Dec 27 2005

وقتی یک خبرگزاری خودفروش می‌شود

نوشته:     :::       10 پیام

روز یکشنبه را تمام وقت پای پی‌سی نشسته بودم و از منابع مختلف خبرهای اعتصاب شرکت واحد را پی‌گیری می‌کردم. حداقل بیست بار به سایت خبرگزاری ایسنا سر کشیدم تا ببینم آیا خبر به این مهمی را منعکس خواهند کرد یا نه. متاسفانه تا آخر شب هیچ اثری از هیچ خبری در این باره را منتشر نکردند. پس از آن از سر عصبانیت لیستی از بعضی از خبرهای این خبرگزاری را برای قضاوت دوستان تهیه کردم تا با نگاه به لیست مشخص شود که برای خبرگزاری ایسنا حتی خبرهای دست چندم بورکینافاسو هم مهم تر از خبر اعتصاب سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بوده و این حضرات حاضرند برای مانور عاشقان ولایت با یک هواپیمای قراضه ارتشی دو خبرنگار خود را برای پوشش خبری از این دست را به محل بفرستند که حتی باعث کشته شدن دو خبرنگار عکاس این خبرگزاری شد ولی خبری با این اهمیت را (اعتصاب سندیکای اتوبوسرانان پایتخت مملکت) به اندازه‌ای با اهمیت ندانسته‌اند تا خبرگزاری حتی یک خط در باره آن بنویسد.
خبرگزاری که خبر به این مهمی را منتشر نکند بدرد ولایت و دست‌نشاندگان و چفیه بندانش می خورد یا به زبان عامیانه بدرد لای جرز می‌خورد.
جالب است بدانید که روز بعد وقتی که اعتصاب پایان یافت، ایسنا در خبری که بیشتر نظرات چمران یکی از فاشیست‌ترین اعضای شورای شهر تهران را منعکس می‌کرد خبر اتمام اعتصاب را منتشر کرد. این هم خبر خاتمه اعتصاب:

چمران درباره اعتصاب امروز رانندگان شرکت واحد: تشکیل سندیکا غیرقانونی است
مسایل سیاسی تأثیرگذار بوده است
شورای تأمین استان درباره اعتصاب تصمیم‌گیر است

این هم تیتر خبرهایی که به نظر گردانندگان ایسنا مهم تر از خبر اعتصاب بود:
معرفی کشورهای فراموش شده – ‌١٩ بورکینافاسو؛ سرزمین مردان صادق ٭ جشن شیرینی‌ دانشجویان خارجی در اکراین برگزار شد ٭ طی شبانه‌روز گذشته 42 بار آژیر آتش نشانی به صدا در آمد ٭ از سوی هواپیمایی ماهان زائران بیت‌اله‌الحرام از انگلستان به جده منتقل می‌شوند ٭ طی قراردادی به ارزش ‌٥/١ میلیارد دلار خط هوایی “دکان” هند ‌٣٠ فروند هواپیمای A320 ایرباس می‌خرد ٭ از آغاز فصل صید 945 تن ماهی استخوانی در آب‌های گیلان صید شده است ٭ کاهش تبادل کالا میان ترکیه و تاجیکستان ٭ 70 هزار کارگر پاکستانى در افغانستان سکونت دارند ٭ چین 250 هزار تکنسین را در سال 2006 آموزش می‌دهد ٭ مجسمه‌ای از هنرمند برجسته‌ی سوئدی در سئول نصب شد ٭ دوکوهه در نگاه شهید آوینی: تو یک پادگان نیستی، تو قطعه‌ای از خاک کربلایی… ٭ فضانوردان ایستگاه بین‌المللی سال نو را 16 بار جشن می گیرند ٭ رییس اتحادیه آب میوه، بستنی و نوشابه در گفت‌وگو با ایسنا: 70 درصد اعضای صنف از تعطیلی تعاونی ناراضی هستند ٭ افزایش تعداد زائران کشورهای پرجمعیت مسلمان در حج امسال ٭ بارش سنگین برف ژاپن را فلج کرد ٭ برگزاری جشن زمستانه‌ی دانشجویان ایرانی در ارمنستان سطوره‌های واقعی ایران؛ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ورزشکاران نام‌آور و دانشمندان موفق ٭ قیمت سیم‌کارت تلفن همراه در بازارامروز تهران؛ قیمت سیم‌کارت صفرتا پنج هزار تومان کاهش دارد ٭ مسولان کمیته‌های 5 گانه ی کانون نمایشنامه نویسان انتخاب شدند ٭ گزارش مجمع عمومی انجمن بازیگران خانه ی تئاتر برگزار شد ٭ هتل‌های دبی شلوغ‌ترین و پرظرفیت‌ترین هتل‌های سال 2005 ٭ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: 340 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل عمومی تهران افزوده شد ٭ اسین در دو راهی چلسی و غنا سفر از مصر به انگلستان با یک هواپیمای شخصی

نوشته: در ساعت: 10:15 am در بخش: آزادی بیان

10 پیام  |           

10 پیام به “وقتی یک خبرگزاری خودفروش می‌شود”

  1. atash says:

    حسن اقا جان نمی دانم چه انتظاری از این روزنامه داشتی ! شاید گفته شده که اگر کوچکترین اشاره ای به جریان اعتصاب بکنید در روزنامه را می بندیم . فشار اختناق بی تاثیر نیست بخصوص که الان همه جراید زیر ضرب هستند .

  2. آتش جان اینها دیگر شورش را در آورده اند! اخبار را از همان اول صبح چندتا خبرگزاری دست راستی حتی منتشر کردند ولی این خبرگزاری که مثلا خیر سرشان یک خبرگزاری دانشجویی است که معمولا باید یک کمی رادیکال تر از دیگران باشید خیر سرش ریده

  3. Ali says:

    مخلص جناب حسن آقای گل و این همه لطف و محبتش همیشه هستیم. کلامت و حرف هات همیشه به دل میشینه و قوت قلبیه. ارادت داریم کاکو.

  4. کنجکاو says:

    سنديکايی ناوابسته کابوس حکومت مافيايی است.
    خُسن آقا جان!
    ما نبايد پشت داستان اين سنديکا را ول کنيم. ديروز با دروغ های هميشه گی کارگران را به خانه هايشان و سرکارشان فرستادند و هنوز هم گروهی (شش/هفت) نفر و به ويژه منصور اصانلو در زندان است و بهانه حکومت اين است که گويا می خواهند او را به بهانه ديگری دادگاهی کنند و ما ميدانيم که با اين کار می خواهند، با پرونده سازی ديگران را از اين حق درست کردن انجمن و سنديکا های ناوابسته بترسانند. جنبش سنديکايی ناوابسته يکی از راه های برپايی جامعه شهروندی است و به راستی کابوس حکومت مافيايی است. بايد اين کار را پاس بداريم تا به رهايی مردم به دست خودشان برای خودشان برسيم.
    کمی هم خودمانی تر؛ هر آخوندی برای خودش يک خبرگزاری باز کرده . نگاهی به شمارشان بکن.
    روی سر در ايسنا، آن بالا نوشته “پرواز را به خاطر بسپار و اله و بله” ، من گومان نمی کنم اين دو تا هيچ گاه آن پرواز فراموش شان شود.

  5. آرمان says:

    مشخص شده که ترس و ترور بهترین راه خفه کردن اعتراضات مردم است. (البته در جهان سوم !)
    متاسفانه مردم با شناختی که از انقلاب و سرنوشت آن دارند دیگر گوسفندی مثل بهمن 57 دنبال کسی را نمی افتند.
    مردم فهمیدند که دیگر آزادی و دمکراسی و … در جوامع عقب افتاده شعاری بیشتر نیست.
    کم کم دارم به این نتیجه میرسم که تنها راه نجات نسبی یک کودتای نظامی توسط آمریکا میباشد. همان که در افغانستان شد. ولی وقتی که به بدبختی های جانبی آن مثل هرج و مرج و خرابی کشور فکر میکنم کمی تامل میکنم. گناه ما چیست که باید هزینه نسل های بعدی شویم ؟

  6. Lord says:

    سورة الكافرون
    بسم الله الرحمن الرحيم بنام خداوند بخشنده مهربان
    1) قل يا ايها الكافرون بگو: اى كافران!
    2) لا اعبد ما تعبدون آنچه را شما مى‏پرستيد من نمى‏پرستم!
    3) و لا انتم عابدون ما اعبد و نه شما آنچه را من مى‏پرستم مى‏پرستيد،
    4) و لا انا عابد ما عبدتم و نه من هرگز آنچه را شما پرستش كرده‏ايد مى‏پرستم،
    5) و لا انتم عابدون ما اعبد و نه شما آنچه را كه من مى‏پرستم پرستش مى‏كنيد;
    6) لكم دينكم و لي دين آيين شما براى خودتان، و آيين من براى خودم!

  7. کیانوش says:

    اولـن که خـــسـن آقا جـان ، ایـنـها هـمـگی کــــــاســه لیــسـان یـک درگاه هـســتنـد !!! هـرچـی ادعـای روشـنـفکریشـون بیـشـتر باشه یـعـنی فـقط دارن دروغ بـزرگــتری میـگــن!!!! دومــــندش، مـلـت ایـران در سـال 57 یــه ســنگی رو بـه چــــاه انـداخـــت و حـالا که چــوبـش رو خـورده و عــقلـش سـرجـاش اومـــده دیـگه نـمیـتونه از چــاه درش بــیاره !!!! ســـومــنـدش بــا ایــن غــیرت و جـون دوســتی که مــن در نــسل جــوان ایـران مـیبـینــم؛ تـنـها راه چــاره مــتأســفانــه هـمـون اســت که “آرمـــان” مـیگــه!!! هــزیـنه اش رو هـم الــبتـه که بــاز بـاید مـاهـا بــپردازیــم؛ بـالاخــره هــرکی خـــربـزه میــخـوره بــــایـد پـای لـرزش هــم بــشـینه دیـگـه

  8. کیانوش says:

    جـــنـاب آرمــان؛ ایـن آیـه فـقط بـرای زمـانی مـعـتبر بــود که نـامـسـلمـون هـا زورشـــون به مـحـمـد می چــربـید!! بــعـد که جـریان بـرعــکس شـــد دیـگه ایـن آیـه مـصرف نـداشـت و بـدرد لای جــــرز مـیخـورد، اونـوقـت دیـگه مـسـلمـونـها “لکــم دیـنـکم ولـی دین” رو قـبـول نـداشـتن

  9. آرمان says:

    جناب کیانوش,
    آیه ها را “Lord” نوشت نه من !
    شاید بهتر باشه که حسن آقا خط افقی را بعد از اسم اشخاص بگذارد.

  10. آرمان says:

    دستت درد نکنه حسن آقا بابت خطوط جدید که نظرات را مجزا میکند.

اخبار و مطالب خواندنی