Feb 13 2006

بیانیه پن‌لاگ

نوشته:     :::       4 پیام

این بیانه را کانون وبلاگ نویسان ایران منتشر کرده‌ و به زودی بچه‌های کانون سعی خواهند کرد تا ترجمه آنرا هم به چند زبان دیگر آماده کنند تا بتوان آن را برای وزارتخانه‌های خارجه کشورهایی که در این مساله آسیب دیده‌اند فرستاده شود.
شاید بد نباشد گروهای دیگر نیز با نوشتن چنین بیانیه‌هایی نشان دهند که با رژیم جمهوری اسلامی هم صدا نیستند و حساب ملت ایران از رژیم آن جداست.
بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران در رابطه با حمله به سفارت خانه های خارجی به بهانه چاپ کاریکاتور
کانون وبلاگ نویسان ایران حق آزادی بیان روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را محترم می‌شمارد و حملات هیستریک به سفارت خانه‌های کشورهای غربی را محکوم می‌نماید.
کانون وبلاگ نویسان(پن‌لاگ) ضمن محکومیت تهاجم بنیادگرایان اسلامی به سفارت خانه‌های کشورهای غربی از جمله نروژ، دانمارک، اتریش و انگلستان، به بهانه چاپ کاریکاتورهایی در یکی از روزنامه‌های دانمارک ، وظیفه خود می‌داند که در راستای منشور و اساسنامه خود به این نقض صریح آزادی بیان و باج خواهی بنیادگرایان حکومت اسلامی ایران که دست بر قضا پس از گذشت چهار ماه از انتشار کاریکاتورهای موصوف و در هنگام فشار بین‌المللی بر دولت ایران انجام می‌شود اعتراض کند.
ما به اطلاع جهانیان می‌رسانیم که مهاجمین همان کسانی هستند که با پوشش و سازماندهی دولتی همواره به گردهمایی‌های دانشجویان – معلمین – پرستاران- زنان و کارگران درست باهمین شیوه‌ها هجوم آورده‌اند وهمچنین حق آزادی بیان در اینترنت را با فیلترینگ دولتی و سانسور و دستگیری و ارعاب وبلاگ نویسان مورد حمله قرار داده‌اند. دیر زمانی است که وبلاگ نویسان ایرانی با بهانه‌های گوناگون و به جرم نوشتن عقاید شخصی خود مورد حمله و اتهام و بازجویی قرار می‌گیرند وبه شلاق و زندان‌های طویل المدت محکوم می‌شوند.
ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که سانسور دولتی ایران را به همه دنیا تعمیم ندهند. و در عوض عضویت دولت ایران در سازمان ملل را مشروط بررعایت حقوق اولیه انسانی و حق آزادی بیان وابراز اندیشه بشرح اصول مصرح دراعلامیه جهانی حقوق بشر نمایند ودر این راستا به عنوان اولین قدم خواهان آزادی بی قید و شرط همه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران زندانی و زندانیان سیاسی در ایران باشند.
کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ)

نوشته: در ساعت: 12:32 pm در بخش: آزادی بیان

4 پیام  |           

4 پیام به “بیانیه پن‌لاگ”

  1. بهروز says:

    آقا اين مطلب براي چاپ نيست! اگر كمكي در رابطه با ترجمه فارسي-سوئدي، سوئدي فارسي بود شايد من بتونم كمك كنم. من اينجا تو سوئد كارم ترجمه هست.
    بهروز – همين e-mail توي مشخصات مستقيم به outlook من وصله.

  2. کیانوش says:

    چـند تا زبان نـمی خواد که خـسن آقا هـمه دنـیا (بـجز مـن) انگلیسی بـلدن به هـمون انگلیسی یکی تـرجـمه کـنه کافـی باید باشه

  3. سلام
    من هم کاملا از بیانیه شما حمایت می کنم. تابع آزادی بیان هستم و حقوق بشر را تأیید می کنم ولی میشه بگید چرا همان اول که این کاریکاتورها چاپ شد یکی از شماهای مدافعین ازادی بیان صداش درنیامد که ای دوستان عزیز تر از جان دانمارکی چرا به افرادی که بر روی مواردی در دین خود (که به خودشان هم مربوط است و به کسی ربط ندارد) حساس هستند توهین می کنید که اینجوری افسار پاره کنند. فلسفه توهین به ادیان در چهار چوب آزادی بیان تعریف دارد؟ ایا آزادی بیان در قالب به تنش انداختن جوامعی هر چند اولیه و وحشی (البته به زعم شما) توجیه دارد. الآن که کاملا مشخص است که ماجرای چاپ این کاریکاتورها از کجا آب می خورد و قضایا چه بوده است ولی بپذیرید که شما هم برای دفاع از آزادی بیان دیر اقدام کرده اید. خیلی دیر. شماها آزادی بیان را با غرغره کردن هر اراجیفی یکسان می دانید. خسن اقای عزیز یکبار هم از تو پرسیدم و جوابم را ندادی اگر قرار باشد هر آنچه بر دهان می آید بر قلم جاری شود فرق دهان مدافعین این ازادی بیان با ماتحتشان چیست؟
    ارادتمند
    پسرک فضول
    ———————————-
    پاسخ:
    اول از همه پاسخ اینکه چرا ما قبلا به دانمارکی‌ها اعتراض نکردیم باید از شما سوال کنم چرا شما سوال اعتراض نکردید؟ راستی چرا شما این بار اعتراض نکردید. یا اصلا باید از شما پرسید چرا شما هیچ وقت هیچ کاری نمی‌کنید ولی به محض اینکه کسی قدمی برمی‌دارد یک مرتبه امسال شما قدم رنجه می‌کنند و فقط نق می‌زنند؟
    دوم اینکه چاپ آن کاریکاتورها در اصل مغایرتی با آزادی بیان ندارد، پس دلیل ندارد که به آن اعتراضی انجام دهیم اگر به نظر شما مغایرت دارد پس لطفا پاسخ بدهید چرا خود شما اعتراض نکردید؟
    دوم اینکه فرموده‌اید فلسفه توهین به ادیان ….. و الخ
    حضرت آقا احترام به کسی می‌گذارند که قابل احترام باشد. اجازه بدهید یک نکته اساسی را که در اسلام هست یا حداقل مسلمین به آن اعتقاد دارند و به آن عمل می‌کنند را به شما گوشزد کنم.
    همین مسلمینی که شما سنگشان را به سینه می‌زنید پیروان هر مذهبی بجز مذهب خودشان را نجس می‌دانند، وضع کسانی مثل من که به خدا اعتقاد ندارم که از این هم بدتر است، پس ملاحضه می‌فرمایید که چرا ما بطور کلی اعتقاد به دفاع از مسلمین نداریم؟ و در اصل می‌خواهیم که آنها سر به تنشان نباشد و هرچه زودتر به جهنم یا بهشت بروند تا از شرشان راحت بشویم.
    اصلا می‌دانید چی!؟ من نباید بنا به گفته خود شما پاسخی به شما می‌دادم چون این اولین باری نیست که اینجا هرچه که از دهانتان در می‌آید بر قلم جاری می‌کنید، حالیت شد عمو!!!؟؟؟
    خُسن آقا

  4. سلام
    مشکل شما و امثال شما در این است که همه چیز را سفید و سیاه میبینید و عینا مثل امثال مصباح یزدي فکر می کنید. برای چه چیز اعتراض کنم. من با آن کاریکاتورها مشکل ندارم. شما و امثال شما در تله ای که امثال مصباح و دست راستیهای آمریکایی برای شما تهیه کرده اند افتادید. دايي جان ناپلئونی فکر نمی کنم بعد از دو سه هفته همه چیز کاملا مشخص است.
    من بین شما و مصباح یزدی و جنتی و حسن عباسی و آن طلابی که در بالاي وبلاگت عکسهایشان را زده ای فرقي نمی بینم. آنها هم عقل را بر نمی تابند و شما هم. آنها هم ملاصدرا را تکفیر کردند و شما هم. برای شما هم مثل آنها عقل یعنی آنچه بر مخیله ناقصتان می آید. و تفکر بی معنا است. نه اینکه برای شما، برای تمامی کسانی که خود را در این منطقه به اسم ایرانی می شناسند عقل و فکر تعطیل است. با داشتن عقده و استراتژي عقده گشایی جای امثال شما و مصباح یزدی و حسن عباسی و جنتی و … در سکسشاپهای آمستردام و لاهه و یا در کامیونهای حامل بمبهای انتحاری است. ادامه دهید، ادامه دهید طلیعه داران ازادی و حقوق بشر. همه شما از یک قماش هستید. در ضمن نگاهی به خودت و وبلاگت بیانداز که هر عاقلی اگر نگاه کند متوجه می شود که اراجيف را کی می بافد.در ضمن هر انسانی به واسطه انسان بودن قابل احترام است حال هر دینی داشته باشد. دین امریست شخصی. مگر شما داییه همین را ندارید پس چرا می گویید که دیگران قابل احترام نیستند چون مسلمانند.
    متأسفانه شما از اسلام آنچیزی را می بینید که مصباح و امثال او می گویند. چرا؟ چون برایتان معقول تر است. دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید.
    عزت زیاد
    ارادتمند
    پسرک فضول

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی