Oct 17 2004

در نظرخواهی مطلب دیروز بحثی

نوشته:     :::       Comments Off on در نظرخواهی مطلب دیروز بحثی

در نظرخواهی مطلب دیروز بحثی مطرح شده که باید آنرا باز بینی کرد:

اول خانم پرستو ادعا کرده‌اند که خانم عبادی این خبر (خبر حکم سنگسار ژیلا ایزدی) را اعلام نکرده‌اند (بدون مدرک). بعد گل‌کو نیز با استناد به نوشته‌های روشنگری می‌نویسد:



خسن آقای عزيز

شيرين عبادی همانطور که پرستو نوشته اصلا خبر از اين ماجرا نداشته. برای ملاقات مقامات نروژی آمده و آنجا جلوی محل ايرانيان تظاهرات کردند و ازش خواستند که کاری بکند. اخبارش در روشنگری هست. من هم اميدوارم شيرين عبادی يک بار هم که شده به طور علنی اين قوانين غير انسانی را محکوم کنه و آنقدر از ؛ اميد برای پيشرفت حقوق بشر ؛ در ایران حرف نزنه. تا اين ملاها هستند هيچ اميدی نيست. از اين هم بدتر خواهد شد.

گل‌کو جان این خبر از اول بسیار مبهم بود و گفته‌های شما هم کمکی به روشنگری نمی‌کند. در عوض نوشته روشنگری که در این آدرس قابل دسترسی است و به این صورت از قول خانم عبادی نقل قول کرده چیز دیگری می‌گوید:

روزنامه آفتون بلادت نوشته است روز گذشته اين خبر در اختيار امنستی گذاشته شد و هيات همراه خانم عبادی که وکيل، فعال حقوق بشر و برنده جايزه نوبل سال قبل است در اجلاس با عفو بين الملل اين مساله را طرح کردند.

از همه اینها گذشته خبرگزاری رسمی نروژ خبر را تایید کرده (VG به نقل از NTB). اگر نتوان به خبرهای خبرگزاری نروژ اعتماد کرد دیگر نمی‌دانم به چه منبع خبری می‌توان اعتماد کرد.

اینکه در جمهوری اسلامی سر می‌برند، سنگسار می‌کنند، چشم در می‌آورند و دست می‌برند و خلاصه هر عمل حیوانی را انجام می‌دهند هم بر کسی پوشیده نیست. حالا چه خانم عبادی گفته باشد چه نگفته باشد چیزی از این حیوان صفتی سردمداران جمهوری اسلامی نمی‌کاهد.

تازه خانم عبادی را همگی به خوبی می‌شناسیم ایشان وقتی این طرف آب هستند به میخ می‌زنند و آن طرف آب که هستند به نعل و همه این مواضع هم از آن سرچشمه می‌گیرد که ایشان به ارودی معروف به ملی مذهبی اتصال دارند و هنوز به این امیدند که سردمداران جمهوری اسلامی اسلام محور تکه استخوانی جلو ایشان بیندازند.

افسوس که همه کس در این ماجراها فقط به دنبال منافع گروهی خود هستند و چیزی که مد نظر این گروه‌ها نیست انسانیت و حفظ شرف انسان ایرانی است.

مساله اساسی این است که جمهوری اسلامی همه تلاشش این است که اینگونه اخبار به خارج درز پیدا نکند تا آنها بتوانند در داخل سر و دست ببرند چشم دربیاورند و سنگسار کنند القصه مردم را در کنترل خود داشته باشند و کسی هم خبردار نشود. از آن طرف هم دولت‌های غربی از این موقعیت بهترین سوء استفاده را می‌کنند و بیشترین باج گیری‌ها را از رژیم ( در حقیقت مردم ایران) می‌کنند. باور ندارید اخبار پیگیری سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای آشتی دادن ایران و آمریکا را پی‌گیری کنید. هدف‌شان چیزی نیست بجز نگه‌داری رژیمی در ایران که چنان ضعیف باشد تا دیگر نتواند برای استعمار گردن کلفتی کند و شاخ و شانه بکشد، در ضمن چنان قوی که بتواند در ایران سر ببرد، حلق آویز و سنگسار کند تا مردم را که مشکل اساسی استعمار هستند خاموش نگاه دارد. خانم شیرین عبادی هم جزوی از همین بازی موش و گربه هستند (مدل ملی مذهبی آن).

باور ندارید به رادیو استعمار رجوع کنید:

مذاکرات مقامات آمریکایی و متحدان اروپایی شان، یا گروه هشت، برای پیدا کردن راه حلی جهت جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی بدون نتیجه به پایان رسیده است. همزمان اعلام شد آلمان، بريتانيا و فرانسه هفته آينده پيشنهادهای خود را برای حل ديپلماتيک بحران با ايران مطرح خواهند کرد.


منبع: رادیو استعمار

خلاصه مطلب: سرمان را دارند گرم می‌کنند تا جیب‌مان را ببرند. خانم عبادی هم بازیچه‌ای بیش نیست.

نوشته: در ساعت: 2:34 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on در نظرخواهی مطلب دیروز بحثی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی