Jul 16 2006

به شرط چاقو!

نوشته:     :::       15 پیام

قدیم‌ها توی ایران هندوانه، خربزه و طالبی را بعضی از فروشندگان به شرط چاقو می‌فروختند نمی‌دانم امروز هم از این نوع فروشندگان هندوانه پیدا می‌شود یا با روی کار آمدن جمهوری اسلامی فروش به شرط چاقو هم منقرض شده. گاهی اوقات بعضی از این هندوانه فروشها بعد از اینکه هندوانه را برش می‌دادند و می‌دیدند تو زرد از آب در آمد با جر زدن سعی می‌کردند هندوانه بی رنگ و خاصیت را به خریدار قالب کنند.
این نوع بازاریابی و تبلیغات (مارکتینگ) پدیده تازه‌ای نیست و در غرب هم بعضی از فروشندگان با دست یازیدن به چنین حقه‌هایی سعی در فروش کالای خود می‌کنند و گرچه بعضی از آنها در این نوع بازاریابی موفق هم هستند ولی به علت اینکه جامعه باز و آزاد است دستشان راحت‌تر خوانده و رو می‌شود.
خمینی هم وقتی سال 56، 57 می‌خواست ما را فریب بدهد تقریبا مثل همین هندوانه خربزه فروش‌ها می‌گفت به شرط چاقو و حتی وقتی از او پرسیدند که آقا شما چگونه دخالتی در حکومت خواهی کرد می‌گفت “من که یک طلبه هستم و کاری با حکومت ندارم فقط می‌خواهم این ملت را از دست شاه نجات بدهم و بعد هم خودم بروم قم طلبگی کنم و… هزار حقه بازی دیگر.
بعد ها در سال‌های اسهال طلبی هم خاتمی و شرکا حرف مردم سالاری دینی را پیش کشیدند و وقتی از آنها می‌پرسیدند این چه صیغه‌ای ست آقایان چاقو بیرون می‌کشیدند و می‌خواستند به شرط چاقو جنس بنجل خود را به خورد ما بدهند. باز هم ملت فریب هندوانه فروش متقلب را خوردند و این بار نیز بعد از اینکه خاتمی و شرکاء هندوانه را شکافتند و تو زرد از آب درآمد جر زدند و تعبیر دیگری از آن چرندیاتی که قبلا به نام مردم سالاری دینی به خورد مردم داده بودند را مجددا به خورد ملت دادند، وقتی هم دانشجویان در دانشگاه به خاتمی حمله لفظی کردند و او را زیر انتقاد گرفتند حضرت هندوانه فروش متقلب فرمودند کاری نکنید که بدهم بیرونتان کنند (عجب مردم سالاری دینی!). معلوم است وقتی خر کسی از پل گذشت همه قول‌ها و قرارها را فراموش کند و هم مثل هندوانه فروش حقه باز جر بزند و یک چرندیات دیگری به خورد ملت بدهد.
حالا باز عده‌ای از همان فریب کاران و شرکای قبلی آقایان اسهال طلب آمده‌اند و اینبار در لباسی دیگر مثلا خربزه فروش و باز هم می‌خواهند به شرط همان چاقو جنس مرغوب!! به ملت بچپانند. غافل از اینکه، یک بار جستی ملخک دو بار جستی ملخک … عاقبت یک بار به دام خواهی افتاد، حتی خر قبرسی هم بیش از دو بار پایش در یک سوراخ نمی‌رود، بار سوم مراقب است که پایش در همان سوراخ قبلی نرود. اگر می‌بینیم امروز کسی به این مانوورهای سیاسی وقعی نمی‌گذارد برای همین حقه بازی‌هایی است که آقایان بارها تکرار کرده‌اند و هر بار موفق شده‌اند خود را از دام سرنگونی برهانند.
حالا هم آقای گنجی به خارج از ایران آمده‌اند تا با همان روش‌های قبلی و با یک چاقو سیاست قدیمی و تکراری را به شرط چاقو به مردم قالب کند. غافل از اینکه بابا این ملت بارها از انواع مختلف آخوند حقه خورده‌اند یکی با عبای سیاه می‌آید آن یکی با عبای شکلاتی و حالا هم آخوند بدون عبا و عمامه را می‌خواهند به شرط چاقو به خورد ملت بدهند الحق که خنده‌دار است. آیا واقعا فکر می‌کنید که اینبار هم باز ملت فریب این نیرنگ و ریا را بخورند!؟ گمان نمی‌کنم.

نوشته: در ساعت: 11:25 pm در بخش: ملای حیله گر

15 پیام  |           

15 پیام به “به شرط چاقو!”

  1. Ali says:

    حسن آقا. قربون شکل ماهت. مگر یادت رفته پشت دروازه کازرون میگفتند فرق پیاز و هندوانه به سفیدیشه. پیازو که بشکنی سفید که باشه چشمت میسوزه. هندوانه را که بشکنی سفید باشه یک جای دیگه ات میسوزه.

  2. آتش says:

    حسن آقا جان من هم فکر نمی کنم مردم این بار فریب بخورند
    نیروهای چپ و ازادیخواه هم دیگه همینطوری و کیلوئی مثل سال 57 نا آگاهانه و بی خردانه وارد معرکه نمی شوند

  3. بابا خسن آقا جان توواقعن ترسیده ای! من یادمه وقتی جنبش رفرندام که الان کاملن هم تحت کنترل مشروطه خواهان دراومده وقتی اومد خارج همین حرفا رو میزدن! کمی صبر سیاسی داشته باش تا ببینیم این گنجی چه گهی میخواد بخوره.

  4. Winston says:

    انقلاب 57 اشتباه بود

  5. Ahoo says:

    خوب كه توي اين شرايط اين پست بانمك و با معني شما يه لبخندي به لب ما آورد

  6. با گنجی میانه ندارم،فکر می کنم ،نه یک جا،بلکه همه جای کارش می لنگد!
    اما راستش را بگویم،انتظار چنین برخورد سردی را با او نداشتم!
    استقبال گسترده!!(10-15 نفره در کنار سازمان ملل-بقیه خبرنگاران بودند!)نشان بدی است،
    دست کم این همه آدم در وبلاگستان از او حمایت می کردند،خیلیهایشان هم در آمریکا بودند!
    عجب رفیق های نیمه راهی هستیم ما ایرانیها،
    آدم ناامید می شود!

  7. Azadeh says:

    Hasan Agha
    I think you suffer from the Conspiracy Syndroum that usually Left minded people suffers
    Why can’t you just see things as they are and always see some hiden fact behind every thing!
    Knowing this mindset amoung most diaspora and that hunger-strike is Futile against a brutal Dictatorship, I think mullah just let him out to undermind Ganji heroic symbolism which has a big potential to be a real force for change in Iran
    Instead by supporting Ganji, we should not let this happen

  8. خرستيز says:

    خداوندا که شعبان را بی مُخ آفريدی
    بنای ِ عَرش ِ شاه از بدو بر پُخ آفريدی
    برای بازی ِ شطرنجٌ سربازان گمنام
    و هم اسب و وزير و فيل و هم رُخ آفريدی
    برای شاه ِ سگهای ِ سفيد کيش آفريدی
    برای شاه ِ سگهای ِ سياه چُخ آفريدی
    شهی را فاسد و خود بين و دزد و بی لياقت
    شهی را قبله گاه ِ گـُه، و گـُه رُخ آفريدی
    سپاست باد برای روز پيروزی از آنکه
    روانژ هر شاه خواهد پاسخش يُخ آفريدی

  9. kayvan says:

    Hi,
    I think you suffering from the Conspiracy Syndroum too. Some of leftist are suffering from such a syndrom.
    Idiot! if you don’t have rational solution for Iranian problems shut your fucking mouth up!
    —————-
    پاسخ:
    گمان نمی‌کنم حداقل شما چنین راه حلی برای ملت ایران داشته باشید.
    کسی که زبان فارسی نمی‌داند تا با آن رابطه برقرار کند حداقل این حق را ندارد تا ندانسته در کار ملت ایران دخالت کند.
    مساله دوم این است که شما چنان در افکار لیبرالیسم آمریکایی ذوب شده اید که هرچه آمریکا استفراغ کند شما ندیده و نچشیده می‌بلعید.
    این نکاتی را که من گوشزد کرده‌ام اساسی ترین سوالهایی است که باید از آقای گنجی پرسید و ایشان نیز که راهکار نشان می‌دهند موظف به پاسخگویی هستند، حالا اگر شما و امثال شما می‌خواهید مثل بره دنباله رو این افراد باشید مشکل خود شماست و ربطی به من و ملت ایران ندارد.

  10. هژبر says:

    خسن آقا من داخل ایرانم و حال و احوال این مردم را بهتر از شما می بینم. شما در جایی احتمالا مانند نروژ خوش نشسته ای و با افرادی از گروه فکری خودت نشست و برخاست داشته ای و نسخه هایی برای ایران می پیچی که حداکثر می تواند در همان نروژ و هلند کاربرد داشته باشد و بعید می دانم حتی در جایی مانند انگلیس و آمریکا این سطح از لاییک پروری شما خریداری داشته باشد.( یکی از دلایل رای آوردن بوش حرف های او در مورد مبارزه با سقط جنین و ازدواج همجنس گرایان بود)نوشته هایت را غالبا می خوانم و بعضا خوب هم می نویسی. نظراتت هم محترم است. اما فکر می کنم مشکل از آنجایی شروع می شود که شما لاییک ها نیز مانند آخوندها تمامیت خواه می شوید و همه ی مردم را مانند خود می خواهید.چنین چیزی امکان پذیر نیست.قبل از خواندن نوشته ی شما نوشته ی هادی خرسندی را می خواندم که در آن جا نیز خانم سلطانی گفته بود گنجی حزب اللهی است چرا که در هنگام صحبت کردن با زنان به زمین و آسمان نگاه می کند.این حرف ها واقعا سطح کار یک فعال سیاسی را پایین می آورد. لزومی ندارد که یک فرد خجالتی حتما مذهبی باشد . همین چند سال پیش بود که خانمی که برنده ی جایزه ی ادبی نوبل شده بود در مراسم شرکت نکرد و علت آن را بیماری گریز از جمع ( بخوانید نوعی از خجالتی بودن )ذکر کرده بود. شاید هم آن خانم از انصار حزب الله مقیم اروپا بوده و ما بی خبریم. نوع قضاوت شما هم مانند خانم سلطانی است. تقریبا قضاوت بسیاری از شما ایرانیان مقیم خارج و خصوصا لاییک مانند هم است. شاید بگویید اعتراضت را به خرسندی و سلطانی در همان سایت بنویس می گویم در این مورد حق با شماست اما خرسندی زرنگ جایی برای نظر پراکنی نگذاشته است. من انتظار ندارم که همه ی مردم به دنبال یک نفر به راه بیافتند. اصلا از این شیوه خوشم نمی آید. حتی پاره ای مواقع در زندگی خودم برای اینکه اصول زندگی گوسفندی را زیر پا بگذارم به هر دلیل ممکن با چیزی که همه با آن موافقند مخالفت می کنم.اما ایرانیان خارج گویا همه این گونه اند. در ایران برخی جوانان به امید ایرانیان مقیم خارجند به گمانم باید کولی گری های جلسه ی لندن را ببینند یا بخوانند. من فقط شرح واقعه را خواندم گویا با جلساتی که در دانشگاه های ایران برگزار می شود و کولی های حزب الله آن ها را همیشه ناتمام می گزارند هیچ فرقی نداشته است. موفق باشید.
    ————–
    دوست عزیز اینکه من لائیک هستم را درست حدس زده اید ولی ایکه من همه را لائیک می‌خواهم را درست حدس نزده اید ولی اگر بپرسید برای اینکه جامعه‌ای از بندها رها شود چه نسخه‌ای می‌پیچم یقینا خواهم گفت هرچه بیشتر افراد این جامعه لائیک بشوند امکان رسیدن به این هدف بیشتر خواهد شد.
    حالا اگر مردم ایران یا هر کشور دیگری به علت عقب افتادگی فرهنگی به این درجه از رشد نرسیده‌اند دلیل نمی‌شود که استدلال من غلط باشد.
    وقتی از آقای گنجی انتقاد می کنم درست به همین گرایش مذهبی ایشان انتقاد دارم.
    ایشان می فرمایند یک دین از دولت باید جدا شود ولی همین که دستشان به بلندگوهای رسانه‌ای می‌رسد یک مرتبه با حقه بازی حرفشان را عوض می‌کنند و می‌خواهند صدای دموکراتیک! اسلام دموکرات! را به گوش جهانیان برسانند، قربان ما به این می‌گویم فریب توده‌ها و درنتیجه وظیف خود می‌دانیم که این عمل دوگانه ایشان را افشا کنیم چونکه دوست نداریم یک بار دیگر ملت در دام فریب و نیرنگ بیفتند.
    در مورد نوشتن نظر در باره دیگران در این جا هم من هیچ اعتراضی ندارم چونکه به آزادی بیان اعتقاد دارم

  11. xyz says:

    مش هژبر
    اگر ايرانيان داخل نشين بهتر از آنها که خارج نشين هستند اوضاع ايران و راه درمان درد آنرا ميدانند پس چرا ايراد ميگيری به آن گروهی از داخل نشينان که از خارج نشينان تبعيت ميکنند؟! مگر آنها اوضاع ايران را نميشناسند؟
    اصلا مگر آنهايی که به احمدی نژاد رای دادند خارج نشين بودند؟
    در ضمن با استدلال خودت تو هم که خارج نشين نيستی حق نداری که در مورد اوضاع و احوال دنيای خارج از ايران نظر بدهی.
    نه جانم همانطور که ما خارج نشينان شما داخل نشينان را با يک فتوای کلی به يک چوب نميرانيم شمای داخل نشين هم بايد ياد بگيری که تمام خارج نشينان را که از گروههای بسيار متنوع فکری تشکيل ميشوند را در يک رده قرار ندهی و آنها را متهم به بی اطلاعی از اوضاع و احوال ايران نکنی.

  12. ستايشنامه says:

    خداوندا که دست سيد علی کـَج آفريدی
    ز نسل دزد ِ معروف عرب مَـج آفريدی
    که تا جائی نباشد از برای عقل در آن
    مخ انصار ِ حزب اللاغی از گچ آفريدی
    به هر جا در بيابان اَن-بيا ريدند و رفتند
    برای کاروانهای مگس حج آفريدی
    چو آدم بر بهشت خدعه و احکام دين ريد
    خر آوردی و با اهل خرد لج آفريدی
    زکَمچَک کمچه، ازخرکره، وز سگ تولهء سگ
    ز مرغان جوجه و از آدمی بَچ آفريدی
    برای لذتت زيرا تو بيماری و تنها
    الف-لام-ميم به هم بستی و زان رنج آفريدی
    برای رونق دکان غم در پای ممبر
    عزا و شيون و بدبختی و زَنج آفريدی
    ز چرم خر چو ملا ميرود بهر زيارت
    برای کُس خاتون آخوند مَچ آفريدی
    چو ماری پير شد قورباغه کونش ميگذارد
    سپاست کز برای ديگِ خود چَمچ آفريدی

  13. ذختری جوان says:

    حسن اقا جان دمت گرم ولی ما از همون موقع که سرو صدای اعتصاب غذای این افا تو زندان در اومد فهمیدیم کاسه ای زیر نیمکاست اگر نه عکسهاش از کجا به بیرون درز کرده بود؟وانگهی ج.ا. سر هر کس رو که بخواد بی سر و صدا زیر اب میکنه یعنی اینطوریا نیست که هر کی دلش خواست از وسط زندان سر و صدا کنه به گوش بقیه هم برسه…خلاصه که گنجی هم بعله!

  14. Saeed says:

    Hasan Aga Aziz,
    Sometimes your analysis on Iran’s political situation baffles me! While I have always admired and enjoyed your writings, I can not believe this time you have joined this highly organised campaign” against Akbar Ganji by the regime’s murders’ intelligence services, the suspicious Hezb Kargary and the so-called reformists and the monarchists.
    Where do you fit in these recationary groupings? Neither of them. I believe this without any doubts.
    Let’s be fair on Ganji and criticise his actions and writings and help towards getting rid of this nasty regime.
    Ba Drood
    Saeed.

  15. بهادُر says:

    این گنجی تا بظاهر افسارش ول شد بلانسبت داگ تمام حرفاشو پس گرفت و معلوم شد همه‌ش زیر سر اینهاست. وقتی رفت خارج از کشور دیگه هیچ ابهامی باقی نموند. همونکه زودتر از موعد آزادش کردن و… .
    نصف این ملت نمیدونن گنجی کی هست، حالا اینا ملت رو شاگرد چموش فرض کردن که یک اسباب‌بازی بنام گنجی ساختن و فرستادن جلو…
    گنجی‌ای که میگفت جمهوری‌خواهی، جدائی دین از دولت، بعد گفت اسلام دموکراتیک!!! دوباره گفت سکولاریسم، خوب عروسک خیمه‌شب‌بازی درست میکنن.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی