Mar 08 2006

بازی با آتش

نوشته:     :::       19 پیام

جمهوری اسلامی 27 سال با روحیه خشونت طلبی قدم به قدم به اینجا رسیده که همگی می شناسیم.
ضرب المثلی در فارسی داریم به این صورت: هنوز طرف جای سفت نشاشیده.
حکومتی که حتی نمی تواند تجمع سیصد چهارصد نفری زنان را که بصورت کاملا آرام گردهم آیی را برگزار می کنند تحمل کند نشان از این دارد که این رژیم منتظر جرقه‌ای است و می داند که این جرقه هر لحظه ممکن است زده شود.
این رژیم امروز جای بسیار سختی شاشیده که هر لحظه باید منتظر نتیجه آن باشد. این بار حرکت های حساب شده آمریکا با سیاستی بسیار ظریف طراحی شده حکومت را به گوشه‌ای کشانده که دیگر نه راه پیش دارد نه راه پس.
کافی است نگاهی به تحرکات سیاسی دولتمردان آمریکا در دولت دوم بوش بیندازید تا ظرافت و پشتکار آنها را در به بن‌بست کشانده بحران اتمی جمهوری اسلامی دریابید. در این مدتی که رایس به وزارت امور خارجه منسوب شده تنها کاری که کرده مسافرت به نقاط مختلف دنیا بوده و تنها مساله‌ای را که در این سفرها پیگیری کرده مساله اتمی ایران بوده. هیچکس گمان نمی‌کرد که بعد از برملا شدن دروغ‌های آمریکا و انگلیس در باره سلاح های کشتار جمعی عراق که اصلا وجود خارجی نداشت دیگر کسی اینگونه ادعاها را از بوش یا بلر بپذیرد ولی همان گونه که می‌بینید با یک برنامه سیاسی پیچیده پس از بیش از یک سال امروز هر کس و ناکسی ادعاهای آمریکا را در باره خطرناک بودن پروژه اتمی ایران می‌پذیرد. کار به جایی رسیده که حتی روسیه هم منافع خود را کنار گذاشته (شاید هم منافع دیگری به آنها پیشنهاد شده) و هم صدا با آمریکا انزوای ایران را پی‌گیری می‌کند، روسیه‌ای که بیشترین منافع را از پروژه اتمی ایران می‌برد چرا یک مرتبه جبهه عوض می‌کند و
وزیر امور خارجه‌اش سرگئی لاورف در واشینگتن اعلام می‌کند: مسکو هیچ پیشنهاد جدیدی برای حل وفصل بحران ایران نداده است! این سخنان سرگئی لاورف می‌تواند دوش آب سردی باشد برای خوش خیالی آقایان در ایران که نمی‌دانستند که اگر جای سفت بشاشند ممکن است ترشح‌اش باز گردد و گریبانشان را بگیرد.
اینکه آمریکا از این موقعیت چگونه می‌خواهد استفاده کند هنوز واقعا بر هیچکس آشکار نیست. حمله نظامی همان اندازه که برای جمهوری اسلامی مرگبار می‌تواند باشد به همان اندازه نیز می‌تواند برای اقتدار آمریکا خطرناک باشد و آنها را وارد یک جنگ چریکی بسیار خطرناک و فرسایشی، به مراتب بدتر از آنچه در عراق شاهد آن هستیم کند.
بازی سیاسی اما گرچه ممکن است جدال آمریکا با رژیم را طولانی کند ولی در عوض می‌تواند در طویل المدت هم به نفع دولت آمریکا باشد هم به نفع ملت ایران و باعث شود که تنفری که ملت ایران از آمریکا دارند را تا حدودی التیام بخشد، گرچه این راه راهی است طولانی ولی در عوض راهی است که می‌تواند در یک مدت زمان یک تا دو سال رژیم را از نفس بیندازد. حال آنکه یک حمله نظامی حتی به صورت حملات محدود هوایی به مراکز قدرت هم می‌تواند عمر رژیم را طولانی کند و حتی آنرا درست به همان گونه‌ای که جنگ عراق در اوایل انقلاب به کمک ملاها آماد اینبار نیز چنین حمله‌ای باعث شود که عده‌ای از عوام رگ گردن‌شان کلفت شود و برای دفاع از “خاک پاک میهن” به کمک رژیم بشتابند و مخصوصا با جمعیت جوان ایران چنین اتفاقی می‌تواند نیروی عظیمی از سربازان دم توپ و نیروهای چریکی بی عقل را به میدان کارزار بکشاند و خاورمیانه را به یک جنگ طولانی مدت سوق دهد.

نوشته: در ساعت: 10:10 pm در بخش: روابط خارجی

19 پیام  |           

19 پیام به “بازی با آتش”

  1. villej says:

    حسن اقا جان
    حال که امریکا با بازی حساب شده اش اینچنین توانسته یک اجماع جهانی علیه رژیم اخوندی بوجود اورد شرط عقل نیست که وقت گذرانی کند و بدون تمام کردن کار موقعیت را از دست بدهد. بسیار بعید میدانم که حتی 6 ماه دیگر چنین همدلی با امریکا پایدار بماند.
    زنده باشید.

  2. آرمان says:

    1- جنابعالی ملت ایران نیستید.
    2- آمار معتبرترین موسسه آمار (گالوپ) نشان داد که اکثریت مردم ایران آمریکا را دوست دارند (از عباس عبدی بپرسید). اگر به جنابعالی ویزا آمریکا نداده اند و ماتحتان میسوزد مشکل خودتان است !
    3- آمریکا (بهتر است بگوییم تمام دنیا) برای تصاحب خاک ایران عزیز نمی آیند. برای ملایان بازار گرمی نکنید. اگر چنین بود خود من استشهادی ! میکردم.
    4- بهترین کار تسلیم سریع در مقابل اراده جهانی است تا تلفات حداقل باشد و انتقال قدرت راحت صورت بگیرد. باید از عراق درس عبرت گرفت. هر چه بیشتر پاچه آمریکا را بگیرید به بن لادن و اهدافش کمک کرده اید.
    5- “جرقه” صحیح است نه “جرغه”.
    6- این جا را بخوانید:
    http://www.iranpressnews.com/source/011356.htm
    (من 5 دقیقه خندیدم)
    ——————
    آرمان تو باز آمدی هارت و پورت کردی!؟ حداقل یک کم نگاه کن دوربر خودت و از اطرافیان بپرس ببین چند درصد خواهان حمله آمریکا هستند.
    اگر عده‌ای دلارهای آمریکایی به وجد آوردتشان دلیل نمی‌شود که همه مثل آنها باشند. عده‌ای وطن پرست هستند که به هیچ نوعی حاضر به پذیرش نیروی خارجی در خاک خود نمی‌شوند.
    حالا باز تو هی همان موزیک خسته کننده سوزن خورده خودت را بنواز
    در مورد ویزای آمریکا و الخ. هم پیش کش شما ما را اگر دعوتمان هم بکنند حاضر به پاگذاشتن به چنان باغ وحشی نخواهیم شد.

  3. roza says:

    خسن آقا جان مثل اينکه شما مدت زيادي رادور از ايران سپري کردي….نفرت از امريکا؟؟؟؟؟جوانانيکه قبله شان امريکاست…عشق مارکهاي امريکايي انها را کشته…در و ديوار اتاقشان پر از عکسهاي خوانندگان امريکاييست…من بعد از انقلاب دنيا امدم،،در ايران تحصيل کردم و تازه 7 ماه استکه از ايران خارج شدم…به نظر من امريکا در هيچ جاي خاورميانه به اندازه ايران محبوبيت ندارد…..در مقابل امريکا بجنگند؟؟؟؟؟يک چيزي بگويم !!!!!دخترهاي هم سن و سال من از دوستان و فاميل ارزويشان است چند تا سرباز امريکايي ببينند و به تور بزنند،،،،وقتي هيکلهاي انها را ميبينند يک غش و ريسه اي ميروند که تماشاييست….برادر من و تمام پسرهاي فاميل هزارتا بامبول سوار کردند و خدمت نرفتند،بروند جنگ؟؟؟؟برادر من از تنبلي سينه خيز تا بقالي سر کوچه ميرود…پسر عمه ام زن گرفته پدرش خرجش را ميدهد…حتي از تصور اينکه کسانيکه من ميشناسم جنگ بروند خنده ام ميگيرد….تازه تکليف دماغهاي عمل کرده شان چه ميشود؟؟؟؟؟؟خطرناک است!!!!!!
    ——————
    پاسخ:
    روزای عزیز اشتباه شما در این است که جوانانی را که شما مثال می‌زنید متعلق به طبقه‌ای از ایران هستند که همیشه طرفدار آمریکا بوده‌اند قبل از انقلاب هم چنین بوده کسانی را که من نام بردم گمان نمی‌کنم شما حتی در ایران دیده باشید.
    این طبقه همان طبقه‌ای است که حرکتش باعث فروریختن رژیم شاه شد. این همان طبقه‌ای است که گوشت دم توپ در جنگ عراق شد این همان طبقه ایست که در یک جنگ احتمالی با آمریکا نیز گوشت دم توپ خواهد شد. طبقه مرفه در هیچ جنگی شرکت نمی‌کند این فقط مربوط به ایران نمی‌شود.
    اونی که پدرش می‌تواند خرجش را بدهد در هیچ مملکتی به جنگ نمی‌رود. جنگ مال آدم های فقیر و بدبخت است

  4. nana says:

    حسن آقاي گرامي
    درست نوشته اي امريکا اينان را خواهد برد بسيار سريع
    نگران نباش
    به نظر من اينان خود خواهند رفت و زمينه را براي يک همه پرسي
    براي مردم آماده خواهند کرد
    پستي از بخشي از سخنان ديک چيني گذاردم بد نيست بخوانيش
    گفت که ظرف سه سال آينده بايد رژيم ايران را تغيير داده تکليف
    سوريه را روشن کنند و مصر و عربستان و باقي کشورهاي دوست
    امريکا از دو دوزه بازي کردن دوستي با امريکا و سپس دشمني
    با اسرائيل و کمک به تروريستها دست بردارند
    به هر حال اينان تا عيد ميروند بي هيچ شکنا و ترديدنا!!!! . نانا

  5. والد بمانعلی says:

    خاک بر سرشان! تکبیر!!!

  6. roza says:

    اااا….آخ..اخ…اخ….اين پسر عمه ام که گفتم،ميدانيد بچه کجاست؟؟؟امام زاده حسن ،طرفاي فلاح….اين يکي که دماغشو عمل کرده شبها دو تا بالشت ميذاره که يکوقت تکون نخوره بچه هشت متريه،،،،بعد برادر زنش بچه افسريه است ،مسعوديه….ژل نزنه تا سر کوچه نميره…از تنبليشون چي بگم نوبرن به خدا….کدام طبقه؟؟؟؟؟شما فکر ميکنيد ما بچه بالاشهريم؟؟؟؟؟نه خسن آقا شما واقعا خيلي از جامعه امروز دوريد…..خيلي زياد…..تو امام زاده حسن هر پاساژيش که ميري بچه هاي ژاپن،لاتهاي قديم،حالا همه يه شکلهاي ديگه اي شدن…..شما تصويري که داري خيلي قديميه…..

  7. roza says:

    در ضمن پدرش پولدار نيست،گردن ايشان براي پدرش خيلي کلفت است….يه بار رفتم خانه شان ديدم در حمام شکسته،گفت( ….)پول ميخواست زده در را شکسته….نه فکر کني معتاده،نه…ببخشيد واشر احتياج داره….برادر خودم مادرم را بيچاره کرد….دنبال کار معافي خودش نميرفت..مادر من يک زن تنها از اين اداره به ان ارگان…تنبليش ميامد صبح زود بلند شود…ديگران را استثمار ميکرد…از خواب بلند ميشد دستور ميداد،يه قليان براي من چاق کن امدما…..اي بابا….خسن اقا جان کجاي کاري ؟؟؟؟

  8. کیانوش says:

    مـنهـم بـعـید میـدونـم ایـرانی هـا بـخـوان جـنگ چـریکی کـنـند. کـی تـو ایـران مـخالـف آمـریکاسـت ؟؟؟ بـاور کـنید از دهـن خـیلی هـا شـنیده ام که آرزوی حـمـله آمریکا رو دارنـد، نـه از خـانـواده خـودم، از مـردم تـو خـیابـون. . دوازده سـال پیـش که مـن از ایـران خـارج شـدم ایـنجـوری بـود حـالاکه دیـگـه. . .
    الـبـته که اگــر پـای عـمل بـرسـه خـود مـن باهـاش مـوافـق نـیسـتم !! حـکـومـت ایـران رو بـاید مـردم ایـران عـوض کـنـند (از نـظر مـن) ولـی وقـتی نـمیـکـنـند. . .!!

  9. والد بمانعلی says:

    خسن آقا جان،
    کاشکی این دیوثان آمریکائی بلد بودند سلاح های نشانه گیر دقیق شان را جوری آپگرید کنند که فقط عبا و عمامه بزنند، نه مردمی بیچاره را که لت و پار کردنشان باز به سود همین بختک ها تمام میشود تا بساط روضه خوانیشان را پررونق تر کنند.

  10. دوست شما says:

    دوست گرامی سلام
    این بار تحلیلتان خیلی به دلم نشست.خوشحالم که اوضاع داخلی را بهتر تجریه و نحلیل می کنید.

  11. villej says:

    حسن اقا جان
    1- فکر نمی کنی اگر ملت ایران حال و روحیه مقاومت و مقابله با چیری را داشتند در وحله اول در مقابل همین اخوندها که روزی صد بار به هیکل شان و فرهنگ شان نجاست می پاشد مقاومت میکردند؟
    2-مثل اینکه فراموش کرده ای که کشور ما در حال حاضر هم در اشغال نه غیر ایرانی ها که ضد ایرانی هاست.
    3- من حداقل امریکاییها را در این رابطه تنها غیر ایرانی میدانم و نه ضد ایرانی که بدنبال منافع اقتصادی خود هستند و بر خلاف اخوندهای حاکم در موارد بسیاری هم از فرهنگ باستانی ایران به نیکی نام بر ده اند.
    پایدار باشید

  12. xyz says:

    خسن آقا
    حالا ديدی که اين تويی که دست از افکار مسلمانيت بر نمی داری! حالا ديدی که من تق خودت شبيه من تق آخوند هاست!
    ببينم مگه تو با آخودها قرارداد بستی؟ چرا با امثال بن لادن لاس ميزنی؟
    مگه تو چند سال از محيط ايران دور بودی که کوچکترين شناختی نسبت به جوانان ايرانی (که اکثريت مطلق جمعيت کشور را تشکيل ميدهند) نداری؟
    ايرانيها يکی از معدود ملتهايی هستند که حمله آمريکا به عراق و افغانستان را با تظاهرات و راهييمايی محکوم نکردند (به غير از تظاهراتی که از طرف حکومت ترتيب داده شد) و حتی از آن استقبال هم کردند.
    همينکه جوانان ايرانی امروز را (به غير از قشر مرفه!!!)مساوی با جوانان ۳۰ سال ييش ميدانی نشاندهنده درک و شناخت ضعيفت از جامعه ايران است.
    جنگ چريکی جوانان ايرانی عليه آمريکا ديگر چه صيغه ای است؟ نکنه فکر کردی جوانان ايرانی دنباله رو و مريد امثال مرحوم فيدل کاسترو هستند!
    با اين طرز تفکرت فقط آب به آسياب ملاها ميريزی. تا زمانيکه جمهوری اسلامی ايوزيسينی مثل امثال تو داشته باشد هيچ غمی به دلش راه نخواهد داد.
    ——————–
    پاسخ:
    آقا یا خانم xyz امیدوارم که آمریکا حمله نکند تا شرط بندی من با شما قابل برسی باشد ولی این خط و این نشان اگر آمریکا حمله کرد مقاوتی در ایران راه خواهد افتاد ده برابر بدتر از عراق و یا افغانستان.
    با اینکه در ایران زندگی نمی‌کنم ولی به شما قول می‌دهم که که بیشتر از بعضی از تحلیل گران داخل اوضاع ایران را می‌شناسم.

  13. آرمان says:

    حسن آقا خان جان,
    1- من طرفدار حمله آمریکا نیستم چرا که نمیخواهم قربانی نسل ها بعدی شوم ولی اگر آمریکا حمله کند از جنبه خوبه آن استفاده میکنم و همان طور که گفتم سعی میکنم که تلفات حداقل باشد.
    اگر شما واقعا وطن پرستی باید کمک کنی که کشور عزیز ایران از دست عربها نجات پیدا کند. نیروهای غربی برای تصاحب خاک ایران نمی آیند. چند بار باید این جمله را بگویم ؟! اینقدر برای احمدی نژاد بازار گرمی نکن و مردم را تحیج نکن. از عقلت استفاده کن. بازارگرمی شما برای خامنه ای باعث افزایش تلفات جنگ خواهد شد. آیا این را میفهمی ؟
    البته از کسی که آمریکا پیشرفته ترین کشور جهان از لحاظ علمی, فرهنگی و … را “باغ وحش” بداند, بیش از این هم انتظاری نیست. تو باید بری توی کیهان مقاله بنویسی ! از طرف شریعتمداری ازت تشکر میکنم ! خدا به احمدی نژاد عمر با عزت بدهد که عوام را بهترین لایق است ! راستی این مقاله ات خیلی شبیه قد قد کردن های حسن درخشان است.
    ———————
    پاسخ:
    نیروهای غربی برای تصاحب خاک ایران نمی آیند. چند بار باید این جمله را بگویم
    هاهاهاها!!
    اول باید از شما سوال شود چگونه با چنین اطمینانی به این نتیجه رسیده‌اید؟
    آیا با مغز آقای بوش و خانم رایس رابطه تله پاتی برقرار کرده‌اید که ما خبر نداریم!؟
    بعد آیا می‌شود پاسخ بدهید آقایان برای چی می‌خواهند از آن سر دنیا لشکر بکشند و هزینه بپردازند بیایند و ما را نجات بدهند!؟
    بچه بازی را کنار بگذارید و تحلیل‌های آب دوغ خیاری تحویل ملت ندهید، به شعور خوانندگان اینجا توهین نکنید آقا جان!
    در مورد حمایت من از رژیم هم هیچ دفاعی بهتر از نوشته‌های چهارسال گذشته‌ام ندارم ارائه بدهیم لطف کنید اگر قبلا نخوانده‌اید بخوانید.

  14. xyz says:

    خسن آقا
    البته در اينکه بعنوان يک خارج نشين تحليلهايت از داخل نشينهايی مثل دکتر عباسی بهتره شکی ندارم. من هم ادعا نکردم هر کس در خارج زندگی ميکنه بهتر از داخليها تحليل ميکنه.
    همين جواب قبليت ثابت کرد که شناختت از افکار داخل ايران و بخصوص نسل جوان بسيار سطحی است.
    اينکه مردم ايران ۱۰ برابر عراقيها مقاومت ميکنند را فقط ميتوان از زبان آيات عظامی مثل جنتی و مصباح شنيد!
    ———————
    پاسخ:
    اقاجان اول از همه جنگی در راه نیست بیخود صابون به شکم خودتان نزنید.
    بعد هم تازه اگر جنگی بشود خودتان شاهد خواهید بود چرا ما بی خودی بحث بکنیم.
    رژیم و اعیادی‌اش زرنگ تر از آن هستند که تن به جنگ با آمریکا بدهند چون می‌دانند عاقبتش نابودی کاملشان خواهد بود.
    اینها که از سرهنگ قزافی خر تر نیستند که.
    این آقایان همین که جنگ را نزدیک دیدند مطمئن باشید که 180 درجه عقب گرد خواهند کرد و درست مثل همان موقع که صدام عفلقی تبدیل شد به برادر صدام بوش هم برادر خواهد شد.

  15. villej says:

    حسن جان
    متاسفمم که می بینم چقدر تحلیلت در این رابطه بدور از واقعنات روز است.
    نوشته ای “…مقاوتی در ایران راه خواهد افتاد ده برابر بدتر از عراق…”
    I just can say; give me a break Hasan Jan.

  16. villej says:

    حسن جان
    خواهش میکنم دیگه این تحلیلت رو خیلی هم نزن.
    مسئله اینست که امریکا دیگه اینها رو توی منطقه لازم نداره وگرنه اخوندها که مدتهاست دارند مذاکره مستقیم با امریکا رو دریوزگی می کنند.
    در ضمن حمله نظامی هم برای امریکا حماقت است. یک محاصره اقتصادی چند هفته ای کفایت خواهد کرد. فقط تصور کن که مردم صبح بروند نانوایی و نه نان باشد نه اب باشد نه برق باشد و نه گاز. بقیه اش را خودت میدانی.

  17. آرمان says:

    حاج آقا حسن !
    “…اول باید از شما سوال شود چگونه با چنین اطمینانی به این نتیجه رسیده‌اید؟…”
    میشه بگی آخرین کشوری که در 300 سال گذشته, ناتو به خاک خودش اضافه کرده کدوم کشور بوده ؟! مگر کور بودی که همین ناتو کویت و کزوو را آزاد و به مردمش تحویل داد ؟
    “…آقایان برای چی می‌خواهند از آن سر دنیا لشکر بکشند و هزینه بپردازند بیایند و ما را نجات بدهند!؟…”
    دیگه از دست کودنیت خسته شدم ! چند صد بار جواب این سوال را دادم ؟! مگر فارسی نمیفهمی ؟
    جواب برای بار هزارم:
    آمریکا به دنبال بر قراری حکومت هایی است که بصورت نسبی از منافع غرب و جهان متمدن حمایت میکنند. احمدی نژاد تروریست اسلامی ضد غرب را حمایت میکند که مغایر با منافع غرب است.
    پس اگر کمی عقل داشته باشی متوجه میشوی که منافع غرب و منابع آزاد اندیشانی که به پیشرفت و آبروی ایران در جهان متمدن فکر میکنند در این زمینه (نابودی رژیم) هم سو است.
    دفعه دیگه برات به ترکی مینویسم اگر باز هم خودت را به نفهمی بزنی و این سوال را تکرار کنی !
    راستی من توی اخبار خوندم که احمقی نژاد برای آوردن گوسفندان در خرم اباد شایعه کرد که به هر نفر 50 هزار تومن میده و مردم به خیابان ها ریختند ! نکنه تو رو هم احمقی نژاد خریده تا مردم را بر علیه جهان تحیج کنی ؟! کمی شرم کن.
    ———————————————————
    حیف جواب که برای تو مینویسم این آخرین بار است که پاسخت را می‌دهم آخه حیف وقت که صرف امثال تو بشود.

  18. xyz says:

    خسن آقای گل گلاب
    اولا چه کسی از حمله نظامی حمايت کرد که تو دوباره طبق سنت معمول خودت دست به تهمت ميزنی؟!
    دوما من حمله و کلا خشونت را در شرايط ويژه رد نميکنم ولی معتقدم که اين شرايط ويژه برای جامعه ايران هنوز بوجود نيامده.
    سوما تکليف خودت را مشخص کن، يا به جبهه ملايان متصل شو يا از تمام غرب و بخصوص آمريکای جهانخوار حمايت کن. راه حل سوم فقط در رويا وجود دارد!

  19. jamshid says:

    هنوز این چپولا دست از سر این ملت بدبخت بر نمیدارن…اون از 30 سال پیش که واسمون خمینی اوردن اینم از الان…اینا بخاطر اون اعتقادات مسخرشون باید باهرچی که ازامریکا باشه مخالفت کنن..اکثرشونم از ته دل نمیخوان این رژیم عوض بشه..هیچ انسان آزاده ای نمیخواهد کشورش اشغال شود..ولی اگر حمله نظامی باعث سرنگونی شود چه عالی..دیگر هر بچه ای میداند آمریکا بخاطر منافع ما نمیجنگد…ولی الان رژیم دیکتاتور فیدل 48 ساله حکومت میکنه و تازه فیدل پول نفتم نداره..پس در نهایت حمله میتونه تو سرنگونی رژیم موثر باشه..اوناییم که از چپاول نفت توسط آمریکانگرانند یادشون بیاد الان 30 ساله نفت ما توسط اکبر ویاسر و… داره غارت میشه .. وقتیم از مقاومت عراق صحبت میکنیم یادمون به سپاه قدس و پول اهدایی علی گدا و غیره باشیم

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی