Apr 14 2007

اخبار ناگوار از ایران

نوشته:     :::       7 پیام

چند روزی بود گرفتار کارهای فنی این وبلاگ فکسنی بودم، مخصوصا قسمت خبرها که تبدیل شده بود به خناق و بت خر سرور را گرفته بود، هر وقت می‌خواستم یک خبر پست کنم بیش از 3 دقیقه طول می‌کشید تا تمام کند. مجبور شدم خبرها را تقسیم بندی کنم. حجم خبرها بیشتر از آنی بود که گمان می‌کردم با اینکه قبلا یک بار تقسیم کرده بودم باز هم سنگین شده بود. دلم نمی‌آید بیش از هفت هزار خبر حاصل بیش از 5 سال جمع آوری خبر، همین طوری دود شود برود هوا. اگر نیاز داشتید می‌توانید خبرها را در این سه آدرس مطالعه کنید [1] [2] [3].
این روزها نگرانی‌هایم از اوضاع ایران بیشتر شده. رژیم دارد جامعه را خفه می‌کند و ملت هم در خواب است (منظورم آن بخش از ملت است که در خواب خرگوشی است). بگیر و ببندها که دیگر چندان زیاد شده که دیگر برای مردم دارد عادی می‌شود، درست همان وضعی که رژیم می‌خواهد.
خصوصا بعد از این تمرین‌های پدافند هوایی، بیشتر نگران اوضاع ایران شده‌ام. این مساله نشان از آن دارد که رژیم دارد مردم را غیر مستقیم آماده جنگ می‌کند و هم زمان می‌خواهد قدرت پوشالی خود را به رخ آمریکا بکشد.
رژیم از یک طرف برای غرب شاخ و شانه می‌کشد و از طرف دیگر هر زمان که یکی از سیاستمداران آمریکایی حرف ملاقات با همتایان ایرانی خود می‌زند چند عدد از این ریشوها می‌خواهند از حول حلیم بیفتند توی دیگ و همگی ابراز علاقه می‌کنند، خلاصه وضع بسیار خطرناک شده.
هفته پیش یکی از دوستان که برای تعطیلات عید پاک رفته بود شیراز، برگشت. چیزهایی تعریف می‌کرد که آدم شاخ در می‌آورد. تعریف می‌کرد که عده‌ای از همه جا بی خبر، بر این باورند که اگر آمریکا حمله کند ایران پیروز جنگ خواهد بود. این دوست ما آدم هشیاری است، برای همین هم بود که نشستم حسابی پای صحبت‌اش. از تورم دادش در آمده بود. می‌گفت قیمت‌ها نسبت به دو سال پیشتر که او ایران بوده سرسام آور شده. توجه داشته باشید که این دوست ما با پول بسیار قوی نروژ رفته بود ایران نه تومان که تقریبا بی ارزش شده. تعریف می‌کرد همه از وضع اقتصادی ناراضی‌اند ولی هم زمان وقتی صحبت از هسته و اتم و کوفت و زهر مار می‌شود، شروع می‌کنند به “حق مسلم ماست” سر دادن.
این گروگان گیری‌های رژیم هم شده مزید بر علت[1][2]، گمان می‌کنم که رژیم به خیال خودش می‌خواهد با چند گروگان آمریکا را از یک حمله احتمالی بر حضر دارد. گویا یادشان رفته که صدام حسین و ملا عمر هم دقیقا همین گروگان گیری‌ها را انجام دادند ولی دیدیم که وقتی زمان حمله رسید آمریکا به این مسائل اصلا توجه‌یی نکرد.

نوشته: در ساعت: 5:52 pm در بخش: بحران اتمی، جنگ

7 پیام  |           

7 پیام به “اخبار ناگوار از ایران”

  1. Behdad says:

    Dear Hasan ,I am living in Norge and I am a webloger please send an Email for me ,I couldnt fin yours in the blog ,also I will apreciate if you giv a link to my blog,,

  2. عبدالله says:

    http://news.gooya.com/politics/archives/2007/04/058704.php#more
    اکبر گنجي مبارز بزرگ و مغز متفکر آزادي خواهان ايران ثابت کرد که سيره رسول و تعاليم اسلام ناب محمدي هيچ منافاتي با حقوق بشر ندارد و تعاليم آن از حقوق بشر پوشالي آمريکاي جهانخوار برتر و مترقي تر است.
    بقول استاد شهيد مرتض مطهري تعاليم ليبراليستي منشا اسلامي دارد و نيازي نيست که ما آن را وارد کنيم.
    اظهارات اکبر گنجي مشت محکمي بر دهان مخالفان اسلام و دشمنان دان عصمت وطهارت است.

    ج – همچنين اسلام (و بسياری از اديان ديگر) عناصری وجود دارد که به تحقق و تضمين حقوق بشر ياری مؤثری می رساند. مايلم در اينجا به فهرست کوتاهی از اين قبيل عناصر مساعد با حقوق بشر به دست دهم:
    ۱- اسلام بر عدالت تأکيد بسيار دارد: آيات شوری،۱۵؛ نساء،۳ و ۱۳۵؛ مائده،۸؛ انعام،۱۵۲؛ بقره، ۲۸۲؛ مائده ،۹۵ و ۱۰۶؛ طلاق،۲؛ نساء ۵۸:نحل،۷۶ و ۹۰؛ هجرات،۹ تأکيد اسلام بر عدالت را نشان می دهند.
    ۲- اسلام بر رحمت تأکيد بسيار دارد: اولاً- اسلام بر “رحمت الهی” بسيار تأکيد می ورزد، و قرآن به مؤمنان می آموزد که خدا رحمت را بر خود واجب ساخته است (انعام،۱۲ و ۵۴). در مهمترين ذکراسلامی يعنی “بسم الله الرحمن الرحيم” دو صفتی که بلافاصله پس از ذکر نام الله برای خداوند برشمرده می شود “رحمن” و “رحيم” است. در بيش از ۳۲۰ موضع قرآن خدا به اين صفت متصف شده است. از سوی ديگر غايت حيات اسلامی تخلق به اخلاق الله يا تشبّه بالله است. يعنی مسلمان بايد بکوشد تا حدّ امکان خلق و خوی الهی بپذيرد. بنابراين، صاحب رحمت شدن از جمله غايات مهم زندگی معنوی يک مسلمان است. روشن است که انسان صاحب رحمت حقوق همنوعان خود را با وسواس پاس می دارد.
    ۳- در اسلام تنها چيزی که مايه برتری يک انسان برانسان ديگراست فضيلت تقوا است. البته صاحب تقوا شدن نيز آدمی را نزد خداوند گرامی تر می کند(ان اکرمکم عندالله اتقيکم)، نه آنکه پاره ای امتيازات حقوقی برای او فراهم آورد. اين امر می تواند به نوعی برابری گرايی (egalitarianism) حقوقی بينجامد.
    ۴- اسلام بر رعايت قراردادها تأکيد دارد، و هيچ گونه تخطی از پيمان را برنمی تابد.
    ۵- اسلام هرگز به چيزی بيش از معامله به مثل رضا نمی دهد. اگر کسی به ديگری ظلمی کرد آن ديگری هرگز حق ندارد سر سوزنی بيش از ظلمی که به او شده است مقابله کند. تازه در تعاليم اسلامی بدون استثنا عفو و بخشش بهتر از انتقام و تقاص جويی دانسته شده است.
    ۶- اسلام بر مسووليت فردی تأکيد دارد و بنابراين مطلقاً اجازه نمی دهد که کسی را به خاطر جنايتی که ديگری مرتکب شده است، مجازات کنند. در اسلام، هر کسی فقط کيفر کاری را می بييند که خود مرتکب شده است.
    ۷- اسلام شديداً با تروريسم مخالفت است. پيامبر اسلام فرموده است: لافتک فی الاسلام (در اسلام ترور جايی ندارد).
    ۸- اسلام به هيچ وجه اجازه کشتن غير نظاميان را نمی دهد.

  3. برای بهداد: آدرس میل من بالای صفحه اصلی وبلاگ دست چپ صفحه قابل دسترسی است.

  4. پاسخ به حاجی عبدالله:
    حاجی جون این چرندیات رو برو برای وبلاگ‌های اسلامی مثل هودر و از این نوع بنویس! اسلام را من بیش از سی و چند سال است که ترک کرده ام و دلایلم برای این کار مستحکم تر از سنگ است.
    این چرندیاتی که آقای گنجی فرموده‌اند نشان از نا آگاهی ایشان دارد وگرنه باید این کلمات خود را با نتیجه عملی اسلام در این 1400 سال بررسی می‌کردند و به این درک می‌رسیدند که اسلام در عمل بجز فقر، بدختی، فحشا، خون ریزی، عقب ماندگی و هزاران بدبختی دیگر نتیجه دیگری ببار نیاورده. ادیان دیگر هم از اسلام بهتر نیستند. بطور کلی ادیان و ایدئولوژی ها بجز فلاکت برای بشریت چیزی به ارمغان نیاورده‌اند، در نتیجه اگر انسان بخواهد زندگی آینده خود را بهتر از گذشته‌اش سامان بدهد، باید از هر نوع دین و ایدئولوژی دوری جوید.

  5. متاسفانه فردی بنام امیر فرشاد ابراهیمی ..در وبلاگ شخصی خود در دفاع ماهرانه از جنایات بی شمار رژیم ماموریت خویش را بخوبی اجرا می کند لذا این نظر بنده در مورد نوشته ایشان “تجاوز با چوب…”چون ممکن بود ایشان این نظر راحذف کند لذا در قسمت نظرات شما برای داوری بیشتر در نزد مردم ایفاد کردم با سپاس آریو
    یکی مثل ایشان(غزل امید ) اغراق می کند و یکی همچو شما(امیر فرشاد ابراهیمی ) تلویحا از رژیم دفاع می کنید شما البته حق دارید چرا که یک عمر نون نمک رژیم توی حلقوم تان بوده و با یک زد و بندساختگی حالا سعی دارید و یا ماموریت یافته اید خودتان را شش دانگ مخالف رژیم به مردم نشان بدهید اگر ایشان با یک دروغ و اغراق سعی دارند خودشان را معرفی نمایند ونادانسته اب به اسیاب دشمن می ریزند ولی شما الحق ماموریت خود را در دفاع از رژیم بخوبی اجرا می کنید و همه شکنجه ها و تجاوزات قبل از اعدام هزاران دختر جوان ایرانی را در دهه های 60 الی 65 در ایران غصب شده توسط رژیم را شما به هیچ شمرده و تازه یک چیزی هم طلبکار شده اید تبریک میگم آقای مزدور امیر فرشاد ابراهیمی

  6. سلام همه مطالبتان جالب بودند. قبلا فكر مي كنم فيلتر شده بود اما امروز موفق شدم اينجا را ببينم. موفق باشيد

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی