May 01 2007

روز کارگر!

نوشته:     :::       7 پیام

روز کارگر را به همه کارگران ایران تبریک می‌گویم، برایشان آرزوی پیروزی و سربلندی دارم.
جمله بالا را می‌توانستم به قول شیرازی‌ها به عنوان یک تعارف آب حمومی بنویسم و از موضوع گذر کنم، ولی اوضاع اقتصادی ایران چنین اجازه‌ای را به من و هر انسان با وجدانی نمی‌دهد.
کدام کارگر!؟ کارگر امروز در ایران به معنی فقیر است، فقیر نه به آن معنی که دست تکدی در مقابل دیگران دراز کند، بلکه به آن معنی که وقتی برای امرار معاش دخل و خرج با هم فرسنگ‌ها فاصله دارد. زمانی که یک کارگر یا کارمند برای امرار معاش و تامین حداقل های زندگی باید دو یا حتی سه شیفت کار کند تا یک نان بخور نمیری برای خود و خانواده‌اش تامین کند، چنین کارگری را نمی توان چیزی بجز فقیر نام گذاشت.
من مارکسیست نیستم ولی این گفته مارکس را زیاد به کار برده‌ام که می‌گوید، حتی صاحبان سرمایه هم روزی در خواهند یافت که برای بهره و‌ری از کارگر باید حداقل‌هایی را برای او تامین کنند، در غیر این صورت کارگر دیگر توانایی کار کردن نخواهد داشت.
از تصدق سر جمهوری اسلامی و قوانین ارتجاعی قرون وسطایی‌اش، امروز وضع کارگران به صورتی درآمده که دیگر توانی برای کارگران برای ادامه کار باقی نمانده است. وضع کارگر و بطور کلی شهروندان حقوق بگیر در ایران به آن مرحله از بحران رسیده که دیگر نه کارگر نای کارکردن دارد و نه صاحبان سرمایه توانایی تغییر این وضع را دارند و این دور باطل می‌رود تا همه شیرازه‌های اجتماع را بر هم زند و این همه از تصدق سر قوانین و ساختارهای آخوندی در ایران است.
برای برون رفت از این وضع ناهنجار هم هیچ راهی بجز سرنگونی حکومت آخوندی باقی نمانده. این ساختار چنان بی در و پیکر شده که دیگر نمی‌توان آنرا ساختار نام گذاشت. ندانم کاری‌های اقتصادی دولت احمدی نژاد هم تیر آخر را به شقیقه این رژیم شلیک کرد و با مهرورزی، فقر را در ایران همه گیر کرد.
تنها راه رها شدن از این بن بست اتحاد نه تنها کارگران بلکه همه اقشار جامعه است، تا با حرکتی جمعی این رژیم را ساقط کرد در غیر این صورت دیگر هیچ چیز از ایران باقی نخواهد ماند. این مبارزه یک مبارزه کارگری نیست، این یک مبارزه مرگ و زندگی است برای همه در ایران، از کارگر گرفته تا حتی سرمایه دار چه در این سیر سقوط سرمایه دار هم همراه کارگر به قعر خواهد رفت.

نوشته: در ساعت: 8:07 am در بخش: سیاسی

7 پیام  |           

7 پیام به “روز کارگر!”

  1. ساتگین says:

    زمان انتخابات از شرکت نکردن در آن حمایت کردم. معتقد بودم که راه سرنگونی رژیم یک دست بودن آن است. گرچه می دانستم که مردم تاوان زیادی خواهند پرداخت. ولی بدون تاوان که نمی شود چیزی به دست آورد. با دادن همه چیز به دیوانه تنها از خرابی های به بار آمده از جانب این دیوانه، مردم می فهمند که او دیوانه و خل است، اما اگر قسمتی را بدهی و قسمتی را نه، با در اطراف نشستن و نق زدن این دیوانه، مردم فکر خواهند کرد که این آدم چیزی حالیش است. فلسفه ی من هم از همین جا نشات می گرفت. مطمئن باش خسن آقا، تا مردم به آگاهی نرسند هر اصلاحی بعد از مدتی رو به شکست است. پس باید این دوره ی تلخ بگذرد.
    خانواده ی من نیز یکی از قشرهای فقیر جامعه هستند. می دانم که برایشان چه می گذرد. اما حتی آنها نیز باید بفهمند که باید به چه چیزهایی معتقد باشند و چهره ی حقیقی زندگی را بشناسند. روزی نیست که از فکرشان راحت شوم.
    ———–
    یقینا حق با توست ولی من شاهد ملت هایی هستم که الکی الکی به دموکراسی رسیده اند باور نداری نمونه هایش را برایت می آورم. فاصله ما هم برای رسیدن به آن زیاد نبود یک اشتباه کوچک ما را به لجنزار رساند
    اینکه در خاورمیانه واقع شده‌ایم خودش یک بدشانسی مطلق است.

  2. حسن آقا
    اخيرا هروقت ميام وبلاگت٬ صدای جيغ و داد از زير زمين وبلاگت مياد. چه خبره؟
    ———-
    گرفتی مارو آملا!؟ کدام جیغ و داد؟ اینجا سکوت مرگ برقرار است.

  3. ترانه says:

    خُسن آقا جان ملا حق داره اگر تو پخش تظاهرات کارگران ایران امسال رابا همه ممنوعیت تظاهرات، در کنار تظاهرات های دنیا در تلویزیون دیده ای باید بدانی علارغم سکوت این وبلاگها در مورد گرامی داشت و اهمیت این روز، کسانی مثل تو که می دانند اعتراضات کارگری چه اندازه می تواند پایه های سست این حکومت را که فقط با ارعاب شرایط مرگباری را بر زنده گی مردم در ایران تحمیل کرده اند از جای برکند، صداها را می شنوند تو هم حق داری سکوت و بی تفاوتی بدی در اینترنت برای این روز بین وبلاگ نویسان هست اما خوشبختانه اعتراض درایران چیزی نیست که بضرب سرکوب همیشه دوام بیاورد! امید را نمی توان نابود کرد!

  4. حسن آقا جون
    من معمولا با فاير فاکس کار ميکنم و نه با اکسپلورر. هروقت با فاير فاکس وبلاگت را باز ميکنم خودبخود آن قطعه فيلم دو سه پست قبلی​ات شروع ميکند به اجرا شدن و صدای جيغ و داد و غيره. مثل این است که اون زیر میرهای وبلاگت یک خبرهایی هست و دارند یکنفر را خفه میکنند.
    اين اتفاق وقتی با اکسپلورر کار شود رخ نميدهد.

  5. نگفتم آملا همه این کارها زیر سر این کمونیست‌هاست!!!
    آخه این فایرفاکس مال کمونیستهاست!!!
    برو جانم شما که مشاالله ماشالله خودت از علمای دین هستی، علما هم که معمولا ضد کمونیست هستند پس این فایرفاکس دیگه چه صیغه‌ای است!!؟

  6. شیوا says:

    نترس عزیزم ! ما همینطوری هم با سیاست های گل و بلبل این مرتیکه الدنگ داریم کله پا میشیم و دیگه لازم نیست کارگرا بیان و سرمایه دارها رو کله پا کنن ! دیروز تو دوبی به شرکتهای آمریکایی که با بازرگانهای ایرانی کار میکنن بخشنامه کردن که جمع و جورش کنین !!! حالا 80% از بازرگانها ورشکست میشن اگه اینکارو عملی کنن و همه ش هم زیر سر این احمدی نژاده .

  7. فاطمه رحیمی says:

    hassan agha joon
    weblogetun ro ba che zoghi mikhunam.
    va az inke yeki hast ke kami jigh o dad kone khoshhalam.
    weblog tanha rahiye ke ma darim ke sedamuno be digeran beresunim…ki sokkoote marg mikhad?
    ba in va’zi ke mardom tush gir kardan ma sokoot nemikhahim, ma energyye hasteyi nemikhahim, ma hefze hejab nemikhahim, ma faghat kami jigh o dad mikhahim ke balke in mardomo bidar kone bebinan che khabare mersi az jigh o dadet agha shoma vaghean takin .

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی