Sep 03 2005

خاوران را فراموش نخواهیم کرد

نوشته:     :::       8 پیام

پ.ن.: تصاویری دیگری از گردهم آیی امروز در خاوران:
تصویر 1، تصویر 2 ، تصویر 3، تصویر 4، تصویر 5، تصویر 6، تصویر 7، تصویر 8، تصویر 9، تصویر 10، تصویر 11
گلزار خاوران کجاست؟


پ.ن:
مراسم سال‌گرد خاوران و دستگیری جوانان، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
بنا به گزارشی که از تهران رسیده، امروز جمعه ۱۱ شهریور، مراسم با شکوهی توسط خانواده‌های جان‌باختگان تابستان ۶۷ در گلزار خاوران برگزار شد. در این مراسم که از ساعت ۳۰/۹ دقیقه صبح آعاز شد، جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر شرکت داشتند. جمعیت از ساعت هفت و نیم صبح با در دست داشتن شاخ‌های گل و عکس عزیزان شان به تدریج به خاوران آمدند. مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام جان‌باختگان آغاز و سپس چند تن از جمله علی اکبر درویشیان و فریبرز رئیس‌دانا به سخنرانی پرداختند. منصوره بهکیش متنی در باره مرگ دلخراش مادر رضائی قرائت کرد که جمعیت را تحت تاثیر قرار داد. سپس جمعیت اقدام به خواندن سرود دسته جمعی و راه‌پیمائی کردند. امسال خاوران غرق در گل‌های رنگارنگ بود و ستاره سرخ رنگ بزرگی در محل برگزاری مراسم نقش بسته بود. مراسم امسال با یاد و خاطره جان باختکان حدود ساعت دوازده ظهر به پایان رسید.
امسال ماموران اطلاعاتی رژیم حصور گسترده‌‌تری در خاورران داشتند و ضمن فیلم‌برداری از جمعیت به شناسائی وسیعی دست زدند و در پایان مراسم بعداز خروج جمعیت از خاوران، جوانانی را که اقدام به فیلم‌برداری از مراسم کرده بودند، بعد از ضبط فیلم‌ها دستگیر کردند. سه زن جوان به اسامی شهلا گل‌آبادی، آرزو شهریار و رکسانا امیرخوانی به هنگام خروج از خاوران در حالی که در کنار خانواده‌ها سوار بر ماشین بودند دستگیر و به نقاط نامعلومی برده شدند.
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
منبع: گویانیوز

نوشته: در ساعت: 1:37 am در بخش: حقوق بشر

8 پیام  |           

8 پیام به “خاوران را فراموش نخواهیم کرد”

  1. nima says:

    وقتي كه گل خشك بشه ديگه اب دادن فايده نداره كاري كنيم جوان هاي امروز به خاوراني ديگه تعيد نشن

  2. چرا نمیا جان آب دادن باعث خواهد شد که حداقل فراموش نکنیم چه اتفاقی افتاده و همین باعث خواهد شد تا در آینده دیگران خشک نشن. در زمن اگر ملتی تاریخ خودش رو ندیده بگیره مجبور به تکرارش خواهد شد. این آب دادن ها هم یک نوع یاد آوری است برای باز خوانی تاریخ.

  3. مهرداد says:

    یک مطلب در مورد جریانات سیاسی در وقایع اخیر کردستان نوشتم بخوان اگر مناسب بود انعکاس بده!!!

  4. به نظر من هر گونه بحثی در رابطه با فدراليزم در اين برهه از تاريخ ايران که زير استبداد قروون وسطايی عبا و عمامه است غلط و بيجا است. ما ههنوز در ايران دمکراسی و آزادی برقرار نکرده ايم که در شرايط آزاد سياسی بتوانيم در رابطه با فدراليزم که خودمختاری اکثر مناطق ايران که در ضمن هیچ مغایرتی با دمکراسی و تمامیت عرضی ایران ندارد بحث و گفتگو کنيم. اين گونه مباحث در اين جو بحرانی سياسی هیچ ثمری بجز از هم پاچیدن اتحاد یکپارچه تمام اقوام و نژادهای ایرانی که برای بزیر آوردن دیو خون آشام قرون وسطای اسلامی ضروری است ندارد.
    من از دوستان بخصوص دوستان و هموطنان کردم خواهش می کنم که تمرکز اصلی را که همان مبارزه با دشمن ایران و ایران زمین و بشر و کسب دمکراسی و آزادی است از دست ندهید. کردی که می خواهد کردستان را از ایران جدا کند ایرانی نیست زیرا برای او دیگر نقاط و دیگر اقوام ایرانی ناقابلند و او فقط می خواهد کردستان را آزاد کند و یا بهتر بگوییم زیر یوغ و چکمه استبداد و دیکتاتوری خویش درآورد. ايران آگر آزاد شود اين آزادی برای تک تک ايرانيان خواهد بود.
    هموطن کرد عزيز
    کدام قشر از ايرانيان در طول تاريخ ايران ستم نديده است؟ تنها نقطه ايران که شايد بتوان گفت از امکانات نسبی برتری برخوردار بوده پايتخت بوده ديگر نقاط همه به نحوی در حقشان ضلم شده. پس اگر بشر دوست هستی بايد تلاشت برای ازادی همه باشد نه فقط کرد و کردستان. پس همه ایرانیان باهم و دست دردست یکدیگر با این رژیم می جنگیم تا ایران را آزاد کنیم. بعد از ان می توانیم از حقوق منطقه ای خود دفاع کنیم و انها را بثمر برسانیم. فدرالیسم نوزاد دمکراسی است و هرگونه فدرالیسمی که در شرایطی غیر دمکراتیک بوجود بیاید حرامزاده است و باعث قطعه قطعه شدن ایران عزیز خواهد شد. ایرانی که در ان در طی هزاران سال نژادهای مختلف ایرانی در کنار یکدیگر زیسته اند و همین حقیقت سند و مدرک برای جدا ناپذیری تمام مناطق ایران از کل عرضیت ایران است.

  5. امیر says:

    سلام حسن آقا جان:اینم پخش کنید….بهر نحوی که صلاح میدونید.
    http://www.bazr84.com/muzic/khavaran.htm
    تا بعد….

  6. امیر says:

    سلام حسن آقا جان:اینم پخش کنید….بهر نحوی که صلاح میدونید.
    http://www.bazr84.com/muzic/khavaran.htm
    تا بعد….

  7. امیر says:

    سلام حسن آقا جان:اینم پخش کنید….بهر نحوی که صلاح میدونید.
    http://www.bazr84.com/muzic/khavaran.htm
    تا بعد….

  8. امیر says:

    سلام حسن آقا جان:اینم پخش کنید….بهر نحوی که صلاح میدونید.
    http://www.bazr84.com/muzic/khavaran.htm
    تا بعد….

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی