Sep 12 2005

افسوس

نوشته:     :::       9 پیام

داشتم توی یک هارد قدیمی که از دوران گذشته داشتم دنبال یک برنامه می‌گشتم بر خوردم به این فایل، فایلی از دوران گذشته، آنزمان‌ها که وبلاگستان با اینکه تعدادمان کمتر از هزار بود دست به کارهایی می‌زدیم که هیچ کس باورش نمی‌شد وقتی به نتیجه می‌رسید.
بعد از کنکاشی برخوردم به این فایل کم مانده بود گریه‌ام بگیرد به حال خودم به حال همه مان به حال ایران.
آنهایی که قدیمی هستند می‌دانند که چه هم‌دلانه دست در دست هم حرکت‌هایی را راه اندازی می‌کردیم. یکی لوگو می‌ساخت یکی متن فارسی می‌نوشت یکی ترجمه می‌کرد، یکی در وبلاگ شهر می‌گشت و جار می‌زد تا همه با خبر شوند و عاقبت می‌دیدی تعداد امضاها چنان زیاد می‌شد که حساب از دستمان در میرفت.
حتما آنها که از عاقبت کار افسانه نوروزی آگاهند به خاطر دارند که او در آستانه اعدام بود و امروز انسانی است آزاد. این یکی را دیگر کسی نمی‌تواند انکار کند که فعالیت بچه‌های وبلاگ نویس زندگی را به افسانه نوروزی باز گرداند.
این یکی را چطور!؟ به خاطر دارید؟ قطعه 33 را می‌گویم همان جایی که صدها جان باخته قبل از انقلاب را مسکن داده. در تمام این حرکت‌ها وبلاگ نویس‌ها با اینکه دوسال پیش تعدادمان بسیار کمتر از امروز بود توانایی آن را داشتیم تا حکومت را مجبور به عقب نشینی کنیم امروز اما در مقابل اساسی ترین موضوع “سانسور” و “آزادی بیان” عقب نشینی کرده‌ایم و اجازه داده‌ایم تا هرچه خواستند بر ما روا دارند.
شاید زمان آن رسیده که به گذشته باز گردیم و ببینیم کجا اشتباه کردیم که به این روز افتاده‌ایم. شاید زمان آن رسیده که دوباره بدون در نظر گرفتن گروه بندیهایمان دست به یک حرکت همه جانبه بزنیم و بجای پیدا کردن پراکسی رژیم را مجبور به عقب نشینی کنیم و مجبورشان کنیم سانسور را بردارند و اینترنت را همانگونه که در تمام دنیا رایج است آزادانه در اختیار ما هم قرار دهند.

نوشته: در ساعت: 11:54 pm در بخش: آزادی بیان

9 پیام  |           

9 پیام به “افسوس”

  1. فرهاد says:

    با نظر شما صد در صد موافقم. هر حرکت همسو میتواند رژیم را وادار به نوشیدن جام زهر دیگری نماید . باید موضوع سانسور وبلاگها تمامی وبلاگ نویسان در دستور کار خود قرار دهند و یا هر موضوع دیگری … مهم این ست که نشان دهیم حضور و وجود داریم و وجودمان موثر ست .با هر حرکتی برای ایجاد فضای باز و محکوم نمودن سانسور و افشای رژیم همراه خواهم بود

  2. nana says:

    حسن آقای عزيز
    چرا يک وبلاگ را تغيين نميکنيد که کسانی که مايل به کمک برای مبازره با سانسور هستند و از کار کامپيوتر سررشته دارند در پيامگير آن آمادگی خود را به شما اعلام کنند و يک سازمان کوچک تنها برای اين کار بوجود بيايد فارغ از اسمی چون پن لاگ که قطعا خيلیها برسميت نميشناسند و به آن علاقمند نيستند . من متاسفانه هه را از بر تشخیص نمیدهم وگرنه با کمال میل خدماتم را در اختیار میگذاشتم به نفع همه ماست . مگه نه ؟ نانا

  3. shas buster says:

    خب هر چی هم فرضا درست کنه فیلترش می کنن !!

  4. دلیل قرار دادن یک سویتچ بین مودم و روترها تنها بدست آوردن تعداد بیشتری آی پی عمومی است در غیر این صورت تنها یک آی پی از شرکت سرویس دهنده به من تعلق خواهد گرفت. آخه مودم های ما فقط یک پورت دارد در نتیجه برای بدست آوردن چند آی پی عمومی باید یک سویتچ بین مودم و روتر یا روترهای یا پی سی باشد
    نگاه کن به این تصوین:
    Network

  5. چه کسی ميخواهد من و تو ما نشويم ……خانه اش ويران باد…..
    ما که حاضر به خدمتیم ….تا اونجا که بتوانیم….پیشنهاد نانا که خوبه به نظرم!

  6. نانا جان یان چهاراتا و نصفی که اعلام آمادگی کرده اند نیازی به یک وبلاگ مجزا ندارد دضمن مگر این پیشنهاد از طرف پن لاگ مطرح شده عزیز جان تو دیگه باید بدونی که پن لاگ یعنی یک رگوه وبلاگ نویس عبارت از 200 تا آدم عاقل و بالق خُسن آقا هم یکی از آنهاست. من وقتی کی مطلبی را اینجا مطرح مکی کنم یعنی خُسن آقا و تمام این را من چند بار باید توضیح بدهم که خُسن آقا ربطی به پن لاگ ندارد.

  7. ایلیا says:

    سلام
    مقابله باحرکت های نادرست هميشه لازم است.بايددست به دست هم به دنبال رهايی ازاين نادرستی هاباشيم

  8. nana says:

    خسن آقای عزيز
    به بخشيد من فکر کردم به يه گروه گنده نياز است که مدواما يه کارهائی را برای خنثی کردن سانسور انجام دهند برای همين پيشنهاد کردم که همه مطلقا همه با هر عقيده و نظری درش شرکت کنند به همين دليل اون غلط !!! زيادی را کردم !!!!! به هر حال خيلی خوشحالم که خود بچه ها همه حواسشون هست و اين کار ريشه ای را جدی ميگيرند از تو هم که اين همه زحمت ميکشی خيلی سپاسگزارم به اميد موفقيت برای بريدن
    رشته هائی که رژيم ميبافه و پنبه کردنش . همگی شاد باشيد نانای بی سواد

  9. puya says:

    خسن آقا جان خسته نباشی !
    من جزو آشخورهای وبلاگستانم و حتا بلاگ شخصیم هم هنوز درست راه نیفتاده و زیاد از اینترنت و این رسانه آگاهی ودانش ندارم ،اما هر کاری از دستم بر بیاد برای مبارزه با سانسور و کمک به دوستان انجام می دم . شماها که با تجربه ترید پیشنهاد کنید منم هستم .درضمن اینکه امروز اینهمه وبلاگ نویس هست هم از سیاستهای این آخوندها و سازمان امنیتشونه .اینا می خواند با شلوغ بازی راه انداحتن ،کسی دیگه راه به جایی نبره و هر کی هم مثل من تازه کاره و می خواد ببینه تو وبلاکستان چه خبره به چه کنم چه کنم بیفته .
    روزت خوش و پیروز باشی !

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی