Oct 25 2007

جرقه اولیه جنگ زده شد

نوشته:     :::       24 پیام

با تحریم‌های جدیدی که آمریکا امروز اعلام کرد و از همه مهم تر تاکید بر این جمله که (دولت آمریکا سپاه پاسداران را “اشاعه دهنده سلاح های کشتار جمعی” دانسته و نیروی قدس این سپاه را “حامی تروریسم” اعلام کرده است. منبع: بی‌بی‌سی)، عملا با این جملات آمریکا به ایران اعلام جنگ داده است. هرچه سعی کنیم این جملات را در لفافه‌های دیپلماتیک و زیبا بسته بندی کنیم باز در ماهیت آن تغییری حاصل نمی‌شود. این جملات به شکلی دیپلماتیک و مخفیانه دارند به دنیا می‌قبولانند که حکومت ایران یک حکومت تروریستی است و بعد تر با بازی های سیاسی و حقوقی عملا شروع جنگ را غیر قابل بازگشت خواهند کرد. تعبیری دیگر از این جملات نمی‌توان ارائه داد، اگر چنین کنیم تنها خود را فریب داده‌ایم. دلیل آن هم بسیار ساده است. آمریکا قبلا بعد از واقعه 11 سپتامبر به همه نیروهای تروریستی اعلام جنگ داده بود. این بار آمریکا با قرار دادن نیروی قدس در لیست نیروهای تروریستی و متهم کردن سپاه پاسداران به اشاعه دهنده سلاح های کشتار جمعی عملا با ایران وارد جنگ شده. یا آمریکا معنی این اقدام خود را نمی‌داند که بعید به نظر می‌آید، یا اینکه می‌دانند و عملا می‌خواهند بی سر و صدا به ایران اعلام جنگ بدهند و روزی که یک مرتبه نیروهای ضربتی خود را فرستادند روی ایران، همه را غافلگیر کنند و اگر کسی هم اعتراض کرد باز با زبان دیپلماتیک بگویند، که نیروی سپاه پاسداران یک نیروی تروریستی است و عملا آمریکا و متحدانش با این نیروها در جنگ هستند. حالا باید دید عکس‌العمل ایران در مقابل این عمل چه خواهد بود. آیا رژیم باز هم به تحریکات خود در عراق و افغانستان ادامه خواهد داد و اسرائیل را روزانه تحدید به نابودی خواهد کرد، یا جام زهری دیگر را سر خواهند کشید و مجددا به باج دهی روی خواهند آورد.
البته به نظر من دومین گزینه محتمل‌تر بنظر می‌آید، چه حکومت آخوندی تنها برای ملت بیچاره ایران است که شاخ و شانه می‌کشد و عملا دیده‌ایم که در مقابل نیروهای خارجی مثل سگی می‌ماند که تنها تا زمانی که سنگی به طرفش پرتاب نکرده‌اند واق واق می‌کند، ولی همین که سنگی برداشتی دمش را لای پایش می‌گیرد و راهش را می‌کشد و می‌رود.
آخوندها به صورت عملی دیده‌اند که آمریکا در دو جنگ قبلی با افغانستان و عراق شوخی نکرد و عاقبت رژیم‌های هر دو را سرنگون کرد. یقینا آخوندها با اینکه زیاد هارت و پورت می‌کنند می‌دانند که این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست و این بار چنان جُل و پلاس آقایان را بیرون خواهند ریخت که دیگر حتی نشانی هم از آنها در تاریخ باقی نماند.
تنها بیچارگی ما در این است که با این درگیری‌ها، تنها ملت بیچاره ایران است که در این ماجرا آسیب فراوان خواهد دید.

نوشته: در ساعت: 7:50 pm در بخش: بحران اتمی، جنگ

24 پیام  |           

24 پیام به “جرقه اولیه جنگ زده شد”

  1. nana says:

    خوب حسن آقا جانم
    مگر نشنیده ای که میگویند :
    ضرر از هرکجا جلویش گرفته شود منفعت است !!!!
    هان نشنیده بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کیل بیل فرمانده

  2. Ardeshir says:

    مثل اینکه شما مرگ و میر و فقر و بیچارگی تدریجی ملت را که از دست این رژیم می کشند را به درگیر شدن امریکا با 120000 تروریست خونخوار رژیم ترجیح میدهی؟! بگزار بیان بزنن این دیوث ها رو و ملت از شرشون خلاص بشن. به قول نانا ضرر از هرکجا جلویش گرفته شود منفعت است. جان مادرت اینقدر کمونیست بازی درنیار فعلن تا ببینیم این امریکایی ها یکمی این رژیمو ضعیف کنند تا ملت بتونن قیام کنن. ناراحت نباش ملت ایران با عراق و افغانستان فرق می کنن و امریکا نمی تونه بر ما سلطه کنه. آنها نگران امنیت خود و منافع خود در دیگر سایر نقاط جهانند. آنها خوب می دانند که ایران را برای همیشه از دست داده اند. برای همین همهست که در اوایل انقلاب سعی داشتند و هنوز هم دارند که این رژیم یاغی و خونخوار را مهار کنند و بقول خودشان هی بهش هویج دادند.
    پس بزار بینیم چی میشه!

  3. شیمبل says:

    در پاسخ همه دوستانی که منتظر حمله آمریکا هستن فقط یک جمله از شمر ذالجوشن می گم: کسی که به امید آمریکا میشینه شب زندان ابو غریب می خوابه.

  4. حسن آقا
    دور از جان تو مثل گاو یک من شیر ده میمونی که آخر کار با یک لگد میزنه همه دبه شیرش را میریزه زمین و همه را ضایع میکنه.
    تحلیل‌ات از اوضاع خیلی خوب بود ولی با اون جمله آخر زدی همه تحلیلت را ضایع کردی.
    به نظر من حمله آمریکا٬ برای این ملت یک نعمت واقعی است. مطمئن باش بدون زور موشکهای امریکایی٬ این ملت هیچوقت نخواهند توانست از شر این حکومت نجات پیدا کنند. هرکس هم غیر از این ادعا کند معلوم است نه مردم ما را شناخته و نه قدرت سرکوب این حکومت را.
    خدا کند وسط کار این امریکایی‌ها و اروپایی‌های پدرسوخته پشت پرده با این حکومت گاوبندی نکنند.

  5. rokgoo says:

    bezar hamleh kone Amrica, az chi mitarsin? hey sholooghesh mikonin ke ai melat mimiran.. koshto koshtar misheh.. man ke koli keif mikoneh Amrica bezaneh dahane harchi sepahi o basijio sarkoobgaro service koneh.
    in jomhooi eslami mesleh ye ghodeh saratani mimooneh ke bayad “ba invasive surgery” bardashteh besheh, bayad dardesho tahmol kard vagarnah kolan iran mimireh va in regime sar ta pa fasedo jenayatkar

  6. BISAWAAD says:

    soaal daaram, AGAR amrika MIKHAD mardom ra bezane, pas in BISHARAF haye JANI, chera TAMAMe talashesh ra gozashte ke ba SHOORESH?? haye DAKHELI wa GHIYAM haye MARDOMI moghabele kone?? ENSAFAN biyaid ba in tahlil haye BASAWADANE IN shans ra az mardom nagirid ke bakobideh shodan jani ha ,, ye jooni migiran wa shayad beshe in binaamoos haro az IRAN biroon kard,

  7. sadegh hedayat says:

    شاشیدم به اون آزادی که بخواد با چکمه سربازان بیگانه بیاد. تا مردم نخواهند هیچ کس نمیتواند وضع را تعقیر دهد

  8. کیر اله says:

    دیشب امام زمان آمد سراغ کیرم تا صبح کونش می گراشتم. بعد فاطمه ی زهرا آمد تا اذان صبح کیرم رو می خورد. بعد خود محمد عرب آمد شاشیدم تو دهنش. علی که پیداش شد ریدم تو ریشش. خمینی که آمد شاشیدم تو چشای اونم. امشب قراره چهارده معصوم با هم بیام بشاشم تو جشای همهشون بک به یک. سید کیر اله

  9. کیر اله says:

    دیشب امام زمان آمد سراغ کیرم تا صبح کونش می گراشتم. بعد فاطمه ی زهرا آمد تا اذان صبح کیرم رو می خورد. بعد خود محمد عرب آمد شاشیدم تو دهنش. علی که پیداش شد ریدم تو ریشش. خمینی که آمد شاشیدم تو چشای اونم. امشب قراره چهارده معصوم با هم بیام بشاشم تو جشای همهشون بک به یک. سید کیر اله

  10. والد بمانعلی says:

    یادم هست شب حمله صدام به ایران خبرنگاران تلویزیون فرانسه از سیاستمداری که آدمکشان خون آشام اسلامی بعد ها در پاریس با چاقو پاره پاره کردند پرسیدند که آیا آماده است در سرزمین های آزاد شده حکومت خود را تشکیل دهد؟ وی در پرده گفت همه چیز آماده است. اما وقتی همین را از هوشنگ نهاوندی پرسیدند گفت مردم شاید دشوار کسی را بپذیرند که با چمدان بیگانه قدم به خاک ایران بگذارد. از عجایب روزگار بود که حرف در دهان «مبارز جبهه ملی» و «شاه پرست» جابجا شده بود. حالا هم هرکس مخالف این باشد که آمریکا سگان هار کمپانی های امنیتی خصوصی خود مثل بلک واتر را بجان ملت ایران بیاندازد می گویند کمونیست است و دلش به حال ملت ایران نسوخته. اگر داستان آنچه این ناجیان از اعدام آزادگان ایران در فردای کودتای 28 مرداد گرفته تا آدمکشی هائی که به نام آزادی از ویتنام تا عراق کردند را از یاد نبریم آنوقت شاید به این نتیجه برسیم که اینها از پست فطرتان اسلامی بهتر نیستند، ضمن اینکه خطر تجزیه ایران به واقعیتی تبدیل خواهد شد، یعنی همان کاری که با عراق می خواهند بکنند. سرکیسه کردن چندین کشور فسقلی برای آنها راحت تر از ایرانی یکپارچه است. تا به امروز هیچ ارتش اشغالگری از وسوسه لگدکوب کردن کشور اشغالی در امان نبوده است.

  11. شیمبل says:

    والد بمانعلی عزیز
    چند ماه پیش در کویت با یکی از فرماندهان تیروی هوایی ارتش انگلیس صحبت می کردم. می گفت آمریکا هیچ خیالی برای اشغال ایران و هیچ تعهدی برای بازسازی ندارد. می گفت آمریکاییها فقط در برنامه دارند که به ایران حمله کنند و کشور را 300 سال به عقب ببرند و بعد ولشان کنند به حال خودشان که دیگر مزاحمت برای در و همسایه ایجاد نکنند.
    من انتظار حمله را دارم ولی باور نمی کنم حمله ای در کار باشد که در نهایت سر نازنین امام خامنه ای را زیر پوتینهای سربازان آمریکایی ببینیم. این حمله در نهایت تمام زیر ساختهای ایران را به نابودی می کشد، مردم را فقیر تر می کند و باقیمانده دارایی به غارت رفته ایران را به جیب لاشخورهای روس می ریزد. این حمله اگر اتفاق بیفتد ایرانی خواهد ساخت که دارفور در برابرش سیزده به در باشد.

  12. شیمبل says:

    راستی یادم رفت بگویم که پس از این حمله رهبر انقلاب چون جدش امام حسین وقتی اهل بیتش را به جماع داد و کشور را به خاک سیاه نشاتد بالای منبر می رود و به افتخار شکست مذبوحانه آمریکا در نبرد با ایران40 روز جشن مقاومت و پیروزی خواهد گرفت.

  13. Ardeshir says:

    ببین سعی کن بی چاک و دهنی و بی احترامی به شخصیت افراد نکنی. اگر با عقاید کسی مخالفی مخالفتت را ابراض کن و اگر درست می گویی همان کافیه!
    هرکسی که مخالف امریکاست لزومن میهن پرست و ایرانی پرست نیست. از آخوندا کسیو نمی تونی پیداکنی که ضد امریکا تر و در عین حال ضد ایرانی ترباشه.
    اونی که میگه امریکا قصد داره ایرانو 300 سال به عقب ببره از در عقب حرف میزنه و هیچ چی حالیش نیست. اونی هم که میگه ایرانیا باید خودشون رژیمو ساقط کنن از در عقب حرف میزنه. هرچی میکشیم از دست دو قشر عقب افتاده ی آخوند هاو کمونیست ها می کشیم.

  14. Ardeshir says:

    در ضمن اگر امریکا ایرانو 300 صال عقبتر ببره که بد نیست؟! می رسیم به دوران قبل از اسلام. من که راضیم.

  15. شیمبل says:

    اردشیر گرامی
    وبلاگ حسن آقا از معدود جاهایی است که می توانی دشنام بدهی و هرچه دل تنگت می خواهد بگویی، چون واژگان اسلامی و دشنامها به حساب خاندان رسول الله واریز می شود. من هم اگر گاهی بی چاک و دهنی می کنم مستقیمن به خاندان رسول گرامی اسلام و نوادگان انگلش حواله می کنم و زحمت حواله غیر مستقیم آن را از دوش حسن آقا بر می دارم.
    آلتت برقرار باد

  16. Ardeshir says:

    اصلن مثل اینکه اینجا فحش بدیم بیشتر ثواب می کنیم.
    به امید روزی که این آیت الله ها رو لخت و عور با نیزه سربازان امریکایی تو کونشون ببینیم.

  17. BISAWAD says:

    ey baa shakhsiyat haaye awam farif wa hamiye aakhoond,, japan ke dota atom saresh khord wa miluoon haa bomb e mamooli, natanhaa aghab nayoftaad jolo ham oftaad, taa key be khiyanat edameh midid??mozer tar az akhoond baraye bashar nist, az chert gooi, kam konid

  18. BISAWAD says:

    zemnan aaghaa ardeshir. arz konam. …r too…se zane harchi emaame, khosoosan az noe khomeynish ke ..ri tarin noe emaam bood,

  19. شلغم مراد says:

    با توهین به مقدسات چیزی حل نمیشود. این توهین ها فقط عزم عوام را بر پافشاری شان بر خرافات 100 ها ساله آخوند ها افزایش میدهد و ثمری ندارد.
    ضمنا آمریکا گر چه فکر منافع خودش است که باید هم باشد و هر کشوری در دنیا همین سیاست را دارد اما این منافع او می تواند با منافع ” مردم ایران” نیز تلاقی داشته باشد. اگر ضمن حمله سیاستمداران آمریکایی ببینند که مردم هم در خیابان ها خواستار سقوط نظام اسلامی هستند و برقراری نظامی دموکراتیک و ” متحد با آمریکا” می باشند مطمئن باشید در این راه کمک خواهند کرد. 2 تئوری ملایان و اسلامیست ها و کمونیست ها واقعها وضع مردم را به اینجا که الانه هستیم رسانیده است.
    دنیای امروز عرصه امتیاز دهی و امتیاز گیری است . کشور متحد با کشور قوی تر می تواند از مزایای این هم پیمانی برخوردار شود. کشوری هم که در مالیخولای رهبران افراصی خود غرق است وضع میشود کوبا ایران ونزئلا کره شمالی و..

  20. SHIVA says:

    اول اینکه زیاد تند روی کردی توی پیش بینی . کمی صبر داشته باش . آمریکا به چند دلیل فعلن به ایران حمله نمیکنه . دلیل اولش وضع تحریم های شدید علیه ایرانه که اگه قصد حمله داشت تحریم ها رو پیش نمیکشید . حالا چرا ؟ به این دلیل که آمریکا میخواد عملن با تحریم مستقیم خودش و تحریم سازمان ملل در مرحله دوم و تحریم های کشورهای چهان در مرحله سوم , ملت ایران رو رودر رو با دولت ایران قرار بده . به عبارتی میخواد کاری کنه مردم آخرین سد مقاومتشون که بنده به اقتصاد , بشکنه و بشینه کنار و نگاه نه ببینه پیروز میدان ملت خواهند بود یا دولت ؟ در این بین دو اتفاق می افته . یا کودتای داخلی که جناج های میانه رو و عدل نبض کشور رو در دست میگیرن و یا جناح تند رو همه رو فلع و قمح میکنن . در صورت اول , باز به نفع آمریکاست و بدون درگیری میان پای میز مذاکره با ایران و در صورت دوم , وقتی هم مردم و هم میانه رو ها شکت خوردن , در اونصورت خودش وارد عمل میشه و جنگ رو آغاز میکنه !
    البته , روی دوم سکه هم داریم :
    تحریم ها همه زنگ خطر برای ایرانه و مردم ایران . در صورتیکه دولت عکس العملی انجام نده یعنی باب مذاکره رو باز نکنه و مردم هم همچنان سکوت کنن , منتظر میشینن برای انتخابات اسفند ما . در این انتخابات همه حدس میزنن جناح میانه رو نبض کشور رو در دست بگیره . یعنی اسهال طلب ها . وقتی اونهار وی کار بیان باید شاهد استیضاح های مکرر باشیم و حتا در عمل خواهیم دید احمدی نژآد با اکثریت آرا استیضاح و برگنار خواهد شد . این استراتژی خامنه ای هم هست به این دلیل که خامنه بر طبق یک محاصبه اشتباه احمدی نژاد رو با دخالت مستقیم روی کار آورد و در انتها با بعضی حمایتهاش بهش میدون داد و در نهایت دید احمدی نژاد برای خودش هم مشکل ایجاد کردن . این مساله چون حیثیت و اعتبار رهبر رو کم میکنه در بین تمام جناح ها و از جمله مردم , به این دلیل رهبر ممکنه تصمیم گرفته باشه مجلس رو رودر رو با احمدی نژآد قرار بده ! آینده آبستن حوادث زیادیه ! از طرفی اگه دوباره جناح اصول گرا روی کار بیان در اینصورت باز باید منتظر حمله مستقیم آمریکا به ایران باشیم . به این دلیل که وقتی مجلس از تند روها پاک بشه و انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام هم آغاز بشه , در اینصورت راه برای مذاکره با آمریکا و توقف غنی سازی هموار شده ! دولتی هم که مجلس رو قبول نداشته باشه مشخصه عاقبتش یعنی چی ؟ در اینصورت به نفع آمریکاست که تا انتخابات و بعد از اون کمی صبر کنه و فعلن به تحریم ها و فشارهای دیپلماتیک قناعت کنه !!!! جنگ درسته برای آمریکاس ساده ولی گزینه خوبی نیست و منافعش رو ممکنه به خطر بندازه . در کل آمریکا مایه با آرامش ایران رو به خاور میانه بزرگ ملحق کنه نه با فشار و زور چون روند این پیوست رو طولانی میکنه که با منافع بلند مدت آمریکا در تضاده . فراموش نکنیم آمریکای قیمت نفت رو تا بشکه ای 150 دلار بسیار مناسب میدونه به این دلیل که آمریکا و روسیه نفت دارن ولی اروپا نفت نداره و وقتی قیمت ها بالا بره همه جوره به نفع اونهاست . خود آمریکا داره سعی میکنه جهان رو از تک قطبی بودن خارج کنه و روسیه که داره تبدیل به ابرقدرت میشه دوباره , با حمایت های آمریکاست چون در جهان مدتیه لولو نداریم و اروپایی ها زیادی در آرامش هستن و جهان رو پدیده های لولو گونه تهدید نمیکنه و این به زیان کارخانه های اسلحه سازی آمریکاست !!! از طرفی همین ایران و این وضعیتش بسیار مناست حال آمریکاست و با اون عملن تمام کشورهای رو داره کنرل میکنه . چین و روسیه و اروپا و … ایران شده بهانه ای برای دخالت های آمریکا در کل جهان ! میبینی از لبنان گرفته تا افغانستان و عراق همه جا شده سایه شوم ایران ! اروپا هم همینطور و موشک های قاره پیمای ایران رو امروز دارن ازش یاد میکنن ! در صورتیکه ایران گوز نداره کفن داشته باشه ولی سیاست اینه که ایران مثل طالبان شاخ بشه . در ضمن فراموش نکن که ایجادی ک حادثه سوری مثل 11 سپتامبر برای آمریکا بسیار ساده ست و اراده کنه میتونه بهانه برای حمله به ایران جور کنه . چطور که طالبان وقتی تاسیس شد اولین کشوری که به رسمیت شناختش آمریکا بود بعد عربستان و بعد پاکستان و اولین کشوری هم که بهش اعلان جنگ داد آمریکا بود و بعد عربستان و بعد پاکستان !!!! دقت کرده باشی به حرفهای تمام اعضای صلح طلب جهان میبینی که همه اونها با اکثریت آرا رای به حمله و جذف طالبان دادن در پی 11 سپتامبر ولی در مورد عراق وضع فرق کرد و نیمی موافق و نیمی مخالف بودن . فاجعه آفرینی برای جور کردن حمله بسیار ساده ست !!! اینبار میتونه این حادثه در قلب اروپا اتفاق بیافته که این یعنی فاجعه فجیع ! اروپا که همیشه مخالف جنگ بوده میشه اولین حامی جنگ و آمریکا رو به کمک میطلبه و چه چیزی از این بهتر ؟
    و خلاصه اینکه , فعلن دیپلماسی کارساز تره و بازکشت ناگهانی احمدی نژآد از ارمنستان و اعلام تحریم ایران درست فردای همون روز , نشون دهنده اهمیت فوق العاده این مسالهست . اینم فراموش نکن آمریکا سپاه و نیروی قدس رو در تحریم هاش بعنوان تروریست هنوز قلمداد نکرده ! این یعنی فقط اخطار !!!!!! تنها اعلام کرده که این سازمانها رو ما به دلیل قانون تروریسم و عمل نکردن به دستورات جامعه جهانی یک جانبه مورد تحریم قرار میدیم نه به دلیل اینکه تروریستی هستن و … ! اینها همه موضوعات ریز پشت پرده ست ! نهایتشو بخوایی فقط دو گزینه داریم یا جنگ یا انحلال دولت در یک دولت میانه رو ! بغیر از این هیج راهی پیش پای ایران نیست . ایران هم چه این دولت سرنگون بشه چه جنگ نشه در نهایت ایران بصورت فدرال اداره خواهد شد . یعنی نوع تجزیه شده مودبانه چون با این تعدد قومیت ها راهی بجز این وجود نداره و عراق هم همینطور اداره میشه در نهایت و افغانستان و ..

  21. Ardeshir says:

    شیوای عزیز
    شما چی میکشی بابا؟ خیلی باحاله!
    یک گزینه برای رژیم باقی نمونده و اونم رفتن تا آخر خطه! یعنی جنگ با امریکا. چیزی که من در تحلیل های ایرانیا نمی بینم اینه: رژیم ملاها برای ادامه حیات به نیروی مزدور احتیاج داره و این نیروهای مزدورش را از کشور های عربی و همسایه میگیره. قول می دم درصد بالایی از همین پاسداران رژیم ایرانی نیستن. و این افراد کشورهای منطقه تا زمانی که رژیم با امریکا شاخ به شاخه ازش حمایت می کنن. هرگونه جام زهری که بخورن کل رژیم به درک واصل میشه. پس نگران نباشید. رژیم برای ادامه حیات به بمب اتمی احتیاج داره چون نقشه هایی که برای دنیا کشیده ایجاب میکنه که بمب اتمی برای دفاع از خودش داشته باشه. و همین شده پاشنه اکیلی برای رژیم. رژیم اگر با امریکا سازش کنه ابروش تو دنیا میره و تمام حامیانش یعنی همان کس خول های عربی و افریقایی رو از دست میده و حتی شاید از خود همان ها ضربه بخوره. این اسلامی های تروریست سر خوداشونم میبرن اگه پا غلط وردارن.

  22. nana says:

    آخرین
    نوشته کيل بيل را راجع به مهدی مودار
    جامی در کيل بيل بخوانيد …کيل بيل فرمانده

  23. ye irani says:

    به عنوان یه ایرانی که تو ایران زندگی میکنه و جنگ ایران و عراق رو به چشم دیده…میگم مرده باد هر کسی که به هر شکلی و به هر دلیلی با جنگ و حمله امریکا موافقه….!شما ها کم اوردین میخواین که به قیمت کشته شدن مردم و ویران شدن زندگی اونها یه راه جدید باز کنید…!!
    اونور آب نشستین و برا ایران نسخه میپیچین؟؟!!!
    شما فکر میکنید که مردم از امریکا استقبال میکنن؟! نه!همینا که الان تو ایران به آخوندا فحش میدن …اما چشم دیدن امریکایی رو ندارن…

  24. هم وطن عزیز یا شما این وبلاگ را قبلا نخوانده‌اید و این اولین بار هست که به اینجا می‌آیید، یا اینکه مطالب بنده را درست درک نکرده‌اید. بنده هیچ گاه با جنگ موافق نبوده ام نه جنگ بین ایران و آمریکا و نه هیچ جنگ دیگری.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی