May 16 2005

کارناوال زیبایی است این انتخابات!!

نوشته:     :::       Comments Off on کارناوال زیبایی است این انتخابات!!

کارناوال زیبایی است این انتخابات!! از همین حالا بگویم هر جا نوشتم انتخابات منظورم انتصابات است خودتان این دو واژه را در ذهن تان تعویض کنید.
از یک سو ملت ایران گرفتار یکی از توتالیتر ترین رژیم‌های جهان است و از سوی دیگر قدرت این را دارد که در انتخابات پیش رو با «نرفتن» پای صندوق‌های رای به صورتی دموکراتیک نظرش را بیان کند. این را گفتم هم زمان گوشزد کنم که این حق انتخاب شامل حال بیچاره‌هایی که به طرقی دمشان به حکومت وصل است نمی‌شود چون آنها چه خواهان این رژیم باشند چه نباشند رژیم با ترفندهائی آنها را با زور و نیرنگ به پای صندوق‌های رای خواهد کشید.
نکته جالبی که در این انتخابات بیشتر از همه چیز خود نمایی می‌کند آگاهی رژیم از این تحریم همه گیر است. رژیم از قبل می‌داند که بدون فعالیت و نیرنگ گسترده قادر نخواهد بود بیشتر از 30 تا 35 درصد از رای دهندگان را پای صندوق‌ها بکشاند و در نتیجه در سطح جهان با مشکل مشروعیت روبرو خواهد شد. در زیر حیله‌هایی چند از رژیم را که بسیار مشهود شده‌اند را بطور اختصار خواهم نوشت.
تدابیری که رژیم برای تحریک مردم و در نتیجه به پای صندوق کشیدن آنها بکار می‌برد.
1. تعداد زیاد کاندیداها، معمولا در انتخابات های گذشته رژیم از هر جناح خودی یک کاندیدا را به میدان می‌کشید البته به غیر از انتخابات گذشته که تعداد کاندیداهای اقتدارگرایان بیشتر از معمول بود.
هدف رژیم از این حیله تنها تحریک هرچه بیشتر مردم برای بپای صندوق رای کشیدن آنهاست برای رژیم فرقی نمی‌کند که کدام جناح برنده شود آخر العمر حکم حکومتی هر برنده‌ای (رئیس جمهور آینده‌ای) را به راحتی کنترل خواهد کرد، هدف اولیه و اصلی رژیم در این مرحله فقط روی پا نگاهداشتن کل رژیم است. اینکه خاتمی چی‌ها (اسهال گراها) برنده شوند یا اقتدار گرایان یا دارو دسته هاشمی زیاد مهم نیست، مهم جلوگیری از فروپاشی کل رژیم است.
2. تبلیغات منفی ارکان وابسته به رهبر از بعضی از خودی‌ها و بلعکس با این حیله چون می‌دانند که رهبر در بین مردم منفور ترین است می‌خواهند با روش روانشناسی منفی مردم را به خیال خود به لجبازی با رهبر به پای صندوقهای رای بکشند همین حیله را هم رفسنجانی مدام درحال استفاده است و شویی را که قبل از ثبت نام راه انداخته بود از همین تاکتیک پیروی می‌کرد (تاکتیک رفسنجانی: رهبر او را نمی‌خواهد و او برخلاف میل رهبر وارد میدان می‌شود) با این تاکتیک او تصمیم دارد تعدادی از آرای کسانی را بدست بیاورد که با رهبر چنان لج‌اند که حاضراند از روی لجبازی خود را زیر *تانک بیندازند تا بلکه لج رهبر را درآورند. (این هم یک نمونه از همین تاکتیک)
3. بعید به نظر نمی‌رسد که در انتخابات این دوره حتی گروه‌های دیگری مثل نهضت آزادی را در بازی شرکت دهند هرچه باشد اینها نیز خودی هستند و در اوایل انقلاب شریک دزد و رفیق قافله بوده‌اند. پس در نتیجه اینها نیز قادر و خواهان فروپاشی رژیم نیستند.
همه این بازی‌ها به شکار پرندگان می‌ماند. آنها که شکار پرندگان بیچاره را دیده باشند می‌دانند که شکارچیان با فرستادن سگ‌های شکاری برای پراندن پرندگان و کیش کردنشان به طرف آنها و خود با تفنگ آماده شلیک هستند. انتخابات امسال درست به همین شکار می‌ماند.
سخن آخر، این شعبده بازی ها همگی جنگی زرگری بیش نیست برای تحریک مردم برای کوچاندن آنها به پای صندوق‌های رای، چه این تنها و آخرین راه فرار رژیم از بن بستی داخلی و جهانی است که در آن گیر افتاده است.
* تانک منظور رفسنجانی است

نوشته: در ساعت: 12:54 am در بخش: انتخاباتی

Comments Off on کارناوال زیبایی است این انتخابات!!  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی