Feb 02 2006

عکس محمد در ماه!!

نوشته:     :::       20 پیام

جریان کاریکاتور محمد دارد روز به روز جالب تر می‌شود. حالا باید دید توی این کش و قوس‌ها، کدام طرف زودتر عقب نشینی می‌کند. این اروپایی‌های تیتیش مامانی که با یک نسق گرفتن لات و لوت‌های اسلامی جا می‌زنند یا اون پاپتی‌های چاقوكش مسلمان از همه جا بی خبر.
دیروز پس از پیوستن روزنامه فرانس سوار به جمع حمایت کنندگان روزنامه دانمارکی، دست اندرکاران روزنامه فرانس سوار سردبیر شجاع خود را از کار برکنار کردند. چه حماقتی! در زیر ترجمه بخشی از مقاله این روزنامه را می‌خوانید.
یک توضیح: هرچه روی نت گشتم نتوانستم اصل مقاله روزنامه فرانس سوار را پیدا کنم، این متن از روی وب سایت تلویزیون کانال یک فرانسه ترجمه شده.
روزنامه فرانس سوار (France Soir) در صفحه اول خود می نویسد، ولتر کمک!
تصویری در این روزنامه مسلمانانی را نشان می‌دهد که در حال آتش زدن پرچم دانمارک هستند. نویسنده روزنامه می‌پرسد: بخاطر اینکه اسلام مسلمین را از کشیدن تصویر محمد منع می‌کند آیا دیگران که مسلمان نیستند هم باید از این فرامین پیروی کنند؟
آیا می‌توان جامعه‌ای را تصور کرد که در آن هر ممنوعیتی از هر باور و فرقه‌ای را باید به اجرا گذاشت؟ در این صورت دیگر چه چیزی از آزادی بیان باقی خواهد ماند؟ این گونه جوامع را ما خوب می‌شناسیم، ایران ملاها یک نمونه آن است.
نویسنده در ادامه سوالی را طرح می‌کند و می‌نویسد:
همین دیروز بود، فرانسه دوران انکویزیسیو (دوران سیاه تفتیش عقاید کلیسا)، دوران قصابی، دوران سنت بارتلمی.
آزادی مذهب، آزادی باور کردن یا باور نکردن است، عمل به یک باور در آسودگی و آزادی است. آزادی مذهب به این معنا نیست که طرفداران یک باور، قواعد و باورهای خود را بر کل جامعه تحمیل کنند.
از همه این مسائل که بگذریم ما که این وسط داریم از فرط لذت می‌ترکیم. بزار اینها بزنند توی سر کوله همدیگه تا شاید اسلام دست از سر ملت بیچاره‌ی ایران که نه با این کار دارد و نه با اون بردارد. حداقل برای مدتی سرشون گرمه به اینگونه جنگ‌های زرگری.
همچنین در اخبار آمده بود که یک روزنامه سوئدی هم از خوانندگانش خواسته تا کاریکاتور محمد بکشن. کجاست اون نیک آهنگ که یکی براشون بشکه تا کیف کنن! آز همون نوعی که برای تمساح کشید.
همچنین در اخبار آمده بود که پرونده ایران دارد می‌رود روی میز شورای امنیت، از آن طرف هم آقایان شدیدا جفت کرده‌اند، فلانشان چنان پاپیون شده که در سطر سطر نوشته‌های نشریات وابسته به رژیم هویداست. از همه با حال تر این موضوع کاریکاتور است و موضع ایران در برابر آن. درست حدس زدید کدام موضع!؟ کسی شنیده که رژیم هم موضعی در مقابل این مساله گرفته باشد؟ خیر قربان، پای آقایان چنان در گل گیر کرده که به سختی می‌توانند تنبان و خشتک گه یی خودشان را نگه دارند چه رسد به تنبان محمد رسولشان را. به قول صمد آقا (پرویز صیاد) هیچکی نمی‌تونه مثل مو کیف بکنه! همچین دارن با انگشت می‌زنن تو چشم و چار رژیم که دیگه جلو پاشو هم نمی‌تونه ببینه چه برسه به خشتک محمد.

نوشته: در ساعت: 8:16 pm در بخش: نقد اسلام

20 پیام  |           

20 پیام به “عکس محمد در ماه!!”

  1. roza says:

    به نظر من اين روزنامه ها به هيچ وجه نبايد قافيه را ببازند،چون تجربه ثابت کرده که اگر در مقابل اين متعصبين مذهبي قلدر يک قدم به عقب بگذاري چنان شروع به جفتک پراني ميکنند که الاغ صمد آقا هم به گرد پاي انها نميرسد…حتما از فردا هم ميخواهند يک دادگاه انقلابي ناب محمدي در کشورهاي اروپايي داير کنند و به قول احمقي نژاد همه ما را به دوران قرون وسطي فلش بک کنند…

  2. maziar says:

    avalan ke mohamad kheshtak nadasht ke gohi shavad
    oon bichare har vaght kari mikard be ellate naboodane ab ya ba sango kolokh khodash ra pak miokard va ya oonghadr sabr mikard ke khodesh khoshk beshavad,akh ke sabri dashte in mard .dar zemn bayad in tabo dar mored in agha bedoone inke tohini be ishan beshavad shekaste shavad, ta betavan rahattar eslame rastin reed.tabsere:reed kaleme engelisi ast

  3. حميد says:

    برای ديدن کاريکاتورهای محمد به آدرس زير مراجعه کنيد
    http://www.di2.nu/files/Muhammed_Cartoons_Jyllands_Posten.html

  4. یعقوب معصومی says:

    حسن اقای عزیز فوحش و فوحش كاری دائمی ، مال ادم های ، ضعیف ، نادان ، لات و لمپن ، و متقدسین مذهبی و غیر مذهبی ، و عقده ای و مریض است ، این فوحش كاری دائمی تو به همان مسلمان های عربده كش میدان می دهد ، بتو كه دستشان نرسد ، هر كس را كه مخالف باشد و ضعیف گیر اوردند ، زیر پا له میكنند ، می دانم خواهی گفت فرقی نمی كند ، ادم فناتیك چه فوحش بشنود و چه نه ، كار سلاخی خودش را خواهد كرد ،اما این وسط همه كه فناتیك نیستند ، انها باید فرق را ببینند . در پایان فوحش مال انهاست و تو حتمن این وسط كم خواهی اورد و این كار استادی خودش را می خواهد ، از من می شنوی منطق و عقل و هوشت را بكار بگیر در همه نه در خیلیها موثر است .

  5. صفورا هنرمند says:

    سلام دوست عزیز……..
    حسن جان
    کامپيوتر من از اين ويروسهای جديد گرفته و فايلهای عکس رو باز نمی کنه.همینطور یک صفحه هست که خود به خود روی اینرنت باز میشه.هر کس کاری از دستش بر میاد یه راهی به من ÷یشنهاد کنه.
    قربون همتون
    ایمیل من : safourahonar@yahoo.com متشکرم صفورا هنرمند

  6. صفورا هنرمند says:

    سلام
    کامپيوتر من از اين ويروسهاي جديد گرفته و خيلي اذيت ميکنه.
    فايلهاي عکس رو باز نمي کنه.
    يکي بهم کمک کنه اگه براش امکان داره.
    قربون همتونم
    صفورا هنرمند
    safourahonar@yahoo.com
    پاسخ:
    این ویروسی رو که می گی من در باره اش نشنیده ام ولی اگر توضیح بیشتری می دادی شاید برات راهی پیدا می کردم.
    درضمن یک برنامه ضد ویروس مجانی روی نت هست که می تونی روی کامپیوترت سوار کنی تا به این آسونی ویروس گریبان پی سی تو نگیره

  7. SHIVA says:

    اینار و باید آیت الله تمساح یزدی ببینه که اینقدر تو کون اسلام و کفار المسلمین شیرجه نزنه 🙂 به هر حال هر چیزی تاریخ مصرف داره حالا میخواد نوار بهداشتی باشه یا دنی مستهجن و متعفن بنام اسلام ! وقتی تاریخش باطل شد دیگه با هیچی نمیتونی نگهش داری …
    والا

  8. javad says:

    حسن آقا چون به آزادی بیان اعتقاد داری آبجی تو میخوام ما ملت ایران بگاییم
    ————————
    پاسخ:
    از یک آدم جوات مگه توقع بهتری هم میشه داشت بجز اینگونه من تق
    آقا جوات فعلا که آقایون ملاها شما رو سرکار گذاشته‌اند هروقت از سرکار اومدید بعد در موارد دیگه صحبت می‌کنیم
    خُسن آقا

  9. amir says:

    dar enja mitoonid karikatorha ro bebinid:
    http://www.brusselsjournal.com/node/698

  10. آرمان says:

    خیلی جالبه ! هر این بچه آخوندها خودشون رو “ملت ایران” میدونند ! چون خودشون بی مایه اند, هی یا از شهیدها خرج میکنند و یا از ماتحت ملت ایران.

  11. بهروز says:

    از بس تصوير يك مشت آدمهاي چركوي كوته نظر رو كه هي پرچم آتيش ميزنن و تهديد ميكنن خستم شد، اين مطلب زير رو امروز خوندم و يه قسمتيش رو ترجمه كردم كه ببينيم بابا اين روشنفكري غربي راجع به اين مطلب چطور بحث ميكنه!
    سر مقاله روزنامه داگنس نيهتر (ليبرال) سوئد – جمعه 3 فوريه 2006
    هنر دفاع از موردي ناخوشايند!
    اقدامي كه در اين بعد زماني از اتحاديه اروپا انتظار ميرود اعلام همبستگي با دانمارك است، البته نه همبستگي با عمل چاپ نقاشيهاي روزنامه ييلاندس پوستن (عملي كه بنظر بيل كلينتون ميشود آنرا با تصاوير ضد يهودي كه در دهه 30 انتشار پيدا كرد مقايسه شود) بلكه همبستگي در برابر تهديد و خشونت و اعمال ديپلماتيك كشورها و گروههائي كه توانائي فهميدن فرق حكومت و جامعه مدني آزاد را ندارند!
    البته انكار نميشود كرد كه مشاهده اين نوع فرق / اختلاف ميان (جامعه مدني آزاد و حكومت) مقداري قوه تفكر ميخواهد. گفته اي از فيلسوف دوران روشنگري ولترباين شرح ميباشد: “من عقيده ترا ناخوشايند ميدانم ولي با جان و دل از حق تو براي ابراز عقيده ات دفاع ميكنم”. خب گفتن اين مطلب ساده و باجرا گذاشتنش مشكل! شايد كه اين اصل كلا با ابتدائي ترين اصول روانشاسي آدمي تضاد داشته باشد: “اگر من چيزي را ناخوشايند تصور ميكنم خب سعي ميكنم ظهور و پيشرفت آن چيز را متوقف كنم!”
    عليرغم اين مطلب درست قوه بالانس كردن احساسات بي اختيار و خرد است كه پايه هاي بنياني يك جامعه آزاد مدني را بوجود ميآورد. آزادي بيان هرگز نميتواند عملا مطلق باشد، اما در يك بعد زماني وسيعتر، آزادي تبادل و بروز عقيده و تعددگرائي (پلوراليسم) كه در اين نوع جامعه بردبار بوجود ميآيد به نفع تمامي شهروندان خواهد بود. باين خاطر ميشود گفت كه كلا عكس العمل نخست وزير دانمارك آندرس فوگ راسموسن غير عقلاني نبوده، چون به بحث گذاشتن مطالبي كه در مطبوعات چاپ ميشود با سردمداران يا نمايندگان دولتهاي خارجي يك تهديد غير مستقيم براي آزادي بيان محسوب ميشود.
    لب مطلب از داشتن روابط ديپلماتيك اين هم هست كه امكان مقابله با رژيمهاي دگرگونه وجود داشته باشد. آن انتقاد پلاتوسي داخلي كه به اقدامات دولت دانمارك وارد شده نشان از اين دارد كه دولت دانمارك ميبايستي از قبل سعي ميكرد كه راه گفت و شنود ديگري بدون سازش بر سر موضع اصولي خود پيدا كند.

  12. پیلتن پاکزاد says:

    آقا جواد
    شما ملت ایران نیستید. شما نوکر عرب هستید و از کون تازی بخور. لطفن خودت را قاطی ایرانی ها نکن.

  13. roza says:

    اين اقاي جوات را مثل اينکه شما نميشناسيد،ايشان در وبلاگ نيک آهنگ کوثر هم يکسري پيشاب قرقره ميفرمودند،(به کامنتهاي اين وبلاگ مراجعه کنيد)و ببخشيد روم به ديوار يکسري (اظهار نظر که نه)ريده بودند که چرا نيکان نوشته که اينها مخواهند ايران را به شوراي امنيت ببرند و نگران است وگفته بودند که نيکان تحت تاثير تبليغات غربيها قرار گرفته و خيالبافي ميکنه….اما از ديروز تا حالا و پرچم شدن خشتک اينها در وين ديگر انجا کامنت نگذاشته…آخي حيووني بدجور کنف شد….من به ايشان و چند نفر ديگري که با همين ترتيب و ادبيات مشابه در وبلاگها کامنت ميگذارند،لقب نظر دهندگان کيهاني داده ام.(چون قبلا با شريعتمداري هماهنگ ميکنند و بعد نظر ميدهند)اينها در سردبير خودم هم کامنت ميگذارند، با اسمهاي ديگر…در روايات امده که هر راس برادر حزب اللهي که در اين امر (کامنت گذاشتن در اينترنت)شرکت کند و کمک به استحکآم حکومت اخوندي کند و با تهمت زدن به مخالفان (از هر نوع ناموسي،خودفروشي،غرب زدگي، ..)باعث بوجود امدن جو بي اعتمادي به انها شود ،خداوند تبارک و تعالي در ان دنيا پاداش اين فعل را با اهدا يک لاين اينترنت بدون فيلتر جهت رويت حوريان بهشتي و اعمال خير مومنان با ايشان به همراه يک قوطي وازالين ناب (به عنوان بوناس)پرداخت ميکنند…..برادران برويد بزنيد ،تا ديگر نياز نباشد براي خودارضايي کامنت بگذاريد و به خواهر و مادر ديگران فحاشي کنيد..راستي حديث از امام باقر (با قر مثل اينکه دانشمندشان بوده براي همين از اينترنت سردرمياورده تخصصش هم مربوط به سايتهاي پرنو ميشده)

  14. mohammad says:

    salam
    toihin kardan beh har kasi az shakhsiat roshanfekran beh dor ast. agar ma islam ra nasnakhtim dalil bar bad islam nist.va nabayad beh aateghad degaran bi ahterami kard.fekr mikoni agar beh yahood ya masihiat tohin shavad aia hamin afrad bitfavot migozarand
    پاسخ:
    دوست عزیز توهین به این یا آن یقینا کار درستی نیست حالا هر که می‌خواهد باشد.
    مساله اسلام آن هم از نوع طالبانی یا اسلام ناب محمدی خمینی نشان آن با دیگر اعتقادات یک فرق بلقوه دارد که نباید از نظر دور کرد.
    فلسفه ای که فقط تنها استدلال‌اش کشتن و سربه نیست کردن است را نمی‌توان با زبان خوش به راه راست آورد. چنین عقاید و ادیانی را باید فقط به نابودی کشید ابزار آن هم مهم نیست از کدام ابزار استفاده می‌کنیم. این اراذل را قبل از اینکه دنیا را به آتش بکشند باید سر به نیست کرد یا حداقل منزوی کرد.
    خُسن آقا

  15. roza says:

    اتفاقا اقاي محمد عزيز برعکس صحبتيکه فرموده ايد ،کسانيکه با اسلام مخالفند خيلي بهتر و بيشتر از شما و امثال شما اسلام را ميشناسند،اصلا دليل مخالفتشان همين استکه با وجود اينکه در يک کشور اسلامي رشد کرده اند و در خانواده اي مسلمان زاده شده اند (در مورد خودم که به قول اينها فرزند انقلاب هم هستم و دوره شاه را نديده ام)و از دوران کودکي با موج عظيم تبليغات اين دين ضاله(بخوانيد دروغ و دغل و تحريف)روبرو بوده اند، توانستند اين نقاب تقدسيرا که شما دودستي به ان چسبيده ايد،چون ايدئولوژي شما فاقد اصالت و حقيقت است،وچيزي جز قداستيکه شما براي ان ساخته ايد ندارد) را کنار بزنند و چهره کريه اين ايدئولوژي ضد بشري و ضد زن و ضد ازادي و حقوق انساني را رويت کنند…..بقيشو اگه انقدر شهامت و اعتقاد داشتيد که پاسخ بدهيد بعدا عرض ميکنم…….شما ميتوانيد دلائلتان را در اسلام شناسي ارائه دهيد،،،منتظريم….

  16. پارسا says:

    مادر اسلام داره گاییده می شه و من دارم حال می کنم جنده چادریا رو می کنم!!

  17. mellat says:

    اخه نمیدونم این ملت چند باراون مامانت رو گاییدن و که این قدر کینه به دل گرفتی؟؟؟
    نمی دونم کسی هم این کس شعر ها رو می خونه؟؟
    من که دو خطش رو خوندم شاشیدنم گرفت ((:
    خدا شفات بده
    —————————-
    پاسخ:
    چرا ننوشتی ملت کدام مملکت هستی؟ آخه ملتی که من می‌شناسم از جنس تو نیست. نکنه تو هم هم‌ولایتی آخوندا هستی آقای ملت؟
    خُسن آقا

  18. fariborz (mellat) l says:

    اتفاقا خودم دل خوشی از این ملا ها ندارم ….
    ولی اگه ما ایرانیا رو احمق فرض کردی , باید بگم خودتی..
    در ضمن خیلی جالبه که هر کی با تو مخالفه ,یا “جواته” یا”آخونده” یا …. , و هر کی مثل تو فکر کنه “روشنفکره” و “ملت ایرانه” … (مثل اون roza کس کش )
    roza کمتر کس شعر بگو..
    خسن آقا شاید بهتر باشه 1 conferance بذاری ,با هم بحث کنیم …

  19. یک آدم معمولی says:

    ریشه آت و آشغالهای گندیده ای مثل صاحب این وبلاگ خشکاندنی است . هرچند ارزش وقت تلف کردن ندارن
    ———————–
    پاسخ
    تو مطمئنی که یک آدم معمولی هستی؟ آخه از تفکرت به نظر می‌آید که زاده آخوند هتسی

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی