Mar 17 2006

در ديدار اعضاي مجمع روحانيون با خامنه ای چه گذشت؟

نوشته:     :::       شما هم چیزی بگو

http://web.peykeiran.com/new/iran/iran_news_body.aspx?ID=29577
فردا نيوز : اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز روز چهارشنبه با مقام رهبری دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرنگار «فردا»، این دیدار پس از دیدار اخیر جامعه روحانیت مبارز تهران با رهبر انقلاب صورت گرفته است.
یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون در گفتگو با خبرنگار «فردا»، این دیدار را بسیار صمیمیانه و در فضایی فوق العاده دوستانه و با محبت توصیف کرد و در مورد محتوای این جلسه گفت: مجمع روحانیون نسبت به دو مسئله عملکرد دولت جدید و پرونده هسته ای ایران نگرانی هایی داشت که در این جلسه آنها را مطرح کرد و همچنین خواستار اطلاع از تحولات هسته ای و سیاستهای جدید کشور در این زمینه بود.
وی گفت: مقام رهبری در این جلسسه به تفصیل و با حوصله، تحولات اخیر و روند حرکت ایران را بیان فرمودند.
به گفته وی، رهبر انقلاب در این جلسه گفته اند: سیاست ما در مسئله هسته ای، تاکنون سیاست “مدارا” و “انعطاف” بوده، اما از حالا سیاست “مقاومت” و “ایستادگی” خواهد بود. اگر ما در این مرحله ، در پرونده هسته ای کوتاه بیائیم ، دشمن اصلی ما ،آمریکا، به همین بسنده نخواهد کرد و چنانچه اولین امتیاز را بگیرد جلوتر می آید. ما اگر در گام اول کوتاه بیاییم تا آخر باید عقب نشینی کنیم و ما برای اینکه کار به آنجا کشیده نشود از اول مقاومت خواهیم کرد و عزت و مصلحت کشور و نظام هم در همین است.
این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین گفت در این جلسه گزارشی از عملکرد مجمع روحانیون به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان نیز توصیه هایی فرمودند که برای ما مفید بود.
وی از توضیح بیشتر درباره این توصیه ها خودداری کرد و گفت این موارد قابل انتشار عمومی نیست.
پیش از این اعلام شده بود که پس از دیدار جامعه روحانیت با رهبری، خاتمی از رهبر انقلاب خواسته است، دیداری نیز با اعضای مجمع داشته باشند که مورد موافقت قرار گرفته بود، اما این عضو مجمع روحانیون ، این خبر را تکذیب کرد و گفت دفتر رهبری دعوت کننده این دیدار بوده و مشی مقام معظم رهبری نیز حفظ موازنه میان جامعه و مجمع در این زمینه است و در این دیدار نیز گفتند که وجود هر دو این تشکلهای روحانی را برای کشور مفید می دانند.
گفته می شود در این جلسه که تمامی اعضا بجز حجت الاسلام صدوقی حضور داشته اند، اعضای مجمع روحانیون دیدگاههای خود درباره عملکرد دولت احمدی نژاد را بیان کرده و انتقاداتی از جمله، اظهارات احمدی نژاد در نفی دولتهای گذشته را مطرح کرده اند.
این عضو مجمع روحانیون طرح این موضوعات را رد نکرد و گفت: مقام معظم رهبری در این باره گفتند که در کشور ما هر دولتی که می آید گذشته را زیر سؤال می برد و ظاهرا رسم همه اشان شده است. آقای هاشمی هم که رئیس جمهور شده بودند طوری حرف می زدند که انگار در دوره آقای مهندس موسوی هیچ کاری نشده است.
در این هنگام محمد خاتمی رئیس جمهور سابق نیز در تایید این موضوع به شوخی می گوید: آقای هاشمی شاهرودی هم که آمدند گفتند که من یک ویرانه تحویل گرفته ام.
خبرنگار فردا از این عضو مجمع روحانیون پرسید که با توجه به اعلام سیاست جدید هسته ای ایران از سوی مقام رهبری در این جلسه، آیا این سیاستها برای مجمع روحانیون قانع کننده بود؟
وی پاسخ داد: فرمایشات مقام رهبری برای ما قانع کننده بود اما سیاست خارجی کشور در این زمینه مورد تایید ما نیست.
وی توضیح داد: قطعا سیاست کشور برای مقاومت در برابر زیاده خواهی های غرب مورد تایید مجمع است اما طرح موضوعات حاشیه ای دیگری مانند موضوع “هولوکاست”که به اعاده حقوق ایران در این زمینه ضربه می زند مورد تایید مجمع روحانیون نیست.
وی گفت: از نظر ما به دور از عقل است هنگامی که ما در یک جبهه سنگین در حال رویارویی سخت با غرب هستیم، جبهه دیگری بگشاییم و همه چیز را تحت الشعاع آن قرار دهیم.

نوشته: در ساعت: 9:31 pm در بخش: بدون دسته بندی

پیام  |           

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی