May 23 2006

چند سوال اساسی

نوشته:     :::       28 پیام

qasemfar-neyestani.jpgبنام آزادی بیان و حقوق بشر، آزادی بدون قید و شرط مانا نیستانی کاریکاتوریست و مهرداد قاسمفر سردبیر هفته نامه ایران را خواستاریم
اتفاقات چند روز گذشته مناطق آذری ایران را باید با دقت زیاد دنبال کرد. چند نکته در این باره قابل تامل است.
نکته اول اینکه مرز طنز کجاست و چه موقع باید در مقابل آن جبهه گرفت و عکس‌العمل نشان داد؟
نکته دوم اینکه چگونه است که وقتی آخوندها در طول 27 سال گذشته همه گونه زورگویی و جنایتی در ایران کردند هموطنان آذری هیچ گونه عکس‌العملی از خود نشان ندادند؟
نکته سوم اینکه هموطنان آذری در مقابل دو کلمه در یک مطلب طنز نیرویی را بسیج کردند که تاکنون نمونه آنرا در ایران ندیده ایم، منظورم نیرویی که در بسیج آن دولت دخالت نداشته (!!). آیا این بسیج خود جوش بوده یا با اهدافی سیاسی بوسیله دستانی در پشت پرده راه اندازی شده؟
نکته چهارم: آیا همین مرزها را که این هموطنان تعیین کردند (دو کلمه در یک متن طنز) را هم باید در مورد رژیم بپذیریم، یعنی اگر روزنامه ای دو کلمه انتقاد یا طنز در باره یک مسئول حکومتی یا کل حکومت نوشت باید این همه نیرو بسیج کنیم و روزنامه ای را تعطیل کنیم و شهری را به آتش بکشیم!؟
آیا اگر کسی طنزی در باره ما که شیرازی هستیم نوشت باید تمام شیراز را به آتش بکشیم و روزنامه‌ای را تعطیل کنیم!؟ یا این قانون فقط شامل حال ترک زبان‌ها می‌شود؟
راستی چرا هموطنان آذری زمانی که خانم عشرت شایق نماینده مردم تبریز هزار گونه توهین به عقل، درایت و شرف ما ملت ایران می‌کند هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندادند؟
سوال آخر: کسی می داند چند درصد دولت مردان ایرانی آذری زبان هستند؟
از ماست که برماست

نوشته: در ساعت: 5:16 pm در بخش: آزادی بیان

28 پیام  |           

28 پیام به “چند سوال اساسی”

  1. همش تقصیر حسن آقاس
    درود بر حسن آقا

  2. والد بمانعلی says:

    خسن آقا جان
    گمان می کنم عزیزان آذری این مطلب را دست آویز کرده اند تا تفی بر چهره کریه این رژیم بیاندازند، والا همه میدانند و میدانیم که مثل همیشه «وقت جانبازی است، بیچاره آذربایجان.»

  3. سلام ..منکه هنوز نفهمیدم جریان چیست!! یکجا خودنم آخه در توضیح کاریکاتور نوشته بودند که سوسک زبان آدمی حالیش نیست، خب اگر این حقیقت داشته باشد، شوخی نیست بلکه توهین هست!! اما فقط به یک زبان حرف زدن، توهین حساب نمیشود و اینها به این بهانه میتوانند کاریکاتورها را حداقل خفه کنند!!!

  4. من که میگم اصلا این قضیه سیاسی نیست و هیچ طرف سیاسی در این نوع کارها دخیل نبوده و نیست بلکه بنظر من این کارها نشانه بیماری جامعه بسته ایران است.
    وقتی در جامعه ای بسته حق اعتراض و انتقاد از مردم برای مسائل اساسی سلب شود مردم پتانسیل خودشان را در جای دیگر و بی اهمیت بروز میدهند.
    این یک بیماری اجتماعی است و ویروس آن اختناق و دیکتاتوری است.

  5. آرمان says:

    حسن آقا؛
    اینقدر ساده نباش. حتی کیهان هم اعتراف کرد که این کاریکاتور “بهانه” ای بود که ارازل و اوباش (یعنی مردم عادی) بانکها و مراکز دولتی را داغون کنند و اعتراض خودشون رو به دولت نشون بدن.
    زنده باد غیرت و هوش این افراد. من مطئمن هستم خیلی هاشون هم ترک نیستند.

  6. ساغند says:

    حسن آقاي عزيز
    ملت فقط دنبال بهانه هستند…والا چيزي توي اون كاريكاتور نبود

  7. nana says:

    حسن آقاي عزيز
    ايميل استعفاي تو را از پن لاگ در ايميل هايم خواندم و چهار شاخ
    شدم
    همانطور که ميداني من عضو پن لاگ هستم ولي فعاليتي ندارم
    به دليل عدم اطلاع از کامپيوتر بازي
    بنابراين با اعتماد به امثال تو هيچ فضولي نکرده ام ولي برايم بنويس
    دقيقا چه شده من بايد بدانم من اين ..تا …يل …تل به دانستن هستم
    اگر تو مشکلي داري به احتمال زياد من هم همان مشگل را به نحوي
    خواهم داشت
    زيرا به صداقت تو اعتماد کامل دارم . بي صبرانه منتظر پاسخت هستم . نانا

  8. حسن آقای عزیز، برایت متاسفم که در فهم بدیهیات اینقدر کند هستی. خودت را فریب می دهی؟ یا واقعا نمی توانی درک کنی؟ داستان یک کاریکاتور بی ارزش نیست، کمی فکر کن! کله پوکت را از زیر برف بیرون بیاور!

  9. اگر قرار است پیغام مرا بدون تغییر منتشر کنی پس بازبینی چه معنایی دارد؟ کم کم باور می کنم که خل شده ای!
    ———–
    پاسخ:
    پیش داوری شما نشان می‌دهد که تحمل‌تان بر چه پایه‌ای استوار است

  10. Omid says:

    احتمالا هموطنان عزیز آذری می خواستند ثابت کنند که این یک طنز نبوده و خیلی جدیست و واقعیت دارد!!!

  11. iranian says:

    ۱- طنز مرزی ندارد، صبر کاسه ای دارد که با قطره آخر لبریز می شود. طنز مذکور مصداق قطره آخررا داشت و موجب عکس العمل شد.
    ۲- هموطنان آذری در طول ۲۷ سال گذشته آنگونه عکس العمل نشان داده اند که در زمان ستم شاهی و یا قبل از آن. از انقلاب مشروطیت و قیام پیشه وری بگیرید تا زندانیان و اعدام شدگان آذری تبار سازمانهای فدایی و مجاهد در دوران پهلوی. اگر به لیست اعدامیان بعد از انقلاب نگاهی بکنید به چگونگی عکس العمل هموطنان آذری پی خواهید برد. و یا برای مثال آیا شما از رنج نامه آقای انصافعلی هدایت اطلاعی دارید؟
    ۳- در قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۳۶ تبریز نیز بسیج مردم خود جوش بود و هیچ دولتی در آن دخالت نداشت. اگر کسی در این رابطه مدرک معتبری دارد، ارائه کند.
    ۴- به بند یک مراجعه نمایید.
    ۵- اگرتنها به رویدادهای ۵-۶ سال اخیر دانشگاه تبریز نگاه کنید متوجه خواهید شد که هموطنان آذری در برابر مسائل روزمره سیاسی، حدالمقدور (با توجه به میزان فشارو اختناق) چگونه عکس العمل نشان داده اند.
    ۶- درصد دولت مردان ایرانی آذری زبان با جنبشی که هدف سرنگونی آنانرا دارد، نمی تواند ارتباطی داشته باشد.
    ۷- افرادیکه نتوانسته اند ( و یا به هر دلیلی نمیخواهند) دموکراسی و حقوق بشررا به تمام معنی کلمه و در هر شرایطی آنگونه که باید باشد، در خود هضم نمایند، اگر نمی خواهند از جنبش آزادیخواهی یک ملت حمایت کنند، حداقل با تئوریهای مالیخولیایی خویش سد راه نشوند.
    از ماست که برماست
    ———–
    پاسخ:
    دوست عزیز مگر اعدام‌ها از دیگر نقاط ایران کمتر بوده که گروهی می‌خواهند این مساله را هم مختض یک گروه یا فرقه یا قوم بخصوص بدانند؟
    مگر کردها کم برای آزادی خون داده‌اند؟ کدام قوم ایرانی مظلوم تر از کردهای ایرانی بوده؟
    دوست عزیز عجیب است که این قطره آخر زمانی لیوان را پر می‌کند که دقیقا به آزادی بیان مربوط می‌شود.
    و در عوض بیش از هزاران بار چرندگویی‌های نمایندگان مجلس که برحسب اتفاق از ترک زبانان هستند هیچ کس را نمی رنجاند و یک بار هم دهان باز نمی‌کنند و به این چرندگویی‌ها و توهین‌ها به ملت ایران پاسخی نمی‌گوید یا ختطبه‌های نماز جمعه حسنی هیچ گاه هیچ کس را متاسر نمی‌کند
    از ماست که برماست

  12. شاخ بز says:

    حسن اقا
    منهم خبر را خواندم و برداشت خود را از این خبر دارم.
    چیزی که از همه بیشتر مرا کلافه میکند همانا اظهار نظرهای اشخاصی است که حتی خود نیز نمیدانند که نظری ندارند ولی خود را موظف به اظهار نظر میدانند.
    لطفا یکبار این پیامهائی را در این صفحه گذاشته اند دوباره بخوان.
    تو مقداری سئوال طرح نمودی که یا جواب دارند یا جواب ندارند . اینکه عده ای با طرح پرسشهای متقابل و خودبرتر بینانه به اینجا میایند بقول شیرفرهاد یعنی چه؟ من یکی که وویگولم که اینها هیچ چیز نه و فهمند.

  13. Winston says:

    این اغاز پایان است؟

  14. امير says:

    آيا کسی اين کاريکاتور را ديده و کجا ميشود آن را پيدا کرد؟
    ———–
    پاسخ:
    بیا امیر جان توی این آدرس می توانی آن را ببینی:
    http://photos1.blogger.com/blogger/3692/481/1600/Iran.jpg

  15. ربل says:

    خسن آقاي عزيز، نه آذري زبان که ترک زبان. اين آذري ها از ايراني ها ايراني ترند. هر فلاکت و بدبختي به اين ملت رفت بعد از حملهء مغول بوده. اينها تا 500 سال پيش اصلا نمي دونستند که زبان ترکي چيه. زبان ترکي از زمان حکومت غزلباشان صفوي توي آذربايجان زبان رسمي شد. اصلا ً خود اسم آذربايجان از ترکيبات اصيل فارسي. هميشه به دوستان آذري مي گم که اگه شما ترک هستين پس چرا اسم آذربايجان ترکي نيست. جالب اينجاست که خيلي هاشون فکر مي کنن آذر کلمهء ترکي.

  16. همش تقصیر حسن آقاس
    درود بر حسن آقا

  17. AntiKharSavar says:

    من که اين را مي نويسم خودم آذربايجاني هستم.
    اين را بگم تو همه اقوام و نژاد ها خر زياد هست ولي قوم ترک و لر نسبت به ساير اقوام يکم خر زياد تر داره!
    خريت يکي اش همينه که مثل برره اي ها خون آدم سر چيزهاي بي اهميت جوش بياد و مثل گله گاو و گوسفند به خيابون بريزه و اين برنامه را اجرا کنه!
    مگه تا حالا اين همه کاريکاتور مي کشيدن سوسک و موش توش فارسي حرف مي زدن يه فارس جفتک انداخت؟ تو فرانسه کارتون مي سازن سگ و گربه هر کدام به لهجه يک جا از فرانسه صحبت مي کنن و هيچ کس مثل خر
    رم کرده به خيابون نمي ريزه!
    الحق که ما ترک ها خريم.
    کل اين عرر ما ترکها بخاطر کاريکاتور و مطلب مربوط به بخش گفتمان است:
    [ اما مشکل اينجاست که سوسک، زبون آدم حاليش نمي شه. دستور زبان سوسکي هم آنقدر سخته(هنوز هيچ کي درست نفهميده کدوم فعل هاشونing ميگيره) که هشتاد درصد خود سوسک ها هم بلد نيستند و
    ترجيح مي دن به زبون ديگه حرف بزنن. وقتي سوسک ها زبون خودشون را نمي فهمند، شما چه جوري مي خواهين بفهمين؟!!
    واسه همين مذاکره به بن بست مي رسه وروش هاي شيرين خشونت آميز لازم ميشه!]
    در کاريکاتور هم يه بچه با سوسکي حرف مي زنه و سوسکه در جواب ميگه namana؟
    و اين باعث خشم آن دسته از قوم ترک ايران شده است که واقعا خر هستند!( با اين خشونت ثابت شد که واقعا خرند)
    صد رحمت به برره اي ها!
    البته اين خريت در همه اقوام هست.
    مثلا فلان جا کارگرهاي غير ترک سر اينکه دولت حقوقشان را نداده اعتصاب مي کنند و در حين راهپيمايي به هر ماشين و ملکي سر راهشان هست صدمه مي زنند از اموال عمومي گرفته تا خصوصي.
    فلان جا دانشجويان اعتصاب سياسي يا صنفي مي کنند مي زنند اموال دانشگاه که متعلق به خودشان و ملت است را مي شکنند.
    و عده اي هم خرسواري مي کنند!
    مثل راديو ها و تلويزيون هاي اپوزيسيون و نويسندگان برخي وبلاگ هاي سياسي!و در راس همه سياستمداران!
    اگه اينجا يک ترک هست که اين مطلب را مي خونه بايد مواظب باشه عده اي خر سوار ( چه از جمهوري اسلامي و چه از مخالفان) از او بارکشي نکند.
    مثل آن موقع که در زمان شروع انقلاب اراذل و اوباش وابسته به مذهبيون يا کمونيست ها يا مجاهدين خلق بانک ها و سينما ها را آتش مي زدند و خرسوار ها هم برايشان کف مي زدند.
    اين ملت ثابت کرده دموکراسي در شان او نيست چون به راحتي بر انگيخته مي شوند و مانند حيوانات رم مي کنند.
    ملتي که اين طوري هست، احساسات پستش بر عقلش و خود پرستي اش بر همدلي اش غلبه دارد.
    ترک ها هم بهتر است اينقدر ناسيوناليست بازي در نيارند. مثلا الان بابک خرم دين شده سمبول ترک هاي استقلال طلب و سمبول ترک هاي ضد فارس. اين ترک ها به بچه هاي خود مي گويند ترکي از زبان فارسي بهتر
    است و با فارس ها ترکي صحبت کنيد.
    اما بابک خرم دين يک آريايي بود و زبانش هم ترکي نبود و براي ايران و ايراني عليه اعراب جنگيد نه براي فرهنگ و زبان بيگانه ترکي چون تا آن زمان هنوز آذربايجان توسط ترک هاي غاصب اشغال نشده بود.
    ترک هايي که به خاطر فرهنگ و زبان ترکي خودشان را جر مي دهند نبايد از نام بابک خرمدين سو استفاده کنند.
    تاريخ را بخوانيد مي بينيد چند قرن بعد از حمله اعراب ترک ها از آسياي مرکزي به ايران حمله کرده اند و خانه مردمان اصيل ايراني را غصب کرده ( مثل اسرائيلي ها که سرزمين فلسطين را غصب کرده اند)و ساکن
    ايران شده اند و فرهنگ و زبان خود را گسترش داده اند و ايرانياني که بار فرهنگي ضعيفي داشته اند يا اينکه در تراکم ترکهاي غاصب گرفتار شدند ،زبان خود را فراموش وترک زبان شدند در حاليکه مردمان گيلان و
    مازندران و خراسان و و نواحي ديگر پايداري کردند و زبان و فرهنگ فارسي را نگهباني کردند.
    ترک هاي سلجوقي، ترک هاي غزنوي ، قاجار ، افشار و مفول ها بيگانگاني بودند که از سرزمين هاي دور به ايران حمله کرده و سرزمين آريايي ها ر اغصب کردند و شماري از آريايي ها را بيرون کرده و از آسياي ميانه و
    مغولستان به ايران کوچ کردند و تراکم جمعيتي را برهم زده اند و فرهنگ و زبان ترکي را گسترش دادند. بخشي از فرهنگ ترکي اين است که تحمل شوخي را ندارند و چون حيوانات رم مي کنند.
    البته حالا که ايرانيان اين فرهنگ فروشي آذر بايجاني ها را تحمل کرده اند و حتي ترکي را جزو زبان و فرهنگ ايراني پذيرفته و اشغال گران و غاصباني که اصالت ايراني ندارند را نيز ايراني حساب مي کند نبايد اينگونه از
    خود بي فرهنگي نشان دهند و کمي هم تلورانس لازم است.

  18. آرمان says:

    تا اینجا من فهمیدم ترکها دو دسته اند. یک عده قلیل واقعا خر غیرتی و متعصب هستند که باعث بدنامی این قوم هستند (مثل همون گوسفندانی که بر سر کاریکاتور محمد خودشن رو جر دادند) و عده دوم (اکثریت) عده ای روشنفکر که از این فرصت و بهانه استفاده کردند و اعتراضشون رو به حکومت نشون دادند. شاید تشخیص این دو گروه یکم مشکل به نظر بیاد ولی براحتی از نحوه شعار دادن اونها میتوانید به ماهیتشان پی ببرید.
    اگر شعار دادند “مرگ بر فارس و غیره” این یعنی شعار دهنده صد در صد خره. ولی اگر شعار دادند “مرگ بر حکومت و غیره” یعنی که این شخص انسان است.
    در ضمن من خودم هم دوست و فامیل خیلی ترک دارم هر از هر دو دسته توشون هست. کلا در هر جماعتی هر دو دسته «احمق» و «عاقل» بصورت کم و بیش وجود دارد و مختص یک قوم خاص نیست. البته در بعضی قوم ها بیشتر و در بعضی دیگر کمتر. مثلا درصد افراد خسیس در اصفهان و اسکاتلند بیشتر از جاهای دیگر است. ولی این به این معنی این نیست که همه اصفهونی ها و اسکاتلندی ها خسیس هستند.
    مثال کلی تر: اکثر مذهبی ها عقب افتاده هستند.

  19. کیانوش says:

    مــن با خـسن آقا هـم نـظرم
    چــرا تـحـمل هـموطنان درست جـائی تـموم میشـه که جـریان به آزادی بـیان مـیرسـه و ایـنهمه تـوهین هـای دیگه در این 27 سـال به این ملت شـد رو هــمه بر و بر فـقط نگاه کـردن ؟
    بـجز اینه که اون عـــشرت شــایق خـودش بزرگـترین تـوهینه به هـرچی آذری ؟؟؟

  20. nana says:

    دوستان گرامی
    من اين نوشته خود را در سه وبلاگ شبح و زيتون و حسن آقا ميگذارم که عده بيشتری بخوانند
    هيچ گونه شاهدی در دست نيست که بدانيم اعتراضات آذربايجان و اعتراضات دانشگاه های ايران به کجا خواهد کشيد ؟
    اگر بخواهيم واقع بين باشيم نميدانيم چه خواهد شد ؟
    همگی با نگرانی و تشويش منتظر هستيم و احساسی از بيم و اميد داريم
    بر مبنای سن خود و تجربه خود نکته بسيار بسيار مهمی را لازم ميدانم برای همه شما بگويم
    هموطنان ايرانی متاسفانه اگر رژيم اسلامی ايران اين دو جنبش مستقل از هم را سرکوب کند با کمال تاسف به اطلاع همگی خانواده های ايرانی چه دانشجو داشته باشند چه نه ميرسانم که فرزندان شما در جبهه جنگی که رژيم جانيان اسلامی با امريکا اسرائيل اروپا بر پا خواهند کرد کشته خواهند شد
    رژيم هيچ ابائی از بردن جوانان ما با زور سر نيزه به جبهه های جنگی که برای برقراری خود در قدرت راه خواهد انداخت نخواهد شد
    ديگر اين بايد به همه شما ثابت شده باشد
    پس اگر قرار است کشته بدهيم خوب چرا حداقل قبل از مرگ کاری مفيد نکنيم و با فرياد در راه آزادی ايران نميريم
    هيچ گونه پرده پوشی با کسی ندارم مدتی پيش يکی از مزدوران شناخته شده رژيم در وبلاگستان سخن از رفتن و به بسيج پيوستن و جنگيدن ميکرد
    بهش گفتم ارواح مشگ عمه ات !!!!
    شما بی عار و دردهای کت و کلفت شده از خير سر اين رژيم هيچ يک به جبهه نخواهيد رفت
    به همه شما قول ميدهم از خيابان شاه به بالا همگی فرزندان تخس و تربچه شکم سير خود را از ايران خارج کرده ( زيرا پول دارند )
    و کسانی را با زور به جنگ خواهند برد که از خيابان شاه سابق به پائين زندگی ميکنند
    کسانی که در اين محدوده جغرافيائی زندگی ميکنند خوب ميدانند که من چه ميگويم
    برخيزيد برخيزيد برخيزيد از دانشجويان و مردم آذربايجان برای رهائی از اين همه نکبت پشتيبانی و حمايت کنيد
    برخيزيد و فرياد ديگر کافيست بزنيد
    تمامی اعمال اين رژيم برای شما حتی اگر آينده ای را متصور هستيد جز مرگ و فقر و بدبختی هيچ چشم اندازی ندارد
    بايد ايران را از اين رژيم اسلامی پاک کرده و حکومتی مردمي روی کار بياوريم
    اين يک وظيفه است و شانه خالی کردن از زير بار آن به معنای رهائی نيست
    قدم به قدم يقه همه ما را ميگيرد
    به اميد پيروزی مردم ايران بر جهل و مرگ و سياهی رژيم جانيان اسلامی . نانا

  21. iranian says:

    لطفا مقاله نوشته شده در لینک را بخوانید
    http://www.ettelaat.net/06-05/news.asp?id=14221

  22. جاویدان says:

    یه ترک رو میزارن رِِِیس صدا و سیما بعد از چند روز اخراجش میکنن دوستاش ازش سوال میکنن چی شد میگه والله وسط اذان پیام بازرگانی گذاشتم !!!!!
    یه ترک دانشجو دامپروری بوده روش نمی شده به کسی بگه یه روز یه دختره ازش می پرسه شما چی رشته ای هستین ترکه میگه دامپیوتر گرایش پشم افزار!!!!!!!!!!
    ترکه زنش شکایت میکنه که باهاش سکس نمیکنه . قاضی از ترکه می پرسه چرا نمی کنیش . ترگه میگه : جناب قاضی ساعت 6 صبح میرم سر کار 12 شب میام شما فکر کن کیر من هستی میتونی پاشی!!!!!!!!!
    ترکه میره عربستان دزدی عربا دنبالش میکنن یاد فیلم امام علی میفته لخت میشه عربا می گیرن می کننش . میگه کس کشها فیلم امام علی رو هم سانسور کرده بودن.!!!!!!!!
    ترکه میگه میخواستم دیپلم بگیرم نزاشت . میخواستم لیسانس بگیرم نزاشت می خواستم پزشکی بگیرم نزاشت دوستش میگه کی: ترکه میگه کون گشادم.!!!!!!!!
    ترکه اسم بچه اش رو می زاره اژدر میپرسن چرا میگه کره خر از هفت تا کاندم رد شد.!!!!!!!
    ترکه مسجد می سازه کسی به مسجدش نمیره برای تبلیغ و جلب توجه مردم سر در مسجد میزنه: نماز صبح 1 رکعت بدون وضو .!!!!!!!!!!!!!
    زن ترکه مریض میشه دکتر میگه تخمدونش مشکل داره . ترکه زنش رو میزنه میگه پدر سگ تو تخمدون داشتی و من هر شب تخمم بیرون می موند. !!!!!

  23. farhang says:

    دوستان دانشجو
    درود به شرفتان و به قلبهای بزرگتون که زودتر از همه به اين نتيجه رسيديد که با وجود اين رژيم سرنوشتی سياه در انتظار من و شما و بخصوص فرزندانمان خواهد بود.
    دوستان سرنوشتی که منتظر ماست سرنوشت کودکان چرنوبيل است که اکنون با گذشت قريب به ۳۰ سال هنوز نوزادان و کودکانی با تومورهای بزرگ در چشم ـ روده ومغزشان بدنيا ميايند و بدون هيچ امکان درمانی ارام ارام در ۸ يا ۹ سالگی ميميرند.
    دوستان با شرف من با هر حرکتی که ما بکنيم جرات و اعتماد بنفس ما افزايش ميابد. در تبريز فريب به ۱۰۰ هزار نفر به طور خودجوش به خيابان امدند.هر بار که فقط مردم در خيابانها ظاهر بشوند جرات و اعتماد بنفس ما بيشتر و ترس و دستپاچگی وجود دشمن امان ـ دشمنی که ما را بطرف چرنوبيل ايران سوق ميدهد ـ فرا ميگيرد. دشمنرا مجبور به عقب نشينی خواهيم کرد و با هر قدمی که انها عقب بروند ما جلو خواهيم رفت. در اين باره تجربيات حرکتهای سال۱۳۵۷ و حرکت دانشجويی ۱۹۸۹ دانشجويان چينی در جمع شدن و چادر زدن در ميدان تيانمان پکن درسهای خوبی برای تاکتيک های ما خواهد داشت. هر کدام ما مسئول هستيم.دست تک تکتان را ميبوسم.

  24. با سلام
    لطفا گزارش مارا در رباره وقایع روزنامه ایران بخوانید متذکر می شود از گزارش شما با ذکر آدرس یاد شده است
    آژانس خبری وبلاگ نویسان

  25. جاویدان says:

    سلام حسن اقا من از دستت ناراحت هستم چرا جوکهای من رو نذاشتی می خواستم به این ترکه که فحش داده بود ازادی بیان را بفهمونم
    —————–
    پاسخ:
    جوک‌های بی مزه قومی از عدالت به دور است و ادبیاتی نژادپرستانه دارد و اینجا جای اینگونه جوک‌ها نیست. اگر خواستید جوک‌های نژاد پرستی را روی نت ترویج بدهید به شما پیشنهاد می‌کنم خودتان یک وبلاگ راه بیندازید و در آن هرچه خواستید بنویسید.

  26. جاویدان says:

    بهونه دیگه پیدا نکردی تهمت نژاد پرستی میزنی اول انکه طنز حد ومرز نداره ترکها هم خیلی جوک برای فارسها دارن اگه به نژاد پرستی باشه تو که نژاد پرست تری این همه مطالب در باره اعراب و عرب گرا ها مینویسی .حلا راستش بگو نکنه خودت ترک هستی یا ترسیدی ترکا بهشون بر بخوره و …..

  27. سیامک says:

    1.آنچه که در روزنامه ایران چاپ شده کار یک کاریکاتوریست متعهد نیست. بلکه تراوشات ذهنی یک فاشیست است و همچنان که میدانید فعالیت گروههای فاشیستی حتی در اروپا هم غیر قانونی است.
    2. همچنان که در یک پیام دیگر هم آمده هرگز این گونه نبوده که آذربایجان در طول این 27 سال در مقابل ستم رژیم ولایت فقیه ساکت باشد. میتوانید فعالیت دانشگاه تبریز را با دانشگاههای سایر شهرستانها (مثلا شیراز)مقایسه کنید. خانم عشرت شایق بادرصدی از رای کمتر از 20 درصدی تبریزیها انتخاب شده و هرگز نماینده افکار عمومی مردم این شهر نیست همان طور که مثلا آقای نجابت نماینده افکار عمومی مردم شیراز نبوده و نیست و ما هم انتظار نداریم که با هر کلمه حرف آقای نجابت مردم شیراز به خیابانها بریزند. در کل آزادیخواهی در آذربایجان سابقه ای طولانی دارد و از پیش از انقلاب مشروطه هم مردم آذربایجان به دلیل مجاورت با قفقاز و تاثیر تفکرات بلشویکی در آن زمان دید سیاسی بازتری نسبت به دیگر نقاط ایران داشتند.رد پای این پیش زمینه را میتوان در آثار میرزه علی اکبر صابر شاعر بنام آذربایجان جستجو کرد(حیف که ترکی نمیدانید.) قیام مشروطه با انگیزه هایی بود که آن زمان بسیاری در ایران آنها را درک نمیکردند .
    3. ما که نفهمیدیم چرا هر وقت آذربایجانی از افتخارات خود و خونهایی که برای ایران داده حرف زده متهم به انحصارطلبی و ناسیونالیست بازی شده ولی وقتی مثلا یکی در دهات فلان منطقه فارس زبان از قدمت روستایش تعریف کرد همه باید به آن افتخار کنیم؟
    4. یک شخص نه چندان محترمی با معرفی خود بنام یک آذری پیام داده که ترکها تاب شوخی ندارند. در پاسخ به ایشان میگویم که دروغگوی بدی هستند و دریغ از قطره ای خون آذربایجانی که در رگهای ایشان جاری باشد. دوما اگر منظور ایشان از شوخی همان جوکهای سخیف است که آنها بیشتر لایق جاهلهای چاله میدان خودشان است و مگر با حیثیت یک ملت هم میشود شوخی کرد؟ و به قول حسن آقا نماد چیزی جز نژادپرستی است؟ این چنین جوکهایی نتیجه تحمیقی است که از زمان دیکتاتوری پهلوی در میان ملت فارس زبان بر این ملت روا داشته شده و هدف آن این است که این ملت خود را از ترک و کردو عرب و… برتر ببیند و بجای اتحاد نفاق مابین آنان حاکم باشد. اکنون که ترکیه در حال چانه زنی برای پیوستن به اتحادیه اروپاست و دبی به عنوان پایتخت اقتصادی منطقه خود را مطرح میکند ایران به رهبری شخصی به نام احمدی نژاد که جد اندر جد فارس است با کله به سمت انزوای جهانی پیش میرود. حالا در این وضعیت شمردن تعداد ترکها و کردها و فارسهای رژیم چه معنا دارد؟ یعنی که چی؟
    5. دوستی پیام داده که آذر کلمه فارسی است و به همین خاطر آذربایجان هم نامی فارسی برای این منطقه است. آن دوست نه چندان محترم هم که از بیظرفیتی ترکها نسبت به شوخی سخن گفته نسب ترکهای آذربایجان را به ترکهای غزنوی و… داده. اولا که بسیار به اجمال بگویم که آذربایجان از کلمه آذر مشتق نشده با مراجعه به کتاب (فرهنگ ترکی نوین-تامللاتی در عرصه ریشه شناسی تالیف اسماعیل هادی) در مییابیم که آذربایجان و یا آزربایجان متشکل از چهار جزء و به معنی موطن قوم آز است. و در کل بحث اتیمولوژی وریشه شناسی بحثی است که نیاز به پیش زمینه های بسیاری دارد. در مورد نژاد مردم اذربایجان هم حقیر توصیه میکنم کتابهای دکتر جواد هیئت، دکتر محمد علی فرزانه و… را مطالعه نموده و همین طوری پای پتی با بیل وارد بحث نشویم.
    6.در پایان از وبلاگ حسن آقا که با فیلترشکنهایش کمک راه ما بوده و محلی برای آزادی بیان است متشکرم.
    یاشاسین آذربایجان
    گلجک بیزیم دیر.
    ——————
    پاسخ:
    سوال من این نبود که چه کسی خانم شایق را انتخاب کرد سوال من این بود که هموطنان ترک زبان که بر سر استفاده از یک واژه که در فارسی هم استفاده می شود این همه عکس العمل نشان می دهند چرا سخنان خانم شایق که در خانه ملت به شعور (همه ملت ایران) توهین می‌کند هیچ عکس العملی نشان نداده‌اند؟ به نظر من توهین‌های خانم شایق به مراتب بدتر از دو واژه استفاده شده در کاریکاتور مورد نظر است، تازه آن هم یک کاریکاتور و طنز است و باید با این دید به آن نگاه کرد درصورتی که منتخب (20 درصدی) مردم تبریز حرف هایش جدی است و آبروی هرچه انسان عاقل است را برده. در همین راستان سخنان طنز آمیز آیت الله حسنی، که خود زمینه ساز جوک های بدتری در حق ملت ترک زبان است. اگر هموطنان ترک بخواهند با اینگونه مسائل برخورد کنند اول باید ریشه آنرا بشناسند و از بین ببرند، مگر سخنان حسنی و شایق بجز ابزاری برای دامن زدن به اینگونه طنزها است!؟

  28. jahan says:

    با سلام به خسن آقا!
    خسن آقا از شماانتظار سقوط در حد یک شوونیست در رابطه با تعریف مرزآزادی نوشتاری و گفتاری و طنزنمیرفت، شما تهدید و توهین و تحقیر در یک ارگان رسمی دولتی را آنهم به ملیونها انسان با پیش کشیدن سخنان نمایندگان ایدوئولوگ، دست دوم رژیم کثیف حاکم از میان قربانیان این تهدید و تحقیر را پیش میکشید تا بر اصل قضیه که همان تبعیض و ستم ملی باشد چشم بپوشید. دوست گرامی کدام انسان شرافتمند مزخرفات و غیر عقلانی ترین ترشحات فکری آیت الله دستغیب شیرازی را پای مردم شیراز یابپای دری زبانان میگذارد. میدانی آنچه دستغیب نوشته و گفته آنچنان مضحک است که حتی ملایان دریوزه امروز از بیان آن اکراه دارند. همانقدر که به زبان و فرهنگت خود ارزش قائلید به دبگران هم همین حق را قائل باشید.
    —————–
    پاسخ:
    دوست عزیز مساله توهین را هم باید در ابعاد آن سنجید نه اینکه هر چیزی را بزرگ کرد و مثلا همین مساله را که اینها دو واژه ترکی را که همه می دانند اکثر فارس‌ها هم آنرا روزانه استفاده می‌کنند کرد مستمسکی برای اعتراض به حق پایمال شده قوم‌های ایرانی.
    اگر من آن مثال را زدم برای این بود که بگویم دوستان اگر اعتراضی دارند اول به این خانم نماینده بکنند یا همان آیت الله حسنی که خودش شده باعث تحقیر مردم ترک زبان ایران وگرنه بنده هم از چرندیات دستغیب و دیگر ملاهای نفهم شیرازی اطلاع دارم.
    هر چیزی را نسبتی (proportion) است و اگر از نسبت آن خارج شود بیشتر ضرر می‌رساند تا نفع.
    حکومت آخوندی به همه ظلم کرده و اگر بخواهیم درجه بندی کنیم به زنها بیشتر از همه ظلم کرده کردها را هم همچنین، پس با این استدلال شما باید نتیجه بگیریم که هرگاه یک نفر در یک روزنامه‌ای مطلبی زن ستیز نوشت همه به خیابان بریزند و بشکنند و خورد کنند.
    من مخالفتی با به خیابان ریختن هم ندارم و حتی آنرا تنها راه نجات ملت ایران می‌دانم ولی اگر به دلایلی این چنینی به خیابان ریختیم هیچگاه به اهدافمان نخواهیم رسید. هیچ یک از ما نمی‌توانیم بخاطر دستمالی قیطریه‌ای را به آتش بکشیم این دور از عدل است گیرم که روزنامه نگاری اشتباهی کرده و این اشتباه باعث رنجش گروهی شده نباید او را بخاطر یک اشتباه مقصر همه گناهان رژیم جانی حکومت آخوندی بدانیم. نکته اساسی تر اینکه روزنامه های داخل ایران به اندازه کافی زیر فشار هستند اگر ما هم فشار را افزایش دهیم دیگر کسی حاضر به نوشتن نخواهد شد این خودش ضرری به مراتب بیشتر از هر مساله دیگری برای جنبش آزادی خواهی ایران دارد.
    نکته دیگر در مورد دستغیب به عرض شما برسانم که یکی از خانم های همشهری همان اوایل ترتیب دستغیب را داد به صورتی که تعریف می‌کنند که تخم آقا آویزون شده بود بالای درخت چنار کهن سال وسط دروازه کازرون

وبلاگهایی که می‌خوانم

شمارشگر