Nov 26 2004

این مساله رفراندمی که عده‌ای

نوشته:     :::       Comments Off on این مساله رفراندمی که عده‌ای

این مساله رفراندمی که عده‌ای عمومآ دانشجویانی که از رژیم بریده‌اند راه انداخته‌اند را عده‌ای دیگر با دلایل آبکی نفی میکنند. این حق آنهاست و همچنین حق من است که عقایدشان را نقد کنم.

اول می‌روم سراغ همگی ما یعنی ملت ایران. خیلی عذر می‌خواهم ما ملت قادر نیستیم یک حرکت چهار نفره و نصفه راه بیندازیم قبل از اینکه صدتا مخالف پیدا کند، همگی هم به کلی گویی و گنده گویی و انتقاد عادت داریم چیزی که هیچ کداممان یا حداقل بیشترمان عادت نداریم این است که وقتی انتقادی به حرکتی یا ایده‌ای داریم باید بعد از ابراز دلایل قانع کننده در مخالفت از آن راهکار یا ایده، راه بهتری هم ارائه بدهیم. اینکه همیشه در اپوزیسیون باشیم هنر نیست هنر آن است که با شهامت اعلام موضع کنیم و فرمان هدایت را بدست گیریم.

دوستانی که انتقاد کرده‌اند اکثرآ البته آنهایی را که می‌شناسم از کسانی هستند که در بپاکردن کانون شرکت داشته‌اند و خوب می‌دانند که برای برپا کردن یک کانون به این کوچکی بیشتر از هفت ماه هست که دور خودمان می‌‌چرخیم و هنوز به مقصد نرسیده‌ایم. چرا؟ برای اینکه دوستان بیشتر انتقاد غیر سازنده کرده‌اند تا انتقاد سازنده. البته عده‌ای هم بودند که فقط پی روی کرده‌اند و هیچ گونه همیاری یا حتی انتقادی سازنده انجام نداده‌اند.

حالا چنین ملتی چگونه می‌خواهد از چنگال رژیم ملایان نجات یابد من که پاسخی برای آن ندارم و گمان نمی‌کنم که این دوستان منتقد هم راهی برای اینکار بدانند. حالا چرا فقط انتقاد می‌کنند را باید از ایشان پرسید. کسی باید از این دوستان بپرسد آیا منتظر آمریکا هستید تا بیاید و مثل عراق آزادتان کند؟ یا منتظرید هاشمی و دارو دسته دزداش از این خلع سوء استفاده کنند و دوباره ما را برگردانند به هشت سال پیش؟

عده‌ای دیگر نظر می‌دهند که امکان ندارد رژیم به دلخواه کنار برود و الخ. از این دسته از دوستان باید سوال کرد گمان می‌کنید از اینکه دست روی دست بگذاریم رژیم کنار می‌رود؟

بن مایه این فراخوان شامل این پاراگراف است:

ما امضاء کنندگان این فراخوان خواهان برگزاری یک همه پرسی با نظارت نهادهای بین المللی برای تشکیل مجلس موسسان به منظور تدوین پیش نویس یک قانون اساسی نوین ، مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های الحاقی آن ، با رای آزاد مردم هستیم . از تمام هموطنان شریف ، میهن دوست و ترقی خواه تقاضا داریم با امضای این فراخوان، صدای ملت ایران را محکم و استوار به گوش جهانیان برسانند

حالا دوستان به کجای این فراخوان ایراد می‌گیرند هنوز کسی چیزی که بدرد بحث بخورد ارائه نداده فقط همه می‌خواهند در انتقاد کردن از این فراخوان از همدیگر پیشی گیرند، چرایش بر من مجهول است.

اگر به ارئه دهندگان این فراخوان ایراد دارید که خوب بسم الله خودتان پا پیش بگذارید و همین فراخوان را یا یک فراخوان بهتری ارائه بدهید از اینکه فقط انتقاد کنید هیچ مشکلی از هیچ کس حل نخواهد شد. حرف‌های قلمبه سلمبه زدن هم اگر باشد آخوندها بهترش را بلدند لطفا راه کار نشان بدهید.

گر تو بهتر می‌زنی بستان بزند! حالا حکایت کار این دوستان منتقد شده، عزیزان اگر شما بهتر می‌زنید بفرمایید جلو. لطفا بی دلیل و منطق انتقاد نکنید.

از انتقاد مخالفین این فراخوان که بگذریم باید به آنهایی هم که این فراخوان را راه انداخته‌اند انتقاد کنیم و بگویم که عزیزان شما می‌خواهید با این سیستم امضا جمع کردنتان به جنگ رژیم آخوندی بروید؟ حداقل یک سیستم درست می‌کردید که کسی نتواند در آن تقلب کند و این زحمتی را که می‌کشید زیر سوال ببرد. آیا در دانشگاه‌های ایران یکی دو نفر برنامه نویس پیدا نکردید که یک برنامه مطمئن جمع آوری امضا بنویسند؟

نوشته: در ساعت: 10:45 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on این مساله رفراندمی که عده‌ای  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی