Jun 29 2005

ترس سرمایه گذاران اروپایی از انتخاب احمدی نژاد

نوشته:     :::       3 پیام

اصلاح طلبان نه فقط موفق شدند عده‌ای را با ترساندن از تحریم منصرف کنند و به نفع خود و در مرحله دوم به نفع هاشمی به میدان بکشند بلکه همزمان باعث شدند عده زیادی از آنهایی که در دور اول به کروبی رای داده بودند را در دور دوم به میدان بکشند و آرای آنها را به حساب احمدی نژاد واریز کنند. اینها همانها بودند که فریب 50 هزار تومانی کروبی را خورده بودند و وقتی که شکست او باعث شد به میدان نیاید رای خود را به حساب آن کسی ریختند که بیشترین قول‌ها را در زمینه اقتصاد و بهبود وضع معیشت طبقه ضعیف جامعه را داده بود.
از همه  مهم‌تر ترسی بود که اصلاح طلبان در بین شرکای اقتصادی اروپایی خود انداختند. این ترس باعث شد که در وهله اول باعث شود قیمت نفت به بالاترین مرز تا امروز برسد و بعد از قیمت نفت بازار بورس اروپا را مختل کند و باعث شود که حداقل برای یک روز هم که شده قیمت‌ها در این بازارها از جمله لندن، فرنکفورت پاریس را پایین بیاورد وضع بازار بورس اسلو از اینها هم بدتر شد و روز دوشنبه تنها در همان روز قیمت سهام (ایندکس اصلی) بیش از 2 درصد سقوط کرد. اینکه روز بعد از پیروزی، احمدی نژاد به میدان آمد و به همه اطمینان داد که تغییری در اوضاع داده نخواهد شد بیشتر برای شرکای اقتصادی ایران بود تا ملت رای دهنده.
آقای احمدی نژاد و یقینا تیم اقتصادی او به وخیم بودن اوضاع پی‌بردند و بلافاصله به میدان آمدند تا بلکه شایعه‌های موجود در بازار انتخابات را محدود کنند و از آسیب هر چه بیشتر به اقتصادی ایران پیش گیری کنند. هرچه باشد آقای احمدی نژاد هم مثل اصلاح طلبان نیاز بسیار مبرم به سرمایه گذاری خارجی دارد تا شاید بتواند روند تورم و بازار رو به رشد بی‌کاری را از وخیم‌تر شدن اوضاع برهاند.
از اتفاقات جالب روز دوشنبه (اولین روز بورسی بعد از انتخابات)  می‌توان سقوط ارزش سهام شرکت نروژی گلوبال جئو سرویس GGS را نام برد که بیشتر فعالیت‌هایش در زمینه نفت و اکتشاف نفت در ایران است. سقوط ارزش این شرکت 10 درصدی بود و وضع تا به آن اندازه وخیم شد که مسئولین این شرکت مجبور شدند پا به میدان بگذارند و به بازار و سهامداران اطمینان بدهند که هیچ مشکلی در ایران پیش نخواهد آمد و همه چیز بر روال گذشته ادامه خواهد یافت.
امروز که سه روز از نتیجه انتخابات می‌گذرد چنین به نظر می‌رسد که بازار بورس اروپا نه فقط از آن وحشت اولیه رهایی پیدا کرده بلکه گویا اطمینان دادن دست اندرکاران باعث شده که خیالشان از این بابت راحت شود و دوباره بقول معمول “بک تو بیزنس” و کار به شکل سابق ادامه یابد.

نوشته: در ساعت: 8:19 pm در بخش: اقتصادی

3 پیام  |           

3 پیام به “ترس سرمایه گذاران اروپایی از انتخاب احمدی نژاد”

  1. atash says:

    حسن آقا جان بيا نگاهی به وب لوگ بينداز
    رئيس جمهور منتخب سلاخان ..

  2. در ایران چشمان مردی را می خواهند از حدقه در آورند .
    براساس اطلاعیه ائی که از سوی عفو بین الملل در روز چهارشنبه ، 8تیرماه ، صادر گردید یک دادگاه عالی در ایران حکم قصاص درمورد یک جوان 28 ساله به نام وحید را به اجرا در خواهد آورد . وحید متهم است که 12 سال سال پیش با پاشیدن اسید بروی یک جوان دیگر منجر به کوری چشمان وی شده است . براساس قوانین ضد انسانی قصاص در جمهوری اسلامی چشمان وحید از حدقه در آورده خواهد شد . چشم در برابر چشم . تا کنون تلاشهای وکیل وحید برای تجدید نظر در حکم دادگاه نتیجه ائی در بر نداشته است .
    وظیفه همه ماست که در دفاع از حرمت انسانی به چنین احکام وحشیانه ائی اعتراض کنیم .

  3. دوست سکینه says:

    خسن يکبار ديگه با کمال پررویی کس شعر گفتی. راستی اين بچه کونی صادق رو اينورا نديدی. يه مشتری براش دارم

اخبار و مطالب خواندنی