Dec 22 2004

دیروز نوشتم که فشاری را

نوشته:     :::       Comments Off on دیروز نوشتم که فشاری را

دیروز نوشتم که فشاری را که دولت نروژ و امنستی اینترناسیونال بخش نروژ آن بر رژیم ایران وارد کرده‌اند قسمت زیادی از آن را مدیون امیری مقدم هستیم که از موقعیت خود مایه گذاشته و از رابطه‌هایی که دارد استفاده کرده تا این مهم را میسر سازد امروز پرتیراژ ترین روزنامه نروژ همین مساله را عنوان کرده و مقاله‌ای یک صفحه‌ای در این باره نوشته است.

فقط جهت ثبت در تاریخ جملات نروژی این روزنامه را در زیر می‌آورم تا شاهدی باشد برای آنها که قصد آن دارند تا این حرکت‌های مردمی را بنام خود ثبت کنند:


Fikk oss til å se. Norsk-iraneren Mahmood Amiry-Moghaddam gjorde Norge og utenverdenen oppmerksom på Leylas skjebne hjemme i Iran. Her under demonststrasjonen utenfor det prestestyrte landets ambassade i Oslo mandag.

اینکه امیری مقدم با موقعیتی که در جامعه نروژ دارد از این موقعیت استفاده می‌کند مایه امیدواری است ولی متاسفانه از طرف دیگر کسانی که در چنین مواقعی از موقعیت بوجود آمده سعی در مطرح کردن خود را دارند بسیار مایه تاسف است. امیری مقدم هیچ گاه برای فعالیت‌های خود تقاضای حقوق و مزایا نکرده در صورتی که عده‌ای دیگر هنوز دست به کاری نزده‌اند حق و حقوقی را طلب می‌کنند نشان از غیر مردمی بودن شان دارد و نه چیز دیگر. اینها برای منافع خود فعالیت می‌کنند و نه نجات جان لیلا یا ژیلا یا حاجیه. اینها فقط برای به قدرت رسانده حزب شان و بعد هم کسب مقامی هستند تا بوسیله آن در آینده باقیمانده منابع آن ملت را بدزدند فعالیت می‌کنند. خانم ریاضی در پاسخ به انتقاد هاله بیانیه‌ای حزبی صادر فرموده‌اند که به هیچ عنوان هیچ پاسخی به انتقادهای منطقی هاله نمی‌دهد و فقط ادامه‌ای از فرافکنی قبلی است.

شاید زمان آن رسیده است که کسانی که واقعا دل برای ایران می‌سوزانند فعالیت خود را افزایش دهند تا دیگر جایی برای سوء استفاده جوها و منفعت طلبان باقی نماند تا چنین بی پروا دست به چنین حرکت‌های مردم فریبانه بزنند.

از طرف دیگر شاید بد نباشد از این فعالیت‌ها همانطور که داریوش نوشته قدردانی کنیم تا تشویقی باشد برای حرکت‌های آینده و ملت دنیا بداند که ما آگاهیم و به حرکت‌هایی که برای نجات ایران انجام می‌شود ارج می‌گذاریم. داریوش در نظرخواهی مطلب پریروز می‌نویسد:

پیشنهاد می‌کنم ترتیبی بدهید یه جورائی ایرانیان یا حداقل وبلاگ نویسان و یا حداقل‌ترش کانون وبلاگ‌نویسان ایران از بانی این کار در نروژ، وزیر خارجه و یا هر انسان دیگری كه هست، قدر‌دانی شود!

چه باعث دلگرمی ایشان می‌شود و خواهند دانست كه كارشان خواهان دارد!

من گفتم فرار كنیم! تو بگو چه جوری! 🙂

قربون تو

همچنین شاید زمان آن رسیده که کمی آگاه تر و هدف‌مندتر عمل کنیم امیر عزیز و نسرین، شبنم و هاله این عزیزان هم در این مدت بی کار ننشسته‌اند و همین روزها تا فردا یا پس فردا حرکت دیگری را سعی می‌کنیم عملی کنیم و هدف آن را نامه نگاری و جمع آوری امضا برای ارائه به پارلمان اروپا برای فشار بیشتر بر ایران … و هشدار به اروپا و … حرف زیاد شد عمل مهم تر است باقیمانده را بعدا که صفحات آماده شد به اطلاع تان خواهیم رساند.

پی نوشت:

بنا به نوشته روزنامه VG بخاطر فشارهای امنستی حکم اعدام هاجیه اسمائیلوند که بنا بود دیروز سنگسار شود به تاخیر افتاده و حکومت ایران تایید کرده که پرونده او بازبینی خواهد شد.

تبریک به همه فعالین حقوق بشر! درضمن در همین خبر گفته شده که کیس لیلا هم که به موازات این کیس پیگیری می‌شده هنوز متوقف نشده و امنستی فشار خود را تا توقف آن ادامه خواهد داد.

نوشته: در ساعت: 1:09 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on دیروز نوشتم که فشاری را  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی