Jul 10 2006

انقلابیون دو آتشه 2!

نوشته:     :::       22 پیام

در مطلب قبلی گنجی را از این نوع انقلابیون جدا کرده بودم و نوشتم “حدیث اکبر گنجی پیچیده تر از آن است که بنده وارد تحلیل آن شوم” دلیل اینکه گنجی را در این گروه دسته بندی نکرده بودم تنها این بود که مبارزه گنجی را در مسیر سرنگونی رژیم می‌دانم ولی او را تنها یک ابزار می‌شناسم نه یک لیدر یا مهره‌ای موثر.
من هیچ گاه مثل دیگران گنجی را متهم به مهره رژیم بودن نکرده‌ام (حداقل در مقطع کنونی) و چنین استدلال‌هایی را هم قبول ندارم. دلیل اصلی این استدلال هم این است که تنها همراه و همیار با رژیم بودن تا مقطعی را نمی‌توان دلیل کافی برای مهره بودن کسی به حساب آورد هر کسی می‌تواند اشتباه کند و تا مسیری و مقطعی با رژیم همراه بوده باشد، گرچه مدتی که گنجی با رژیم همراه بوده بسیار طولانی است ولی باز باید برای پیش برد جنبش دست و دلبازانه عمل کرد تا بلکه مهره‌های بیشتری را از رژیم به مجموعه نیروهای جنبش ضد رژیم جذب کرد.
رضا باقری در پیام مطلب قبلی می‌نویسد:
من فکرنمی کنم مسئله گنجی زیاد پیچیده باشد.
آدمهایی در سطح گنجی نمی توانند پیچیده باشند،
ادمی که در هر موضعی دو آتشه است!
اوایل یک انقلابی دو آتشه و حالا یک شخصیت ضد خامنه ای دو آتشه( فقط ضد خامنه ای!)

در نوشته رضا نکته‌ای نهفته است که برای تحلیل ما بسیار مهم است که در زیر به آن خواهم پرداخت.
دلیل اینکه نمی‌توان آقای گنجی را به عنوان یک لیدر یا حداقل شخصیتی در این حد از جنبش ضد رژیم دانست چیست؟ این نکته بسیار اساسی است: هر کس که بخواهد خود را وارد این مجموعه کند باید بعنوان یک حداقل “رژیم و کلیت آنرا محکوم کند”، کاری که آقای گنجی تا آنجایی که من می‌دانم نکرده است. گنجی و دیگر مخالفین رژیم که خود را روشنفکر دینی می‌خوانند هیچکدام شان ریشه‌های این رژیم را محکوم نکرده و نمی‌کنند و تنها به محکوم کردن شاخه‌هایی از این رژیم بسنده می‌کنند و بعد توقع دارند به عنوان یکی از نیروهای مخالف رژیم قلمداد شوند زهی خیال باطل چنین عملی هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه بخواهیم دوباره این جنبش را هم مثل جنبش‌های قبلی به بیراه بکشانیم.
آقای گنجی با اینکه نوک هرم رژیم (خامنه‌ای) را هدف قرار داده ولی هیچگاه کلیت رژیم را به صورت شفاف نقد و محکوم نکرده. آقای گنجی هیچ گاه ریشه اصلی حکومت اسلامی آخوندی (خمینی) را محکوم نکرده و هنوز به باور من یکی از مقلدین(مرید) پر و پا قرص خمینی است. حالا همان گونه که در پاراگراف بالا نوشتم اگر برای پیوستن به جنبش رهایی و سرنگونی طلب ایران این یک شرط را شرط اصلی بدانیم آقای گنجی در این امتحان مردود خواهد شد. و بر همین اساس همچنین باید خیلی دیگر از نیروهایی که خود را جزو نیروی اپوزیسیون می‌نامند بررسی شوند و اساس باید محکوم کردن کلیت رژیم باشد نه اینکه در مقابل شاخه یا شاخه‌هایی از این رژیم موضع مخالف گرفته باشند. با دقت در کار اصلاح طلبان و دیگر نیروهای درون رژیم هم همین پدیده قابل رویت است که همگی هیچگاه ریشه و پایه‌های اصلی این رژیم را زیر سوال نمی‌برند و تنها قصد اصلاح شاخه‌های رژیم را دارند. بر اساس همین استدلال هم می‌توان آقای گنجی را یک اصلاح طلب دانست و نه یک انقلابی و سرنگونی طلب، یک نفر نمی‌تواند هم اصلاح طلب باشد و هم انقلابی! با همه این استدلال‌ها باز بر این عقیده استوارم که باید به اینگونه مهره‌ها اجازه بازی داد تا هم از آنها بعنوان ابزاری برای پیش برد جنبش استفاده کرد و هم به آنها اجازه داد تا شاید روزی خود را اصلاح کنند تا بتوانند به عنوان یک عضو از نیروهای سرنگونی طلب قبول و پذیرفته شوند.
اینکه آقای گنجی حتی تا پای جان برای اهدافش پیش رفته نمی‌توان او را یک انقلابی مفید دانست فراموش نکنید که روزانه ده‌ها نوجوان نا آگاه فریب بن لادن و شرکا، خامنه‌ای و شرکا را می‌خورند و با بستن بمب به خود به خیال خودشان انقلابی می‌شوند ولی این پدیده “از جان گذشتن” نمی‌تواند به تنهایی دلیل کافی برای انقلابی بودن کسی پذیرفته شود.

نوشته: در ساعت: 11:25 am در بخش: سیاسی

22 پیام  |           

22 پیام به “انقلابیون دو آتشه 2!”

  1. سلام و
    che-0-che-0-cheچه و چه و
    چه

  2. حُسن آقای گل گلاب
    من بشخصه آقای باقری را نمیشناسم و از نظرات سیاسی و اجتماعی ایشان اطلاعی ندارم ولی با بسیاری از ایرانیانی که بهر دلیلی اقدام در شکستن شخصیت مخالفین رژیم ج.ا. را دارند و با این روش ظاهرا ارزش خود را بالا ببرند مخالفم. من هر کس با هرگونه مسلک و مرام و باور که با قدمی یا قدمی یا قلمی با این رژیم خون آشام و واپسگرا مبارزه میکند ، دوست میشمارم و همراه و تفرقه اندازان را در هر لباس و مقام مزدوران رژیم میدانم.
    ———-
    پاسخ:
    دوست عزیز چیزی که من در این مطلب نوشتم از نوشته آقای باقری سرچشمه نمی‌گیرد این نظر شخصی من است حالا گیرم از جملات ایشان کمک گرفتم تا شاهدی باشد بر گفته خودم نباید شما به ایشان حمله کنید، اگر صحبتی دارید باید با من بکنید.
    در مورد نظر شما هم متاسفانه باید بگویم که من مخالف این نظر هستم چون ما را به همان مکانی باز خواهد گرداند که می‌گفتیم “هَمَه با هم”. دوست عزیز دوران همه با هم سپری شده و هرکس باید جایگاه خودش را مشخص کند و بعد از آن جایگاه به فعالیت سیاسی بپردازد.
    اگر کسی خمینی را که ریشه این رژیم منفور است را هنوز قبول دارد بیاید و ادعا کند که می‌خواهد برای ایران دموکراسی به ارمغان بیاورد ما نمی‌توانیم در مقابل چنین ادعایی سکوت کنیم و فقط برای اینکه سیاهی لشکر به لشکر مخالفین بیفزایم با برنامه‌های اینگونه افراد همراهی کنیم. اشکالی ندارد ما می‌توانیم از این افراد بعنوان نردبان برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم ولی نه بیشتر.

  3. xxx says:

    قرائتي تازه؟؟ از روشنفکري
    دوستان چون من خودم وبلاگ ندارم تو کامنت دوني چند وبلاگ پر خواننده اين مطلب را مي نويسم تا شما عزيزان حسابي از خنده روده بر بشين.
    چند روز پيش با چندتا از دوستان به خانه يکي از نوادگان يک شخصيت فرهنگي- سياسي مردمي و وفات يافته رفته بوديم( اسم اون محفوظ نگاهميدارم چون نبايد اشتباه اقوام گريبانگير کس ديگه بشه).
    متاسفانه خيلي جاها ديده ام شخصيت هاي خوب و مردمي فاميل هايي دارند 100 درجه متفاوت که از شهرت آن شخص مردمي نيز سو استفاده ميکنند خودشون را يک روشنفکر نواده فلان شخص معرفي ميکنند و از سوي ديگربه عنوان روشنفکر آبروي خود و همه روشنفکرها را مي برند.اين نشون مي ده که تو مردم چه تفکراتي حاکم هست و بهتره وبلاگ نويس ها فقط در مورد مسائل سياسي مطلب ننويسند و به مشکلات فرهنگي هم توجه داشته باشند.
    اين آقاي 75 ساله که به منزلش رفتيم داراي 2 مدرک دکتري از دانشگاه هاي فرانسه هست و در زمان قبل انقلاب استاد دانشگاه بوده و کلي ادعاي فرهنگي بودن داره اين آقا به وبلاگ هاي مختلف نيز سر مي زنه و کامنت هم ميزاره.
    او به ما گفت که فاميل آنها 200 سال سابقه روشنفکري داره و براي ما دليل هم در اين باره آورد:
    1- ما هرگز روي زمين نخوابيده ايم.
    2- ما تو خانه کفش خود را در نمي آوريم و جد هاي ما هم در خانه چنين نمي کرده اند.
    3- اجداد ما از 200 سال پيش فقط از توالت فرنگي استفاده مي کردند.
    4- ما هميشه در خانه سگ نگاه داشته ايم.
    5- خانواده ما فقط با شاهزاده ها و ملاکين که آدمهاي حسابي هستند ازدواج کرده اند و اين نشان اصالت و شرافت ماست.
    6- ما هميشه شراب و ترياک استعمال ميکرديم و کاري به ملاها نداريم که گفتن اين ها حروم هست از نظر ما آدم حسابي کسي هست که حتما بساط ويسکي و ترياکش پا باشه..
    7- تمام اقوام ما در فرنگ درس خوندن.
    8- ما به تمام کشورهاي دنيا سفر کرده ايم.
    9- ما اجازه نداده ايم خانم هاي خانه مان کار پست بکنند و هميشه براي بچه ها دايه داشته ايم.
    10- پدر دکتر سروش يک کله پز بوده و چون اصالت خانوادگي ندارد شايسته نيست جوانان کتب او را مطالعه کنند.
    11- اکبر گنجي اصالت ندارد در عکس ها ديده ام که او در منزل روي زمين مي نشيند و زنش چادر به سر مي کند.
    12- « يکي از اين اصلاح طلب ها الان اسمش را به خاطر ندارم، خيلي آدم حسابي هست، ما به منزلش رفته بوديم او نيز يک متجدد است و در خانه سگ نگهداري ميکند.»
    13- بوش انتخاب خوبي از سوي مردم آمريکا بود چون بوش از اشراف آمريکاست ولي کري يک کارگر زاده است. روشنفکران ايران از بوش حمايت مي کنند و من هم حامي او هستم.
    14- شما دانشجويان بايد در انتخابات صنفي فقط افراد اصيل را کانديد کنيد.
    15- کسي که ميلياردر نباشه اگه حاکم بشه منافع روشنفکران را فداي مردم پابرهنه مي کند.
    16- هاشمي رفسنجاني يک متجدد است و بهترين گزينه براي روشنفکران هست و البته قبول دارم ملاي خوب نداريم ولي هاشمي ميان آخوندها يک روشنفکر است و من شنيده ام که او مثل ما روشنفکران يک زندگي اروپايي دارد و اگر قدرت مطلق را در دست بگيرد حتما تاج گزاري خواهد کرد.
    17- رضا پهلوي بهترين گزينه براي نجات ايران است چون او هم خانداني روشنفکر داشته و شاهدخت اشرف پهلوي علي رغم شايعاتي که عليه او گفته شده پيشرو در اعاده حقوق بانوان بوده.
    18- فرح پهلوي نجيب ترين زن و يک الگو براي زنان ايران است. متاسفانه مادرش در کتابي که نوشت عليه خاندان پهلوي کلي اراجيف بافت و مسلما از سوي ملا ها تهديد شده بود وگرنه همه مي دانند که خاندان پهلوي همه روشنفکرو اصيل بودند.
    19- الان جامعه خيلي بي اصالت شده حالا هر گدا گشنه اي بچه هاش را به دانشگاه مي فرستد و اين يک فاجعه است چون علم و دانش در دست افراد فاقد اصالت جامعه را فاسد مي کند. در زمان قديم فقط نجبا بچه هاي خود را به دانشگاه مي فرستادند. البته شاه هم اشتباه کرد و به خانواده هاي بي اصالت اجازه تحصيل داد و همون ها هم بودند که انقلاب کردند.
    اگر ما شناخت درستي از آن شخص مردمي نداشتيم فکر ميکرديم که روشنفکري او هم درست مثل فاميل نادانش بوده.
    مشکل جامعه ما فقط ملا ها نيستند بعد از سرنگوني ملا ها ما با اين طيف آدم که در بالا گفتم زياد سر و کله خواهيم زد. اين ها از روشنفکري بويي نبرده اند ولي ادعاي روشنفکري دارند و متاسفانه بسيار در کسب قدرت مهارت دارند.
    ———-
    پاسخ:
    دوست عزیز همانطور که گفته‌اید نامبرده 75 ساله است پس یقین بدانید که بیچاره دچار بیماری آلزهایمر شده که این مهملات را بهم بافته، دست خودش نبوده همان بهتر که نامش را محفوظ داشته‌اید

  4. دوست عزیز جناب گاو مقدس!
    من از بت پرستی متنفرم!
    چه برسد به این که بخواهم آدمی را بت کنم،یا بدتر از آن با شکستن کسی خودم را بت کنم!
    برای همین دوست دارم شخصیت هایی مانند گنجی را نقد کنم،من فقط چند سوال از گنجی پرسیده ام همین!
    اگر سوال های من بت شخصیت گنجی را شکانده است(از دید شما) اشکال از من نیست از بت شماست که با چند سوال قرار است بشکند!
    گنجی در تمام صحبتهایش دچار یک فراموشی 10 ساله شده است،10 سال از تاریخ معاصر و شاید مهمترین و تاثیر گزار ترین دهه تاریخ معاصر
    هرگاه گنجی تکلیفش را به صورت واضخ با این 10 سال روشن کرد،شاید من هم به عنوان بت یا رهبر یا آزاده یا انقلابی و یا هر چیز دیگر که شما می گویید انتخابش می کنم!

  5. Winston says:

    سوال جالبیه… باید ازش سوال کرد راجع به خمینی جاکش چی فکر میکنه

  6. xyz says:

    البته گنجی نظرش را در مورد خمينی زمانيکه قبل از انتخابات رياست جمهوری از زندان به مرخصی آمده بود گفته.
    تا آنجا که يادم ميايد گنجی زمانيکه مصطفی معين بديدن گنجی آمده بود به معين گفت که امام با آنها (منظور گروه کارشکنان) بطور قاطع برخورد ميکرد.
    آيا همين جمله کوتاه و ساده ارادت گنجی را به خمينی نميرساند؟
    در ضمن همانطور که جناب باقری گفت گنجی ۱۰ سال اول عملکرد حکومت که اساس وضعيت فعلی است را ناديده ميگيرد و نهايتا به اعدامهای سال ۶۷ بسنده ميکند و انگار نه انگار که در سال ۶۰ چه در زندانها و نيز در سطح جامعه بر مردم رفته است! گويا جنايت و فساد حکومتی از زمان بقدرت رسيدن خامنه ای شروه شده است.
    بنظر من که دوران حکومت خامنه ای دوران طلايی نظام جمهوری اسلامی تا اين ثانيه بوده.

  7. faryad says:

    مايل به مبادله لينک هستي؟

  8. این مـردم هـنوز هـم دنـبال بُـت هـسـتند. . . بـیکه راحـت طلب و خـودخـواهـند.
    راسـتش آدم شـک میکـنه که اینـهمه داسـتان از ابتدا نـقشه ای بـوده بـرای تـبدیل کـردن گـنـجی به یـک خـاتـمی (این تـئوری تـوطعه مارو طلاق نـمیده انگار) دیگــر !!؟؟ بالاخـره 8 سـال هـم 8 سـال است . . اگـر گـنجی بـتونه 8 سـال دیگه نـظام رو حـفظ کـنه بـاید دسـتش رو هـم بـبوسـند

  9. x says:

    مسئله گنجي نيست!
    1) هرکس مي تواند خود را اصلاح کند و گنجي هم شايد خود را اصلاح کرده باشد.
    براي نمونه نوام چامسکي يهودي که مبارز معروف حقوق بشر است و همگي شما بارها نام اورا شنيده ايد اول عضو يک گروه مسلح صهيونيست بوده و در راه اشغال فلسطين مي جنگيده سپس به مرور مجذوب حقوق بشر شد و از اسرائيل خارج شد و حالا به نفع دموکراسي و حقوق بشر حتي عليه اسرائيل نيز مبارزه ميکند.
    2- در زمان خاتمي اشتباه مردم اين بود که مثل هميشه به جاي هدف محوري دوباره شخص محوري حاکم شد.
    ببينيد مبارزان حقوق بشر نبايد گنجي را سمبول حقوق بشر کنند بلکه بايد به عنوان يک مبارز از او تجليل و حمايت کنند.
    ديديد که وقتي خاتمي شد سمبول اصلاحات چگونه بالاخره با يک کلمه ريد به کل حرکت و وقتي خميني شد سمبول مبارزه با ديکتاتوري بعدا خودش چه ديکتاتوري راه انداخت که نظير نداره؟
    هر انساني مي تواند سست بشود يا مزدور بشود يا … اگر امروز گنجي بشه سمبول يا نماينده حقوق بشر خوب بعدا شايد بياد بگه آره حقوق بشر همينه که تو قرآن هست .
    ما بايد کاري کنيم که هدف و آرمان حقوق بشر محور و اصل باشد نه رهبران.
    حرکت گنجي قابل تقدير است به اميد اينکه حقوق بشر بت مردم بشود نه خود گنجي.

  10. حُسن آقای گل گلاب و سایر دوستان که هر کدام نظری داده و یا نداده اند: با احترام به اندیشه های یکایک شما چند کلامی را مینویسم. من از گنجی یا هیچ کس دیگری در اینجا دفاع نمیکنم. همیشه گفته و باز هم میگویم انسان بدون خطا وجود ندارد و بقای انسان را بر آگاهی و آموزش و درس گیری از خطا تصور میکنم و مسلم آنکه هیچ انسان بی خطا و یا کم خطا وجود ندارد. همه اشتباه کرده و باز هم خواهیم کرد و بعید میدانم روزی را که ادعا کنم که خطا نکرده و یا نخواهیم کرد.
    قصد آن ندارم که خود را پاک و منزه و بی عیب نشان داده و ادعای عصمت و طهارت هم نمیکنم. در زندگی اشتباهات فراوان کرده ، سیاست دیده و سیاست شده ام. انسانها را بخاطر رنگ پوست و عقیده و مرام و سن و جنسیت قضاوت نکرده ام بلکه اعمال و افکارشان را مورد مداقه و تحلیل قرار داده و نقد و تفسیر کرده ام زیرا قضاوت هیچ کس را هم خالی از خطا نمیدانم. مسایل را روشن و تاریک طبقه بندی نمیکنم. و جهان را سیاه و سفید تصور نمیکنم . ایران را دوست دارم ولی شیفته نیستم.
    این حق را بر همه واجب میدانم که از روزگار و سیاست و حاکمیت ، شکایت و انتقاد مسالمت آمیز کند و خشونت را نشانه خوی حیوانی هنوز موجود در عروق انسان میدانم.
    طناب فرصت را هم آنقدر در دسترس دیگران قرار میدهم که اگر لازم دیدند با آن خود را حلق آویز کنند نه دیگران را!
    علت مخالفت با ملایان را هم در یک جمله خلاصه میکنم که: شرافت و پاکی بشر را نه در مذهب میبینم و نه در مذهبیون.
    نه عاشق گنجی ، سازگارا ، همایون ، بهنود یا نوریزاده و یا کس دیگری هستم و نه از مارکس ، انگلس ، هدایت و ارسطو … یا حتی خودم! نفرت دارم. تا حدی که که نویسنده و دگراندیشی قصد ” استحمار ” (احمق انگاری) مردم را نداشته باشد مورد احترام و علاقه و حمایت من است.
    ………………
    از همگی خواهشی شاید بزرگ هم دارم : امروز روز گنجیست و طناب مجانی ، فرصت دهید و گنه ناکرده را قاضی نباشید
    ———
    پاسخ:
    دوست عزیز دقیقا رفتار گنجی است که من و دیگران نقد می کنیم. کسی که یکی از اعضای موثر حکومت بوده حداقل باید از گشته خود عذرخواهی کند و حکومت خمینی و مخصوصا خود خمینی را محکوم کند تا بتوان او را جدی گرفت به همین سادگی

  11. خــسـُن آقا جـان اشاره جـالـبی کـردی
    دوســتان تـا حـرف از رضـا پـهلـوی میـشه اولـین تـوقـعشان ایـن است که این آقا بـرای کـارهـای پـدرش بـاید عـذرخـواهی کـنه…!! (گـنه کـرد در بـلخ آهـنگری)
    امـا در رابـطه بـا هـیج فـعال سـیاسی و اجـتماعی دیگه نـیومـدن بـگـن این آدم بـاید از کارهـایی که خـودش انـجام داده عـذرخـواهی کـنه
    قـربـون بـرم خـدارو یـک بـام و دو هـوارو

  12. Winston says:

    من که احترامم رو واسه گنجی از دست دادم. واقعآ ادم میمونه به کی اعتماد کنه

  13. mollah says:

    حسن آقا
    راستش ما اينقدر مارگزيده شده​ايم که از هر طناب سياه و سفيد هم ميترسيم.
    بنظر من در رابطه با گنجی نه بايد افراط کرد و نه در حق او بی انصافی کرد.
    گنجی راهش را از اصلاح طلبان جدا کرد و به زندان افتاد. خاتمی هم نه تنها کاری برايش نکرد بلمه گفت اصلا تقصير خودش است.
    گنجی با آن مقاومت بينظيرش دين خود را ادا کرد و اگر تا ابد هم هيچ کار مثبتی نکند باز چيزی از آنهمه مقاومت و شجاعتش کم نخواهد شد ولی ما نبايد شخصيت زده باشيم و آرا و نظرات ديگران را بدون تعمق و کورکورانه قبول کنيم.
    من به گنجی احترام ميگذارم ولی از اين شيوه مبارزه​اش برای آزادی زندانيان سياسی خوشم نيامد. اينکار فايده​ای ندارد جز وخيم تر کردن اوضاع.

  14. xyz says:

    کيانوش جان
    جالب اينجاست که رضا پهلوی در يکی از سخنرانيهايش اشتباهات پدرش را پذيرفت (و طبيعی است که معذرت خواهی نبايد ميکرد چراکه مربوط به خودش نميشد) و صادقانه اعلام کرد که شخصا طرفدار سلطنت مشروطه است ولی با اين حال اگر مردم جمهوری خواستند تسليم رای آنهاست. ولی گنجی از بيخ سلطنت را رد کرد و حاضر نشد بگويد که در صورتيکه مردم سلطنت خواستند به رای آنها تمکين ميکند و نهايتا گفت که بايد از حقوق شهرونديشان دفاع کرد.
    ظاهرا انگار بعضی ها اصلا با نام پهلوی مشکل دارند در صورتيکه اگر ايران بعد از اسلام دو تا خدمتگزار واقعی داشته رضا شاه و پسرش بودند.
    امثال احمدی نژاد گوارای وجود چنين کسانی باد!

  15. دوست من جناب گاور مقدس،
    نه تنها برای نظر شما احترام فایلم،بلکه باید بگویم تا حد زیادی هم با شما موافقم،
    از دید من هم انسان بدون خطا وجود ندارد،
    از دید من هم گنجی حق دارد عوض شود
    مخملباف هم حق دارد عوض شود،
    حتی از دید من خامنه ای هم حق دارد عوض شود،!!
    ما هم باید از همه استقبال کنیم،
    هیچ کس هم حق ندارد کس دیگری را فقط به این علت که قبلا جور دیگر فکر(یا حتی عمل) می کرده بایکوت کند،
    مشکل جای دیگری است!
    من فقط چند سوال پرسیدم،هر وقت گنجی و دوستدارانش جواب قانع کننده ای دادند،با احترام و افتخار به جمع هواداران گنجی می پیوندم.
    اما اعتقاد ندارم که امروز روز گنجی است،
    امروز تبلیغات با گنجی است،.

  16. In aaghaay-e Ganji ham too-zard az aab dar aamad!
    Chand rooz-e pish Ganji goft keh eslaam baa demokrasy motenaaghez nist!
    In mard neshaan daad keh hanooz ham hamaan paasdaar o hezbollahi-e ghadimi hast.
    Eslaam aamel-e asly-e badbakhti-e iraaniaan dar 1400 saal-e gozashteh hast. Taa vaghti keh amsaal-e Ganji rahbar-e mokhaalefaan hastand iraan dorost shodani nist. Baayad dar iran rish-ehe eslaam ra az bikh kand taa in keshvar baar digar dar partow-e yazdan-e paak bedarakhshad.
    Iraani pirooz ast, hezbollah naabood ast!
    Dariush Parsi
    http://www.geocities.com/dariushe_parsi

  17. رامين says:

    به گمان من بايد به گنجی هم طناب و هم فرصت داد تا به اختيار خود يا خود را حلق آويز کند و يا زندگی کند. اما بايد ازکسانی که ميکوشند وی را هرچه زودتر تبديل به مهره ای سوخته کنند تا مهرهء خود را وارد ميدان کنند فاصله گرفت.
    با نظر خسن آقا موافقم. اما از ديد من فرق عظيمی است ميان آنکه عمدتا از جان بنده و جنابعالی ِ نا هم کيش مايه ميگذارد تا مورد عنايت خداوند تبارک و تعالی واقع شود و به بهشت برود، با آنکس که در اين راه تنها از جان و هستی خود مايه ميگذارد.

  18. ََA5 says:

    بسم الله قاصم جبارين
    وصلي الله علي نبينا محمد وآله الطيبين الطاهرين لاسيما بقيه الله الأعظم حجة بن الحسن المهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف ولعنة الله علي اعدائهم اجمعين لا سيما الجبت و الطاغوت واللات و العزي و ابنتيهما ومحبيهما بعدد ما احاط به علمه و بعدد فضایل امیر المومنین علیه السلام .
    متاسفانه امروزه بوق هاي استکباري ونوکران حلقه به گوش صهيونيست ها با عربده هاي کرکننده مي خواهند حکومت اسلامي ايران را فاقد آزادي معرفي کنند و گنجي ها و ايادي ديگر مي خواهند اوضاع ايران را غير آزاد معرفي کنند و در حاليکه دولت حتي يک زنداني سياسي در بند ندارد قيل و قال راه انداخته اند که زنداني سياسي آزاد بايد گردد!
    در وبلاگي که جهت تنوير افکار عمومي عرضه شده akhoondism.blogspot.com با استناد به مدارک و منطق به همگي شما فريب خوردگان ثابت مي شود که آزادي که در ايران هست در هيچ کجاي دنيا نظير ندارد. و اينجاست که فرموده استاد گرانقدر حضرت آيت الله مطهري معلم شهيد، مصداق عيني ميابد:
    آزادي در متن تعاليم اسلامي مي جوشد و ما نيازي به اخذ آن از منابع انساني نداريم.
    هيچ کس نمي تواند مطالب اين وبلاگ را رد کند و همگي شما که مي گوييد در ايران آزادي نيست منکوب خواهيد شد.
    ما عقيده داريم کساني که خوي استکباري دارند از خواندن مطالب اين وبلاگ عصباني شده و از عصبانيت خواهند مرد.
    ما عقيده داريم که فرهنگ روحانيت يا همان آخونديسم در تمام وجود ملت سرافراز و مسلمان ايران ريشه دوانيده و شما نوکران کفار هرگز نمي توانيد فرهنگ منحط آلوده به حقوق بشر منبعث از اومانيسم را در ايران نهادينه کنيد.
    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي حتي کنار مهدي خامنه اي رهبر به لطف خود نگهدار.
    akhoondism.blogspot.com

  19. xyz says:

    ملا حسنی جان
    موضوع گنجی اگر به اينجا ختم شود که با شجاعت قلم زد و راس هرم را نشانه گرفت و به زندان رفت و بهای زيادی بابت کارش پرداخت و با اعتصاب غذا تا پای مرگ رفت و به هيچ وجه تسليم نشد، کارش بسيار ستودنی است. و اگر هم از آن به بعد هيچ اقدام مثبتی نکند هم بقول شما دينش را پرداخته.
    ولی موضوع اينجاست که اين بابا در دو مورد اقدام يا گفتارش نه تنها مثبت نبوده بلکه منفی هم بوده. يکی همينکه هنوز هم نميتواند از خمينی دست بردارد (در دو پست قبلی توضيح دادم) و ديگری اينکه هنوز هم به خودی و غير خودی اعتقاد دارد (مساله دوری از سلطنت طلبان).
    فراموش نکنيد که بعد از اينکه گنجی مانيفست اولش را نوشت نقدهای زيبای بسيار زيادی در سراسر دنيا به آن شد ولی در مانيفست دومش اعلام کرد که مهمترين نقد تا بحال نقد سعيد حجاريان بوده!
    به نظر من حکومت همانطور که قبل از انتخابات رياست جمهوری او را آزاد کرد که به مردم بگويد رای ندهند تا رای اصلاح طلبان پايين بيايد (که البته در هر صورت مردم به آنها رای نميدادند) الان هم او را رها کرده تا در دنيا اعلام کند که با حمله نظامی مخالفيم، ببخشيد و فراموش نکنيد، از خشونت بپرهيزيد، و سلطنت طلبان را به کنار بياندازيد. دقيقا همانطور که شيرين عبادی را اروپاييان انتخاب کردند که در دنيا سفر کند و همه جا اعلام کند که اسلام با دموکراسی و حقوق بشر تناقضی ندارد، در زندانهای گوانتامالو چه ها بر سر اسرای جنگی می آيد، آمريکا ناقض حقوق بشر در سراسر جهان است و …. و انتخابشان بسيار خردمندانه بود که از چه راهی بروند تا عمر حکومت را طولانی تر کنند، چرا که خوب ميدانستند که ماده گاو شيرده در ايران است نه در جايی مثل واتيکان.

  20. من هنوز تو کف! اینم که قدیما که گنجی در زندان بود، چطور روزنامه های داخل کشور و حتی صدا و سیما راجع به فشارخونش و درجه تبش و حال و احوالش مطلب می نوشتند. بهتره جایزه تنها زندانی سیاسی که راجع بهش می شود در داخل کشور هم حرف زد! را بهش داد…
    ————-
    پاسخ:
    دوست عزیز در انتقاد هم باید با احتیاط رفتار کرد اینکه می گویید چرا رژیم اخبار مربوط به گنجی را سانسور نکرد بخاطر این است که رژیم در مواقعی زیر فشار خارج (سازمانهای حقوق بشری) مجبور به این کار می شود. باید سعی کرد انتقاداتی را مطرح کرد که مو لای درزشان نرود تا کارساز افتند وگرنه در جوی که امروز اطراف گنجی برقرار کرده اند به من و شما هم بلافاصله مهر مامور رژیم را خواهند زد و ما را هم مهره سوخته خواهند کرد.

  21. Winston says:

    xyz عزیز یه بلاگ بزن شما

  22. در ایـنکه دنـیای ســیاسـت خـیلی پیـچیده اسـت شــکی نـدارم !! درسـت زمـانی که آدم فـکر میـکـنه حـساب هـمه چـیز رو کـرده یـکهـو مـسائلی رو میـشه که به خـواب هـم نـمیان. . .
    بـرای مـن رفـتاز گـنجـی از ابـتدا سـوال برانـگیز بـوده در عـین حـال درسـت نـمیبینـم که به هـمه کارهـاش شـک کـنم
    فـکر میـکـنم خـونـدن دسـت خـاتـمی آسـونـتر از گـنـجی بــود !!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی