May 25 2006

اینترنت برای همه دنیا

نوشته:     :::       7 پیام

nera_modem.jpg
این نام مقاله‌ای است که در نسخه نروژی نشریه PC World منتشر شده و اشاره دارد به یک سیستم جدید اینترنتی از طریقه ماهواره است که با پهنای باند 240 کیلوبایت upload و 384 کیلوبایت Download ارائه می‌شود. گرچه این سیستم در حال حاضر برای مصرف کنندگان معمولی زیاد گران تمام می‌شود ولی با در نظر گرفتن تکنولوژی‌های مشابه مثل تلفن همراه به زودی با قیمت ارزان تر و حتی سرعت بالاتر به بازار ارائه خواهد شد، فراموش نکنید که روزهای اولی که تلفن همراه به بازار آمده بود هزینه خرید یک دستگاه تلفن همراه بیشتر از 30 هزار کرون نروژ (بیش از 4 میلیون تومان) بود و اندازه آن چیزی بود بیشتر از یک پی‌سی لپ‌تاپ، هزینه مکالمه آن هم بیشتر از 10 کرون نروژ در دقیقه بود. قیمت این دستگاه ارتباط اینترنتی که ساخته شرکت نروژی نرا (Nera) است پانزده هزار کرون نروژی (تقریبا دو میلیون تومان) برای تجهیزات آن و هزینه اتصال 7 کرون در دقیقه و 20 کرون برای هر مگابایت دیتا می‌باشد. با رواج چنین سیستم‌هایی دیگر سانسور اینترنت بی معنی خواهد شد و به آسانی در دسترس تمام نقاط دنیا حتی دور افتاده ترین دهات کشورهای عقب افتاده قرار خواهد گرفت.
از مشخصات دیگر این سیستم مخابراتی اینکه اندازه آن تقریبا به اندازه یک مودم است 15 در 20 سانتیمتر و وزن آن کمتر از یک کیلو است.
این سیستم دارای نقطه اتصال ISDN ، USB ، Bluetooth و Ethernet است در نتیجه می‌توان از آن همزمان بعنوان تلفن همراه هم استفاده کرد.

nera_modem2.jpg

لینک مربوط به مودم به زبان انگلیسی، مرسی رکگو جان

نوشته: در ساعت: 11:47 am در بخش: کامپیوتر و اینترنت

7 پیام  |           

7 پیام به “اینترنت برای همه دنیا”

  1. بهرام says:

    دورد خسن اقا من درست متوجه نشدم یعنی این دستگاه رو به پی سی یا لپ تاپ متصل میکنیم بعد به صورت خودکار به اینترنت متصل میشیم؟
    ————–
    پاسخ:
    بهرام جان این درست مثل یک مودم عمل می‌کند و وقتی به پی‌سی وصل باشد از طریق آن می‌توان به ماهواره تماس حاصل کرد و بعد از اتصال هر نوع رابطه مخابراتی از طریق آن میسر می‌شود حال چه اتصال به اینترنت باشد چه تلفن

  2. جاویدان says:

    عجب اینا دارن چی کار میکنن ایران هم در عرصه افتابه سازی جهت هرچه بهتر طهارت گرفتن تولید میکند و ریدن به مخ کودکان ایران با دین

  3. Rokgoo says:

    http://satcom.neraworld.com/Nera_Common/templates/Product____3709.aspx
    اينهم لينک همين اطلاعات به انگليسی برای علاقه‌مندانی که نروژی نمی دونن.

  4. آرمان says:

    “بسم الله القاسم الجبارین”
    بار دیگر دست امپریالیسم جهان خوار از آستین کثیف حکومت دست نشانده انگلیس بیرون آمد و با توطئه ای حساب شده و با کمک یک روزنامه دولتی (که بودجه اش از سازمان سیا تامین میشود) کمر به هلوکاست اقلیت های قومی ایران بست: نوشتن نمده با «حروف انگلیسی» از زبان یک سوسک !!!.
    ما «انگلیسی زبانان» مقیم اردبیل شدیدا این توطئه کثیف و شوم را که جز اتحاد مردم غیور و مهربان این خطه از کشور عزیز IRAN حاصلی برای این عناصر بزدل استکبار جهانی نخواهد داشت, محکوم کرده و این فاجعه تاریخی (“هلوکاست انگلیسی نویسان اردبیل”) را به ولی عصر و جانشینش یعنی رهبر مستضعفان جهان تسلیت عرض کرده و با آن امام غایب عهد میبندیم که تا آخرین قطره خون از ریختن خون کاریکاتور نویسان فارس (و یا غیر انگلیسی) دست نخواهیم کشید.
    وسلام و علیکم و رحمت الله و برکاته
    جمعی از انگلیسی نویسان اردبیل

  5. shahram says:

    ای ولا خسن اقا خوشم می یاد کارت درسته دیروز تو وبلاگرد گردی یک وبلاگی دیدم بقدری عصبانی شدم که کارد می زدی خونم در نمی اومد یادادشتهای همسر یک روحانی اینم ادرسش http://hamsar.parsiblog.com/

  6. الاغنامه says:

    چماقی خود رُو است اسلام در کون
    که چون شد ميرود بی چانه و چون
    نه می آيد برون ديگر زکونت
    نه می آيد به بند ديگر تو خونت
    چنان ميجوشدت در خانه و چَرد
    که هر کس در زند می نالی از درد
    هَمَت فخر است و هم بوی خريت
    هَمَت ننگ است و هم بوی هويت
    چو دانی ننگ و هم نيکوئی دُم
    که هم سنگ است و هم سوغاتی قم
    نه ننگ بار ِ دُم داری تحمل
    نه همت تا کـَـنی دل زين تجمل
    چو دُم دارند اين خيل الاغان
    ز گند لاشه خوش خيل کلاغان
    که گرد لاشه ای اندر طوافند
    برای کير خر اندر مصافند
    نداری چاره جز حجاج بودن
    و يا بر دار چون حلاج بودن
    چو وحشت پايهء هستی شود عقل
    شود ضايع چراغت ميشود جهل
    چو بنهادی تو حق بر سنگ باطل
    همه بنياد توست از اصل عاطل

  7. پارسا says:

    توصیه میکنم اجازه درج خزعبلات و اهانت را نده تا ماندگار و دیدنی باشی!
    —————–
    پاسخ:
    دوست عزیز در این وبلاگ آزادی بیان به معنای واقعی آن اجرا می‌شود سانسور در این وبلاگ تا آنجا که ممکن باشد اجرا نخواهد شد، حالا اگر کسانی این روش را نمی‌پسندند می‌توانند از خواندن این وبلاگ خودداری کنند

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی