا ناشی میشه
    رندها کسانی بودن که در یک جامعه استبدادی برای اینکه هم حرفشون را زده باشن هم سرشون را به باد نداده باشن حرفشون را در زرورقی از طنز میپیچیدند و با ایهام و چند پهلو حرف میزدند.
    مدیری رند وارونه است چون در سبک حرف زدنش عناصر رندانه وجود داره اما برایند عملکردش به نفع صاحبان قدرت است نه ضعفا
    مدیری یه سوزن به قدرتمندان ( اون هم نه اونهایی که زور تو بازوشون گندیده مثلا کافیه اینو در نظر بگیریم که نماد بروکراسی در کار او از یه کارمند دونپایه بایگانی بالاتر نمیره ) و نه یه جوالدوز که یه دسته بیل حواله ضعفا میکنه
    اینکه مدیری ملیجک ارباب قدرته اظهر من الشمسه ولی اگر دلیل خواستید کارهای قبلی او را مرور کنید که چه طور در کار لجن مال کردن رقبای سیاسی جناح راست بوده و هست.

  7. خدای ایران زمین خود و خاندانت را برکت دهد آقا جواد دقیقا زدی به خال

  8. الا says:

    مرگ بر مهران مدیری وکلیه خدمتگزاران دستگاه خونریز خمینی

  9. nana says:

    ويژه نامه نانا را در مورد
    مخلوق و يک فقره کس عفونی بنام
    نازلی دختر آیدین !!!!!!!!!!!که عبارت است فاحشه ای در شیراز که برای خر کدن ما وبلاگ نویسان !!!!همزمان
    دانشجوی پزشکی در دانشگاه شارلوت نورت کارولینا بود و هم سوفیای افسانه ما در هلند بود
    و هم در کافه شوکای تهران ولوو
    و علیرغم این همه جاها همزمان بودن نمیدانم چرا لنگش جر نمیخورد
    به هر حال نور افکن به کسش تابانیده ام برای کسانی که نوشته های شیرین مرا دوست میدارند کسانی که
    نوشته های مرا دوست نمیدارند نخوانند ..تا فهمشان نرود بالا ….نانازولا

  10. کافر says:

    آهای کفار گرامی ! دوست دارید یه حال اساسی به رسول جاکش بدهید ؟! این هم مکانش :
    http://www.antimajus.blogfa.com

  11. حاجي says:

    در سايتي كه كافر معرفي كرده گوسفندان متعصب سعي كرده اند يكي از كتابهاي دانشمند عاليقدر مسعود انصاري را زير سوال برند اما جالب اينكه از اين كتاب چند صد صفحه اي فقط چند صفحه از ان را فهميده اند اي كاش قسمتهايي از سايت را هم به قرار دادن صحنه هاي بريدن سر كفار در عراق و اعدام در ايران سنگسار اختصاص ميدادند

  12. لطفا این خبر را در وبلاگتون منتشر کنید ! says:

    از همه دوستان و وبالاگ نویسان می خواهم با روشنگری و انتشار این خبر در وبلاگشان جلوی تحریف و دروغ بزرگ رسانه های دولتی را بگیرند:
    بنابر گزارش و خبر وزارت کشور و رسانه های حکومتی در قبل از انتخابات که در سایت ها و خبرگزاری های مختلف از جمله وابسته به جناح راست منتشر شده است میزان واجدین شرایط حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر برابر 6 ميليون و 573 هزار نفر بوده است (لینکهای مختلف این خبر در انتها امده است) و از طرف دیگر طبق خبر خودشان(سایت وزارت کشور و سایر خبرگزاری ها) میزان اراء ریخته شده در این حوزه انتخابیه 1909562 و تعداد اراء صحیح آن 1740941 نفر بوده است. حال با یک تقسیم ساده 1740941 را بر 6573000 تقسیم کنید و درصد بگیرید که می شود 26 درصد. سئوال مهم اینجاست که چطور تو اخبار صدا و سیما و روزنامه های حکومتی مدام می گویند میزان شرکت در تهران 40 درصد بوده ؟!؟ و مردم حضور بسیار بسیار پرشور داشته اند؟!؟! و صدتا دروغ دیگه ؟؟؟
    نکته مهم اینه که امار واقعی شرکت کنندگان از 26 درصد هم کمتره. اما ما به استناد امار خود حکومت هم که نگاه کنیم می بینیم که خودشون امار خودشون را هم تحریف می کنند. بابا دروغ و تحریف هم حدی داره …!!
    لینک خبر واجدین شرایط از خبرگزاری ها (فارس, مهر, کیهان, …:)
    http://www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=654017
    http://www.majlese8.com/News.asp?nid=1873
    http://mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=653915
    http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8612230148
    http://kayhannews.ir/861213/14.HTM
    و …
    لینک خبر میزان شرکت کنندگان:
    http://www.alef.ir/content/view/23594
    http://www.tehran.gov.ir/g.htm
    http://www.irannewsagency.com/index.php?news=8076
    http://www.tiknews.org/display/?ID=57934&page=43
    و …

  13. تن تن says:

    اين دوست ما اصلا متوجه نيستند كه سياست صدا و سيما بر اساس دروغ و لجن پراكني است وقتي با كمال وقاحت خبر از پرتاب ماهواره و قرارگرفتن ان در مدار زمين ميكنند در حاليكه ماهواره!!! مورد نظر چند صد متر بالا رفته و در دريا سقوط ميكند چرا فكر ميكنيد در مورد مساله اي به اين اهميت بايد صادق باشند
    در ضمن خسن اقاي عزيز جالب است بداني همسر دكترفاطمي(وزرير خارجه مصدق)اخيرا به جمع نوكران اقا محمود اضافه شده اندكه هحتمالا صيغه يكي از اغايان خواهدشد

  14. صفر زن رسول الله says:

    یه تانکر گوه خوک تو کس حضرت زهرا (ع) بنت رسول الله (ص).
    کیر نهنگ تو کس زهرا بنت رسول الله فیل کس.

  15. مسعود says:

    کس خواهر ومادر کسی که این وبلاگو طراحی کرده . کیر تمام اراکی ها به کس خواهر خوشکلت واون ننه جندت که دیشب زیر آقام بود

  16. مسعود says:

    فش دادن به شما اثری نمی کنه شما باید کلفتشو بزارند دهان ماماناتون با این نظراتون.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی