Dec 20 2004

تحرک‌هایی در وزارت امور خارجه

نوشته:     :::       Comments Off on تحرک‌هایی در وزارت امور خارجه

تحرک‌هایی در وزارت امور خارجه نروژ شروع شده که مایه امیدواری است. حرکت‌هایی را که امنستی شاخه نروژ در یکی دو هفته گذشته شروع کرده بود و همچنین فشاری را که امنستی بر دولت نروژ وارد کرده (روز جمعه امنستی با ارسال نامه‌ای به وزارت امور خارجه از این وزارت خانه خواسته تا مسائل حقوق بشر و مخصوصآ مساله لیلا را پیگیری کند) باعث شده که وزارت امور خارجه نروژ به سفیر این کشور در تهران دستور دهد تا حکم لیلا را پیگیری کند و از چند و چون آن باخبر و به وزارت امور خارجه گزارش کند. خانم کاترین آندرسن Cathrine Andersen سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه‌ای با NTB خبرگزاری نروژ می‌گوید پس از تحقیقات و مشخص شدن وضع لیلا تصمیم خواهیم گرفت که چه عملی را در این باره انجام دهیم.

بنا به گفته خانم کاترین آندرسن سفارت نروژ در تهران تحقیقات خود را روز یک شنبه دیروز شروع کرده است. آندرسن در ادامه می‌گوید این پرونده استثنایی است ولی ما بطور کلی در زمینه موقعیت حقوق بشر در ایران نگرانیم مخصوصا در مورد احکام اعدام برای کودکان. وی در ادامه می‌گوید نروژ همراه با کشورهای اروپایی مساله حقوق بشر در رابطه با اعدام‌ها و زندانی کردن روزنامه نگاران را مطرح کرده

پتر اَیده Petter Eide مسول امنستی نروژ به NTB می‌گوید ما درک می‌کنیم که مسوولین نروژی می‌خواهند تحقیقات خودشان را انجام بدهند ولی ما از دولت نروژ می‌خواهیم که تا روز دوشنبه (امروز) پاسخی در این باره بدهد.

امنستی همچنین تصمیم دارد روز دوشنبه 20 دسامبر (امروز) با شرکتهای نروژی که در ایران فعالیت دارند مثل استات اویل و هیدرو تماس برقرار کند (گفته نشده چه مسائلی در این تماس‌ها مطرح خواهد شد).

روز دوشنبه (امروز) همچنین قرار است امنستی نروژ تظاهراتی در مقابل سفارت ایران در نروژ برگزار کند و اعتراض نامه ای را که در این صفحه برای جمع آوری امضا قرار داده بودن به سفیر ایران تحویل دهند. (تا بعد از ظهر یکشنبه 4000 امضا جمع شده است)

منابع خبری : VG و آفتن پُستن

نوشته: در ساعت: 1:14 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on تحرک‌هایی در وزارت امور خارجه  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی