Aug 07 2005

مسئولان و مردم جدی بگیرند وبا به پایتخت رسید!

نوشته:     :::       3 پیام

این تیتر خبری است که متاسفانه هرچه سعی کردم نتوانستم صفحه مربوطه که صفحه 12 روزی نامه رسالت بود را باز کنم.
اینکه وقوع وبا را حالا روزی‌نامه رسالت پس از بیش از 26 سال متوجه شده مشکل خودشان است ولی ما 26 سال است که وقوع وبا را نه فقط در پایتخت ایران که در تمام ایران هشدار داده‌ایم ولی متاسفانه کو گوش شنوا!؟
حالا هم به نظر این حقیر تنها داروی ضد وبا که می‌تواند به داد ملت ایران برسد یک نوع ماده شیمیایی است که خاصیت آخوند زدایی داشته باشد. در غیر اینصورت وبا جان یک یک ملت ایران را به مرور زمان خواهد گرفت.
فکرش را بکنید! آخوند بی همه چیز مملکت را به جایی رسانده که بیماری‌هایی که سال‌ها پیش حتی از کشورهای عقب افتاده و جهان سومی هم رخت بربسته حالا در قرن بیست و یکم باید گریبان گیر ملت ایران بشود و حکومت ننگین آخوندی بجای رسیدگی به این امور مشغول ساختن بمب اتم است.

نوشته: در ساعت: 3:24 am در بخش: طنز

3 پیام  |           

3 پیام به “مسئولان و مردم جدی بگیرند وبا به پایتخت رسید!”

  1. ناشناس says:

    و او همچنان در اندیشه ی رسیدن …

  2. زاگرس says:

    تائید 18 مورد وبا در کشور// کمی غفلت باعث اپیدمی وبا در کشور می شود
    معاون مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت و درمان گفت: تاکنون 18 مورد ابتلا به بیماری وبا در کشور به تائید رسیده است اما تا به حال گزارش ها درباره موارد ابتلا به این بیماری به صورت پراکنده و فردی بوده و ارتباطی با اپیدمی این بیماری نداشته است.
    دکتر محسن زهرایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر افزود: از آنجا که موارد گزارش شده در خصوص بیماری وبا به صورت پراکنده و در نقاط مختلف کشور مشاهده شده است، علت آن می تواند عدم رعایت بهداشت فردی مبتلایان باشد.
    وی اظهار داشت: هم اکنون این وضعیت در خصوص بیماری وبا در کشور عادی تلقی نمی شود و نشان دهنده این است که ممکن است شاهد اپیدمی این بیماری در کشور باشیم به علت اینکه این میکروب در جامعه وجود دارد بنابراین در صورت هر گونه غفلت موجب اپیدمی می شود چون در صورت عدم رعایت بهداشت فردی به راحتی از فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل می شود.
    دکتر زهرایی با بیان اینکه عدم اپیدمی این بیماری در کشور نشان دهنده این است که منابع موجود در کشور آلوده نیست، گفت: با وجود عدم اپیدمی این بیماری در کشور ارائه آموزش های لازم به مردم در خصوص دقت در مصرف مواد غذایی به صورت اولویت باید در نظر گرفته شود.
    وی تصریح کرد: پراکندگی موارد ابتلا به بیماری وبا در چند شهر کشور نشان دهنده آن است که این بیماری در تمامی نقاط کشور وجود دارد و نزدیک به 40 سال است که هرساله مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش داده می شود بنابراین این گونه نیست که مردم گمان کنند چون در فلان شهر مواردی از ابتلا به وبا گزارش نشده پس در آن شهر بیماری وبا وجود ندارد بلکه حتی ممکن است در تهران نیز به این بیماری مبتلا شویم.
    معاون مرکز مدیریت بیماریها در وزارت بهداشت و درمان گفت: ارائه آموزش های لازم به خانواده ها در خصوص جلوگیری از شنا کردن کودکان و نوجوانان در حوضچه ها و جوی های آب، ضروت دارد چون از یک سو این آب ها مطمئن نیست و از سوی دیگر افرادی که در این آب ها شنا می کنند به هر حال در حین شنا کردن مقداری از آب را می خورند بنابراین می تواند موجب ابتلا به وبا شود.
    وی ادامه داد: شهروندان باید سبزیجات و میوه ها را با دقت کافی شستشو دهند و از خوردن میوه ها بدون شستشو در صورت تمیز بودن ظاهری آن به شدت خودداری کنند ، همچنین از خوردن آب از آب خوری های بین راهی از طریق دست و یا لیوان های مشترک بپرهیزند شود و در صورت نیاز، بطری آب به همراه داشته و یا از بطری های آب معدنی استفاده کنند.

  3. بابك says:

    سلام خسن آقا
    از ايميل شما ممنونم
    کاري که شروع کرده ام وقت گير است البته چند نفر از دوستان کمک کردند و پيشنهادهايی هم دادند تاهفته ديگر نتيجه کلی آمار را به نشانی ايميل شما ميفرستم نتيجه آن اسرار تقلب رژيم را در انتخابات قلابی برملا ميکند من و دوستانم دستمان به هيچ جايی بند نيست دوست داريم به کمک شما نتيجه آن در همه وبلاگ ها و صفحات خبری اينترنتی و راديو تلويزيون های خارج منتشر شود سپاسگزار هستيم.

اخبار و مطالب خواندنی