Nov 09 2006

افتضاح بوش در عراق و کرکری خواندن‌های لاریجانی

نوشته:     :::       2 پیام

وقتی که آقای بوش و شرکا بدون در نظر گرفتن پیچیدگی‌هاو مشکلات خاورمیانه و سیاست این منطقه وارد جنگ با عراق شدند بارها این طرف و آن طرف نوشتم که عراق باتلاقی برای ارتش آمریکا خواهد شد. دلیل این امر هم مشخص بود. رژیم تهران می‌دانست که کنترل عراق بوسیله آمریکا زمینه حمله به ایران را فراهم خواهد کرد، در نتیجه همه توان خود را بر این مساله متمرکز کرد تا از پیروزی آمریکا جلوگیری کند. رژیم تهران با هشیاری از مهره‌های شیعه خود در عراق استفاده کرد و حمام خونی را راه انداخت که باعث مستأصل شدن آمریکایی‌ها و افزایش کشته‌هایشان شد و همه این عوامل شکست بوش و دست راستی‌ها را فراهم ساخت.
نتیجه این چالش سیاسی را امروز با شکست جمهوری‌خواهان بخوبی مشاهده می‌کنیم.
تسلط دموکراتها بر کنگره و برکناری دانلد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا شروع مشکلات عدیده سیاسی بوش و شرکا در داخل خود آمریکا را هم استارت زده است، باید منتظر شد تا شکل و شمایل کنگره جدید آمریکا نمایان شود تا بعد بتوان نتیجه گیری کرد که آیا در گیری آمریکا با ایران ادامه پیدا خواهد کرد یا آمریکا شکست را خواهد پذیرفت و با پذیرش این شکست سر میز مذاکره‌ای خواهد نشست که نتیجه آن چیزی بجز تحقیر هر چه بیشتر آمریکا در مقابل ملاها را به ارمغان نخواهد آورد. بی دلیل نیست که آقای لاریجانی این چنین مغرور از موقعیت بوجود آمده شروع به *) کرکری خواندن کرده‌اند تا به خیال خود پیروزی حکومت ملاها را با روسها جشن بگیرند.
پس از حمله آمریکا به عراق عده‌ای ساده انگار نیز بر این باور بودند که آمریکا در عرض چند روز عراق را تصرف خواهد کرد و بعد از آن نوبت ایران خواهد شد و چنین استدلال می‌کردند که در نتیجه چنین حمله‌ای رژیم تهران سقوط خواهد کرد و همه چیز به خیر و خوشی تمام خواهد شد! غافل از اینکه خواب و رویا با واقعیات تفاوت بسیار دارد. همین تحلیل غلط باعث شده بود که عامه ملت هم به خیال اینکه منجی از بیرون آنها را از دست آخوندهای خونخوار نجات خواهد داد دست از مبارزه واقعی بردارند و در نتیجه این خیال خام نیروهای بالقوه داخلی مخالف رژیم را نیز تضعیف کند.
البته همانگونه که در بالا نوشتم باید منتظر شد و دید که آیا واقعا تغییری در سیاست آمریکا حاصل خواهد شد، یا حتی درصورت تغییر سیاست دولت آمریکا، رژیم اسرائیل نیز از چنین تغییر سیاستی پیروی خواهد کرد یا باز باید منتظر جنگی خانمان سوز باشیم.
*) کرکری های آقای لاریجانی قبل از سفر به مسکو
آمریکا در منطقه در باتلاقی گیر کرده است که هیچکس جز ایران نمی‌تواند این وضعیت را برایش حل کند. علی لاریجانی با تاکید بر این نکته که «ما حتی اعلام کردیم در زمینه همكاری‌های منطقه‌‌ای و حل و فصل مسایل مشکلی نداریم» افزود: اگر بحث جامعی با ایران صورت گیرد، ایران آمادگی کامل برای تفاهم را دارد. منبع سایت آفتاب

نوشته: در ساعت: 9:27 pm در بخش: بحران اتمی، جنگ,روابط خارجی

2 پیام  |           

2 پیام به “افتضاح بوش در عراق و کرکری خواندن‌های لاریجانی”

  1. سلام از پیش هاله آمدم اینجا. خواستم بگویم من با نطرتان راجع به نذر و صدقه و… کلاً همهء تأثیرات مخرب فرهنگی شیعه و کلاً مذهب، که ما را به اینروز انداخته موافقم.
    ———
    پاسخ:
    مرسی بخاطر توجهی که به موضوع کردی!
    چیزی رو که عده‌ای از دوستان گویا درست متوجه نیستند، این است که عده‌ای از این وبلاگها مخصوصا آنهایی که خواننده زیاد دارند باید مواظب نوشته‌ها و کردار خود باشند بعضی از اینها دارند فرهنگ جوانان رو مورد تاثیر قرار می‌دهند. پس اگر بنا باشد مثل دوران درشکه باز هم از این نوع واژگان استفاده کنیم یقینا راهی به پیش که نخواهیم برد هیچ بلکه سالها هم عقب گرد خواهیم کرد

  2. سلام … یک اشتباه بزرگی که اکثریت میکند این هست که به این نکته دقت نمیکنند: دمکراتها دشمنی بیشتری با قمحوری دارند تا جمهوریخواهان!!! و در ضمن حزب دمکرات طرفدار سرسختر اسرائیل هست!!!
    ———
    پاسخ:
    آرمین جان با اینکه استدلال شما درست است ولی فرق است بین رفتار دموکراتها و رفتار بوش و شرکا. اینها یقین بدان پوست آخوندها را می‌کنند درصورتی که دموکراتها به سازش بیشتر باور دارند تا بریدن سر آخوندها

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی