Mar 13 2005

دیروز لینکی دادم به ایسنا

نوشته:     :::       Comments Off on دیروز لینکی دادم به ایسنا

دیروز لینکی دادم به ایسنا و اون عکس‌های کذایی بتول و اقدس کوماندوها را معرفی کردم بعد یکی از پدیده‌های دوران قبل از حکومت آخوندی بخاطرم آمد بد ندیدم آن پدیده را تشریح کنم.
در بین سال‌های 50 تا 57 گروهی از خانم‌های ماشین سوار در جامعه پدیدار شدند که درست به شکل و شمایل این اقدس کوماندوها لباس می‌پوشیدند و همگی هم سوار بر ماشین‌های گران قیمت بودند، گران قیمت که می‌گویم نه از آن نوع ماشین‌هایی که امروز در ایران گران قیمت خوانده می‌شوند بلکه بسیار گرانقیمت‌تر از ماشین‌های امروزی، مثلا بنزهای بسیار گرانقیمت و یا جاگوارهای نایاب سوار می‌شدند. این اقدس و بتول‌ها را معمولا در خیابان کمتر مشاهده می‌کردیم، حداقل در شیراز چنین بود. لباس هایشان دقیقا به همین شکل اقدس کوماندوهای امروزی بود. آنها به نظر من البته این نظر و عقیده را بعد از انقلاب کشف کردم، فرزندان و زنهای بازاری‌های بسیار ثروتمندی بودند که به هیچ عنوان نمی‌توانستند و اجازه نداشتند در جامعه خود را در معرض دید نامحرم!! قرار بدهند از همین رو هم آقاهایشان!! برایشان چنین وسیله‌های نقلیه گران قیمتی خریده بودند تا بتوانند از این جلسه و سفره امام حسین به آن جلسه قران که آن طرف شهر بود بدون کمک آقایانشان تردد کنند.
خاطرم می‌آید دوستان و هم کلاسی‌ها تا یکی از این جانوران را می‌دیدند آنها را به همدیگر نشان می‌دادند درست به همان طریقی که اگر مثلا کسی شتری در ناف پاریس دیده بودند، خلاصه عجایبی بودند. اینها پدیده‌هایی بودند که بسیار جلب توجه می‌کردند. برای کسانی که در آن دوران یا به دنیا نیامده بودند ویا کم سن و سال بودند و بخاطر ندارند باید توضیح بدهم که در دهه 50 خانم‌ها اکثرا لباس‌های شان فرق چندانی با پاریس و لندن نداشت و مدهای پاریس و لندن حداکثر شش ماه بعد در تهران و دیگر شهرهای بزرگ تولید و مصرف می‌شد. این اقدس کماندوها بعد تر ها کم‌کم پایشان به دانشگاه‌ها و دیگر مراکز هم کشیده شد و همچنین تعدادشان بیشتر و بیشتر شد بطوری که کم‌کم از آن حالت شتر نایاب در ناف پاریس خارج شدند و تبدیل شدند به یک پدیده معمولی. اگر ردپای این عجوزه‌ها را جستجو کنیم یقینا تعدادی از آنها را در لباس خانم‌هایی مثل کدیور و شایق و از این دست می‌توانیم پیدایشان کنیم.
اگر بخواهیم این پدیده را با پدیده‌های مشابه آن در دوران امروز ایران مقایسه کنیم نگاهی باید انداخت به دخترکان زیبا رویی که بعد از پایان جنگ آهسته و کم کم وارد جامعه شدند و مساله حجاب رژیم را زیر سوال بردند و آهسته و خزنده کم کم و قدم قدم حجاب را به عقب راندند و یقینا تا چند سال دیگر کل رژیم را از پا در خواهند آورند، البته اگر رژیم به دلایل دیگری قبل از آن سقوط نکرده باشد. “دقت کنید این مقایسه فقط مقایسه ظاهری است و نه چیز دیگری”

نوشته: در ساعت: 12:39 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on دیروز لینکی دادم به ایسنا  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی