Oct 29 2005

بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) در رابطه با دستگیری و اتهام‌های سنگین به وبلاگ نویسان

نوشته:     :::       2 پیام

بیان اندیشه در ایران جرم جنایی است
احمد سراجی وب‌لاگ نویس تبریزی سی ضربه شلاق می‌خورد و به یک سال زندان محکوم می‌شود. جرم : انتقاد از استبداد، وب‌لاگ نویسی.
امید شیخان باید یک سال در زندان بماند و شلاق هم بخورد. جرم : ارتکاب جرایم اینترنتی، بخوان نوشتن وب‌لاگ.
مجتبی سمیعی نژاد هم چنان در زندان به سر می‌برد. او پس از تحمل آزار و شکنجه باید دو سال از بهترین دوران جوانی خود را پشت میله‌ها بگذراند. جرم : هم دردی با مردم. آزاد اندیشی و صد البته نوشتن وب‌لاگ.
فرید مدرسی و حسین عبدالله پور روزنامه نگاران قمی به نود و یک روز حبس محکوم می‌شوند. جرم : توهین به رئیس جمهور سابق (خاتمی) و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه بدتر وب‌لاگ نویسی.
این سیاهه را می‌توان ادامه داد.
در ایران دستگیری، آزار و شکنجه و زندانی کردن افراد به جرم فکر کردن ، سرباز ایستادن ندارد. اگر نوشتن وب‌لاگ و بیان آزاد افکار و عقاید در بسیاری از نقاط جهان ، صلح آمیزترین شکل مبارزه سیاسی است، این عمل در ایران جرم جنایی محسوب می‌شود.
کانون وب‌لاگ نویسان ایران احکام نفرت انگیز قرون وسطایی را به شدت محکوم می‌کند و از تمام وجدان‌های آزادی بشری و ارگان‌های دفاع از حقوق بشر می‌خواهد که به یاری زندانیان سیاسی ایران برخیزند و لگدمالی ابتدایی ترین حقوق انسان در ایران را محکوم کنند.
ما خواستار فرستادن هیئتی از سوی سازمان عفو بین‌الملل برای ملاقات با وب لاگ نویسان و زندانیان سیاسی دربند و بررسی پرونده آنان و فشار بر رژیم جمهوری اسلامی ایران برای آزادی آنها هستیم.
کانون وب‌لاگ نویسان ایران ( پن‌لاگ )

نوشته: در ساعت: 12:19 pm در بخش: آزادی بیان

2 پیام  |           

2 پیام به “بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) در رابطه با دستگیری و اتهام‌های سنگین به وبلاگ نویسان”

  1. 006,5 says:

    حسن اقای عزيز
    همانطور كه ميدانی اين اواخر رياست محترم جمهور ايران با بيان سخنانی كه انسان را شديداَ بياد بيا منو بكش های بن لادن ميندازد ظاهراَ به امريكا و اسرائيل حمله نموده ولی انگاری كه كارهای آينده آنانرا در انظار عمومی دنيا قانونی مينمايد.
    از آنجا كه اين گونه ترفندها برای ملت ايران شناخته شذه است ضمن محكوم نمودن گفتار رئيس جمهور به متجاوزین احتمالی كه هرگونه اقدامی بر عليه ملت ايران انحام دهند نيز گوشزد مينمائيم كه مردم ايران اين بردنها و آوردنها را تحمل نكرده و قبول نخواهند نمود.
    برو اين دام بر مرغ دگر نه
    كه عنقا را بلند است آشيانه

  2. farzad says:

    man mikhahm be ozwiyat kanon weblag newisan dar biyam
    ba kamal tashkor

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی