Apr 18 2007

ملت، امت یا گله گوسفند!؟

نوشته:     :::       14 پیام

از من می‌پرسید!؟ این بیشتر شباهت به چوپان و گله‌اش دارد تا رئیس جمهور و ملت‌اش.
چوپان و گله‌اش
هر ملتی جایگاه‌اش را در جهان خودش تعیین می‌کند.
عکس با اندازه بزرگتر را در این آدرس مشاهده کنید.
پ.ن. 2:
این عکس‌ها را هم درهمین رابطه ببینید.
پ.ن.:
این سایت رو امروز پیدا کردم. بد نیست آنهایی که در ایران هستند و می خواهند از سد فیلتر عبور کنند با این سایت آشنا شوند. کارشان مورد ستایش است.
حالا که بحث فیلترینگ و ضد فیلتر شد یک خبر خوش هم به فیلتر شده‌ها بدهم، گرچه فیلتر شده‌ها کمتر پایشان به اینجا می‌رسد ولی باز بد نیست دوستان دیگر بدانند و آنرا به دیگران منتقل کنند.
ویندوز ویستا یک ابزار جدید دارد بنام gadget یکی از کارهایی که این وسیله می‌کند این است که می‌تواند RSS یا فیدها را بر روی دسکتاپ شما نمایش بدهد.
من تازه ویدوز ویستا را برای آزمایش روی یک پی سی سوار کرده‌ام، بعد از اینکه بیشتر روی آن کار کردم بیشتر در باره آن خواهم نوشت، فعلا که چنان گرفتارم که روزنامه وقت سرخواراندن را هم ندارم چه برسد به بررسی ویستا.

نوشته: در ساعت: 6:14 pm در بخش: اجتماعی

14 پیام  |           

14 پیام به “ملت، امت یا گله گوسفند!؟”

  1. شلغم مراد says:

    حسن آقا اينا رو ولش يك مشت كسخل عقب افتاده مغزي هستند مثل خود احمقي نجات
    كلا مردم ايران لايق همين نوع حكومت ها هستند چون از هر لحاظ كه فكرشو بكني با هاشون جوره
    هم دزده هم دروغگو هم مذهبي هم از زيركار درو هم فاميل باز هم ….
    نبايد خودمونو گول بزنيم

  2. شیوا says:

    ویندوز ویستا مخصوصن 64 بیتی اون بطور کامل فیلترینگ ایران رو دور میزنه چون برنامه های ضد فیلتر برای کامپیوترهای 32 بیتی طراحی شدن و عملن از عهده 64 بیت بر نمیان ! ولی یک مشکل بزرگ این وسط هست و اونم اینه که متاسفانه 80% از برنامه ها روی ویندوز ویستا 64 بیت کار نمیکنه و خیلی از درایورها برای اون نیومده . همینطور وویندوز ویستا 32 بیت هم با همه امکانات خوبی که داره هم خیلی پر خرج و گرونه و هم اینکه 90% از درایورهای مخصوص ویستا برای سخت افزارهای کامپیوترهای ایران وجود نداره ! شرکت های سازنده هم برای سخت افزارهای قدیمی درایور ویستا تولید نمیکنن . همون مشکل ویندوز 2000 که وقتی اومد خیلی ها مجبور شدن دستگاههاشون رو کنار بذارن یا تا مدتها با همون 98 و بعد ملنیوم کار میکردن !!

  3. آبجی شیوا من تا حالا ویستا رو برای امتحان روی چهار پی‌سی مختلف نصب کرده‌ام و همگی هم بدون مشکل سوار شده است. معمولا تمام سخت افزارهایی که چهار سال کمتر سن داشته باشند با ویندوز ویستا کار می‌کنند مکشل ویستا بیشتر در ولع آن به حافطه هشت چون واقعا با حافظه کمتر از یک گیگ کار نمی‌کند. مشکل دیگری که برای ویستا هست این هست که هنوز نسخه هک شده آن موجود نیست در نتیجه برای ملت بیچاره ایران این امکان وجود ندارد که برای ویستا این همه پول بدهند مخصوصا نسخه های اولتیمیت و بیزنس آن که بسیار گران است.

  4. شلغم مراد says:

    حسن آقا خبر نداري بيا اينجا ويستا رو رو سي دي و كرك شده و كامل بهت ميدن 3-4 هزار تومن !!! ما در دذدي شاهكار هستيم

  5. Ramez says:

    حقيقتا يه هزار و دويست…سيصد سالي عقب گرد کرديم , کشورهاي اروپائي و امريکاي شمالي رو نميخوام مقايسه کنم, تو همون کشورهاي جهان سوم بدبخت بيچاره هم ديگه همچين صحنه هائي رو به ندرت ميشه ديد مگر اينکه بري يک نقطه دور افتاده تو بنگلادشي لائوس يا کامبوج که اون ها هم دارند به سرعت به وضع خودشون سروسامون ميدن. فکر کنم با سرعتي که داريم دنده عقب ميريم تا چند سال ديگه برسيم به مرحله پيش از تکامل و مردم روي درختها زندگي کنند.

  6. sofalineh says:

    ببخشیدا اما به نظرم ملت تو این عکس، گوسفند هم حساب نشدن. چوپان رو بوم آغل نمی شینه که! اگه خودمونو نمی شناختم، براتون شعار سرهم می کردم که آه، این عکس استعاره ایست از غول نیرومند اراده مردمی که در چراغ جادو گرفتار آمده، یا گنجینه ای که ماری بر آن چنبره زده است… اما با شناختی که از خودمون دارم، همون تمثیل گوسفند شاید بهتر باشه!

  7. علی says:

    واقعن دردناکه! / آدم ها باید چقدر تحقیر شده باشند تا اینقدر نسبت به شخصیت خودشون بی اعتنا باشند!

  8. خسن جان آمده ام بگویم که متن زیر را بخوان و نظرت را برایم بنویس.
    تا روزی که نیروهای سیاسی در میدان بودند، دفاع از حکومت اسلامی و مستراحش قبح سیاسی وحشتناکی داشت. امروز با خالی شدن میدان، نیروهای امنیتی حکومت اسلامی از سوراخ هایشان بیرون خزیده اند و عربده علنی می کشند. اقدامات حسین درخشان و آدم فروشی های او زبانزد خاص و عام است. او نوچه های زیادی هم دارد. نوچه هایی که حرف های او را استفراغ می کنند و لجن های استادشان را می پراکنند.
    بر وب لاگ نویس های آزادی خواه است که لینک این آدم فروش ها و هواداران حکومت شکنجه و زندان را از وب لاگ هایشان بردارند و از دادن لینک به نوشته هایشان خود داری ورزند.
    ادامه…
    Collapse…

  9. SHIVA says:

    داش خسن ! اگه تو روی 4 تا دستگاه ویستا نصب کردی من از وقتی که نسخته های بتای اون وارد بازار شد نصبش کردم و تهشو در آوردم . در حال حاضر هم با پرداخت 6000 تومان ناقابل میتونی دی وی دی اصل و کرک شده ویندوز ویستا رو شامل تمام نگکارش هاش رو دریافت کنی و همین هفته قبل هم نسخه ریتیل و نهایی اون به بازار اومد . عزیزم دل آبجی ! تو ایران سی دی اوریجینال مفهوم نداره و تمام سی دی ها کپی هستن و کرک شده و هیچ هزینه ای روی دست کاربر نمیذارن ولی مشکل اینه که ویندوز ویستا با بیشتر سیستم های امروزی کاربران ایرانی همخوانی نداره و در ضمن از خیلی درایوها و برنامه هاشون هم پشتیبانی نمیکنه چون توی ایران هر کامپیوتر از دهها قطعه تشکیل میشه که هیچ کدوم قطعات معتبر و استاندارد و از مارکهای معروف نیستن و به همین دلیل درایور هم ندارن ! اینجا مادربرد گیگا یا ایسوس هست . سی پی یو اینل یا ای ام دی هست رم صد نوع مارک داره هارد مکستور و وسترن و سامسونگ و .. هست کارت گرافیکی ان ویدیا و ای تی آی و .. هست و مودم ها مارکهای متفرقه و هیچ کدوم هم با هم همخوانی ندارن .
    در ضمن نسخه های ویندوز ویستا به این دلیل بدرد کاربر ایرانی نمیخوره که 70% از اونها برای بازی و سرگرمی از ویستا استفاده میکنن و استفاده بهینه نمیشه از وسیتا کرد در بازی یا کارهای حرفه ای !! رابط گرافیکی Aero هم حداقل 256 مگا بایت رم گرافیکی نیاز داره که اینو در ایران هر کسی نداره . رم هم حداقل یک گیگا بایت ! حرف تو مثل این میمونه که بگی هر 4 چرخه ای راه میره . درسته ویستا با 512 تا رم و سی پی یو 1 گیگا هرتزی کار میکنه ولی چطوری کار میکنه ؟ زین به پشت یا پشت به زین ؟ هندلی یا توربو ؟ ویستا برای هر برنامه ای رم میذاره کنار تا وقتی بهش نیاز داری سریع بازش کنه . روی کامپیوتری که 512 تا رم داشته باشه میتونی نصب کنی و بعد از نصب 256 تا رمش رو در بیاری بازم کار میکنه ولی اون کار کردن بدرد ننه احمدی نژآد میخوره . سیستم های اولتیمیت و بیزینس هم برای اینکه بهینه کار کنن 2 گیگا بایت رم نیاز دارن . در ایران هر گیگا بایت رم بین 90 تا 120 هزار تومن قیمت داره !! برای ما تبدیل ارز به ریال مفت میشه ولی برای ایرانی هایی که حقوق به ریال میگیرن رقمیه !! خوبه اینم بدونی که طبق اطلاعات ماکروسافت هیچ استقبالی از ویندوز ویستا در جهان نشده و تنها 20% از مردم ازش استقبال کردن . فکر نمیکنم برای دور زدن فیلتر رو آوردن به ویستا مفید باشه و الان توی هر بقالی یه فیلتر شکن ناب پیدا میشه . فکر میکنی الان با چی میام تو سایتت ؟
    مشکل بعدی هم کار نکردن برنامه ها روی ویستا هست . خیلی تز برنامه ها روی ویستا کار نمیکنه ! فایروال ها . آنتی ویروس ها . برنامه های گرفیکی و کاربردی و .. ! خب وقتی هنوز چیزی برای ویستا ساخته نشده و آماده نیست آدم مریضه ویستا نصب کنه ؟ حرف منم فقط همین بود و بس . من کلن نصبت به برنامه های بتا آلرژی دارم و هر چیزی که میاد رو باید نصب کنم و کلن 2 تا کامپیوتر جدا برای نصب اینها دارم 🙂 دیوانگی و هزار …

  10. jay says:

    🙁
    حسن جان
    شنیدی میگم خلایق هر چه لایق؟!
    از دیدن عکسهای مردگ باورکن کم مونده بالا بیارم ! چقدر حقیرندن و انگار اصلا حقارت را اندازه ای نیست ! … 🙁

  11. يک دوست says:

    خسن آقا يک سوال چون امروز روي اين سايت شما http://pc.hasanagha.org جواب سوالم رو پيدا نکردم.
    مدتي است که با مراجعه به سايتهاي وابسته به ريش دچار اشکال ميشوم, مثلا امروز داشتم اين وبلاگ رو ميخوندم http://www.eteraz-e-daneshjoo.blogfa.com/ که در آن لينکي داده بود براي سايت بازتاب پس از کليک کردن روي لينک صفحه اي باز شد که هشدار ميداد سايت مورد نظر داراي Certificateنيست يا از گواهي جاي ديگر استفاده ميکند در ادامه توضيح داده بود که اين مسئله ميتونه باعث استخراج اطلاعات از پي سي شما بشه, و در نهايت سوال که در هر صورت ميخواهيد وارد سايت شويد يا انصراف ميدهيد. سوال اينکه من از لپ تاپ شخصي استفاده ميکنم ولي آي پي به اسم من نيست و متعلق به يک مکان عمومي است , با ورود به اين گونه سايتها کسي قادر به بدست آوردن اطلاعات شخصي من هست . با سپاس اگر محبت کني و جوابي به اين سوال بدهي

  12. مطلب جدیدی در این باره در وبلاگ فنی(http://pc.hasanagha.org/) نوشتم که اگر خواستید می توانید با مراجعه به آن با پروتکل HTTPS آشنا شوید.
    توضیح کوتاهش این است:
    دوست عزیز اگر منظور شما این گونه لینک هست:
    https://w7.theleflers.org/dmirror/http/baztab.com/news/65022.php
    به این نوع آدرس ها سکیور اچ‌تی‌تی‌پی HTTPS می‌گویند از طریق این پروتکل شما می‌توانید صفحات وب را بصورت Crypt (رمز گذاری شده) رد و بدل کنید. با این روش تمام اطلاعات رد و بدل شده بین شما و وب سایت مربوطه قبل از ارسال رمزگذاری می‌شوند.
    دلیل اینکه در رابطه با این صفحه از شما سوال کرده ، این است که Certificate (گواهینامه) این سایت در لیست Certificate های شما نبوده. به همین دلیل از شما سوال شده که آیا به این Certificate (گواهینامه) اعتماد دارید یا نه.
    در هر صورت تا زمانی که شما اطلاعات بخصوصی رد و بدل نکرده باشید خطری ندارد، در ضمن همان صفحه وب هم که آدرس داده به صورت معمولی (HTTP) هم قابل باز کردن است. نکته دیگر در رابطه با این آدرس این است که این آدرس شما را از طریق یک آنتی فیلتر به سایت مربوطه می‌برد و در حقیقت این سایت ضد فیلتر است که پروتکل HTTPS را استفاده می‌کند.
    وبلاگ خُسن آقا را هم شما می‌توانید با همین روش باز کنید، اگر خواستید امتحان کنید بی خطر بودن آنرا من تایید می‌کنم در پاسخ به پنجره Certificate پاسخ مثبت بدهید. این هم آدرس:
    https://blog.hasanagha.net
    اگر دقت کنید در این آدرس برای وبلاگ خُسن آقا هم من از HTTPS استفاده کرده‌ام.

  13. يک دوست says:

    خسن آقا منظور من همين سکيور اچ تي تي پي بود که قبل از توضيحات شما چيزي راجع به آن نميدانستم بي نهايت سپاسگزارم از توضيح و وقت که براي جواب سوالم صرف کردي.
    شاد و پيروز باشي

  14. خلایق هــرچه لایــق

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی