Apr 03 2002

پندی از ديگران امشب

نوشته:     :::       Comments Off on پندی از ديگران امشب

پندی از ديگران
امشب طبق معمول نشسته بودم اخبار ساعت هفت شب تلوزيون نروژ را ميديدم. از مطالبی که در اخبار بود يکی از همه بيشتر مرا تحت تاثير قرار داد، بهمين خاطر تصميم گرفتم آنرا به عرض خوانندگان اين وب لاگ هم بگذارم.
مطلب از اينقرا بود:
19 نفر نوجوانی که بنا هست در اين بهار، با برگذاری مراسمی بنام konfirmasjon خود را وارد دنيای بزرگسالان بکنند، بجای برگذاری جشنی برای خود، اقدام به برگذاری ميهمانی کرده بودند و در اين ميهمانی از سران مملکت نروژ ( نخست وزير، چندتن از وزرا ، شهردار و مديران شرکتهای بزرگ) و همچنين از بيخانمانها و افراد بی بزاعت دعوت به عمل آورده بودند.
آنان اين عمل خود را بعنوان يک وظيفه برا ی گوشزد کردن مشکلات اجتماع به قدرتمندان و سران مملکت عنوان کرده اند، تا شايد دست اندرکاران حرفه و سياست با ديدن اين قشر از جامعه شايد فکری به روز و احوال اين جماعت کنند. جالب تر آنکه حتی يکنفر از افراد دعوت شده از شرکت در اين گردهم آيی خوداری نکرده بو . بعد از ديدن اين فيلم خبری مدام اين سوال در مغز معيوب من مطرح ميشود، که گمان ميکنی آيا اگر در ايران خودمان جوانان آن آب و خاک دست به چنين عمل انسان دوستانه ای ميزدند آيا سران رژيم حکومت اسلامی هم حاظر ميشدند بر سر سفره ای بنشينند که مستضعفان بر سر آن نشسته اند. جواب اين معما را به خانندگان اين مطلب واگذار ميکنم.

نوشته: در ساعت: 11:18 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on پندی از ديگران امشب  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی